Strona główna > felietonik > Awantura o konwencję stambulską to test na to, czy jesteś debilem

Awantura o konwencję stambulską to test na to, czy jesteś debilem

Drogi prawicowy czytelniku, mam złą wiadomość. Przed Tobą kolejny test. Czasami tak już jest, że świat robi Ci sprawdzam. Tym razem to test na to, czy jesteś debilem. Tak, dobrze czytasz, test na debila. Przepraszam, nie ja organizuję test i nie ja Cię testuje. Testują Cię Twoi politycy. I dziś właśnie, teraz, w tym momencie, sprawdzają, czy jesteś debilem?

Chodzi o to całą konwencję stambulską i jej wypowiedzenie. Na pewno słyszałeś. Konwencja jest o zapobieganiu przemocy wobec kobiet. Czyli, że nie może kobiety napierdalać. Ani ręką, ani nogą, ani pasem, ani niczym innym. I ona, ta konwencja, pokazuje, jak to robić i jak najlepiej chronić słabszych.

Po to używa tego słynnego pojęcia „gender”. Co to takiego gender? Otóż o kobietach i mężczyznach można mówić dwojako. Można mówić, że kobiety mają cipki, na cipkach włosy i że mają cycki. I że jak wsadzić penisa do pochwy, to czasami zrodzi się dzidzia. To się nazywa sex – czyli płeć biologiczna. Oprócz tego o kobietach może też mówić w oderwaniu do cipek, cycków i macicy. Może mówić i pisać, jak się kobiety ubierają i dlaczego akurat tak, co robią w wolnym czasie, dlaczego wybierają takie a nie inne zajęcia życiowe. I to jest właśnie gender czyli płeć kulturowo-społeczna. Nie, nie ma to nic wspólnego z masturbacją czterolatek. Chodzi o to, dlaczego kobiety są takie a nie inne, poza tym, że mają cipki, co, zapewniam Cię, naprawdę wszyscy już wiedzą od dawna.

Słowem, chodzi o to, dlaczego kobieta wybiera zawód nauczycielki albo pielęgniarki, bo przecież nie wynika to z tego, że kobieta ma owłosioną cipę, prawda? Cipa nie szepcze i nie szura jej w nocy: idź i nauczaj angielskiego, idź i wkłuwaj igły  pacjentom. Nawet chyba Ty w to nie wierzysz?  No więc jak to jest, że kobiety zachowują się jak się zachowują? Co na to wpływa? Powiesz: wychowanie rodziców. Powiesz: otoczenie. Powiesz: cechy osobowościowe. Powiesz: czasami lekcje religii ulubionego księdza. Wszystko to powiesz, gdy się Ciebie spytają, prawda? No więc gratuluje właśnie dokonałeś typowej genderowskiej analizy roli kobiety. I co, chyba nie było tak trudno, prawda?

No, dobrze, ale co z Konwencją? Pewnie mi nie wierzysz, jest przecież artykuł słynny 12 konwencji, wszyscy o nim mówią. I o ataku na religię. No dobrze przytoczmy ten artykuł o religii.

Art. 12 ust. 5 Strony czuwają, by kultura, zwyczaje, religia, tradycja lub tzw. „honor” nie były uznawane za usprawiedliwiające akty przemocy objęte zakresem niniejszej konwencji.

O co więc dokładnie chodzi? Czy o wyrugowanie religii? No nie bardzo.  A może o oskarżenie religii? No też nie. Chodzi o coś przeciwnego. Chodzi o to, żeby bydlak katujący żonę, nie mógł się powoływać na zasady religijne. Sam chyba przyznasz, że Twoja religia katolicka nie dopuszcza katowania kobiet, prawda? Więc nie rozumiem, czemu masz się obawiać o swoją religię? Przecież konwencja wręcz Twoją religię chroni. I to chroni tak, żeby Twoja ukochana świątynia nie była traktowana jak zarzygana pijacka speluna dla ostatnich przemocowych łajdaków. I na koniec, jasne jest, że przepis konwencji nie przypadkowo wspomina słowo „honor”, czyli tzw. zabójstwa honorowe. A więc coś, co jest dopuszczalne w radykalnych odłamach islamu, ale przecież nie w Twojej religii, prawda? Rozumiem więc, gdyby islamski radyklany imam chciał ją wypowiedzieć, żeby robić w Polsce strefę szariatu. Ale Ziobro chyba nie jest imamem?

No dobrze, załóżmy jednak, że nie wszyscy czytają konwencję, a minister Ziobro w ogóle jej nie przeczytał. I konwencja jest złaaaaa, złaaaa i jeszcze raz złaaaa. Otóż, rząd Kaczyńskiego nie stosuje się wyroków Trybunału, o czym sam wiesz najlepiej i uważasz, że słusznie. Nie stosuje się do wyroków TSUE. Nie stosuje się do konstytucji, bo nawet nie zrobił wyborów w terminie. Więc odpowiedz sobie samemu: niby dlaczego ma rząd stosować się akurat do tej konwencji? Przecież nie pójdą za tym ŻADNE sankcje dla Polski. I Jarosław Kaczyński może ją spuścić w kiblu razem z tymi wszystkimi rezolucjami Parlamentu UE.

Więc rozumiesz już dlaczego awantura o konwekcję jest testem na debila? Po prostu Twój minister Ziobro chce wysadzić z siodła Twojego premiera Morawieckiego, którego ostatnio ukochał Twój przywódca Jarosław Kaczyński. I obchodzi Morawieckiego z prawej, atakując przekazem dla debilów o konwencji stambulskiej.

To, na ile mu się uda, zależy od Ciebie i od tego, czy test na debila zdasz, czy może jednak oblejesz.

  1. 25/07/2020 o 9:52 pm

    Chyba przeintelektualizowałeś. Za dużo słów, za dużo implikacji.

  2. Lego
    25/07/2020 o 10:29 pm

    Dobry tekst, edukacyjny i dosadny. Bardzo szanuję. I żałuję, że trzeba takie rzeczy w XXI wieku ludziom tłumaczyć w środku Europy, a jeszcze bardziej żałuję, że takich przekazów tłumaczących świat prosto i bez zbędnego filozofowania jest w Polsce jak na lekarstwo.

  3. p
    25/07/2020 o 10:47 pm

    W Polsce istnieją przepisy, które chronią wszystkich – nie tylko kobiety – przed przemocą. Nie ma w nich mowy o uniewinnieniu winnego, który powołuje się na względy wskazane w konwencji. Dlatego nie ma potrzeby wprowadzać jej do naszego porządku prawnego. Niczego nowego nie wnosi.

  4. 25/07/2020 o 11:00 pm

    @up

    Uff, więc nie musimy tracić energii na wypowiadanie Konwencji? (Ofc not – musimy, trzeba promować OI, skoro Kreml sypnął na reklamę groszem).

  5. XD
    26/07/2020 o 12:20 am

    To ja od siebie dodam chyba najrozsądniejszy tekst na temat tej konwencji i spraw z nią związanych https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1708597655983127&id=480255878817317

  6. Wróbel
    26/07/2020 o 12:41 am

    Dobre, szeruję.

    A przy okazji. Powiedzcie mi, jak dotrzeć do kobiet, które to popierają (oraz to, że szeregowy poseł na jednym oddechu mówił o prawach kobiet i zwierząt), czemu dały wyraz głosując na Dudę?

  7. 26/07/2020 o 1:56 am

    >>Na pewno słyszałeś. Konwencja jest o zapobieganiu przemocy wobec kobiet. <<
    A Manifest PKWN był o wyzwoleniu przez stronnictwa demokratyczne

  8. lefthand
    26/07/2020 o 6:53 am

    @up

    To chodzi o postanowienia tej Konwencji, czy o jej „złowieszczą genezę”? Jeśli o to pierwsze, to może w końcu pokażecie o które dokładnie chodzi (wraz ze wskazaniem sankcji za ich nieprzestrzeganie), jeśli o drugie – wypowiedzcie też kodeka cywilny (druga połowa rządów Gomułki) i kodeks pracy (wczesny Gierek, 4 lata po masakrze na Wybrzeżu).

  9. Hellk
    26/07/2020 o 7:18 am

    @wrobel
    Mam jedna w firmie. 45 lat. To jest wlasciwie sprawa na dluzszy opis, ale co mnie najbardziej wystrzela w kosmos, to ze z jednej strony czesto triggeruje ideologiczne tematy na zasadzie ogolnego ‚lojezu paniedziejku co to sie dzieje’, jednak w momencie, w ktorym rozmowa wchodzi ‚glebiej’ – tak jakby sie wylaczala. Nie dyskutuje, nie obraza sie – raczej sytuacja: ktos mowi, ta osoba tak jakby sie zamysla, zaczyna patrzec w monitor albo przechodzi w szperanie w papierach i rozmowa sie konczy. Ale to kobieta, ktora z jednej strony jest ofiara patriarchatu (samotna matka, jednoczesnie zona przed bogiem i kredytem zaciagnietym przez meza) – z drugiej – na wzmiankowanie gdzies przy okazji feminizmu – potrafi palnac ‚nienawidze feministek’ – wiec docierac za bardzo nie ma z czym i po co.

  10. 26/07/2020 o 9:39 am

    Sierpiński to ten facet, co pisał te bzdury o finansach partii Razem

  11. Mietek
    26/07/2020 o 9:57 am

    Majorze galopujący! My mamy swoją Konstytucję i swoje prawo po jaką cholerę potrzebna nam jeszcze jakaś Konwencja która faktycznie nadaje się dla debili.Wolny człowiek to ma rozum i wolną wolę i dokonuje wyborów.Jeśli dokona złego wyboru to stara się go zmieniać.Pan widzę proponujesz wszystko to co nie nie jest nasze bo uważasz ze to jest dobre a dla mnie jak i dla większości ludzi to jest zbędne.Mamy przecież Demokracje i tego się trzymajmy i przestrzegajmy jej.Dość robienia ludziom wody z mózgu a jeśli masz Pan ochotę to łykaj wszystkie głupoty jakie tylko chce nam narzucić Zachód.

  12. 26/07/2020 o 10:05 am

    Mietek – po prostu można skorzystać z doświadczeń ludzi, którzy walką z przemocą zajmują się zawodowo. Przykładowo uchwalony ostatnio art. 52 o izolacji sprawców przemocy został właśnie przyjęty do polskiego porządku prawnego. Tak to działa.

  13. 26/07/2020 o 12:19 pm

    Zachód „narzuca” Mietkowi zakaz bicia kobiet i gwałcenia dzieciątek. Inaczej będzie miał nas za… nie wiem… chyba za jakiegoś barbarzyńcę. No jak ten Zachód śmie. Przecież mamy naszą konstytucję i swoje prawo!!!111

  14. chuć zwierzęca
    26/07/2020 o 12:23 pm

    @ Mieciu kochany, a na huj nam Konwencja Praw Człowieka? Wypierdolmy to to zło, które mówi coś o jakiejś wolności słowa, wyznania itp.. W zasadzie mamy Biblię i Prawo Kanoniczne, oprzyjmy nasz system prawny tylko na „właściwych filarach”!

    @Major, napisałeś najprościej jak się da ale ta banda nieuków rozumie tylko kolorowanki, zatem; siadaj do kredek i mazaków..

  15. chuć zwierzęca
    26/07/2020 o 12:25 pm

    @ Mietek, jak to jest „przestrzegać demokracji” ?? przed czym? ;)

  16. chuć zwierzęca
    26/07/2020 o 12:28 pm

    @Lefthand o to to.. dziwię się że po ’89 nie wypier..niczyli wszystkich papierów do młyna wydrukowanych po 01-09-1939.
    Im starszy się robię, tym bardziej widzę Taliban w Kraju..

  17. p
    26/07/2020 o 1:54 pm

    @Mietek: o to właśnie chodzi, mamy swoje przepisy, nie ma najmniejszej potrzeby przyjmowania konwencji.

  18. 26/07/2020 o 4:10 pm

    @up

    Niestety, już przyjęta. Życzę powodzenia na przyszłość, tow. p(iotrowicz).

  19. p
    26/07/2020 o 7:00 pm

    Na szczęście można ją wypowiedzieć.

  20. kmat
    26/07/2020 o 8:23 pm

    Na szczęście chyba nawet w PiSie tak nie ochujeli, żeby ją wypowiedzieć, a cała hucpa wygląda na wyjście ziobrystów przed szereg.

  21. Lego
    26/07/2020 o 8:46 pm

    @@a@@
    Raczej niczego nie wypowiedzą. Ziobery jak i cała skrajna prawica to zwykli tchórze są bezjajeczni. Już nie takie postulaty podnosili i pani Mosbacher jednym strzałem z liścia pokazywała im gdzie ich miejsce. To w sumie szczęście w nieszczęściu, że przy tak żenującej opozycji, mamy równie żenujące władze, żenujące i tchórzliwe, jest szansa, że nie spierdolą wszystkiego.

  22. kmat
    26/07/2020 o 9:44 pm

    Nie sądzę, żeby o tchórzostwo chodziło. Myślę, że ziobryści celowo robią takie wrzutki. PiS potem musi się na kolanach wycofywać, a oni wychodzą na ostatnich sprawiedliwych.

  23. Lego
    26/07/2020 o 9:50 pm

    @Kmat
    Na głupków wychodzą i tchórzy. Jak było z tą „żydowską” wrzutką? Albo teraz z tą praworządnością? Albo wcześniej z podatkiem cyfrowym? Przeglądałem sobie prawicowy kontent i głównie przebijało mówienie o tchórzostwie. Co zresztą dawało punkty Konfie. Elektorat nie lubi słabości władzy.

  24. ale.sobie.konto.wymyslilem
    26/07/2020 o 10:44 pm

    Klasyczny problem w polityce – im bardziej się gimnastykujemy i tak naciągamy program naszej partii aby objął kilkadziesiąt procent elektoratu, tym bardziej niezadowoleni Niezłomni i Bezkompromisowi. Problem dotyczy i prawicy, i lewicy, i liberałów.

  25. banach
    26/07/2020 o 11:50 pm

    Kiedy artykuł o sondażu Lewicy pod progiem. I tym że Centroprawicowy Hołownia przejmuje połowe jej elektoratu. ??????????????

  26. 26/07/2020 o 11:53 pm

    @banach – o tym dlaczego Lewica ma pod górkę, pisze od dawna, ale jak ktoś jest tępy, to nie rozumie.

  27. kmat
    26/07/2020 o 11:54 pm

    @Lego
    Tak, to jest w kółko ten sam mechanizm. Ja po prostu uważam, że celowy. Ziobryści na tym nic nie tracą, tylko Morawiecki z przyległościami, bo to on musi wszystko odkręcać. A wzrost konfy to żaden problem dla Ziobry. To środowisko wyraźnie dryfuje z kolibra w popłuczyny po ONR. Ziobro się tu bez problemu dogada, a jakby co to i zaczepi. Raczej nie jest przypadkiem, że i u ziobrystów, i i konfiarzy bardzo duże wpływy mają sponsorowani przez Kreml fundamentaliści. To po prostu są podobne środowiska.

  28. Anonim
  29. Lego
    27/07/2020 o 9:48 am

    @Kmat
    W takim ujęciu to oczywiście się z Tobą zgodzę.

  30. L1chy
    27/07/2020 o 11:46 am

    Jako że jest Pan czerwonym trudno żeby twierdził Pan inaczej natomiast:

    1. Konwencja koncentruje się praktycznie TYLKO I WYŁĄCZNIE na przemocy wobec kobiet, pisze wiele o „wzmocnieniu pozycji kobiet” itd. Nie jesteśmy krajem muzułmańskim czy zachodnim i wbrew waszej lewicowej propagandzie kobiety u nas nie są jakoś poważnie dyskryminowane.

    2. Forsowanie tzw. „płci kulturowo-społecznej” właśnie ma związek z LGBT i całą resztą ponieważ u nas w Polsce w praktyce NIE MA przypadków różnicy płci biologicznej z interpretacją płciowości w kulturze – no poza aktywizmem genderowsko-LGBTowskim.
    Konwencja JEDNOZNACZNIE wprowadza to hasło „płci społeczno-kulturowej”

    3. Brak definicji tzw. przemocy ekonomicznej.

    4.Artykuł 14 ustęp 1:
    „W uzasadnionych przypadkach Strony podejmują działania konieczne do
    wprowadzenia do oficjalnych programów nauczania na wszystkich poziomach
    edukacji materiałów szkoleniowych dostosowanych do zmieniających się możliwości
    osób uczących się, dotyczących równouprawnienia kobiet i mężczyzn,
    niestereotypowych ról przypisanych płciom, wzajemnego szacunku, rozwiązywania
    konfliktów w relacjach międzyludzkich bez użycia przemocy, a także dotyczących
    przemocy wobec kobiet ze względu na płeć oraz prawa do nienaruszalności osobistej.”

    Tak się składa,że jako prawicowiec wiem co wy jako lewica przemycacie pod pojęciem „niestereotypowych ról”. W skrócie: ubieranie chłopców w sukienki. No fucking k***a way.

    5.Prawo azylowe motywowane „płcią społeczno kulturową” – art 60:

    „2.Strony dopilnowują, aby interpretacja przesłanek zawartych w Konwencji
    uwzględniała kwestie płci społeczno-kulturowej oraz aby w przypadkach, gdy
    zostanie stwierdzone, że obawa przed prześladowaniem wynika z jednej z
    powyższych przesłanek lub ich większej liczby, wnioskodawcom został udzielony
    status uchodźcy, zgodnie z mającymi zastosowanie instrumentami.
    3. Strony podejmują konieczne środki prawne lub inne działania w celu ustanowienia
    procedur przyjmowania cudzoziemców, uwzględniających kwestie płci społeczno-
    kulturowej, jak również usług wsparcia dla cudzoziemców ubiegających się o nadanie
    statusu uchodźcy, wytycznych dotyczących płci społeczno-kulturowej oraz procedur
    udzielania azylu uwzględniających kwestie płci społeczno-kulturowej, w tym
    procedur nadawania statusu uchodźcy i składania wniosków o ochronę
    międzynarodową”

    Nietrudno zrozumieć jakie to zagrożenie oznacza i doprawdy dziwne,że durnie z PiSu dopiero teraz się połapali (choć w sumie… oni sprowadzają nie arabów tylko Ukraińców i innych „gastarbeiterów”).No ale lepiej późno niż wcale.

  31. 27/07/2020 o 12:44 pm

    @L1chy
    Dziękujemy za streszczenie przekazu TVPartyjnej.

    Ja rozumiem, że taki przekaz gdzieniegdzie działa, bo każdy Polak to nie tylko politolog czy trener piłkarski, ale także sekser.

    Szkoda tylko, że nie odniósł się Pan za bardzo do treści posta. Ale w przekazie tvpartyjnej to w sumie też nic nadzwyczajnego.

  32. 27/07/2020 o 1:03 pm

    Sprzeciw wobec tej konwencji narasta w byłych demoludach, bo tu dzięki doświadczeniom łatwiej odczytać jej charakter. Tak jak Manifest PKWN głosił wyzwolenie przez stronnictwa demokratyczne tak konwencja zwalcza przemoc wobec kobiet. Czyli w ogóle.
    2. Czy lewica jest przeciw tej przemocy? No nie jest. Tutaj np. jest przykład przemocy, przeciw któremu lewica nie będzie protestować choćby nie wiem co.

  33. Lazy sod
    27/07/2020 o 1:10 pm

    Prawicowi czytelnicy chyba nie zdali.

  34. 27/07/2020 o 1:50 pm

    @Smok

    Ale kiedy to ostatnio do USA leciał Andrzej Duda. Nie słyszałem, by cokolwiek wygarniał tam o przemocy, chociaż miał spotkanie en face z samym prezydentem tamtego kraju.

  35. l1chy
    27/07/2020 o 1:54 pm

    @bloglolka: Oficjalny rzekaz „partyjny” to raczej”

    Click to access Raport_przemoc_OI_0.pdf

    Co do tego,że rzekomo nie odniosłem się do tekstu… No trudno się odnieść zważywszy,że jest on interpretacją konwencji w wykonaniu towarzysza galopującego majora w duchu przedstawienia tego jako czegoś kompletnie nie zawierającego ideologii i nieszkodliwego… Interpretacje jednak mogą być różne, w tym bardziej korzystne dla was – lewicy.

    I tak to właśnie wygląda. Prawa i konwencje są różnie potem interpretowane i jeśli nad egzekwowaniem konwencji ma działać międzynarodowa komisja z immunitetem to oczywiście jest to potencjalne źródło międzynarodowych nacisków przez mającą immunitet komisję. Znając życie skoro jest pole do wysuwania żądań i pouczeń dotyczących gender czy wręcz wpuszczania „uchodźców” pod pozorem dyskryminacji ze względu na płeć kulturową to jednak jest nieco inaczej i pisanie tu o „teście na bycie debilem jest albo błędne albo jest rodzajem przewrotnie umiejscowionej prawdy.

    Wspomniałem dla przykładu o pomijanym tykule 14 o którym wspomina też Ordo Iuris. I o artykule 60 o którym albo nie napisali albo nie doczytałem (ale szczerze to nie chce mi się czytać >100 stron z ordo iuris skoro już czytałem konwencję). I nad czymś takim czuwać ma mająca immunitet zagraniczna komisja (z czym PiS ma bardzo przyjemne doświadczenia”)… Dla was – lewicy – ta konwencja jest bardzo korzystna. Z perspektywy prawicowca i konserwatysty jest bez sensu – przepisy dotyczące zwalczania przemocy już mamy,a konwencja wciska tu podejście feministyczno-genderowe i daje narzędzie do kolejnych zewnętrznych nacisków.

  36. kmat
    27/07/2020 o 3:25 pm

    @Lazy sod
    A czego się spodziewałeś? :D

  37. 27/07/2020 o 4:13 pm

    Widać Twój genderyzm w tym fragmencie:
    „No więc jak to jest, że kobiety zachowują się jak się zachowują? Co na to wpływa? Powiesz: wychowanie rodziców. Powiesz: otoczenie. Powiesz: cechy osobowościowe. Powiesz: czasami lekcje religii ulubionego księdza. Wszystko to powiesz, gdy się Ciebie spytają, prawda? No więc gratuluje właśnie dokonałeś typowej genderowskiej analizy roli kobiety. I co, chyba nie było tak trudno, prawda?”

    Bycie kobietą w sensie biologicznym nie sprowadza się jedynie do posiadania cipki i cycków. Warunkuje to także milion innych rzeczy jak różnice hormonalne, w budowie mózgu czy osobowości. Biologia to główny powód dlaczego kobiety wolą zajmować się ludźmi (nauczycielka, pielęgniarka) a nie tak jak mężczyźni rzeczami (inżynier, kierowca, robotnik, górnik). Wychowanie rodzinne czy lekcje religii mają tutaj drugo albo trzeciorzędne znaczenie.

    Na moim własnym przykładzie, widzę to po moich dwóch córkach. Włożyłem bardzo dużo wysiłku aby zainteresować je jakimiś technicznym rzeczami. A to astronomia, mikroskop kupiłem, programowalnego robota, mechaniczny komputer też programowalny. Ile ja z nimi przesiedziałem aby je czymkolwiek takim zainteresować! I to wszystko na nic. Jedyne plany życiowe jakie przychodzą im do głowy to zostać stewardessą albo może farmaceutką. Zwyczajnie nie są zainteresowane zgłębianiem jakichkolwiek technikaliów, bo ze względu na ich konstrukcję biologiczną tego typu rzeczy nie są dla nich atrakcyjne.

    Gdy słyszę potem brednie, że kobiety wybierają gorzej płatne zawody, bo tak zostały wychowane to mnie jasna krew zalewa.

  38. Ghost
    27/07/2020 o 4:35 pm

    @Rafał Krych

    Ale wiesz, że mówisz prozą, czy nie? Bo cały twój post pięknie pokazuje, jak bardzo potrzebne są gender studies i nawet wypunktowujesz te elementy, które powinny zostać poddane badaniu – jednak w konkluzjach w sposób niezwykle komiczny oświadczasz zgodnie z klasycznym manifestem zabobonu i ignorancji, że ty już wszystko wiesz, wszystko zrozumiałeś, bo masz córkę, która chce zostać stewardessą (którą to córkę oczywiście całe życie trzymałeś w piwnicy odciętą od TV, prasy i internetu, żeby wyeliminować czynnik wpływu kultury). Badania zakończone – tadam! Kobiety oprócz cycków i cipki mają również całkowicie biologiczny gen stewardessyzmu! Kwiaty, Nobel, wywiady i wizyty w zakładach pracy.

  39. 27/07/2020 o 5:52 pm

    Rafał Krych – zajebista próba do badań. Całe dwie osoby. Podpowiem: gdybys był moim ojcem, jako Twój syn tez miałbym wyjebane na Twoje wysiłki, bo techniczne rzeczy są dla mnie nudne.

  40. klara
    27/07/2020 o 8:50 pm

    Rafał Krych – mam taką samą próbę do badań, całe dwie osoby, dwie synowe. Jedna jest programistką, a druga inżynierem elektrykiem. No i jakie mam wnioski wyciągnąć?

  41. Kasia
    27/07/2020 o 9:18 pm

    Rafał krych – a mój ojciec inżynier mechanik, kierownik produkcji w fabryce miał też dwoje dzieci – syna i córkę 5 lat młodszą, ja jestem ta córką. Przez całe życie (do tej pory – syn lat 28) próbował nauczyć syna, a mojego brata do technicznych rzeczy, mechaniki i co? I nic. Do tej pory sam roweru nie naprawia. Zabierał nas oboje do swojej pracy, fabryki i dla mnie to było jak dla wycieczka do wesołego miasteczka, dla brata nudy. Ludzie są różni, a ty przytaczasz dowód anegdotyczny. Wpływ kulturowy to nie tylko twoje podejście – są jeszcze wszyscy znajomi, cała resztą rodziny, wpływ mediów i kultury ogólnie, polityki, nauczyciele, wzorce „prawdziwej” kobiety i mężczyzny na dany moment. Jeśli ktoś identyfikuje się jako kobieta, to nie ma nic złego ani dziwnego w tym, że mniej lub bardziej próbuje spełnić ten wzorzec, jakoś dopasować się do niego (tak samo jak mężczyźni) – pytanie co jest zawarte w tym wzorcu?

  42. Ghost
    27/07/2020 o 9:31 pm

    @up – hej, ale przecież powoływanie się na dowód anegdotyczny to jest stosunkowo mało istotny ‚grzech’ wywodu tego kretyna – dużo bardziej znamienne jest to, że koleś wymienia przykłady, które aż krzyczą o zakwalifikowanie do stereotypów czysto kulturowych, wyrażając komicznie bezpodstawne święte przekonanie, że, cyt.: „biologia to główny powód” (w domyśle: tak samo jak, cyt.: „cipka i cycki”). Ja bym raczej czekał jeszcze na radykalnie torpedujący wywód o biologicznie uwarunkowanym kolorze różowym dla dziewczynek i niebieskim dla chłopców, co byłoby tylko trochę bardziej zabawne (zwłaszcza że bodajże jeszcze w XIX wieku standardy kolorystyczne dla chłopców i dziewczynek były dokładnie odwrotne).

  43. Agnes
    27/07/2020 o 9:57 pm

    Znam sporo anegdotycznych przykładów, w których dzieci bawiące się w domu wszystkim, czy to był model statku kosmicznego, czy różowy kucyk (świetny pilot do takiego statku) po pójściu do przedszkola błyskawicznie poddawały się tresurze grupy w kwestii „dozwolonych” zabawek, kolorów czy zainteresowań. Rodzice to nie cały świat.

  44. Agnes
    27/07/2020 o 10:00 pm

    @Ghost.
    ZTCW, jeszcze w międzywojniu. A podział różowy/niebieski został wprowadzony bodajże przez tę firmę od pieluszek pampers, i twórczo rozwinięty przez producentów zabawek i ubranek, którym szalenie się opłaca, żeby młodsze rodzeństwo nie mogło „wykańczać” rzeczy po starszym.

  45. Agnes
    27/07/2020 o 10:19 pm

    No i nie zapominajmy, że to w ogóle jest europocentryczny problem. Powiedz Indusowi albo Tajowi o kolorach nieodpowiednich dla konkretnej płci, to się uśmieje. Z kolei Amerykanie są już tak skutecznie wytresowani, że potrafią się oburzać o kupienie psu samcowi smyczy w kwiatuszki (było ostatnio na Twitterze).

  46. Ghost
    27/07/2020 o 11:04 pm

    @Agnes – ja mam parę wyraźnych wspomnień z wczesnego dzieciństwa (3-5 lat), z których jedno jest o tym, jak bardzo płakałem, kiedy mama kazała mi oddać ulubioną lalkę kuzynce (rok starszej), bo już jestem na tyle duży, że chłopcu nie wypada, będą się w przedszkolu śmiali itd.

  47. lazy sod
    28/07/2020 o 12:17 pm

    @L1chy

    Zabawne są skojarzenia heteroseksualnych samców, tych dumnych potomków husarii i żołnierzy wyklętych, jak nie penisy i odbyty to chłopcy w sukienkach.
    Może czas na jakąś terapię i wyjście z szafy?

  48. 28/07/2020 o 4:23 pm

    @L1chy

    Tak, to różne ideologie. Z jednej strony są ludzie, którzy jak pojawi się u nich kobieta uciekająca przed osobami chcącymi ją „honorowo” zabić, bo złamała odwieczną tradycję i zaczęła uczyć się czytać. A z drugiej strony są solidaryzujący się z ekstremizmem, którzy taką kobietę zostawią za płotem i będą przyglądać się jak jest zażynana. Co zapewne będą wyjaśniać „bo płeć spoleczno-kulturowa” i do kona nie wiadomo jak interpretować definicje.

  49. Il
    30/07/2020 o 11:18 pm

    Tekst, niestety trafi do tych, co rozumieją i bez tego tekstu, czym jest płeć kulturowa, czy przemoc w rodzinie… Uważam, że nie spełni roli edukacyjnej i obawiam się, że nie poszerzy horyzontów tym, co lubią wąsko

    Pytanie, jak trafić do reszty… Obrażaniem, pogardą, nazywaniem ich debilami?

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: