Strona główna > felietonik > Prawicowe głupki czytają nowe zasady kwalifikowania do Oskarów

Prawicowe głupki czytają nowe zasady kwalifikowania do Oskarów

Stało się. Przedwczoraj zakazali używać słowa murzyn, chociaż tak naprawdę nikt nie zakazał, ale jeden profesor napisał, dlaczego to może być obraźliwe. Wczoraj zakazali oglądać kochanych Friendsów, chociaż nikt nie zakazał, ale po prostu niektórzy w ramach WOLNOŚCI SŁOWA skrytykowali serial, który z pewnych powodów ich nie śmieszy. Dziś jednak stało się najgorsze.

Jak podaje film.org a konkretnie niejaki Filip Pęziński pojawiły się „Nowe zasady Akademii. OSCARY tylko dla filmów z MNIEJSZOŚCIAMI”

Omamo, teraz wszystkie filmy z czarnymi lesbijkami na wózku. Cywilizacja upada. Prawica płacze. Krowy się stają bykami. Dzisiaj lesby na wózkach, a jutro pewnie palenie kościołów.

Tymczasem wczytajmy się w te kryteria:

Aby móc otrzymać nominację do Oscara w kategorii najlepszy film, tytuł będzie musiał spełnić dwa z czterech poniższych standardów:

STANDARD A – REPREZENTACJA NA EKRANIE, TEMATY I MOTYWY NARRACYJNE

Żeby spełnić Standard A musi być spełnione jedno z poniższych kryteriów.

A1. Aktorzy pierwszoplanowi lub istotni aktorzy drugoplanowi

Przynajmniej jeden z aktorów pierwszoplanowych lub istotnych aktorów drugoplanowych reprezentuje mniejszość rasową lub etniczną (Azjaci, Latynosi, Czarnoskórzy, Rdzenni Amerykanie, Afrykańczycy, Arabowie i inne grupy mniejszościowe).

A2. Ogólna obsada

przynajmniej 30% aktorów w drugoplanowych i epizodycznych rolach musi reprezentować co najmniej dwie spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

A3. Główny wątek fabularny

główny wątek fabularny musi być związany z co najmniej jedną spośród tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

STANDARD B – EKIPY FILMOWE I ZESPOŁY TWÓRCZE

Żeby spełnić Standard B musi być spełnione jedno z poniższych kryteriów.

B1. Ekipa filmowa

Casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz – co najmniej dwa z powyższych działów powinny być kierowane przez osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Casting, zdjęcia, muzyka, kostiumy, reżyseria, montaż, fryzury, charakteryzacja, produkcja, scenografia, dźwięk, efekty specjalne, scenariusz – co najmniej jeden z powyższych działów powinien być kierowany przez osoby reprezentujące mniejszość rasową lub etniczną (Azjaci, Latynosi, Czarnoskórzy, Rdzenni Amerykanie, Afrykańczycy, Arabowie i inne grupy mniejszościowe).

B2. Inne istotne role

Co najmniej sześć osób niższego szczebla ekipy powinny reprezentować mniejszość rasową lub etniczną.

B3. Ogólny skład ekipy filmowej

Co najmniej 30% całej ekipy filmowej powinny stanowić osoby z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

STANDARD C – DOSTĘP DO PRZEMYSŁU I MOŻLIWOŚCI

Żeby spełnić Standard C musi być spełnione jedno z poniższych kryteriów.

C1. Płatne praktyki i staże

Duże studia i dystrybutorzy muszą mieć stały program płatnych staży w różnych działach skierowane do osób z tych grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme.

Małe studia i niezależni dystrybutorzy muszą mieć co najmniej dwie osoby na płatnych stażach reprezentujące którąś z  grup: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, głuchonieme.

C2. Możliwości szkoleniowe i rozwój umiejętności (ekipa filmowa)

studia, dystrybutorzy, firmy finansujące produkcję filmów muszą oferować programy szkoleń i rozwoju umiejętności osobom reprezentującym te grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

STANDARD D – KOMUNIKACJA Z WIDOWNIĄ

Studio lub firma producencka muszą mieć w zespołach zajmujących się reklamą, dystrybucją, PR-em osoby na kierowniczych stanowiskach, które reprezentują poniższe grupy: kobiety, mniejszości rasowe, osoby LGBTQ+, osoby z niepełnosprawnością fizyczną lub intelektualną, niedosłyszące.

Czy wszystkie filmy amerykańskie mają spełniać te kryteria? Nie, nie wszystkie. Czy wszystkie filmy nominowane do Oskarów? Nie, nie wszystkie. Jedynie kategoria najlepszy film. Czy wszystkie kryteria mają być spełnione? Nie, jedynie 2 kryteria z 4 kategorii.

Co to oznacza w praktyce? Uwaga, prawaki, wyjaśniam wielką tajemnicę liczenia do dwóch:

Otóż, film, którego główny wątek dotyczy m.in. kobiet (A3), a całe sześć osób zatrudnionych do na planie filmowym ma inny niż biały kolor skóry (B2) przechodzi kwalifikacje.

Podobnie film nagrany przez studio, który daje szkolenie online dla ekipy filmowej (C1), a w fabule jedna z ośmiu drugoplanowych postaci nie jest biała (A1) też przechodzi kwalifikacje.

I wreszcie: film, który zatrudnia minimum sześć osób innego niż biały kolor skóry (B2), które mają dostęp do szkoleń online ze służbowego laptopa (C1) także przechodzi kwalifikacje.

Czy studia nagraniowa zatrudniające setki ludzi, z milionowym budżetem, z ogromną kampanią promocyjną, chcący wysadzać mosty w Polsce, dadzą radę zatrudnić sześć niebiałych osób i puścić im webinar na laptopach? Nie wiem. Wiem natomiast, że pomysł, iż biali, prawicowi Polacy potrafią przeczytać kryteria ze zrozumieniem i jeszcze je zinterpretować jest zbyt wysoką intelektualną poprzeczką. Dlatego świat ma ich po prostu za inteligentnych po polsku.

PS Oczywiście kryteria powinny być zaostrzone po uprzednim statystycznym sprofilowaniu branży filmowej w USA.

  1. Anonim
    09/09/2020 o 2:33 pm

    Jesteś skończonym kretynem. Tak tylko piszę, dla przypomnienia.

  2. Koniew
    09/09/2020 o 2:35 pm

    Imbę na twitterze rozpoczął genialny twórca szkoły dziennikarskiej tj. riserczu ziemkiewiczowskiego, zwanego przez złośliwych riserczem z dupy, Rafał Ziemkiewicz. Także nie dziwi.

  3. Anonim
    09/09/2020 o 2:36 pm

    Czyli gdy będę chciała sobie nakręcić film, to nie mogę tego zrobić z moimi znajomymi, tylko muszę brać murzynów i pederastów, bo przecież nie jestem wolnym człowiekiem i trzeba mi pomóc w wybieraniu współpracowników. No to zajebista wolność, nie ma co.

    Najlepsze jednak jest to, że potem ci sami, którzy wprowadzają takie komunistyczne brednie, będą się głośno zastanawiać dlaczego normalni ludzie mają negatywne nastawienie do takich środowisk. Hmmm, ciekawe czemu…

  4. marchewa79
    09/09/2020 o 2:36 pm

    Zabrakło Hollywoodzkiego „Prawa Moore’a” z filmu „Tropic Thunder”…

  5. 09/09/2020 o 2:41 pm

    Możesz nakręcić DOWOLNY, ale jeśli nie spełnisz kryteriów, to Twojego filmu ze znajomymi NIE zakwalifikują do kategorii NAJLEPSZY FILM OSKAROWY. Wciąż jednak masz szanse wygrać POZOSTAŁE 22 OSKAROWYCH kategorii. Powodzenia, człowieku wolności!

  6. Anonim
    09/09/2020 o 2:45 pm

    Ja pierdole, co za kretyńska lewacka logika, „zabieramy ci tylko tę możliwość, moglibyśmy zabrać ci jeszcze więcej, ale zabieramy ci tylko tę najważniejszą, więc spoko, dziękuj, że jesteśmy tak dobrzy!!!”.
    W twoim przypadku nie wiem czy jesteś naprawdę tak głupi, iż wierzysz w to co piszesz, czy normalnie widzisz te same głupoty co normalni ludzie, ale decydujesz się na cyniczne palenie głupa

  7. 09/09/2020 o 2:51 pm

    Japierdole ktoś sobie wymyślił WŁASNĄ nagrodę i daje do niej WŁASNe kryteria co do jednej kategorii z 24, a i tak przyjdzie prawacki zjeb, który będzie płakał ze nie ma możliwości dostanie nagrody, jak nagra film z kumplami. Jutro napisze do Don Ballon dlaczego nie mogę dostać złotej piłki, jak strzeliłem gola przy trzepaku.

  8. zjeb
    09/09/2020 o 3:04 pm

    >oglądanie amerykańskich filmów
    nie
    >oglądanie europejskiego kina krótkometrażowego
    jeżeli robicie to pierwsze to nawet nie mam na was słów

  9. Anonim
    09/09/2020 o 3:05 pm

    Jakim ty jesteś skończonym ćwierćmózgiem, to głowa mała. Proszę, nie rób sobie nigdy dzieci, tak będzie z korzyścią dla świata (zakładając, że nie jesteś jakimś niebinarnym wynalazkiem-dziwolągiem, który i tak, dzięki Bogu, nie może ich robić)

  10. Anonim
    09/09/2020 o 3:07 pm

    Majorze, niedawno pisałeś o kryterium, które rozróżnia lewicowca od libka. Otóż popieranie takich zmian w Oscarach perfekcyjnie rozróżnia rasistę od nierasisty. Jeśli uważasz, ze mniejszości seksualne czy etniczne nie są sobie w stanie poradzić w kinie czy na uczelniach bez odgórnego rozporządzenia o ich udziale to niestety, ale jesteś rasista/homofobem/transfobem. Co innego promowanie czy inwestowanie w obszary geograficzne np. zdominowane przez czarnoskórych, a co innego dawanie plusów za sam kolor skory. Wreszcie mamy przykład autentycznego, systemowego rasizmu.

  11. 09/09/2020 o 3:11 pm

    Ale chuj mnie obchodzą Twoje prośby, nawet tego nie kumasz?

  12. 09/09/2020 o 3:12 pm

    @Anonim – tzw. Parytety to jest dobry wyznacznik odróżniania lewicy od libkow.

  13. 09/09/2020 o 3:13 pm

    @zjeb – nienawidzę Oskarów ale lubię amerykańskie kino na American Film Festival. Polecam.

  14. Amgneto
    09/09/2020 o 3:28 pm

    ja pierdole, ile dzbanów w komentarzach. Halo policja! Przyjeżdżajcie, cywilizację mi mordują!

  15. 09/09/2020 o 3:30 pm

    To chyba jeden ten sam

  16. Amgneto
    09/09/2020 o 3:43 pm

    A może to sam Ziemkiewicz tu zawitał? Język by sie zgadzał, dzbanowość też, nieumiejętność czytania ze zrozumieniem czy logicznego myślenia…

  17. Kali
    09/09/2020 o 3:45 pm

    A mnie się marzy, żeby autorzy i ekipy niespełniające powyższych kryteriów były karane grzywną (myślę, że mały procent od budżetu filmu szybko zwiększyłby świadomość wśród nierozgarniętych).

    P.S. @Galopujący, nie sądzisz, że oprócz szlachetnych intencji zmiany w regulaminie, to świetny zabieg marketingowy?

  18. 09/09/2020 o 3:57 pm

    Dla mnie to trochę:

    Raczej reklama Hollywood niż cokolwiek więcej.

  19. 09/09/2020 o 4:03 pm

  20. l1chy
    09/09/2020 o 4:11 pm

    Parytety to jest dobry wyznacznik odróżniania lewicy od libkow.

    Który jednocześnie dobitnie dowodzi,że największymi rasistami i homofobami są przedstawiciele „lewicy” (nowej lewicy – lewactwa). Parytet to inaczej zakładanie,że ktoś nie jest wystarczająco dobry sam z siebie żeby zasłużyć na daną rzecz – i tyle.

    A co do mojej prywatnej opinii – niech tak robią. Więcej – powinni wszystkie swoje filmy – nie tylko oskarowe – objąć takimi kryteriami pod karą więzienia/łagru itp.Serio piszę.Dlaczego ? Ponieważ może od tej wymuszonej politpoprawności którą publiczność gotowa jest wręcz rzygać Amerykańską maszynę propagandową zwaną Hollywodzką „Kinematografią” trafi wreszcie szlang ! Cholerka… pomimo mojego ateizmu to gotów jestem się o to wręcz pomodlić bo to wspaniała wizja – imperium które regularnie przelewa krew niewinych nie indoktrynujące dłużej świata,że robi to z dobrych pobudek.

  21. leon
    09/09/2020 o 4:12 pm

    Na razie w jednej kategorii. Za rok w kolejnych 10.

  22. 09/09/2020 o 4:15 pm

    „Parytet to inaczej zakładanie,że ktoś nie jest wystarczająco dobry sam z siebie żeby zasłużyć na daną rzecz – i tyle.”

    Ojej zasłużyć na dana rzecz – co za piękne neoliberalne konserwatywne pierdolenie

  23. 09/09/2020 o 4:16 pm

    Mama nadzieje ze we wszystkich 22 i wszytkke festiwale. Wreszcie wyoutuje się filmy polskie hihi

  24. Lego
    09/09/2020 o 4:22 pm

    @Anon
    Piedrolisz tu o wolności, a jednocześnie chcesz odebrać wolność ekipie od Oskarów w dowolnym doborze kryteriów kwalifikacji filmów do konkursu. Ogarnij się, bo nawet już nie jesteś śmieszny.

  25. Anonim
    09/09/2020 o 4:24 pm

    Majorek zobacz co weszło na kanwie tego napisało xD

  26. Lego
    09/09/2020 o 4:27 pm

    @l1chy
    Ale wiesz, że istnieje coś takiego, jak wykluczenie systemowe i żebyś się nawet zesrał, to nie przeskoczysz często klasy w jakiej zostałeś powity przez swoją matkę. Powstało na ten temat pierdylion prac naukowych i badań, które tego niezbicie dowodzą. Czy parytety są najlepszym możliwym sposobem na wyrównywanie szans? Nie sądzę, to raczej, szczególnie w tym przypadku listek figowy i uspokajanie sumienia, na którym jednocześnie można zarobić marketingowo. Co do Twojej oceny USA, to ja się nawet umiarkowanie zgadzam. Może Cię to pocieszy, uważam iż ten kraj jebnie na pysk najdalej do 2050 roku. I w sumie dobrze.

  27. ale.sobie.konto.wymyslilem
    09/09/2020 o 4:32 pm

    Był kiedyś dowcip – rozmowa osoby z państwa A z osobą z państwa B:
    – U nas nie ma antysemityzmu! W orkiestrze symfonicznej w naszej stolicy jest aż pięciu Żydów! A ilu Żydów jest w orkiestrze symfonicznej u was?
    – Nie wiem…

    A co do tematu, to stosując tę samą logikę można udowodnić że geje w zasadzie mają w Polsce te same prawa co hetero – nie mają spełnionych tylko kilku ‚kryteriów’, jakieś małżeństwa czy coś ale poza tym nie ma o czym mówić.

  28. Anonim
    09/09/2020 o 4:55 pm

    ale prawactwo boli dupa tu hahahahahaha wsadzcie se tam kija prawaki

  29. l1chy
    09/09/2020 o 5:15 pm

    Ale wiesz, że istnieje coś takiego, jak wykluczenie systemowe i żebyś się nawet zesrał, to nie przeskoczysz często klasy w jakiej zostałeś powity przez swoją matkę. Powstało na ten temat pierdylion prac naukowych i badań, które tego niezbicie dowodzą.

    @Lego:
    A zatem trzeba walczyć i WYGRAĆ z samym wykluczeniem a nie podtrzymywać stereotyp z którego to wykluczenie po części wynika. Parytety to droga na skróty,niebezpieczna droga na skróty.Koniec końców mogą stać się kiedyś narzędziem odebrania tego co udało się wywalczyć jeśli to druga strona uzyska przewagę.

    Ojej zasłużyć na dana rzecz – co za piękne neoliberalne konserwatywne pierdolenie

    Mówiąc że to jest pierdolenie nie udowodnisz nijak konserwom że to jest pierdolenie i nie rzucisz im tego w mordę niczym plaskacza,nie zetrzesz im z ryja uśmieszku samozadowolenia. Dzięki parytetom nawet przykładowa kobieta która naprawdę była zdolna i coś osiągnęła przez konserwy neoliberalne i męskich szowinistów zostanie podsumowana: „ona tu jest przez parytety”…

    Ale nie zrozumiesz,niestety Galopujący,nie przyjmiesz do wiadomości. Dlatego,że „lewica” w waszym wydaniu to generalnie zbieranina miernot i chyba nic więcej niestety.

  30. Lego
    09/09/2020 o 5:35 pm

    @l1chy
    Ja nie jestem fanem parytetów, już napisałem też dlaczego. Jednak daleki jestem od ich zwalczania, bo to też bez sensu. Jak już tu wielokrotnie pisałem uważam zmianę świadomości i poprzez to zmianę świata w jakim żyjemy za jedyną sensowną drogę. Inaczej zostanie nam osuwanie się w szambo, a później jakaś krwawa rewolucja. Uważam, że jest teraz momentum dla lewicy i przy pewnej dozie wysiłku można przestawić koło sterowe i zacząć zmieniać kurs. I jest do tego bardzo ciekawe zaplecze intelektualne, są nastroje społeczne, są technologiczne możliwości i sama kwestia pandemii i globalnego ocieplenia to też ułatwia. To czego lewicy brak, to polityków i działaczy frontowych z prawdziwego zdarzenia.

  31. Skorpio
    09/09/2020 o 5:39 pm

    Prawica nie potrafi czytać. Gdyby potrafiła, to nie miałaby problemu ze zrozumieniem treści wytycznych WHO dotyczących edukacji seksualnej albo treści ustawy antykobiecej Mordo Czubis.

    Natomiast ta ,,wolnościowa” logika prawicy jest żywcem wzięta nawet nie od JKMa i rodzimych ,,libertarian” (wyborny żart), ale raczej od ich amerykańskich kolegów, którzy od lat 60-tych pod ,,libertarianizmem” i ,,wolnością” skrywają poglądy neofaszystowskie.

    Dlatego też jeśli prawicowy dzban będący właścicielem jakiegoś JanuszPolu odmówi świadczenia usługi parze gejów lub lesbijek, to jest to wolność słowa, wolność wyznania, wolność rynku, a także wolność od IQ.

    Natomiast jeśli drukarnia prowadzona przez KOdziarza nie wydrukuje ulotek ONR-owskim zjebom, to jest łamanie wolności druku, wolności słowa, wolności zrzeszania się i reguł wolnego rynku.

    Dlatego gdy cukiernik odmówił przygotowania tortu na ślub pary jednopłciowej, prawica rozpoczęła w mediach gównoburzę w obronie wolności wyznania tegoż cukiernika. Gdy natomiast jakaś kawiarnia czy restauracja w Niemczech zakazała wstępu do niej faszystom, nazistom i innym życiowym nieudacznikom, prawica rozpętała gównoburzę z powodu ,,lewackiej faszystowskiej poprawności politycznej” i ,,komunistycznych zakazów”.

    Czegoś jeszcze nie rozumiecie? To wyłuszczę: jeśli ktoś nie wyleczył się z alt-right do 25-tego roku życia, to jest albo wyjątkowym pechowcem z beznadziejnym środowiskiem, znajomymi i rodziną, albo jest po prostu nieudacznikiem i debilem. Bo że nastolatki głosują na RN i UPR, to akurat nie powód do rwania włosów z głowy. Gorzej, gdy zbiorą się tłuste dziady z przetłuszczonymi brodami w kamizelkach wędkarskich, dyktujące Polakom swoje nakazy moralne. Dotyczące oczywiście tylko lewaków, bo przecież nie prawicowych rozwodników, płodzicieli setek bękartów, alkoholików, chamów, internetowych trolli itp.

    Wystarczy pomyśleć, że np. 54-latek niejaki K. T. Lewandowski zajmuje się w wolnym czasie pisaniem hejtu i wulgaryzmów na nielubianych stronkach i blogach, choć przez siebie samego i swoich kolegów uważany jest za człowieka sukcesu, znanego pisarza. Wystarczy pomyśleć co dorośli faceci jak Piekara albo Ziemkiewicz wypisują na Twitterze. Wystarczy popatrzeć na korwinowskiego Himmlera, który prowadzi ,,wolnościową” gazetkę o wolnym rynku, Turbolechitach, z fejkami Sputnika i UFO.

    Właśnie to jest ta cała zgraja poważnych prawicowych facetów. Sputnik i UFO.

  32. tuciu
    09/09/2020 o 5:55 pm

    @l1chy: parytety walczą z samym wykluczeniem bo dają gwarancję, że pewna grupa ludzi mająca w danym środowisku pod górkę, np. kobiety w środowisku naukowym, będzie miała zwiększoną szansę na zrobienie kariery do której ma kwalifikacje, np habilitacji, na którą w innym wypadku nie pozwoliłoby jej społeczne upośledzenie wynikające z zastanych układów – ci sami panowie powiedzieliby bez parytetów że to głupia baba i się nie nadaje i ją uwalili, a teraz powiedzą, że to głupia baba i habilitowała się tylko dzięki parytetowi/programowi stypendialnemu dla kobiet itp. Co nie zmienia faktu, że po tym całym gadaniu nie zostanie ani śladu, a dla danej dziewczyny posiadanie lub brak habilitacji stanowi istotną różnicę i pomaga w karierze. Zmienia się też długofalowo skład i mentalność danego środowiska zmniejszając znaczenie układzików i to jest pozytyw.
    Dla grup które mają mocniej przerąbane parytety to często jedyna szansa na zaistnienie w takim kontekście, bo inaczej spowodowany strachem ostracyzm konserwatywnych kolegów wobec „dziwadła” skutecznie morduje wszelką karierę w zarodku.

  33. Anonim
    09/09/2020 o 6:00 pm

    Za głupi temat do komentowania, więc zapytam: gdzie jest druga notka o tym (bo ta już druga nie na temat obiecany)?

    „Rafał Kasterski (@rk202)
    08/09/2020 o 9:41 pm
    „Ale wedle opinii publicznej będzie to sukces onetu i Janusza Schwertnera, prawda?” Wedle niezależnych publicystów jest to sukces Kaczyńskiego, który mówiąc, że zabroni chowu zwierząt futerkowych zaorał opozycję. Przykładami służę, choć lekko mdlące”

    „galopujący major
    08/09/2020 o 10:15 pm
    @Rafal Ksterski / Dokłdnie o tym będzie w 2 notce”

  34. MiM
    09/09/2020 o 7:14 pm

    „A zatem trzeba walczyć i WYGRAĆ z samym wykluczeniem a nie podtrzymywać stereotyp z którego to wykluczenie po części wynika.”
    Zmuszenie reżyserów, producentów i całej reszty decydentów do umieszczania w filmach większej liczby czarnych postaci (Azjatów, Latynosów itd. – tak żeby choć w przybliżeniu odzwierciedlała realną strukturę społeczną) to akurat bardzo skuteczna walka z systemowym wykluczeniem czarnych aktorów (Azjatów, Latynosów itd.) i po prostu wyrównanie pola gry.

    @ Parytety
    Parytety są z zasady tymczasową protezą mającą przerwać mechanizm błędnego koła i usunąć statystyczną „anomalię” związaną z istniejącym mechanizmem dyskryminacyjnym. Po spełnieniu tego zadania stają się całkowicie zbędne.

  35. hellk
    09/09/2020 o 7:36 pm

    Hej, kiedyś tu ktoś dawał link do jednego sensownie piszącego prawicowca, to był chyba jakiś starszy facet piszący na fejsbuku pod imieniem i nazwiskiem, mógłby ktoś łaskawie przypomnieć? thx.

  36. Lego
    09/09/2020 o 7:39 pm

    @MiM
    Zatrudnienie 4 czarnoskórych w filmie niczego nie wyrówna, tym bardziej, że nie to stanowi o systemowym wykluczeniu. Już bardziej, w USA, walka z wykluczeniem systemowym byłaby inwestycja w szkoły w czarnych dzielnicach, bo różnica w edukacji jest tam dramatyczna, na niekorzyść właśnie takich dzielnic. Dlatego ja takie parytety, jak w omawianym przykładzie uważam za właśnie listek figowy, a nie realne działanie.

  37. jan
    09/09/2020 o 7:39 pm

    A więc, nie wszystkie rasy są równe!? A więc konkurencja jest tylko pustym sloganem? A więc nawet w branży filmowej będą obowiązywać parytety, kryteria rasowe, kryteria płci, kryteria „orientacji seksualnej? A kiedy włączą pedofili do grupy dyskryminowanej w branży filmowej?

  38. Anonim
    09/09/2020 o 7:42 pm

    Czyli, lewicowy głupku, przestają się liczyć kwestie artystyczne, a najważniejsze są te wasze pseudorownosciowe wypierdy.

  39. Olaf Lubaszenko
    09/09/2020 o 8:08 pm

    – A jak będę chciał Oskara?
    – To pomalujesz sześciu z naszych chłopców czarną farbą, kurwa jego mać!

  40. 09/09/2020 o 8:09 pm

    Nie, prawicowy głupku, filmy które są rozpatrywane w kategorii najlepszy film zrealizują te warunki za 0,001% budżetu. Po prostu teraz to będzie odłączane na tej samej liście, co przepisy przeciwpożarowe i kodeksu pracy, bez których, uwaga, tez nie można kręcić filmów. Chujowe filmy będą wygrywać oskary nadal.

  41. 09/09/2020 o 8:13 pm

    @jan – podpowiem: nadal możesz zrobić film o białych mężczyznach ruchajacych białe dzieci w białych klasztorze z białym
    Chrystusem na krzyżu. Na 100% pracowników musisz tylko mieć 6 innych niż biali czyli pewnie przy teg typu filmach całe 1-2%. No i musisz im zrobić szkolenie online. Przeżyjecie te Kołymę.

  42. Agnes
    09/09/2020 o 9:20 pm

    Większość anonimowych komcionautów najwyraźniej nie odróżnia aktorów od pracowników zatrudnionych przy produkcji filmu…
    Swoją drogą, patrząc na plejadę różnojęzycznych nazwisk w napisach po każdym wysokobudżetowym filmie, trzeba by się raczej wysilić, żeby NIE spełnić tego warunku.

  43. 09/09/2020 o 9:20 pm

    Tak, toniesz najlepsze, przecież te wymogi niż dziś są spełniane.

  44. Agnes
    09/09/2020 o 9:31 pm

    Tutaj bardzo łopatologiczne wyjaśnienie:
    https://zpopk.pl/nowe-zasady-akademii.html

    (ostrzegłabym przez kiepską polszczyzną, ale większość prawaków i tak nie zauważy).

  45. ale.sobie.konto.wymyslilem
    09/09/2020 o 9:38 pm

    ‚trzeba by się raczej wysilić, żeby NIE spełnić tego warunku’… ‚przecież te wymogi niż dziś są spełniane’… to po co wprowadzać w/w kryteria? Najlepsze jest to że faktycznie, Obrzydliwie Wielkie Korporacje mogą spełnić te wymagania bez problemów, za to Mali, Niezależni i Ambitni Artystycznie będą mieli jeszcze bardziej pod górkę.

    BTW, zadeklarowanie się jako bi nie pociąga za sobą żadnych konsekwencji, a może ułatwić zdobycie pracy w zawodzie. Ludzie nie takie rzeczy robili dla kasy (konserwatywni Polacy podpisywali cyrografy że nie należą do KK aby płacić mniejsze podatki itp.).

  46. antijunk
    09/09/2020 o 10:18 pm

    @ ale.sobie.konto.wymyslilem
    Ano po to, żeby uznani lewicowi filmowcy (głównie biali mężczyźni) mogli się zachowywać jak dotychczas, tylko bez kaca moralnego. Wystarczy, że punkt po punkcie przejdą przez checklistę i zyskają tarczę chroniącą nieco przed krytykami-oszołomami, którzy wszędzie węszą zaburzenie proporcji w reprezentacji pewnych mniejszości w filmie.
    BTW, Major mógłby sobie darować ten argument, że nikt nie ma prawa się wtrącać w zasady przyznawania Oscarów. Gdyby zmienili zasady w ten sposób, że nagroda za najlepszy film jest przyznawana tylko filmom z ważnym wątkiem religijnym, wówczas pewnie Major zdzierałby sobie z wątłej klaty szczecinę i napisał gniewny felieton. Nagrody przyznaje reprezentacja całej branży filmowej, a nie tylko grupka filmowców o wrażliwości lewicowej.

  47. kmat
    09/09/2020 o 11:33 pm

    @Skorpio
    „Właśnie to jest ta cała zgraja poważnych prawicowych facetów. Sputnik i UFO.”
    A czy to towarzystwo aby nie łapie się na niepełnosprawność intelektualną? Trza było tow. red. Ziemkiewiczowi iść w kamerowanie a nie pisanie..

  48. 7qpt
    10/09/2020 o 1:05 am

    Nie ma znaczenia czy ktoś jest prawy czy lewy nagrody powinny być obiektywne.
    Nie promować ideologii czy grup społecznych.
    To nagroda filmowa, dziedzina sztuki, jej kryteria to artyzm, przekaz czy kadry, a nie czy są tam jakieś bzdury.

    Z resztą pomysły lewicowe mają zakrawać na genialne a są dramatycznie głupie.

    Gdyby nie byłby dobrze finansowe, dawno by upadły.

    Zresztą nigdy nie spotkałem tych tak silnych w necie.

    Pozdrawiam

  49. 1
    10/09/2020 o 8:23 am

    Mogliby wprowadzić te kategorie w literaturze.

  50. 10/09/2020 o 8:45 am

    Ale do Nobla czy do Nike?

  51. Anonim
    10/09/2020 o 9:17 am

    Dobre zasady powinny obowiązywać wszędzie. Warto zaznaczyć granice kultury.

  52. flower1973
    10/09/2020 o 12:50 pm

    Jakby nie uzasadniać, to jeśli tworzy się zasady, w myśl których nawet bezwzględnie najlepszy film może nie wygrać w kategorii „Najlepszy film”, to w tym jest coś głupiego.

  53. mtg
    10/09/2020 o 1:26 pm

    l1chy
    parytety w małych ilościach służą do tego, by osoby z grup wykluczonych społecznie dostały szansę na kredyt i swoją obecnością oswajały innych (że czarni/kobiety/cokolwiek) też mogą oraz dostarczały przykładu kolejnym pokoleniom, że oni też mogą, tym samym osłabiając jeden z elementów wykluczenia społecznego.

  54. mtg
    10/09/2020 o 1:27 pm

    pytanie techniczne – czy koreańscy aktorzy w „Parasite” liczą się jako mniejszość etniczna (bo azjaci) czy nie? Potrafię znaleźć argumenty za oboma rozwiązaniami

  55. mtg
    10/09/2020 o 1:29 pm

    dobre dziennikarstwo w reakcji na taką wiadomość zrobiłoby tabelkę z nominacjami z ostatnich lat i sprawdziło, które filmy spełniają te warunki. Ale to byłby risercz antyziemkiewiczowski

  56. mtg
    10/09/2020 o 1:36 pm

    I ostatnie – wymagania wyglądają na dość lekkie do spełnienia we wszystkich filmach których akcja dzieje się współcześnie i na zachodzie. Trochę trudniej będzie je spełnić w jakiś historycznych dramatach, filmach z Europy Środkowej (no ale kogo obchodzą filmy z Europy Środkowej) czy wojennych. Szeregowiec Ryan czy jakieś filmy o papieżach pewnie by się tu nie załapały.
    No ale to nadal da się obejść, resztą pracowników, więc nie bardzo wiem w czym problem

  57. HAG
    13/09/2020 o 1:53 pm

    Dzięki za tekst, jak zawsze dobrze się czyta. Mógłbyś jeszcze dodać, że wprowadzenie tych zasad wcale nie znaczy, że wybitni filmowcy komentujący tutaj („to mogę sobie nakręcić filmu bez czarnych i lesbijek”) nie mogą kręcić, to znaczy, że – surprise surprise – ich filmy nie mają (przez te kryteria, oczywiście) szans na Oscara. Bo ci, którzy przyznają Oscary mogą sobie wymyślić kryteria jakie chcą, w ramach swojej wolności słowa. A wybitne dzieła, do których nie da się zaaranżować kilku kobiet i Azjaty mogą sobie startować w wyścigu po ordery z ziemniaka. Wydaje mi się, że prawicowe głupki tego też nie pojmują. Pozdrawiam!

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: