Strona główna > felietonik > Mit pisowskiego smoka

Mit pisowskiego smoka

Od blisko 4 lat karmieni jesteśmy bajką o smoku. Smok ma ziać ogniem, smok ma deptać i rozszarpywać wszystko, co mu stanie na drodze. Smok ma być tak okrutny jak dawne prastare smoki. Smok już nawet nie musi się wzbijać do lotu, wystarczy, że mruknie i już całe wioski, a raczej pałace, drżą ze strachu przed smokiem. Smokiem pisowskim.

Znaleźli się jednak tacy, którzy nie uwierzyli w bajkę o smoku. 

Czytaj dalej na stronie Super Ekspressu

PS Dzisiejsza wiadomość o nominacjach do Trybunału pokazuje, jak bardzo smok czuje się osaczony i jak nikomu już nie ufa.

  1. 04/11/2019 o 9:13 pm

    Taa, smok tylko przejmuje kolejne twierdze i nie traci energii na walkę z Pszczółkowskim (sic!).

  2. 04/11/2019 o 9:26 pm

    Jak na razie to raczej porządkuje twierdzę, którą zdobył już dawno.

  3. M
    04/11/2019 o 9:35 pm

    Mnie autentycznie ciekawi, po co wyskoczyli z Pawłowiczową i Piotrowiczem do TK. Przecież wiadomo, że to wzbudzi powszechny wkurw u wszystkich poza najtwardszym elektoratem PiS, a media kolejny raz wyciągną wszystkie ich „the best of”. W sytuacji, gdy Polacy wreszcie zainteresowali się pedofilią w Kościele, forsowanie Piotrowicza jest po prostu idiotyczne, szczególnie że TK i tak jest już przejęty i spacyfikowany.

    Jedyne co mi przychodzi na myśl, to że to prezent dla Dudy przed kampanią. Dudełe odmówi powołania pary P&P, czym zapunktuje u mniej kumatych jako rzekomo odważny, niezależny i obiektywny prezydent.

  4. PMAA
    04/11/2019 o 10:05 pm

    Zdaje mi się, że jeszcze na początku Drobnej Zmiany duet Mazurek & Zalewski pisał, że Pawłowicz nie zostanie powołana do TK, bo jej mandat przejąłby Marian Piłka. Możliwe, że złośliwość najpierwszej osoby w państwie odwlekła tylko nieuniknione… A jeśli prezydent przyjmie od tej pary przysięgę, to ciekawe, czy do wyborów zobaczymy jakąś dokumentację foto/video tego faktu.

  5. Berlioz
    04/11/2019 o 10:42 pm

    Nie pierwszy raz powiem że tu nie ma jakiejś srrategii na x kroków. Jaro to nie jest geniusz zbrodni. Od lat jego działanie charakteryzuje podejście „zróbmy rozpierdol, zobaczymy co wyjdzie i potem będziemy działać.” Skutkiem tego jest są właśnie teorie że to jest robione pod Dudę żeby mógł zapunktowac. Może i tak ale to jest jedna z opcji. W odpowiednim momencie wybierze się kolejny krok ale w momencie robienia rozpierdolu nie ma planu na pięć ruchów do przodu. Potem rodzi się legenda Jarka-stratega. A teraz podsumowanie: Jarek ładnie tę legendę podbije, fani będą się zachwycać że cud-mjut, aj waj geniusz, major napisze że to taki bezzębny smok co nic konkretnego nie osiągnął kolejną burdą a ogólny efekt jest taki, czego major po ostanim artykule jak widać nie dostrzega, że pogrążamy się głebiej w szambie i dlugofalowej destrukcji państwa.

  6. 04/11/2019 o 10:56 pm

    Oczywiście, że się pogrążamy. Tutaj nie ma sporu.

  7. PMAA
    04/11/2019 o 11:54 pm

    W miarę pogrążania się figura giermka Banasia może być dla władzy użyteczna (jak niegdyś brużdżący mienszewicy). Ta ekipa kiedyś wykazywała inicjatywę w kreacji „gwoździ”. Inna sprawa, że jedyne, czym zasłynął w tej kadencji Mario – pogromca korupcji i nepotyzmu, to załatwienie super fuch dla syna i byłej żony oraz insynuacje nt. imprezowania.

  8. kmat
    05/11/2019 o 4:55 am

    A ja tam motywację stojącą za zgłoszeniem P&P rozumiem. Przecież już nawet jeden z dublerów zaczął fikać. Waadza po prostu sobie uświadomiła, że jedyną gwarancją lojalności jest absolutne zeszmacenie.

  9. Ajgor
    05/11/2019 o 10:12 am

    Kaczyński to człowiek bez jakichkolwiek wartości etycznych. Albo rzeczywiście szykują jakąś specustawę „prasową”, albo wie, że wkurwi tym ludzi i go to bawi.

  10. Wróbel
    05/11/2019 o 12:45 pm

    Na mój gust to:
    1. ostentacja i upokarzanie krytyków („I co nam zrobicie?”, odc. 56890790),
    2. przykrywka,
    3. wykorzystanie sprawdzonych ludzi na nowym, istotnym odcinku.

  11. Olcia
    05/11/2019 o 3:17 pm

    Maciarewicz jprdl

  12. 05/11/2019 o 4:16 pm

    Ale przecież to nie ma żadnego znaczenia, typowa prowokacja PIS. Równie dobrze mogliby wyznaczyć konia.

  13. Wróbel
    05/11/2019 o 4:53 pm

    „I co nam zrobicie?”, odc. 56890791

  14. 05/11/2019 o 5:13 pm

    @Wróbel – dla mnie to szansa na przyciskanie PiS w sprawie Smoleńska.

  15. Olcia
    05/11/2019 o 5:26 pm

    Jakie przuciskanie? Na pytanie „gdzie jest wrak” oni odpowiadają „tam gdzie go Ruskim zostawiliscie, skurwysyny”, wyciągają Kopacz „metr w głąb” i pomylone nogi.
    Nie ma szans na przyciskanie.

  16. MiM
    05/11/2019 o 7:31 pm

    W kwestii nominacji do TK brałbym pod uwagę cztery kwestie (które bynajmniej nie muszą się wykluczać):
    1. Wewnętrzne układanki w partii. Być może próba przyhamowania Ziobry, który ostatnio zbyt urósł w siłę. (Według szacunków ma wystarczająco własnego elektoratu aby w razie potrzeby przetrwać poza PiS.) W końcu chyba nikt tu nie podejrzewał PiS o zamiar obsadzenia stanowisk niezależnymi fachowcami – mogli wziąć najwyżej jakichś Piebiaków z Ministerstwa Hejtu. Wzięli tymczasem ludzi spośród partyjnego aktywu wiernego Kaczyńskiemu.
    2. Nauczka po Banasiu, że menda mianowana na stanowisko, z którego ciężko ją odwołać, może wypiąć się szybciej niż ktokolwiek by się spodziewał i potem nie wiadomo, co z nią zrobić.
    3. Manewr defensywny obliczony na umocnienie skutków Dobrej Zmiany nawet po utracie władzy. Obsadzanie stanowisk oportunistycznymi karierowiczami kończy się tym, że ci przechodzą na drugą stronę natychmiast, gdy poczują zmianę wiatru. Dopóki PiS jest silny będą posłusznie wypełniać polecenia, ale w razie kłopotów nie można na nich liczyć. W sumie Piotrowicz też zalicza się do tego typu, ale swoimi działaniami raczej spalił już za sobą mosty. Tak czy inaczej, można się spodziewać, jakiej linii pozostaną wierni w TK niezależnie od okoliczności.
    4. Ukłon w stronę elektoratu radiomaryjnego i ogólnie ultrakonserwatywnego, który niedopieszczony mógłby zwrócić się ku Konfaszyzacji.

    Jeśli chodzi o sprawę Banasia, to PiS (konkretnie Ziobro) ma narzędzia żeby go utrącić. Myślę, że wystarczyłoby złożenie propozycji nie do odrzucenia połączone z odpowiednim postraszeniem śledztwem prokuratury (albo rezygnujesz i żyjesz sobie spokojnie jako bogaty kamienicznik, albo użyjemy wszelkich środków aby cię wsadzić i za rok-dwa dopniemy swego). Prawdopodobnie jednak Banaś wie zbyt wiele o działaniach i lewych interesach osób związanych z partią i rządem. Rozgrzebanie jego sprawy szybko doprowadziłoby do mafii vatowskiej w ministerstwie i innych podobnych historii, które ostatecznie ośmieszyłyby bajki z gatunku „wystarczy nie kraść”. (Tak, wiem – po naszej stronie mało kto w nie kiedykolwiek wierzył, ale umiarkowani zwolennicy nadal ich używają jako argumentu.)

  17. xi
    06/11/2019 o 7:55 pm

    Rudy policzył głosy i stchórzył

  18. 06/11/2019 o 10:20 pm

    Prawie jaj Jarek w 2015

  19. xi
    06/11/2019 o 11:14 pm

    Prawie, bo Jarek rządzi, a Donek podkulił ogon i spierdolił.

  20. 06/11/2019 o 11:19 pm

    Jarek stchórzył, Duda jest prezydentem, Tusk milionerem z widokiem na zajebiste fuchy. No ale trzeba mieć w życiu czasem szczęście.

  21. xi
    07/11/2019 o 1:07 am

    I dlatego tak płaczecie, od Hani Lis po Wojtka Sadurskiego, z tego szczęścia?

  22. 07/11/2019 o 1:30 am

    Lewica się cieszy, o co płacze Hania Lis mi wisi.

  23. Ajgor
    07/11/2019 o 9:57 am

    @xi

    Tusk to rozsądny gość, po co ma się wystawiać na gebelsowską propagandę PiS i jej szczujni TVPiS plus Karnowscy i Sakiewicz. Potrafi zrezygnować z własnych ambicji po to aby opozycja mogła wygrać te wybory. A te dzisiejsze sondaże są tyle samo warte jak te, które pokazywały zwycięstwo Komorowskiego nad Dudą. Kilka miesięcy przed wyborami :-).

  24. 07/11/2019 o 12:14 pm

    Ambicje Tuska sięgają wyżej niż prezydentura na zadupiu.

  25. xi
    07/11/2019 o 1:04 pm

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  26. Smok Eustachy
    07/11/2019 o 1:23 pm

    Nie no obiektywnie Donald zadrżał przed potęgą Kaczora, którego straszliwość jest przerażająca. A mówiąc poważnie Tusk oczekuje padnięcia przed nim na ryj przez elektorat i że będziecie go blagać

  27. Smok Eustachy
    07/11/2019 o 1:23 pm

    Nie no obiektywnie Donald zadrżał przed potęgą Kaczora, którego straszliwość jest przerażająca. A mówiąc poważnie Tusk oczekuje padnięcia przed nim na ryj przez elektorat i że będziecie go blagać

  28. 07/11/2019 o 1:52 pm

    Serio, na cholerę mu żyrandol w Bolandzie, jak może mieć realny wpływ na politykę światową.

  29. Ajgor
    07/11/2019 o 2:31 pm

    @Smok
    Skąd ty masz tę wiedzę czego oczekuje Tusk? W ten sposób to można o każdym napisać wszystko.

  30. xi
    07/11/2019 o 3:57 pm

    „Serio, na cholerę mu żyrandol w Bolandzie, jak może mieć realny wpływ na politykę światową.”

    🤣🤣🤣🤣

    Będzie miał wpływ na to, czy polityka światowa ma równo marynarkę założoną.

  31. Smok Eustachy
    07/11/2019 o 4:30 pm

    Tusk nie może mieć wpływu na politykę światową bo go nie miał na obecnym stołku. Się to nazywa synekura.
    2. Wiarygodność enuncjacji Donalda określiły deklaracje, że nie chce uciec do Europy. Na odwyrtkę interpretujcie to dobrze na tym wyjdziecie

  32. 07/11/2019 o 5:05 pm

    @xi – to nadal więcej niż jakikolwiek PiSowiec kiedykolwiek w polityce zagranicznej. Takie życie

  33. 07/11/2019 o 5:07 pm

    @Smok – oczywiście ze może mieć wpływ, tak jak wpływ ma urzędnik na wysokim stołku. Dlatego o te urzędy są takie spory. Doskonale rozumieli to Polacy w XIX wieku.

  34. xi
    07/11/2019 o 9:11 pm

    Masz rację, kariera szatniarza wyznacza wam horyzonty.

  35. 07/11/2019 o 9:17 pm

    Nie, kariera żyrandola na zadupiu,które wszyscy mają w rzyci.

  36. xi
    07/11/2019 o 9:51 pm

    🤣🤣🤣🤣

    Nie dla ryżego psa kiełbasa.

  37. MiM
    07/11/2019 o 10:44 pm

    @GM
    Daj pisiorkom spokój. Ciężko im się pogodzić z tym, że nie będą już mogli sobie poujadać na wina Tuska, bo nikt nie da za to latającego faka.

    Tusk musiałby być idiotą lub masochistą żeby wracać z cywilizowanych salonów europejskiej polityki do chlewu w Polsce. Czy na dłuższą metę będzie miał realną władzę, czy tylko zaciszną i doskonale płatną posadkę w którejś z instytucji, czy wreszcie zmonetyzuje kontakty na wysokim szczeblu w jakimś banku to już zobaczymy. Będzie to zależało od wielu czynników – min. od tego, jak będzie wyglądała przyszłość PO (czy tego, co się z niej wykluje).

    Jak na razie jeśli tylko zechce, obejmie funkcję przewodniczącego EPL. Swoją drogą, rezygnacja ze startu w wyborach ewidentnie zbiega się z terminem zgłaszania kandydatur (13 listopada). Spekuluje się, że jeśli tego nie spieprzy (a EPL utrzyma się w roli najsilniejszej frakcji w Europarlamencie), to za pięć lat czeka go posada szefa KE.

    Zabawnie brzmi to pierdzielenie o „szatniarzu”, gdy porówna się je z komentarzami prasy europejskiej i tym, ile czasu poświęcała ona na analizę wypowiedzi Tuska, próbując z nich wywróżyć choćby przyszłość Brexitu. No, ale żeby o tym wiedzieć, należałoby znać jakieś języki obce i w ogóle czytać cokolwiek spoza prawackiego fapcyrkla.

  38. Konan Katoda
    07/11/2019 o 10:44 pm

    kufa
    @Major „Ale przecież to nie ma żadnego znaczenia, typowa prowokacja PIS. Równie dobrze mogliby wyznaczyć konia.”

    Od dłuższego czasu jest to jeden z nielicznych razy, gdzie w stu proc się z Tobą zgadzam!

    A nawiązując do offtopa o Tusku, który tu się powyżej wywiązał. IMHO Tusk podjął przemyślaną i racjonalną decyzję. Na chuj mu się pchać w szranki z Dudą, z całym aparatem kurwizji za plecami itede, gdy dodatkowo badania pokazują, że jest w Top5 polityków z elektoratem negatywnym? Co z tego, że Tusk jest w oczach ogromnej masy ludzi widziany jako prawdziwy Mąż Stanu, skoro dla jeszcze większej (szczególnie po podpudrowaniu przez Kurskiego) jest po prostu z definicji niewybieralny? Nie zwlekał i powiedział wprost – szukajcie centrowca, którego pacynkowatość i memiczność Dudy żenuje, a który nie będzie miał za sobą tak dużego elektoratu negatywnego. I tyle.

  39. Suomalainen
    07/11/2019 o 11:34 pm

    Galopujący Major jako psychofan Tuska. Lewica jako środowisko bliskie Hannie Lis.
    Zajebiście udany trolling :D

    Ma on wprawdzie, jak to z trollingiem bywa, zerowe znaczenie. Ale jest bardzo symptomatyczny, bo pięknie unaocznia twierdzenie, którego tu parokrotnie broniłem w komciach:
    drobiazgowe rozkminy opozycji nad tym, co można postulować, powiedzieć lub zrobić, by psychoprawica nie skleiła tego w jakiś amalgamat, nie mają i nigdy nie miały sensu. A to dlatego, że całość jej (anty)myślenia, tak czy inaczej opiera się na zlepku wszystkiego ze wszystkim.
    Tego bloga z Platformą, Platformy z lewactwem, lewactwa z elitą z Konstancina, elity z Konstancina z marksizem, marksizmu z wyzwoleniem seksualnym, wyzwolenia seksualnego z bolszewizmem, bolszewizmu z nazizmem, nazizmu z gender, gender z psychoanalizą. Można tak wymieniać w nieskończoność. No i oczywiście wszystkie te zjawiska razem a także każde z osobna ma coś wspólnego z Tuskiem.

  40. Poziomka
    08/11/2019 o 4:17 pm

    Ale najśmieszniejsze jest to, że Tusk to prawica.

  41. xi
    10/11/2019 o 1:49 pm

    Suomalainen
    Wytłumaczę. Ten miks dlatego, że dla prawicy to jeden rak. Bez znaczenia, czy barbarzyńcy przyjmą formę dr Spurek bredzacej o gwałconych krowach, czy jesteś komunistą, liberałem, nazistą, czy działaczem lgbt. Wszyscy jesteście taką samą abominacją.

  42. 10/11/2019 o 1:56 pm

    Jaki wspaniały przykład tego, jak bardzo prawica jest intelektualnie bezradna. Wspaniałe.

  43. Suomalainen
    10/11/2019 o 2:32 pm

    @xi

    Zgadzam się z Tobą w pełni.
    Właśnie na tym polega prawicowe myślenie w polskim wydaniu.
    Ja nie mam pojęcia o botanice, więc dla mnie każdy chwast, krzew i kwiat to w gruncie rzeczy podobny badyl.
    Dokładnie w ten sam sposób polityczna indolencja intelektualna sprawia, że zjawiska inne, odmienne, przeciwstawne a czasem nawet wręcz wrogie sobie nawzajem, zlewają się Wam w jedno. Z tego zresztą powodu, stanowczo zawsze protestuję przed nazywaniem polskiej „prawicy” prawicą czy tym bardziej jej myślenia konserwatyzmem. Na temat intelektualnej tradycji konserwatyzmu, ma ona bowiem takie pojęcie, jak i o liberalizmie, komunizmie, nazizmie czy czymkolwiek innym.
    Inaczej mówiąc, takie, jakie Ty masz na temat języka polskiego. Chciałeś chyba użyć słowa „aberracja”, nie abominacja.

  44. 10/11/2019 o 4:03 pm

    Nie, chciał użyć abominacja. Takie pretensjonalne zagrywki są popularne na prawicy, żeby dowartościować ten w gruncie rzeczy komicznie banalny przekaz .

  45. xi
    10/11/2019 o 4:04 pm

    Galopujący
    Żeby prawica mogła być wobec lewicy intelektualnie bezradna, najpierw lewica musiałaby reprezentować jakiś intelekt. Tak nie jest. Lewica to kontrkulturowa, tępa dzicz. Nic więcej. I właśnie kończy się jej resurs.

  46. 10/11/2019 o 4:25 pm

    Tak, tak wystarczy lektura Twoich komentarzy, dlatego też je tu trzymam. Dowodzą wszystkiego, o czym piszę hehe

  47. kmat
    10/11/2019 o 4:32 pm

    Xi, ale przyznaj się, ile ci Schetyna płaci za przedstawianie pisowców w „odpowiednim” świetle? :D

    @Suomalainen
    >Z tego zresztą powodu, stanowczo zawsze protestuję przed nazywaniem polskiej „prawicy” prawicą czy tym bardziej jej myślenia konserwatyzmem. Na temat intelektualnej tradycji konserwatyzmu, ma ona bowiem takie pojęcie, jak i o liberalizmie, komunizmie, nazizmie czy czymkolwiek innym.

    Trudno się nie zgodzić. To nie jest przecież jakaś neoendecja czy sanacyjny konserwatyzm, tylko zwykły śmietnik intelektualny, o jakąkolwiek spójną ideologię nawet się nieocierający.

  48. 11/11/2019 o 12:33 am

    Gdzie jest ten kolega co go nie ma? Ferdynand? Nudno jakoś tu bez jego cennych komentarzy. Ja jednak nie o tym. Dla osób pamiętających PRL fascynujące jest obserwowanie, jak się odtwarza wszystko. Doktryna ograniczonej suwerenności, utrzymywanie reżimu na obcych bagnetach itp. Niemniej to są detale.
    Nie można twierdzić jak xi że jeden pies, bo nie wiadomo co tam u was może komuś strzelić do głowy. Ale mechanizm jest prosty do wychwycenia niezależnie czy mówimy o pedalarzach, czyli tych od rowerów, czy Spurek z gwałceniem krów czy tam kogoś. Wzorzec walki klasowej w której są niesłuszne klasy jest powielany. Czy to są blachosmrody, czy mężczyźni, czy to czy sio. Jedna tam wasza posłanka paraduje w koszulce z white power i co?

    Mamy też do czynienia z dyskryminacja nas, którą roboczo nazywam słowianofobią: lekceważenie nas i naszych doświadczeń. Np. u nas zbrodnicza totalitarna propaganda dekadami wyzywała porządnych ludzi od faszystów więc osobniki używające tego wyzwiska są niepoważne. A nasze doświadczenia z niewolnictwem? Murzynów żeśmy nie ściągali więc jak chcą nas obciążyć odpowiedzialnością za Murzynów to niech najpierw podzielą się fruktami wykorzystywania owych. My mamy doświadczenia jakie? Czambułów tatarskich i jasyru. I tak można długo.
    Feminizm łaczy się z weganizmem a ten z GLOBCIEM, które postuluje wykańczanie ludzi poprzez eutanazję, aborcję itp. I sami siebie nie wyeutanazjują, tylko sami chcą żyć a innych wykańczać. I tu jest problem. Docelowo żadnego z postulatów nie da się zrealizować bez Czeki i terroru.

  49. Berlioz
    11/11/2019 o 7:37 am

    Wow, ale strumień świadomości od poprzedniego komcionauty.

  50. Sattivasa
    11/11/2019 o 10:48 am

    Wypadły Ci trzy literki. To nie był strumień świadomości, lecz strumień nieświadomości. To i tak wersja soft.

  51. Batnapislam
    11/11/2019 o 6:33 pm

    Komentarze tej patologii xi, są dobrym humorem i symbolem, totalnego dna jakie reprezentuję sobie pislamska prawica. Guano potraficie tawarisze, guano znaczycie, jedynie możecie sobie poszczekać na blogaskach. Kilka tyśięcy najcfańszych z was, dorwało się do stołków i jebie SP jak tylko może. Takiego poziomu z….. jeszcze nie było, a mieliśmy już SLD u władzy w innych czasach.

  52. Ajgor
    12/11/2019 o 9:42 am

    @Smok

    ” Murzynów żeśmy nie ściągali więc jak chcą nas obciążyć odpowiedzialnością za Murzynów to niech najpierw podzielą się fruktami wykorzystywania owych. My mamy doświadczenia jakie? Czambułów tatarskich i jasyru.”

    Mamy też doświadczenia z antysemityzmem. Maksymilian Kolbe, zanim oddał swoje życie za drugiego człowieka, poglądy na temat Żydów miał identyczne jak jego koledzy zza zachodniej granicy. Egzemplarze jego wydawnictw są dostępne.

  53. xi
    12/11/2019 o 3:22 pm

    Galopujacy

    ROTFL. O waszym poziomie świadczy ten blogasek i bezskuteczne, 4letnie próby zrozumienia, co się właściwie wydarzyło i dlaczego dostajecie wpierdol.

    Ajgor
    Kolbe miał identyczne poglądy z nazi? Ty jednak jesteś pierdolnięty.

    Smok
    Fernando ukrywa się jako Berlioz. Szkoda, jest tu jedynym, który trochę łapie co się dzieje.

  54. Smok Eustachy
    12/11/2019 o 3:35 pm

    Ajgor: z antypolonizmem mamy doświadczenia.
    Xi: Fernando właśnie dociska.do ściany i nic nie kuma

  55. 12/11/2019 o 4:02 pm

    @xi – o naszym poziomie świadczy fakt, że każdy nasz Lol z pisowskiego kretynizmu od razu na żywo uzasadniasz swoim komentarzem. Pstrykam palcem i już jesteś. Tak trzymaj.

  56. Ajgor
    12/11/2019 o 4:14 pm

    @xi

    Chłopcze, poczytaj sobie co wypisywały wydawnictwa które założył, to wszystko jest dostępne.
    @Smok
    Antypolonizm tu i tam jest faktem, ale to ma być jakieś usprawiedliwianie dla debili Polaków?

  57. Konan Katoda
    12/11/2019 o 5:57 pm

    Faktycznie brakuje trochę Fernanda. Ja w swoim radykalnym antykaczyźmie staram się czasami stawać w szranki ale jednak FL to inna liga. I faktycznie jako jeden z niewielu coś tutaj kuma :)

  58. 12/11/2019 o 6:08 pm

    Hihihi ostatnio kumał o fałszowaniu wyborów.

  59. Konan Kaoda
    12/11/2019 o 10:45 pm

    Hihihi. Ostatnio całkiem trafnie kumał o warunkach granicznych, po których PiS pojedzie po bandzie (z fałszowaniem wyborów włącznie). A Ty dalej nic nie kumasz i durnie heheszkujesz.

  60. 12/11/2019 o 11:16 pm

    Tak, tak, jak tam SN unieważniający wybory? Ach, zapomniałem, nie sfałszował, ale kiedyś to na pewno sfałszuje.

  61. ale.sobie.konto.wymyslilem
    13/11/2019 o 12:28 am

    @ xi
    Kiedyś wyszperałem na strychu u dziadków kilka numerów Rycerza Niepokalanej z drugiej połowy lat 30tych. O III Rzeszy dwa razy, z czego raz raczej pozytywnie – jakiś pakt z Kościołem, raz negatywnie – bo w edukacji młodych chcą stawiać na Thora i Odyna nie Jezusa i Maryję. To był jedyny zarzut (oburzyło ich to mocno, tytuł notatki brzmiał ‚Gorzej niż w Bolszewii’). Za to o Żydach więcej niż o Jezusie.

    A ostatni numer był z lutego 1939… Pamiętam jasno napisane hasło ‚odżydzenia Polski’. Owszem, może nie chodziło o metody zastosowane w Jedwabnem. Ale – dla prostego chłopa mogło zabrzmieć jak zachęta…

    PS. To co pisywał o. Bocheński też spokojnie podchodziłoby pod faszyzm – ‚pacyfistyczne zgniłki’, Remarque na indeks ksiąg zakazanych… A, pisał bardzo pozytywnie o Rycerzu Niepokalanej, uznawał Niepokalanów za jedno z największych osiągnięć II RP.

  62. Konan Kaoda
    13/11/2019 o 12:38 am

    Tak, tak, Major. To już było przerabiane tyle razy, że więcej nie ma sensu. Dla Ciebie dowodem będą tylko karty wyborcze palone na stosach na przedmieściach Warszawy w obstawie uzbrojonych w bejsbole członków młodzieżówki PiSu lejących po mordach osoby, które chciały by zajrzeć co tam się tak dymi. Hihihihihi

    Rozjebanie po nocy TK. Wzięcie na lewo SN, czy KRS przy jawnym olaniu wyroku sądu. Czy „wyręczenie” sądu przez Dudę przy ułaskawieniu zbira przed wydaniem prawomocnego wyroku sądu to są według Ciebie normalne praktyki demokratycznego państwa prawa po środku Europy… Przykłady idą już w grube i twarde dziesiątki jak nie setki! To już wiemy. Dzięki, ale szkoda czasu. Ty dalej będziesz pieprzył, że nie zfauszofali

  63. 13/11/2019 o 1:26 am

    Bochenski napisał bardzo długi reportaż o Niepolanowie

  64. 13/11/2019 o 1:27 am

    @Katoda – nie, to jest dla mnie bezprawie i mam o tym setki notek. ale akurat w sprawie wyborów nie fałszują. Tylko tyle i aż tyle.

  65. ale.sobie.konto.wymyslilem
    13/11/2019 o 7:24 am

    @ GM
    ‚Bochenski napisał bardzo długi reportaż o Niepolanowie’

    Właśnie to też miałem na myśli :-)

  66. Wróbel
    14/11/2019 o 2:36 pm

    Ciekawe, jak to obejdą ;-).

    „Zgłoszeni przez PiS do Trybunału Konstytucyjnego kandydaci nie spełniają wymagań niezbędnych do pełnienia urzędu sędziego Trybunału. Wszyscy troje przekroczyli 67. rok życia, a przepisy nakazują sędziom przejście w stan spoczynku w wieku lat 65. Groteskowość sytuacji jest tym większa, że autorami przepisów są sami kandydaci – byli posłowie Krystyna Pawłowicz i Stanisław Piotrowicz.”

    https://www.rmf24.pl/fakty/news-kandydaci-pis-na-sedziow-trybunalu-konstytucyjnego-sami-pods,nId,3334478

  1. 19/11/2019 o 1:44 am

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.

%d blogerów lubi to: