Strona główna > felietonik > Zelnik zachował się z klasą

Zelnik zachował się z klasą

Ja mam tylko swoje słowo honoru. Dla mojego pokolenia honor coś znaczył… – mówił. Aktor podkreślił, że on powiedział prawdę i może zapewnić swoich przyjaciół, na których rzekomo miał donieść, że nie zachowałby się w tak świński sposób nawet w obliczu tortur. (…)

Zapytany o reakcję kolegów-artystów na te doniesienia, powiedział, że raczej  słyszy głosy oburzenia prowokację. Jak dodał, otrzymał wsparcie nawet od osób, po których by się tego nie spodziewał. – Tylko pani Holland w todze Katona wydała wyrok, że pełnię rolę konfidenta. To chyba ostatnia rola w życiu, jaką mógłbym zagrać – powiedział.

Jerzy Zelnik po prowokacji Wojewódzkiego, relacja Tv Republika, październik 2015

-Kablował Pan?

-(śmieje się) Czy oni mnie znają od dziś? Czy kiedykolwiek zakablowałem na kogoś przez ostanie siedemdziesiąt lat? Jeszcze niczym takim się nie splamiłem i nie zamierzam do końca życia.

Jerzy Zelnik dla Frondy po prowokacji Wojewódzkiego, październik 2015

W związku z pojawiającymi się publikacjami prasowymi na temat dokumentów odnalezionych w zasobie IPN informuję, że faktycznie dziennikarz Cezary Gmyz odnalazł dokumenty, które mnie dotyczą. Poinformował mnie o nich. Sprawa dotyczy okresu, kiedy byłem jeszcze bardzo młodym, nastoletnim człowiekiem. Nie dotyczy natomiast środowiska teatralnego czy filmowego. Dziennikarz po analizie materiałów stwierdził, że sprawa wymaga dodatkowej kwerendy archiwalnej.

Publikacja na ten temat wraz z moim wywiadem zaplanowana jest w najbliższym wydaniu Tygodnika „Do Rzeczy”, które ukaże się 14 marca br.

Ze swej strony zapewniam, że stanę w tej sprawie prawdzie. Już teraz proszę o wybaczenie osoby, które mogłem skrzywdzić

Oświadczenie Jerzego Zelnika, marzec 2016

Jeśli dobrze zrozumiałem, zdaniem polskiej prawicy, Zelnik zachował się z klasą, bo kilka miesięcy temu, gdy nikt jeszcze nie wiedział o jego teczce, potrafił rozpowiadać po mediach, jaki to jest niezłomny, honorowy i że na torturach go nawet nie złamią, a gdy go przyłapali za rękę, to napisał oświadczenie soraski, wicie, rozumicie młody byłem, wybaczcie.

No cóż, jeśli to jest klasa, to czymże jest – cytując klasyka – wieloletnie łganie jak bura suka?

  1. troll.ruski rezydentny
    08/03/2016 o 10:36 am

    Teczka Zelnika nie zaginęła i nie okazała się sfałszowana, zatem Zelnik komuś niezależnemu vel niepokornemu zwyczajnie podpadł…

  2. 08/03/2016 o 1:02 pm

    Przechodzili z tragarzami i wypadła. Ale najlepsze, że ani IPN Gmyzowi na chate nie wjeżdża, ani nie wrzuca skanów do netu.

  3. wrwzt
    08/03/2016 o 4:03 pm

    Jak na razie wiadomo tyle, że Zelnik podpisał lojalkę kontrwywiadowi. To go raczej nie ustawia po stronie kapusiów.

  4. 08/03/2016 o 5:49 pm

    Kolega @wrwzt doczyta Gmyza

  5. troll.ruski rezydentny
    09/03/2016 o 9:02 am

    @major: Zelnik nie ma własnego lotniska.

  6. Anonim
    09/03/2016 o 7:30 pm

    Sorry, że nie na temat, ale mi się przypomniało a wcześniej zapomniałem spytać. Pisałeś kiedyś o „uwłaszczeniu Porozumienia Centrum na majątku narodowym”. Mógłbym prosić o jakieś źródło gdzie dowiem się więcej?

  7. 09/03/2016 o 8:15 pm

    Guglaj Ekspress Wieczorny

  8. Anonim
    10/03/2016 o 8:42 pm

    Dzieny wielkie

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

