Strona główna > felietonik > Zacznijcie im wreszcie liczyć trupy

Zacznijcie im wreszcie liczyć trupy

Dawno, dawno temu, gdy umarł amerykański sędzia Scalia, Republikanie zaczęli kiwać głową i mówić: oj nie, nie, nie można wybierać nowych do Sądu Najwyższego podczas kampanii wyborczej. I tak nowego sędziego wybrał Trump a nie Obama, bo Senat Obamę przyblokował. Teraz, gdy umarła sędzia Ginsburg, ci sami Republikanie mówią: ojoj oczywiście, że nowego sędziego można wybrać w czasie kampanii wyborczej. I właśnie Trump wybiera. Podobnie było przy tym, jak Trump zachorował, Biden zawieszał atakujące Trumpa spoty, czego oczywiście Trump nie zrobił, gdy swego czasu zasłabła Hilary Clinton, której zasłabnięcie wyśmiewał.

Myślą o tym, gdy kolejny razem patrzę na opozycję, która nie potrafi się przemóc i do gardła rządowi rzucić. Tymczasem, czy to Trump, czy LePen, czy Orban, czy Kaczyński – oni nigdy nie mieli żadnych, ale to żadnych obiekcji i jak tylko poczuli krew, to do gardła się rzucali natychmiast. Czasami wręcz dosłownie, bo jakże inaczej wytłumaczyć śmierć Adamowicza i fakt, że wierchuszka prezydentów miast musi mieć ochronę, bo ciągle dostają pogróżki od pisowskich wyborców nakręcanych przez media publiczne.

Ba, wystarczy zobaczyć, co wczoraj urządziło TVP opozycji, która śmiała zaledwie o 24 godziny przenieść głosowanie nad kolejnym projektem ustawy, oczywiście pisanym na kolanie i z nikim nie skonsultowanym.

Dlatego, gdy oni zarzucają Wam, opozycjo, narażanie zdrowia Polaków tylko dlatego że chcieć pochylić się na ustawą, powiadam Wam: zacznijcie im wreszcie liczyć trupy! Tak, dobrze słyszycie. Liczcie im trupy. Ustawcie balcerowiczowskowaty licznik pod rotundą z liczbą trupów, fotką Morawieckiego bez maski i cytatem, że wirus już pod kontrolą. Zmontujcie wreszcie filmik ze wszystkimi tymi kretyńskimi cytatami od jabłek po to, że się w październiku wypłaszczy. I kontrujcie trupami, zakażeniami, respiratorami.

Po prostu rzućcie im się do gardła, bo oni rzucają Wam się ciągle i za wszystko. Oczywiście, zgłaszajcie też merytoryczne poprawki, obok złego powinien być zawsze dobry policjant. Ale przede wszystkim liczcie im trupy i w każdy, powtarzam każdym programie, przestańcie odpowiadać na pytania, kogo obchodzi Wasze zdanie, tylko non stop liczcie im trupy. Mówcie to samo, ciągle to samo, o zgonach, respiratorach, Szumowskim jeden, ten sam przekaz jak dla debila grany non stop. Dokładnie tak jak oni to robią Wam zawsze i wszędzie.

Kiedyś, w czasach, gdy opozycja była naprawdę bezwzględna Leszek Miller liczył AWSowi zgony bezdomnych w zimie. I potem przejął władzę. Ale on się nie bał drzeć mordy i robić klangor, nawet jeśli oskarżali go o populizm. Poprawki dobre, merytoryka ok, ale to jest moment, w którym musicie liczyć im trupy. Inaczej rząd zacznie trupy liczyć Wam, opozycjo. Właściwie to już prawie zaczął.

  1. 21/10/2020 o 11:03 am

    zrobić to w taki sposób jak PiS wprowadzał i wprowadza swoje bzdety w obieg medialny i społeczny

    dziś trolle>jutro zaprzyjaźnieni dziennikarze>w piątek szeregowi posłowie albo młodzieżówka> i akurat w niedzielę w programach telewizyjnych może już o tym grzmieć partyjna wierchuszka

    tych co przegną można zawsze zawiesić w prawach członka

    [opozycja się przez te 5 lat nawet tego najprostszego mechanizmu nie nauczyła]

    Można to też zrobić dyskretniej.

    Np. zapytać członków PiS w programie rtv dlaczego w weekendy są zawsze niższe wartości wykonanych badań, zakażeń i zgonów? „Jak przy tak szczątkowych danych ustalić spójną strategię walki z koronawirusem? W weekend umiera 50 a w tygodniu będziemy mieć 200? Panowie Duda, Morawiecki, Kaczyński mają krew Polaków na rękach, a co gorsza są całkiem niekompetentni i zajęci swoim bezpieczeństwem”.

    I filmik z tym pytaniem od razu leci na media społecznościowe.

    Kurwa ja się jeszcze wynajmę jakiejś partii na pisanie bieżaczek. Taniej niż Kamil.

  2. PN
    21/10/2020 o 11:09 am

    Oni nie chcą rządzić, w tym problem. Bo nie wierzę, by byli aż tak nieogarnięci.

  3. 21/10/2020 o 11:43 am

    @Aaadas – nie zapytać dyskretniej, tylko znaleźć złego policjanta co ustawi licznik. I rzycić viral yutubkowy.

  4. 21/10/2020 o 11:47 am

    @PN – Bo Ty w ogóle jesteś człowiekiem słabej wiary:)

  5. kmat
    21/10/2020 o 11:59 am

    A tam, czepiacie się, że żond się nie przygotował na drugą falę. Były ważniejsze rzeczy. Np. Dupa musiał ułaskawić pedofila.

  6. mall
    21/10/2020 o 12:44 pm

    KO boi się, że ktoś będzie im liczył błędy w ten sposób. Przyjęto więc w KO klasyczną polską taktykę na przeczekanie i bycie niezauważonym.

  7. Czarek
    21/10/2020 o 12:48 pm

    Co do Trupów zgadzam się liczcie im zgony . Tylko pamiętajcie ,że wiekszość zgonów jest spowodowana samymi „obostrzeniami” i tarczą antywirusowa którą POPIS klepną wraz z kochaną skrycie lewicą. Co do Trumpa. Wam dalej się wydaje ,że REPUBLIKANIE I DEMOKRACI to jakieś niezależne siły polityczne? Skoro miałoby tak być to czemu wystawiają najgorszego kandydata z możliwych czyli Bidena ( jawnie pedofil , z jawna demencją , i twarzą politycznego cwaniaka) DEMOKRACI nie chcą wygrać tych wyborów . Ten teatr trwa od dekad . Trump wygra na pewno te wybory . MAKE ISRAEL GREAT AGAIN . Cyrus powrócił !!! Mossiach ben Joseph ! Jak zwykle chciałbym się mylić w pełni.

  8. hellk
    21/10/2020 o 12:50 pm

    Nie wiem jak tam z wiecznym odpoczywaniem, ale ktoś z zacięciem (i autopsją) powinien opisać stopień biurokratycznej użerki o samo wykonanie testów przy ewidentnych przesłankach i objawach, dezinformacji przez ‚system’ odnośnie placówek, trybu i choćby godzin wykonywania tych badań. Plus tradycyjne gonitwy z pracodawcą rozumującym w kategoriach ‚L-4 albo pracuj’ czy choćby przekonywanie listonosza, że podpisywanie przeze mnie odbioru poleconego tym samym rysikiem, który następnie memłać będzie sto obywateli – jest nieroztropne…
    Jedyne sensowne wyjaśnienie tego wszystkiego to że oni naprawdę chcą zredukować pogłowie emerytów.

  9. Czarek
    21/10/2020 o 1:10 pm

    Dzień Dobry , A kolega dalej w przekonaniu ,że testy PCR są wstanie wykryc wirusa jakiegokolwiek? Polecam poszukać info na ten temat twórcy tej technologi laboratoryjnej . Karry Mullis ( zmarł w sierpniu 2019) Temat był wałkowany pierwszy raz przy HIV.
    To geniusz ..który jak sam mówi dziwi się ,że dostał nobla bo nie należy do tej bandy… To tak w skrócie . Radzę przestać łykać to co nam serwują w TV i mediach wiadomo jakich . Oczywiście nie popadając w skrajność. Andy Choinski ma świetny film na temat tej sprawy .Polecam .

    Nie dziękuj. Szukaj prawdy.

    I jacy oni kolego ( wierzysz w t.spiskowe?) a tak serio to oni chcą nas zabić wszystkich a dokładnie wszystkich gojów.

  10. Lego
    21/10/2020 o 1:17 pm

    W jednym z pierwszych tu wypowiedzi powiedziałem, że przekaz trzeba mieć spójny i szerować go do porzygu. Że elementy populizmu wcale nie są złe i że trzeba wlasnie grać też na emocjach. Film z obrazkami ze szpitali, z aferami, z kasą jaka poszła na pisowskie gówna, na Rydzyka, Szumowskiego na jachcie, Zalewską z PCK, obrazki ze szkół, z bicia przez Policję, z rozbijanych aut, z lotów na dziwki, rachunki na ochronę prezesa itd itd itd. A jednocześnie mieć swoją, pozytywną opowieść o reformie i jej skutkach dla wszystkich ludzi.
    Ale wiadomka, że nie ogarną tego opozycjoniści. Dziś to w ogóle na miejscu PO wszędzie bym puszczał Nitrasa, Brejze i Jachire. A z lewicy Czarzastego, Rozenka i Zandberga na pełnym wkurwie i czerwonych na twarzach ;)

  11. ereandel
    21/10/2020 o 1:18 pm

    @Czarek
    Troche szkoda mi czasu, którego zaraz będzie jeszcze mniej, na użeranie się z internetowymi przychlastami, którzy chyba nie zorientowali się jeszcze, że idziemy wariantem lombardzkim, a szpitale działają z dnia na dzień.
    Ale pamiętam, jak zaledwie parę miesięcy temu dyskutowalismy o rzekomym „kulcie starości” w USA. Ideę chyba ostatecznie pogrzebalo to, co robią republikańskie świry obok Joe Biddena i jego „demencji”. Demencji, która polega na tym, że facet nie ma refleksu i sprawności dyskusyjnej 20-latka.
    Otóż drodzy prawicowi (i nie tylko) diagności od siedmiu boleści. Uprzejmie informuję, że zarówno u większości z Was, jak i u mnie już jakiś czas temu rozpoczął się powolny proces uwiądu intelektualnego. Gdzieś tak koło dwudziestki jest szczyt sprawności inteligencji płynnej, później jest tylko gorzej. Oczywiście do pewnego momentu kompensujemy to sobie inteligencją skrystalizowaną, ale nie ma cudów, po 50-60 latach życia nawet to przestaje wystarczac. Akurat obaj kandydaci są w tym wieku i mimo ostentacyjnego pokazywania swojej młodzieńczej siły, metryki nie oszukają.
    Mój silny sprzeciw budzi jednak używanie w tej sytuacji słowa „demencja”. Naprawdę, kto kiedykolwiek widział demencję nie powinien mieć wątpliwości, że wygląda ona trochę inaczej niż stary reptilianin Joe. Odzierając sprawę z poetyckiej otoczki otępienie to niepoznawanie osób, krzyki po nocach, nieświadomość miejsca w którym jest dana osoba i niezdolność do samoobsługi. Nie jąkanie się i zapominanie nazwiska gubernatora sprzed 10 lat.

  12. Koniew
    21/10/2020 o 1:50 pm

    Ereandel@ właśnie na twoje wypowiedzi czekalem. I potwierdzasz że chujnia jest, także ja już nie mam żadnych wątpliwości.
    Lego@ narazie to lewica proponuje prawdopodobnie w ramach świętej wojny z konfederacją przepisy karne za wypowiedzi o pandemii. Ręce kurwa nie mają gdzie opadać. Nic się od wiosny nie nauczyli. Mam już pierwsza kandydatkę posłankę Matysiak która proponuje nie blokowanie komunikacji miejskiej w czasie pandemii. Oni se jakiegoś naukowca który potwierdzi zasadność debilnych obostrzeń znaida i bujaj sie dwa lata z biegłymi. Ręce nie mają gdzie opadać.

  13. poziomka
    21/10/2020 o 1:55 pm

    ereandel
    Ale na tym właśnie polega ten mechanizm. Najpierw podśmiechujki z dziadka robi jakiś anon na fejsie i pisze o demencji. Potem jakiś bloger, radio, Fox News a na koniec o demencji Bidena mówi Przywódca Wolnego Świata ™.
    Ten mechanizm zresztą oglądaliśmy w przypadku Komorowskiego i rzekomego krzesła w parlamencie Japonii.

  14. kmat
    21/10/2020 o 2:41 pm

    @hellk
    To nie jest jedyne racjonalne wyjaśnienie. To jest jedyne racjonalne wyjaśnienie przy założeniu, że oni też są racjonalni. Brzytwa Hanlona się kłania – nie trzeba tłumaczyć złą wolą rzeczy, które można wyjaśnić matołectwem i ochujeniem.

  15. hellk
    21/10/2020 o 2:52 pm

    Niemniej rozkład rezultatów ochujenia i matołectwa powinien być nieco bardziej losowy.

  16. Czarek
    21/10/2020 o 4:54 pm

    @ereandel Przyznam Ci rację co do demencji . Nie mogę mu postawić diagnozy . Nie jestem lekarzem . Ale objawy ma wyraźnę . Więc powinienem napisać ” objawy demencji” Ale to nie zmienia faktu do tego ,że to beznadziejny kandydat ( o jego skłonności do małych dzieci jakoś wszyscy tu przemilczeli a to jeszcze bardziej widoczne). Nie wiem co mają Reptilianie tu do czegokolwiek ?

    @poziomka
    Dalej tłumaczcie postępy zdrajców i złodzieji głupotą bądź psychicznym uwarunkowaniami . Jesteście gorzej niż barany . Przepraszam ,że brzydko kwituję ale przeraża mnie ,że dalej nie potraficie dostrzec motywacji rządzących okrągłostołowców . No tak jak się wierzy ,żę 65 % stołków dla komunistów to WOLNE WYBORY .

    Biada nam ?

    @poziomka
    . Wybacz ale obejrzyj wypowiedzi z ostatnich tygodni tego Pana to sama stwierdzisz u niego objawy demencji.

    Nie próbójcie racjonalizować świata czasem prawda jest tak okrutna ,żę nie do uwierzenia dla przeciętnego nawet wykształconego człowieka . Chcecie przykład ciekawy

    Jest taka gra Call of Duty „Warzone” i jest tam multiplayer i na tym trybie multiplayer jest wiadomo okno do „chat” . Proszę wpiszcie sobie tam hasło ” two genders” albo „islamic republic” zobaczcie fajne gwiazdki cenzorskie .A co jest najlepsze w INTRO tej samej gry niedawno dodano fragment wykładu Yuri Bezmenova o dywersji i de facto tym co się dzieje od Californi po Suwałki . Czaicie poziom hipokryzji i o czym ona świadczy? Niestety miedzynarodowy/syjonizm/komunizm to jedna siła grająca w ciągle te sama makiaveliczne i heglowskie gierki . Rozgrywają świat jak małe dzieci .

    Bardzo pragnę się mylić.

  17. Lego
    21/10/2020 o 5:00 pm

    @Koniew
    No wlasnie. To jest jakiś piramidalny dramat.

  18. Anonim
    21/10/2020 o 5:04 pm

    Najśmieszniej, jak lewica, której jeszcze na pyskach nie obeschla krew dziesiątek milionów trupów, bierze się za liczenie innym.

  19. hellk
    21/10/2020 o 5:32 pm

    Chodzi o Okrzeję? Wykończył raptem kilku carskich, no i w sumie w słusznej sprawie. Ktoś w końcu musiał tę niepodległość wywalczać, jak prawica spała.

  20. 21/10/2020 o 6:41 pm

    Majorze, folii, prędko, masz pacjenta na cito, @Czarek.

  21. lubicz56
    21/10/2020 o 7:03 pm

    Ależ opozycja to właśnie próbuje, ostrych wpowiedzi było dzisiaj w Sejmie aż nadto, problem w tym, że połowa społeczeństwa (taki ze mnie optymista) ma to głęboko w rzyci i poza qurwizją niczego więcej nie ogląda, niczego nie czyta a jeśli nawet, to i tak nie rozumie. Czyli pomysł jak najbardziej ok tylko z realizacją i przekazem może być gorzej. Połowa społeczeństwa wierzy (w najszerszym tego słowa znaczeniu) Dudzie i Morawieckiemu a przekonanego nie przekonają ani argumenty, ani trupy. Nawet jak mu połowa rodziny na covida wykituje to i tak będzie dalej wierzył,że respiratory od Szumowiny są w szpitalach a jeśli coś nie tak działa jak powinno to wina Tuska i Giertycha.

  22. Lego
    21/10/2020 o 7:32 pm

    @Lubicz
    Kurwizje ogląda jakieś niecałe 30% ludzi, reszta ogląda inne kanały, radio lub net.

  23. falibor
    21/10/2020 o 8:14 pm

    Lewica to jednak są głąby, w momencie, kiedy w pis można walić, walić i walić jak w bęben oni sobie robią zamach na wolność słowa. Szanuję i lubię niektóre osoby, ale jednak jako całość to są głąby i chyba nie ma nadziei.

  24. Czarek
    21/10/2020 o 8:29 pm

    Folia , foliarze itp , tak jak słowo „teorie spiskowe” ( dobrane przez analityków CIA) została wmanewrowana po to by dyskredytować sygnalistów i demaskatorów nie łykających jak pelikany wszystkiego co ZA DARMO ( jacy hojni Ci z TV) przekazują nam fakty całą dobę. Jestem pierwszy do obalenia teori spiskowych . Zresztą czy wiesz jak się je obala ? Jak nie mam racji to mogę nałożyć foliąwą aluminiową czapkę i nosić ją do końca życia . Jakby taka była cena życia ludzkości to bym nawet w niej spał.

    Pragnę się mylić a ty ryzykuj i zostaw na pastwę losu tch którzy nie znoszą ŻADNEJ KRYTYKI własne dzieci zrobią z nich prostytutki albo niewolników..

  25. Czarek
    21/10/2020 o 8:31 pm

    @falibor To nie głąby to kryptkokomuna grająca rolę prawicy . Kaczyński to komunista żydowski Polskę . Polska i polacy to dla niego nic . I wszystkie jego czyny o tym świadczą.

  26. Anonim
    21/10/2020 o 9:25 pm

    Już twoi przyjaciele z Razem wpadli na pomysł nowy (co za zdziwienie, że apologeci komunizmu na to wpadają, hehe).
    Ci co kwestionują pandemie, panikę czy środki które są podejmowane – mają być karani. Zapewne po staremu , internowanie czy jakiś gułag ? :)

  27. kmat
    21/10/2020 o 9:43 pm

    Czaruś, ale ty łykasz wszystko jak leci jak pelikan. Otóż to nie jest tak. Umysł otwarty to jedno, a umysł rozwarty (niczym nogi Marty K.) to drugie. Oba stany są od siebie całkowicie niezależne.

  28. ereandel
    21/10/2020 o 10:05 pm

    @Czarek
    „Ale objawy ma wyraźne”
    Nie ma. Gdyby miał objawy, których nie dałoby się wytłumaczyć w inny sposób, to miałby demencję. Amen. To objawy starości.

    „Ale to nie zmienia faktu do tego ,że to beznadziejny kandydat”
    A tu nie przeczę

    „o jego skłonności do małych dzieci jakoś wszyscy tu przemilczeli”
    Bo nie ma o czym mówić. Póki co jest to tylko rzucanie gównem i patrzenie, co się przyklei. Jak dla mnie to bujda i częsty element prawicowej inżynierii społecznej – wykorzystywać naturalną ludzką obawę o dzieci. Ale w przeciwieństwie do Ciebie wiem, że mogę się mylić

    A niech tam stracę, zanurkuję.
    „Polecam poszukać info na ten temat twórcy tej technologi laboratoryjnej . Karry Mullis ( zmarł w sierpniu 2019) Temat był wałkowany pierwszy raz przy HIV.
    To geniusz ..który jak sam mówi dziwi się ,że dostał nobla bo nie należy do tej bandy… To tak w skrócie . ”
    Ten sam geniusz twierdził, że wirus HIV nie ma nic wspólnego z AIDS. Byłaby to wspaniała wiadomość i osobiście odetchnąłbym z ulgą, nie musząc obawiać się infekcji i zaprzątać sobie głowy jakąś tam profilaktyką poekspozycyjną. No ale niestety, być geniuszem w dziedzinie biologii molekularnej niekoniecznie znaczy być specjalistą wirusologii.
    To jeśli tak intensywnie szukasz prawdy, zacznij tutaj:
    https://demagog.org.pl/fake_news/testy-pcr-na-koronawirusa-maja-sens-z-naukowego-punktu-widzenia/

    „Pragnę się mylić a ty ryzykuj i zostaw na pastwę losu tch którzy nie znoszą ŻADNEJ KRYTYKI własne dzieci zrobią z nich prostytutki albo niewolników.”
    No, od ciekawej strony podszedłeś do tematu. Obróćmy więc sytuację na drugą stronę.
    Ja też pragnę się mylić co do wirusa, a Ty możesz ryzykować, odmówić noszenia maseczki i mandatu oraz zgłosić się do więzienia. Zapewniam Cię, że tam testu nie zrobią, tym bardziej nie będą Ci zawracać głowy odstępem społecznym i maseczkami. Do szpitala też za szybko nie powiozą, lekarz dyżurny SOR nie będzie poza tym witał chlebem i solą, więc parę sobie poobjeżdżasz po drodze. Ale będziesz wolnym człowiekiem.
    Szczerze mówiąc nie wiem, czy to nie najlepsza metoda na anty-COVIDowców.

  29. ereandel
    21/10/2020 o 10:09 pm

    @ Anonim
    „Ci co kwestionują pandemie, panikę czy środki które są podejmowane – mają być karani”
    Tak z czysto egoistycznych względów – jestem za. Nawet jeśli będzie to martwy przepis, odstraszy paru samozwańczych specjalistów od wygłaszania swoich internetowych tyrad, co pozwoli mi po pracy poczytać komentarze na FB bez podnoszenia sobie ciśnienia. Jak na razie boję się czasem patrzeć, co napisał ktoś z rodziny i znajomych.
    Dla mnie – bomba.

  30. poziomka
    21/10/2020 o 10:39 pm

    @kmat
    ten „umysł rozwarty” to ci kradnę :)

  31. falibor
    21/10/2020 o 10:41 pm

    @ereandel
    pewnie, uchwalajmy to, a potem już pójdzie łatwo, zakaz krytykowania Papieża Polaka, kwestionowania ustaleń komisji Macierewicza, a w końcu w ogóle jakichkolwiek działań partii. Bo jak idziemy w tę stronę, że władza decyduje, co masz myśleć i mówić, to w sumie czemu nie?

  32. falibor
    21/10/2020 o 10:47 pm

    już nie mówiąc o tym, że takie pomysły to prosta droga do wicepremiera Bosaka i ministra Brauna w następnym rządzie

  33. Lego
    21/10/2020 o 10:52 pm

    @Czarek
    Lubisz czytać? W sumie nie sprawiasz wrażenia, ale może się skusisz. Polecam „To nie jest propaganda. Przygody na wojnie z rzeczywistością”
    Petera Pomerantseva
    Masz tam opisane dużo źródeł tego w co wierzysz i jeszcze tak tu namiętnie lansujesz.

  34. ereandel
    22/10/2020 o 12:54 am

    @falibor
    To było prowo. Przynajmniej z mojej strony, ale zgaduję, że dokładnie taki cel postawiła sobie Lewica.
    Poruszyłeś istotną kwestię. Głównym założeniem stojącym za wolnością słowa jest przekonanie, że prawda obroni się sama. I w teorii, jeśli założyć racjonalność człowieka, da się taką tezę wspierać. Niestety, rzeczywistość pokazuje, że jest zupełnie inaczej a dezinformacja przypomina wampira, który wstaje nawet dobity osikowym kołkiem. Z drugiej strony, kontrola sfery informacyjnej to nawet nie wstęp do autorytaryzmu – to autorytaryzm par excellence
    W pełni dobrych rozwiązań nie ma, ale mimo wszystko zgodzę się, że lepiej być wkurzonym mieszkańcem wolnego kraju niż zadowolonym więźniem w autorytarnym grajdole ;)

  35. [wiq]
    22/10/2020 o 5:55 am

    „KO boi się, że ktoś będzie im liczył błędy w ten sposób.”
    Bo przecież jak nie będą liczyć to PiS ich liczyć i rozliczać nijak nie będzie.
    Oni się ni ch nie uczą na błędach, oni ni ch nie wyciągają wniosków.
    Tacy byli w przeszłości mili – a to dla KK, a to dla wnioskowanych o Trybunał Stanu. I co? I dostali jakikolwiek zwrot w postaci bycia miłym od tych dla których byli mili? Ano właśnie.

  36. Lego
    22/10/2020 o 6:30 am

    @Ereandel
    Wolność słowa nie oznacza wolności do szerzenia kłamstw i manipulacji na szkodę jednostek czy ogółu. Właśnie tą ideę wolności słowa wykorzystują dziś systemy autorytarne, populiści i korporacje , robiąc z niej parodię i narzędzie w walce ….nazwijmy ją politycznej. A wykorzystują do tego głównie media społecznościowe i szerzej dzisiejszy model globalnego kapitalizmu.
    Właśnie o tym pisze Pomerantsev w książce, którą wspomniałem wyżej. Jest z nim wywiad Lichnerowicz na toku, polecam jak masz dostęp. On uważa, że obroną przed tym powinna byc kultura, ja że nauka. Te mechanizmy też opisuje dokument The Social Dilemma. Nie widzę żadnego problemu w tym, aby demokratyczne społeczeństwa walczyły z tym nawet zwyczajnie wycinając z przestrzeni publicznej takie bzdury, blokując platformy społecznościowe lub nakładając na nie obowiązek weryfikacji kont i informacji. Oraz państwa powinny zaprząc naukowców i specjalistów od komunikacji do serwowania ludziom prawdziwego obrazu rzeczywistości. Tu się znów kłania trochę mój wcześniejszy pomysł z demokracją delibwratywną.

  37. Anonim
    22/10/2020 o 8:52 am

    Może to i dobrze liczyć trupy, nie wiem.

    Ale nie można tego wspierać kłamliwymi argumentami: „Kiedyś, w czasach, gdy opozycja była naprawdę bezwzględna Leszek Miller liczył AWSowi zgony bezdomnych w zimie. I potem przejął władzę”

    Miller raz chlapnął. Został za to zdissowany. Nie dlatego przejął władzę, a pomimo to. Zresztą nie Miller przejął władzę a układny Kwaśniewski (który mu ją przekazał).

  38. lubicz56
    22/10/2020 o 9:35 am

    @Lego

    … Kurwizje ogląda jakieś niecałe 30% ludzi, reszta ogląda inne kanały …

    Te inne to które? Ogólnopolski zasięg mają tylko TVP, Polsat i TV Trwam co w praktyce oznacza, że połowa Polski ma dostęp tylko do tych trzech.

  39. MiM
    22/10/2020 o 11:48 am

    „Te inne to które? Ogólnopolski zasięg mają tylko TVP, Polsat i TV Trwam co w praktyce oznacza, że połowa Polski ma dostęp tylko do tych trzech.”
    To chyba informacje sprzed wprowadzenia naziemnej telewizji cyfrowej. OIDP TVN i TVN7 są obecne na tym samym multipleksie, a Fakty TVN mają porównywalną oglądalność z Wiadomościami TVPiS (choć ostatnio ponoć Kurwizja wysunęła się na prowadzenie). Gorzej, że widzowie mają zwyczaj wyciągać średnią z obu przekazów, na czym oczywiście PiS zyskuje,

  40. poziomka
    22/10/2020 o 12:09 pm

    @MiM
    TVN to jest ta telewizja, w której w każdym programie występuje gość z PiSu, który opowiada, co chce? I red. Morozowski zachwalający „Porozumienie”?

  41. Anonim
    22/10/2020 o 12:14 pm

    Poziomka
    Bronek na krzesło (czy taboret, whatever) wlazł. Jest dokumentujący to filmik.

  42. l1chy
    22/10/2020 o 1:20 pm

    „Wolność słowa nie oznacza wolności do szerzenia kłamstw i manipulacji na szkodę jednostek czy ogółu. Właśnie tą ideę wolności słowa wykorzystują dziś systemy autorytarne, populiści i korporacje , robiąc z niej parodię i narzędzie w walce ….nazwijmy ją politycznej”

    @Lego:

    I dlatego dajmy politykom do ręki jeszcze gorsze narzędzie walki politycznej które pozwoli ukarać każdego kto sprzeciwi się kłamstwom i manipulacji na szkodę jednostek i ogółu ze strony aktualnej opcji rządzącej.

    Kurwa – Serio ?!

    Co jest gorsze – większość manipulowana kłamstwami czy wszyscy manipulowani kłamstwami bez prawa powiedzenia prawdy ?

    I do kurwy nędzy – proszę bez takich, „ależ my znamy jedynie słuszną prawdę,więc jak my będziemy rzadzić to to nie będzie źle”. Bo kurwa KAŻDY autorytarysta tak uważa – „prawaki zamawiające 5 piw” (czyt. naziole) też. Prawda jest jak dupa – każdy ma swoją.
    Dlatego lepsza już wolność słowa w ramach której „szury” ewentualnie nawet umierają na ulicach jak zamordyzm i „samobójstwo rozszerzone” całego społeczeństwa – bez żadnych wyjątków. Różnorodność to podobno kurwa siła – co ma wspólnego cenzura z różnorodnością ?

  43. l1chy
    22/10/2020 o 1:48 pm

    Tak jeszcze dodam – dzisiaj Śmiszek wpada na pomysł,by PiS zakazał „gadaniny szurów” a jutro PiS zakaże krytykowania prezesa,wspominania o milionach Sasina, i cholera wie czego jeszcze. PiSu nie znacie ?

    To jest geniusz na poziomie klechów co wsypali policji swojego kolegę co w ramach „herezji” odprawiał nielegalnie mszę Trydencką i siedział im w zakonie na krzywy ryj – a nie pomyśleli,że w nagrodę (no na pewno ktoś na lewicy na to wpadnie,a reszta zależy od tego czy PiS się postawi) w przyszłości policja jeszcze nie raz i nie dwa wbije im na ich rzymsko-katolicką tym razem mszę i wyniesie klechę z wiernymi. I będzie argument,że przecież jak tamtego można było wynieść to czemu nie ich ! Nie żebym popierał to co kler odpierdziela często obecnie,ale tak się podłożyć to… XD

    I tym razem takim samym podłożeniem się jest ta propozycja. Strzeżcie się PiSu żeby czasem nie wziął tego na poważnie…

  44. MiM
    22/10/2020 o 2:02 pm

    @poziomka
    No, to akurat wraca nas do głównej tezy, że libki nawet jak teoretycznie mają środki (tak, rozmawialiśmy już tu 1000 razy o różnicy między stworzonymi na potrzeby propagandy mediami prawackimi i komercyjnymi mediami libkowymi służącymi zarabianiu kasy), to nie potrafią zdobyć się na skuteczne skontrowanie bezczelnej pisowskiej propagandy (stąd zdanie o wyciąganiu średniej). Jest to jednak zupełnie co innego niż „połowa Polaków ogląda wyłącznie media rządowe, bo do innych nie ma dostępu”. Ma i ogląda.

    @Lego i karanie za „kłamstwo pandemiczne”
    Zgadzam się z l1chy w tym sensie, że ograniczanie wolności słowa to bardzo niebezpieczne narzędzie w rękach rządzących. Za „dezinformację w sprawach pandemii” może za chwilę zostać uznane wszystko, co w jakikolwiek sposób podważa rządową propagandę (np. że rząd nie przygotował kraju na drugą falę, że brakuje miejsc w szpitalach, że respiratorów zamówionych przez Szumowskiego nadal nie ma itd.). Trzeba być albo bardzo cynicznym, albo bardzo naiwnym żeby coś takiego proponować.

  45. 22/10/2020 o 2:54 pm

    Ależ cały czas jest liczone…
    Wskaźnik Deaths/ 1M Pop. posortowany wygląda (parę dni temu) on tak:
    Słowacja 15
    Grecja 47
    Norwegia 51
    Polska 93
    Białoruś 97
    Niemcy 117
    Czechy 120
    Portugalia 211
    Holandia 391
    Francja 510
    Szwecja 585
    Włochy 603
    UK 639
    Hiszpania 722
    .
    No i czym się tu podniecać propagandowo?
    .
    W Szwajcarii kanton który zastosował u siebie ostre obostrzenia, statystycznie nie różni się istotnie od reszty kraju, gdzie obostrzenia są minimalne. I to jest dobry punkt do dyskusji z tymi cymbałami.

  46. Koniew
    22/10/2020 o 3:22 pm

    l1chy@ Jest dokładnie tak jak mówisz. Nic dodać nic ująć.
    Lego@ ale tu to się dziwię. Masz ciekawe wizje rozwiązań czasem dla mnie zbyt radykalne(prawie zawsze) ale że się dajesz łąpać na taki pomysł?
    Na przykładzie bo przykład lepszy niż wykład.
    Rząd żeby udawać że coś robi wprowadza bezsensowne obostrzenia w komunikacji miejskiej. Posłanka Matysiak słusznie krytykuje(odsyłam do działań w ramach transportu). Pis bierze jakiegoś swojego przydupaskiego naukowca (może być nawet PInkas) i mówi że jej krytyka jest sprzeczna z wiedzą naukową. Dawaj, prokuratura uchylenie immunitetu, zarzuty, w przypadku jej asystentów środek zapobiegawczy. I mają zamknięte gęby, bo w razie ponownego złamania prawa (czyli krytyki) zastosują lub będą wnioskować o ostrzejsze środki zapobiegawcze.
    Ale to nie jest sprzeczne z wiedzą naukową odpowiesz?
    A chuj z tym. Prokuratorowi się powie że sprzeczne to sprzeczne a ty bujaj się z biegłymi.
    Śmiszek to debil a nie prawnik tak na marginesie.

  47. Lego
    22/10/2020 o 3:42 pm

    @l1chy
    Kurwa serio wpadłeś na to, że chciałbym aby to robili politycy? To powinny robić szybkie sądy, w oparciu o wiedzę naukową i fakty. Większość rzeczy jest do zweryfikowania w oparciu o konsensus naukowy. Szczepionki nie wywołują autyzmu, globalne ocieplenie to nie lewacki spisek, 5G nie powoduje covid itd itd. Mało tego, tym narzędziem można by uciszyć Morawieckiego, Czarnka i całą kurwizje. Zreszta masz nawet dziś w kodeksie pomowienie, zniesławienie i zakaz szerzenia pewnych rzeczy typu negowanie holokaustu.

  48. Anonim
    22/10/2020 o 3:53 pm

    Co tam mruczales, major, że Kaczor aborcji eugenicznej nie skasuje i będzie tym tylko mamił swój elektorat?

  49. l1chy
    22/10/2020 o 3:58 pm

    „Kurwa serio wpadłeś na to, że chciałbym aby to robili politycy? To powinny robić szybkie sądy, w oparciu o wiedzę naukową i fakty”

    Czyje sądy,czyją „wiedzę naukową” i czyje „fakty” ? Konsensus których naukowców ?

    Co do tych sądów mam coś dla ciebie i nie tylko – mocno na czasie:
    https://wiadomosci.wp.pl/tk-wydal-wyrok-ws-aborcji-ze-wzgledu-na-wady-plodu-6567346150009472a
    Sądy,sądy OTUA,OTUA,OTUA ! XD

    >Mało tego, tym narzędziem można by uciszyć Morawieckiego, Czarnka i całą kurwizje.

    Albo lewicę i PO/KO oraz „ekologów”. Co do zakazu negowania holokaustu to jak z obrazą uczuć religijnych – idiotyzm. Niektórych na lewicy jak ciebie świeżbi ręka żeby w sposób autorytarny wszystkim myślącym inaczej jak wy przemocą zamknąć usta i wcale nie pomyślicie,że przecież to samo można zrobić wam. Zupełnie jak ten żołnierz amerykański/izraelski czy inny z dowcipu :

    -A pójdę sobie na wojnę i zabiję z 5 a potem wrócę do domu.
    -a jak ciebie zabiją ?
    -mnie ?! A za co ?

    Jeszcze bym rozumiał – choć nie akceptował delikatnie mówiąc – gdyby takie debilne tyrańskie pomysły lewica chciała wdrażać będąc u władzy.Ale będąc w opozycji… XD

  50. l1chy
    22/10/2020 o 4:04 pm

    A tak.. nie doczytałem – dokładnie to co pisze @Koniew.

  51. Koniew
    22/10/2020 o 4:32 pm

    LEGO@ kurwa mać przeczytaj ze zrozumieniem co ci napisałem. Na polskim przykładzie na gruncie obecnych przepisów. A nie gadaj mi o jakiejś nibylandii.

  52. poziomka
    22/10/2020 o 6:13 pm

    @Anonim
    Ten jeden raz cię spytam: jak to jest być debilem?

  53. ale.sobie.konto.wymyslilem
    22/10/2020 o 6:14 pm

    Lego, ja akurat mam pewne doświadczenie z pograniczu nauk ścisłych i prawa. Krótko – nie, to nie będzie tak że książka naukowa zawiera jedyną słuszną i jednoznaczną Prawdę i zastąpi Kodeks Karny. Naprawdę, Twoje pomysły na tym polu porażają naiwnością. I, jak widać, nie tylko ja tak uważam.

  54. ale.sobie.konto.wymyslilem
    22/10/2020 o 6:32 pm

    A przy okazji, na kilka dni władza ma spokój z pandemią, a w przyszłym tygodniu może ustawa futerkowa, a może 447?

  55. Anonim
    22/10/2020 o 7:08 pm

    Poziomka
    Nie wiem, opowiedz.

  56. Lego
    22/10/2020 o 8:58 pm

    @
    Okej. Czyli uważacie sądy i powołanych biegłych np z daktyloskopii, pożarnictwa , śladów biologicznych czy np od wad konstrukcyjnych budynków i wielu, wielu innych za kogo w sumie? Przecież to istnieje w polskim i światowym prawie od bodaj stu lat. Ja proponuję jedynie to rozszerzyć trochę i przyspieszyć wydawanie takich wyroków.

  57. Koniew
    22/10/2020 o 9:37 pm

    Lego@ przeczytaj mój post jeszcze raz. Ja ci pokazałem jak można nadużywać tego przepisu ZANIM dojdzie do sadu. A chyba nie myślisz że nie będzie tak nadużywany. Wiesz co się to dzieje

  58. l1chy
    22/10/2020 o 9:48 pm

    Czyli uważacie sądy i powołanych biegłych np z daktyloskopii, pożarnictwa , śladów biologicznych czy np od wad konstrukcyjnych budynków i wielu, wielu innych za kogo w sumie?

    Za ludzi kurwa.Za ludzi podatnych jak wszyscy na naciski polityczne lub mających swoje prywatne poglądy,możliwych do przekupienia,zmuszenia przemocą itd itp…

  59. Lego
    22/10/2020 o 9:53 pm

    @Koniew
    Przeczytałem co napisałeś. I rozumiem o czym do mnie piszesz. Ale to sąd wyznacza bieglych, a nie Sasin na przykład. Nawet dziś masz sądy i biegłych, które regularnie orzekaja przeciw PiS. Kaczyński i Morawiecki mają kilka wyroków na koncie za kłamstwa i pomówienia. I nie sądzę aby sensownym było nie robić z tym gownem jakie mamy nic, bo PiS. Wlasnie dlatego, ze PiS i Konfa oraz Kreml, zrobić coś trzeba. Po za tym ja nie mówię o wyrokach karnych na szerzenie kłamstw i manipulacji, ale o zakazie sądowym na publiczne powtarzanie tego i nakaz usunięcia tego przez administratora portalu czy tam właściciela innego medium. Taki TT czy YT na przykład wycina już część gowna najgorszego, nawet Trumpa cenzuruja. Tylko ja ym wolał aby to było po decyzji sądu w oparciu o naukową ekspertyzę, a nie przez jakieś korpo.

  60. kmat
    22/10/2020 o 10:20 pm

    Nie. To jest otwieranie drzwi na oścież do niefajnego zamordyzmu. Mamy zakaz kłamstwa oświęcimskiego i chwatit. Sytuacja w której nawet taki komuch jak l1chy jest przeciw powinna dać do myślenia.

  61. ale.sobie.konto.wymyslilem
    22/10/2020 o 10:33 pm

    @ l1chy
    ‚Za ludzi podatnych jak wszyscy na naciski polityczne lub mających swoje prywatne poglądy,możliwych do przekupienia,zmuszenia przemocą itd itp…’

    Pozamiatane. Lego, dlaczego uważasz naukowców za jakichś nadludzi? Dodam że w tym środowisku istnieje chyba większy % freaków, dziwaków i oryginałów niż wśród biznesmenów, którzy jednak muszą patrzeć trzeźwo na świat aby móc skutecznie uciskać proletariat i prekariat. A Ty chcesz im oddać pełnię władzy nad światem…

  62. Lego
    22/10/2020 o 10:35 pm

    @Kmat
    No ale przecież masz dziś praktycznie takie same możliwości w prawie polskim. Możesz pozwać każdego o pomówienie, czyli kłamstwo właśnie. Z tym, ze dotyczy to dóbr osobistych czy tam np jakiejś firmy lub organizacji. Masz takie samo prawo w kampanii wyborczej. A ja chcę to rozszerzyć jedynie trochę i przyspieszyć drogę prawną. Przeciez to zadna rewolucja.

  63. Lego
    22/10/2020 o 10:41 pm

    @ A. S. K. W.
    Leczyć sie chodzisz do biznesmena? Czy do naukowca? Liczyć uczyleś się od Janusza prowadzącego Zabke czy naukowca? Podobnie chemii, fizyki itd itd itd To wszystko co Cie otacza i odróżnia świat dzisiejszy od tego sprzed tysięcy lat to zasługa glownie naukowców i nauki. Nawet to, że poszesz do mnie, to zasluga matematyków i fizyków.

  64. koniew
    22/10/2020 o 10:45 pm

    Lego@ sorry jako praktyk powiem ci tyle, przyspieszenie odbywa sie zawsze kosztem jakosci orzekania. Ty chcesz jeszcze cenzure wprowadzic w trybie przyspieszonym. To patologia do kwadratu. Serio tym razem wiem co mówię

  65. Lego
    23/10/2020 o 12:53 am

    @Koniew
    Takich fakenewsów jest pewnie łącznie z kilkadziesiąt różnych, w różnych wariacjach. Wiec pewnie pierwsze sprawy trwałyby dłużej, kolejne szybciej.
    Ale weź taką rzecz. W latach trzydziestych w Rzeszy czy w latach sześćdziesiątych w PRL miałeś właśnie takie coś, ktoś szerzył fakenewsy, kłamstwa i manipulację ma temat Żydów. Jak się to skończyło wiadomo. Powiesz, ze to jednostkowe przykłady i dawno temu. Okej. Ale teraz masz to samo. Ile ludzi już umarło z powodu szerzenia bredni antyszczepowych? A leczenia raka vit C? Dalej, z takiego samego powodu szerzenia bredni zginęło bez mała 1000 Rohingja w Birmie ostatnio, do tego tysiące gwałtów i wypedzenie 140 tyś ludzi. Mało? Rosja i Czeczenia i prześladowanie mniejszości seksualnych, taki sam powód. W ogóle to spora część Purinowskiej władzy opiwra sie ma takich klamstwach, podobnie Pisowskiej, Orbanowskiej, Erdoganowej, Trumpowej, Bolsonarowej. Ludobójstwo w Rwandzie. Gdyby nie fakenewsy i manipulacje przeciwdziałać globalnej katastrofie klimatycznej zaczęlibyśmy z 20 lat temu ile to mniej ofiar globalnie i o ile mniej zdewastowane srodowisko, ile mniej straconych bezpowrotnie gatunków? I to się dzieje non stop na calym świecie. I raczej się jak na razie pogłębia.

  66. ale.sobie.konto.wymyslilem
    23/10/2020 o 12:57 am

    @ Lego
    ‚Leczyć sie chodzisz do biznesmena? ‚

    W pewnym sensie tak – lekarz bierze za to pieniądze.

    I powtarzam pytanie – dlaczego uważasz że ktoś kto się zna na bakteriach nie może być psychopatą, seksistą, rasistą czy zwolennikiem Wielkiej Lechii? A najprawdopodobniej jest jakiś drugi profesor od bakterii który uważa że ten pierwszy w ogóle się nie zna i zacznie rwać włosy z głowy że wybrałeś go na eksperta. A jak wybierzesz obu to się pobiją (może już to pisałem – czy wiesz że jak wysyłasz artykuł naukowy do redakcji to zwykle możesz wskazać kogo NIE CHCESZ na recenzenta np. z osobistych powodów?).

    Dalej też uważam że najgorszy Janusz od Żabki musi bardziej brać pod uwagę PRAKTYCZNE skutki swych decyzji a także pragnienia i poglądy innych ludzi niż najwybitniejszy noblista który nosa z labu nie wychyla.

  67. kmat
    23/10/2020 o 3:27 am

    Otarłem się o środowisko naukowe, nawet 10 lat temu udało mi się spierdolić doktorat. I nie dałbym tym ludziom poważnej władzy do ręki.

  68. Lego
    23/10/2020 o 8:16 am

    @Panowie
    Ale znowu dajecie mi argumenty, które nazywa się w nauce dowodem anegdotycznym. Jest jakiś jeden czy drugi idiota i to znaczy, że każdy jest taki. Przecież to tak nie działa. Dlaczego pojedyncze swiry z środowiska naukowego eliminuja je z możliwości wplywania na życie polityczne? Natomiast mimo iż wśród polityków połowa to debile, zjeby, złodzieje, głąby czy wręcz psychole, to jest to najlepszy możliwy system. No nie kumam tej Waszej argumentacji.

    Co do recenzowania. Obecnie w nauce na wyższym poziomie recenzowanie jest zazwyczaj ślepe, mało tego, każda publikacja naukowa podlega niemal natychmiastowej, ogólnoświatowej wręcz możliwości recenzowania lub powtórzenia danego eksperymentu i jego obalenie przez dowolnego naukowca na calym świecie zaraz po publikacji. Żadna polityka nie ma takich mechanizmów samokontrolujacych.

  69. ale.sobie.konto.wymyslilem
    23/10/2020 o 8:42 am

    @ Lego
    ‚Dlaczego pojedyncze swiry z środowiska naukowego eliminuja je z możliwości wplywania na życie polityczne’
    Nikt nie neguje potrzeby KONSULTACJI z naukowcami, ale Ty chcesz dać im w sumie całkowitą i nieograniczoną władzę.

    ‚każda publikacja naukowa podlega niemal natychmiastowej, ogólnoświatowej wręcz możliwości recenzowania lub powtórzenia danego eksperymentu i jego obalenie przez dowolnego naukowca na całym świecie zaraz po publikacji’

    Zależy co badasz.

    BTW, w Twoim Idealnym Świecie ocena jakości pracy naukowca będzie zależała od wyniku głosowania obywateli – jeden naukowiec przedstawi swoją teorię i jak ona wpłynie na życie ludzi, drugi swoją – a ludzie zagłosują który ma rację. Ci sami ludzie którzy teraz wybierają ‚debilów, zjebów, złodziejów, głąbów i psycholi’. No chyba że zostawisz ludziom jedną teorię naukową jako ‚no alternative’ – ale wtedy rządzi ten co decyduje KTÓRĄ teorię przedstawić obywatelom.

    A ślepe recenzowanie nie uniemożliwia zrypania artykułu który przedstawia teorię z którą JA się nie zgadzam.

  70. Lego
    23/10/2020 o 8:52 am

    @A.K.S.W
    Ale co Ty mi tu imputujesz? Ja chcę władzę rozdzielić właśnie. Nie dać ja jednemu człowiekowi czy środowisku jak jest teraz. Ale nauce, prawnikom i społeczeństwu, z osłabieniem gierek partyjnych i czystej walki o władzę metodami, jakie dziś obserwujemy.
    I nie ma być tak, że jeden naukowiec daje swój pomysł, drugi zupełnie inny, ale mowa o konsensusie naukowym, a ten w wielu przypadkach jest niepodważalny. Zostaje tylko jakaś część sporna. Dziś, w polityce walka jest o dokładnie wszystko, a konsensusu brak. Nawet w samej opozycji.

  71. ale.sobie.konto.wymyslilem
    23/10/2020 o 9:01 am

    Lego, to Ty jeszcze chcesz w to wmieszać prawników? Bezstronna nauka, uczciwi prawnicy i zdrowy rozsądek ludu wspólnie zwalczają szkodników-polityków. Nic Ci nie imputuję, uważam tylko że to naiwne.
    I owszem, konsensus będzie. Sam pisałeś że tych co nie pasują do konsensusu (jak Balcerowicz) się uzna za nienaukowców i się wykluczy.

  72. Lego
    23/10/2020 o 9:12 am

    @
    No a jak chcesz bez sądów klepać i uprawomacniac decyzje? Chodzi o włączenie maksymalnie całego spoleczensywa, w budowę świata dla wszystkich. A nie tylko wąskich lobby i sterowanej masy jak jest dziś. Dzialania inkluzywne.
    No straszy dramat, że taki inż. Zięba i jego leczenie raka vit C jest wykluczany z nauki. Albo, że już nie uznaje się papierosów jako leku na kaszel ;)

  73. ale.sobie.konto.wymyslilem
    23/10/2020 o 9:37 am

    No to w takim razie decydować będą nie naukowcy i lud a prawnicy. Jak dzisiaj (a dokładnie wczoraj). To po co w ogóle jeść tę żabę?

  74. Lego
    23/10/2020 o 10:52 am

    No nie. Naukowcy przygotowują w ramach debaty i konsensusu jakieś projekty, lud po debacie publicznej głosuje, prawnicy klepią i dbają o to aby to wszystko było umocowane i wykonywane. To już tak rozszerzam do mojego poprzedniego pomyslu, ale zasada jest taka sama.
    Weź obecny problem. Nauka jest zgodna, że taki zakaz aborcji to absurd, groźny też zdrowotnie dla kobiet, fizycznie i psychicznie. W moim pomysle taki projekt by nigdy nie powstał, a nawet gdyby, to nie zostałby przeglosowany, bo większość jest przeciw, ale dostają to w pakiecie z PiS, który daje 500+, I masz taki projekt, politycy wykorzystują go dla własnych celów, ktoś robić będzie na tym interesy i wszystko dlatego, ze wąskie lobby i politycy mają taki interes lub ideologię. Wbrew ogolowi i interesowi społecznemu. To samo jest z LGBT czy kopaniem węgla i gornikami dzisiaj. Normalnie związki partnerskie juz by były, bo większość jest za, obchodzilibyśmy od węgla juz kilka lat i smogu, bo też większość ludzi i nauka jest za. I to możesz przełożyć na większość rzeczy. Okej, jakieś pojedyncze problemy byłyby jak dziś, ale na miłośćbosko lepiej mieć 3 problemy niż 30 jak dziś.

  75. ale.sobie.konto.wymyslilem
    23/10/2020 o 1:56 pm

    Lego,
    Ostatni mój wpis.
    ‚prawnicy klepią i dbają o to aby to wszystko było umocowane i wykonywane’

    A czy mają prawo powiedzieć że ten to i ten pomysł został co prawda wymyślony przez ekspertów i zaakceptowany przez obywateli ale – niestety! – jest niezgodny z artykułem 6653 punkt 657c ustawy takiej to a takiej z dnia tego to a tego? I dlatego niestety, ale tego się nie da ‚umocować’ prawnie? Jeśli nie mają to są niepotrzebni, jeśli mają to ONI tak naprawdę decydują (czyli ten co ich wybierze – mamy świeży przykład).

    Chcesz aby każdy problem był omawiany przez jakąś grupę ekspertów a potem przegłosowywany przez obywateli? Otóż politycy są od tego aby te wszystkie pomysły trzymały się kupy. Prawnicy też. Jeśli wszystko zrobią ‚eksperci’ i ludziska głosujące między pracą a grillem to sorry, ale dostaniemy taki galimatias sprzecznych ustaw że zatęsknisz za rządami polityków.

    A tak szczerze? Nie da się po prostu zrobić jakiegoś lewicowego zamachu stanu i zaprowadzenia odgórnie tego szczęścia dla wszystkich tylko chcesz aby to zrobili naukowcy (oczywiście starannie wyselekcjonowani, co piszesz wprost – żadnych Balcerowiczów!)? Byłoby i szybciej, i sprawniej, i taniej…

  76. Lego
    23/10/2020 o 3:56 pm

    @A.K.S.W
    Oczywiście to wymaga zmiany całego systemu prawnego, łącznie z Konstytucją. Oczywiście nie może też być tak, że różne sektory są ze sobą w sprzeczności czy oderwaniu od rzeczywistości. Oczywiście powinien być jakiś ośrodek koordynujący to wszystko i pilnujący aby to wszystko trzymało się kupy.
    Osobiście nie bardzo widzę powody dla których normalne reformy miałyby być sprzeczne z taką nowoczesną, racjonalną konstytucją, która rzecz jasna powinna szanować też konserwatywną wrażliwość czy potrzeby. W ogóle nie widzę powodów, dla których Konstytucja powinna być jakimś dekalogiem wykutym w kamieniu. Można zróżnicować pewne głosowania i to, co jest sprzeczne z danym zapisem w Konstytucji będzie potrzebowało większej większości głosów. Niech ustawa zasadnicza też będzie żywym prawem, dostosowujacym się do zmieniających się warunków i potrzeb. Prawnicy nie powinni mieć ostatecznego zdania, a właśnie wyborcy. Prawnicy powinni dbać jedynie o spójność i umocowanie tego w prawie, oraz egzekwowanie tego w życiu codziennym.

    Łatwo wprowadzić zasady przed głosowaniem, które zminimalizują głosowanie z dupy między grilem a wyjściem do pracy. Przy platformie internetowej możliwe będzie np zagłosowanie po uprzednim obejrzeniu krótkiego filmu wyjaśniającego o czym jest to głosowanie i krótkim teście, gdzie trzeba zaznaczyć kilka odpowiedzi na pytania z zakresu jaki był omawiany w tym filmie i o czym traktuje dana ustawa. Zaktywizuje się w ten sposób ludzi i będzie edukowało, a jednocześnie zmniejszy się poziom głosowania bezmyślnego lub tylko pod wpływem emocji lub poziomu atrakcyjności wizualnej kandydata.

    Coś Ty się tego Balcerowicza tak uczepił? To wyznawca skompromitowanej doktryny politycznej, która okazała się na dłuższą metę i dla ogółu przynosić więcej problemów niż korzyści. Dziesiątki państw w ostatnich 100 latach rozwijała się dokładnie odwrotnie od mądrości Balcerowicza i odniosła sukces, a też wychodziły z czarnej dupy. Balcerowicz czy Rzońca nie mieszczą się już i nigdy specjalnie nie mieścili w żadnym konsensusie naukowym dotyczącym ekonomii. Balcerowicz uważa, że nie można mówić w ogóle o umowach śmieciowych, bo to jest… uwaga kurwa…. „mowa nienawiści” i takie umowy są świetne. Są tak zajebiste, że tyle co w Polsce to jest ich jeszcze tylko w Chile. W normalnym świecie to jakiś margines. Ale Balcerowicz wie lepiej i w rozmowach o tym, powołuje się…. znów uwaga…. na swoje raporty. To doskonale obrazuje jak ten facet funkcjonuje, to żaden naukowiec. Nauka powinna opierać się na empirii, a nie na demagogii i hipotezach, które zostały już dawno empirycznie obalone. Dlatego też od dobrych 10 lat z Balcerowiczem i jego pomysłami się już świat ekonomii nie liczy. Ostatni raz gdzieś szerzej zaistniał w okolicach 2008 roku. Znamienne jest też to, że Janusz K-M kila razy powtarzał, że widziałby Balcerowicza w swojej partii, a Balcerowicz umieścił esej JKM w swojej antologii „Odkrywając wolność”
    https://natemat.pl/166969,leszek-balcerowicz-umowa-smieciowa-to-jest-wyzwisko

    wikipedia.org/wiki/Odkrywaj%C4%85c_wolno%C5%9B%C4%87

  77. kmat
    23/10/2020 o 4:24 pm

    Tak jeszcze jedno. Nauki najbardziej ocierające się o politykę to ekonomia, socjologia, psychologia, antropologia kulturowa itp. Czyli czysta humanistyka (nawet/zwłaszcza ekonomia). To nie są nauki ścisłe z całym systemem recenzowania artykułów, rygorystyczną metodologią i podobnymi. Tu, jak to ujął gość od etnologii, do którego nas ganiano w ramach odchamiania ścisłowców, liczy się sam tekst. Czyli te dyscypliny są zasadniczo wtórne wobec ideologii i polityki, i trudno mówić tu o jakimś naukowym konsensusie. Naprawdę chcemy oddać władzę humanistom? :)

  78. Lego
    23/10/2020 o 5:04 pm

    @Kmat
    Nie zgodzę się z Tobą do końca. Bo oczywiście wymienione przez Ciebie dziedziny nauki są w dużej mierze oparte na emocjach i przynajmniej częściowo podchodzą pod humanistykę. Jednak niemierzalne to było może 40 lat temu, dziś mamy coraz więcej konkretnych danych i dowodów naukowych, twardych dowodów. Mamy też dane porównawcze. Straczy wspomnieć prace Kahnemana (nobel z ekonomii), Stiglitza (nobel z ekonomii, za twarde badania) Pikkety’ego ekonomia oparta na dowodach z przeszłości i dnia dzisiejszego i wielu innych jest mnóstwo badań pokazujących zależności statusu rodziców do statusu dzieci, problemów wynikających z umów śmieciowych itd itd. Czyli mamy już dane z przeszłości i mamy też stworzone w oparciu o to modele oraz komputery, które już dziś mają wystarczająca moc obliczeniową do tego aby je ogarnąć z niemożliwą wcześniej precyzją. Dokładnie tak samo jak wygląda to w medycynie czy fizyce klimatu. 40 lat temu mieliśmy problem z dokładnym modelowaniem z powodu skąpych danych i braku mocy obliczeniowej, dziś to się zmieniło.

    Jeśli masz trzy minutki, to polecam Ci ten artykuł

    https://www.obserwatorfinansowy.pl/tematyka/makroekonomia/trendy-gospodarcze/rzadzic-lepiej/

    To tekst dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego z 2012 roku, właśnie o polityce i ekonomii opartej na dowodach naukowych. Szczerze Ci polecam, tym bardziej, że jest pisany właśnie z pozycji ekonomisty liberalnego.

  79. kmat
    23/10/2020 o 9:59 pm

    Uważaj Lego. Takie podejście może nas zaprowadzić w bardzo dziwne rejony, które niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z lewicowością. Raczej wykluje się z tego jakaś nieortodoksyjna wersja liberalizmu.

  80. Lego
    23/10/2020 o 10:51 pm

    @Kmat
    Wiesz co? Ja generalnie jestem bardziej przywiązany do idei niż partyjnej łatki. Jeśli libki wprowadzą wystarczająco sensowne reformy, nie mam z tym problemów. Wiesz, coś jak w Niemczech, CDU wprowadziło mnóstwo takich rozwiązań i nie przeszkadza mi, że tu akurat rządzi hadecko lewicowca koalicja. Bo na końcu liczy się nie szyld partyjny, a to jak wygląda świat urządzony przez ludzi dla ludzi. Jestem oczywiście lewicowcem, bo dziś lewica najpełniej wyraża moją wizję wystarczająco dobrego świata. Ale to nie jest tak, że ja się ze wszystkim co lewica proponuje zgadzam. Na przykład mam często problem z pewnymi rozwiązaniami z rejonów obyczajowych. Może Cię to zaskoczy, ale jestem na przykład przeciwnikiem aborcji. Chodzi mi o taką aborcję, traktowaną jak antykoncepcja. Tyle tylko, że ja podchodzę do tego racjonalnie. Dane pokazują, że najmniej aborcji jest w państwach, gdzie istnieje edukacja seksualna, dostęp do antykoncepcji, rodzice mają czas na zajmowanie się dziećmi, w miarę bezpieczna i odpowiednio płatna praca, dostęp do niezbyt drogich mieszkań, system niedrogiej lub darmowej opieki nad dziećmi od żłobka wzwyż, wsparcie rodziny i mądry system adopcyjny. Natomiast część lewicy uważa, że sam dostęp do aborcji jest najważniejszy (nie mówię o uszkodzonych płodach, zagrożeniu zdrowia matki, gwałcie czy ciąży dzieci) i lansują tezę, że aborcja to luz i powinna być dostępna na każde zawołanie i jeszcze finansowana przez państwo. Is to jest tylko i wyłącznie kwestia decyzji kobiety. Ja sądzę, że ojciec dziecka, jeśli oczywiście poczuwa się powinien też mieć coś do powiedzenia, a każda aborcja powinna być poprzedzona rozmowa z jakimś psychologiem i to nie na zasadzie 5 min, a raczej 10 godzin w 10, godzinnych spotkaniach. I dopiero wtedy kiedy kobieta dalej będzie zdecydowana na aborcję i nie będzie chciała urodzić i oddać do adopcji, można by ją wykonać. Uważam ten cały system za najbardziej racjonalny. Bo szanuje wszystkie zdania i prawa. Zarówno kobiet, ewentualnego dziecka/płodu, potencjalnie ojca i konserwatywnej części społeczeństwa. Taki prawdziwy kompromis.

  81. ale.sobie.konto.wymyslilem
    25/10/2020 o 9:17 am

    @ Lego
    ‚Uważam ten cały system za najbardziej racjonalny. Bo szanuje wszystkie zdania i prawa. Zarówno kobiet, ewentualnego dziecka/płodu, potencjalnie ojca i konserwatywnej części społeczeństwa. Taki prawdziwy kompromis.’

    Lego, jesteś romantykiem i masz do lewicowości tak samo romantyczne podejście, jak ja do likbów. Powyższa propozycja jest kwintesencją Twojego podejścia do świata – niech się spotka potencjalna matka, potencjalny ojciec, potencjalne dziecko, ksiądz i ekspert-psycholog i wspólnie ustalą jakiś mądry kompromis. Ciekawie co powiedzą lewicujące kobiety o samym pomyśle dopuszczenia ‚konserwatywnej części społeczeństwa’ do decydowania o ich aborcji? Całe wspomniane konsylium brzmi jak Twój pomysł na idealne rządy – wybitni naukowcy, rozsądny lud i roztropni prawnicy.

  1. 23/10/2020 o 9:13 pm

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: