Strona główna > felietonik > Osiemnaście memów o muzułmańskich uchodźcach [mało zdjęć]

Osiemnaście memów o muzułmańskich uchodźcach [mało zdjęć]

Uchodźcy w Polsce to zagrożenie terrorystyczne

Otóż, jak trafnie zauważa dwoje autorów na stronie PISM:

Obawa, że uchodźcy – w większości muzułmanie – zwiększą zagrożenie terrorem wynika z nieuprawnionej zbitki „muzułmanin-terrorysta”. W Polsce już teraz żyje do 30 tys. muzułmanów. W Niemczech, z którymi granica pozostaje otwarta, jest ich 3–3,5 mln. We Francji – 5 mln. Jeśli muzułmanie w ogóle mieliby skłonności terrorystyczne, a islamskie ugrupowanie terrorystyczne, tj. ISIS, chciałoby przeprowadzić zamach na cele w Polsce, nie musiałoby się uciekać do tajnych operacji „udawania” uchodźcy, relokowania do Polski i dopiero organizowania zamachu – wystarczyłoby zatrudnić muzułmanów mieszkających 10 km od granicy z Polską lub polskich muzułmanów np. Tatarów.

Niemniej nie da się wykluczyć, że ryzyko terrorystyczne związane z przyjęciem większej liczby uchodźców może nieznacznie wzrosnąć. Ale podobne ryzyko wiąże się też z przyjazdem do Polski zagranicznych turystów, biznesmenów czy studentów.

Jeśli chcesz w Polsce uchodźców, przyjmij ich do siebie

Postulat przyjęcia uchodźców jest postulatem adresowanym w kierunku państwa polskiego, a nie jego obywateli. Gdyby każdy postulat adresowany w kierunku państwa polskiego, oznaczać miał jego realizację przez postulującego, to ¾ tego narodu powinno osobiście walczyć z Putinem, 5/6 osobiście kłaść asfalt na drogach, a 9/10 udostępniać w domu łóżka szpitalne. Chcesz lepszej służby zdrowia, to se ją sobie zrób w przedpokoju. Nie wspominają już o tych, co postulują, aby kobiety zamiast aborcji jednak rodziły niechciane dzieci. Po to właśnie płaci się podatki, żeby to państwo, przez swe instytucje, skutecznie realizowało postulaty własnych obywateli.

Polacy nic nikomu nie są winni

Rozumowanie w kategoriach winy w polityce międzynarodowej nie jest najlepszym rozwiązaniem. Nie mniej jednak, jeśli używamy tych kategorii, to blisko 800 000 Polaków (i to nie uchodźców, a emigrantów ekonomicznych!) znalazło prace tylko w samej Wielkiej Brytanii. A przecież nie byli zagrożeni wojną w Polsce i większość z nich stanowili mężczyźni. Uratowanie Polski przed krachem gospodarczym możliwe było dzięki zastrzykowi finansowemu z funduszy z UE. Start po 1989r możliwy dzięki umorzeniu dużej części długów. Ta sama, ówczesna Europa, przyjmowała emigrantów stanu wojennego. Sytuacja na Bliskim Wschodzie jest poniekąd efektem polityki USA, które swoimi szaleństwami zdemolowały układ na Bliskim Wschodzie, by się teraz spokojnie wycofać. Szaleństwami, które bezwarunkowo wspierali wszyscy polscy politycy. Może więc jednak Chrystus narodów jest światu coś winny? Chociaż troszkę, tak ciut ciut?

Każdy naród powinien dbać tylko o swój własny interes

Abstrahując od faktu, czemu to narodowa wspólnota ma być ważniejsza od wszystkich innych (wspólnota poglądów, wspólnota doświadczeń, wspólnota przyjaźni) dbanie o własny interes może wyglądać rozmaicie. Może oznaczać zatrzaskiwanie drzwi przed obcymi, bo co mnie obchodzi powódź u sąsiada. Ale może tez oznaczać próbę interwencji, bo wcześniej czy później woda z sąsiada przeleje się do mnie. Egoizm narodowy jest często mylony jest z darwinizmem społecznym, a ten z kolei z darwinizmem w przyrodzie. Problem tylko w tym, że nawet zwierzęta w tej przyrodzie potrafią współpracować, bo sztuka przetrwania niekoniecznie wyklucza empatie i współprace z innymi. Wreszcie egoizm narodowy może oznaczać, że przy pomocy uchodźcom polska polityka może wreszcie ugrać coś korzystnego. Jak wskazuje Piotr Wołejko Polska wreszcie ma karty w rękach, o które zabiegają europejscy decydenci.

Ha, niby uchodźcy, a 75% to mężczyźni

Mężczyźni są, po pierwsze, najbardziej zagrożeni śmiercią na terenach objętych wojną. Czy to przez uwięzienie i tortury, czy przez pobór/wcielenie do którejś z armii. Mężczyznom najłatwiej jest się przedostać, bo są najsilniejsi i łatwiej im znieść ekstremalną podróż. Mężczyźni najczęściej dysponują pieniędzmi w rodzinie (nazywamy to patriarchalizm). Mężczyźni najłatwiej zarobią (tak, tak) dzięki czemu będą mogli przesłać rodzinie i np. wykupić swoją siostrę i żonę z niewoli albo dać łapówkę lekarzowi, by przyjął matkę do szpitala.

Mężczyźni są agresywni i roszczeniowi

Ci ludzie walczą o przetrwanie, zdeterminowanie swojego losu (i swoich dzieci) na najbliższe dekady. A to może powodować, że niektórzy z policjantów Victora Orbana nie usłyszą proszę i dziękuję z ust człowieka, który ledwo nie udusił się w ciężarówce albo szedł pieszo ileś setek kilometrów. Internet pełen jest krzyków i awantur Polaków, którzy, co za skandal, musieli stać dłużej w kolejce do urzędu albo że się spóźnił im pociąg. A teraz wyobraźcie sobie, że zamiast urzędu albo pociągu macie wojnę w Syrii i tułaczkę, w której część waszej rodziny właśnie morze wyrzuca martwych na brzeg. Ci ludzie walczą o własne życie. Nie trudno się im dziwić, że nie spuszczają głowy po sobie, apatycznie czekając na pomoc np. od hen, hen gdzieś tam polskiego rządu. Jeśli, mówiąc wprost, nawet drąc ryja nie dostają pomocy, to jak myślisz, dostaną ją, gdy będą milczeć? No więc dlatego jeszcze bardziej drą ryja.

Uchodźca tak, emigrant ekonomiczny nie

Rozróżnienie na uchodźcę i emigranta zakłada, że ten pierwszy nie może wrócić do domu z powodu zagrożenia życia, zdrowia lub wolności. Tyle że ludzka motywacja od zawsze jest wielowymiarowa. Można więc uciekać naraz z kilku powodów. Bo wojna oprócz życia, zabija też całą gospodarkę państw, w których się toczy. To dość oczywiste, prawda? Ludzka motywacja jest też zmienna w czasie. Po zaspokojeniu obaw o życie, zaczynają się obawy o zdrowie, bezpieczeństwo, przyszłość itd. Wielu uchodźców uciekających przed rzezią, gdy już dopną swego i rzeczywiście uciekną, stoją przed pytaniem co dalej i skąd brać pieniądze. Pieniądze dla tych, którzy zostali i którym oni są winni pomoc.

Uchodźcy chcą do Niemiec

To normalne. Chcą tam gdzie jest najbezpieczniej. A najbezpieczniejszym i najsilniejszym krajem w Europie są obecnie Niemcy. Dodatkowo chcą jechać tam, gdzie są relatywnie mile widziani, gdzie mogą dostać długotrwałą pomoc i gdzie mają już swoich rodaków. Skoro uchodźca widzi, że Orban trzyma ich w podziemiach dworca, to trudno żeby zakładał, że powinien tu zostać. Zresztą, skoro chcą do Niemiec, to co za problem? Posiedzą kilka tygodni i wyjadą.

Ha, uchodźcy tacy biedni, a mają telefony i modne ubrania też

Otóż, być może to trudne do zrozumienia, ale uchodźca to nie żebrak. To człowiek, który prowadził życie takie jak ja albo ty i nagle spadło mu na głowę nieszczęście. Początkowo było jeszcze daleko, ale teraz dotarło mu pod sam dom. Oznacza to, że uchodźca mógł mieć w tym domu pralkę, telewizor, sportowe buty, a nawet lepszy zegarek. Niestety nie zabrał tego wszystkiego ze sobą, choć udało mu się schować do kieszeni np. telefon. Jak myślisz, dlaczego?

Polski nie stać na socjal

Polskę stać na 10 miliardów strat na Możejkach. Polskę stać na 3 miliardy strat na skokach. Polskę stać na 95 miliardów inwestycji na Euro2012. Polskę stać na miliardowe inwestycję w polską armię. Zapewniam Państwa, że Polskę stać na utrzymanie kilkadziesiąt tysięcy osób. Zwłaszcza, że temat jest na tyle gorący, że UE musi cześć tych kosztów refundować.

Skoro Polskę stać, to czemu nie daje na socjal

Polski socjal wymaga gruntownej zmiany, począwszy od tego, że bogatsza połowa polskiego społeczeństwa otrzymuje 65% wszystkich transferów rządowych. Najnowszym tego przykładem jest pomoc frankowiczom, ale już nie osobom, które np. biorą chwilówki. Oczywiście socjal sam z siebie się nie poprawi i to długotrwały, żmudny proces. Tyle że zacząć można np. od zwiększenie i poprawy ściągalności podatków.

Chrześcijanie są najbardziej prześladowani przez ISIS, więc tylko ich przyjmijmy

Najbardziej prześladowani (jeśli już trzeba robić porównania) są muzułmanie, a konkretnie szyici. Chrześcijanie dostają (owszem, barbarzyńską), ale jednak ofertę opłaty haraczu bądź przejścia na islam. Szyci są za swa wiarę po prostu są mordowani.

W Polsce wyrosną meczety i zdominują nas demograficznie.

W Polsce jest już 30 tysięcy muzułmanów, 20-50 tysięcy Wietnamczyków, około 20 tys. Ormian, 15-20 tys. Romów. Czy z tego powodu zamykane są polskie kościoły, dzieci polskie nie mogą mówić po polsku mama i tata, deportują całe polskie dzielnice? Ile samochodów płonie na przedmieściach (wozów TVN nie liczymy).

Co do globalnych trendów – strach, jak wiadomo, zwykle ma wielkie oczy. Zgodnie z szacunkami PEW RESEARCH Center:

The number of Muslims in Europe has grown from 29.6 million in 1990 to 44.1 million in 2010.34 Europe’s Muslim population is projected to exceed 58 million by 2030. Muslims today account for about 6% of Europe’s total population, up from 4.1% in 1990. By 2030, Muslims are expected to make up 8% of Europe’s population. Although Europe’s Muslim population is growing, Europe’s share of the global Muslim population will remain quite small. Less than 3% of the world’s Muslims are expected to be living in Europe in 2030, about the same portion as in 2010 (2.7%).

Może nie jutro, ale muzułmańskie kobiety będą rodziły po sześcioro dzieci i w ten sposób nas podbiją

Za tym samym PEW Center, szacunki z 2011 r.:

Based on an analysis of current trends in the 25 European countries for which data are available, Muslim women today will have an average of 2.2 children each, compared with an estimated average of 1.5 children each for non-Muslim women in Europe. However, the fertility gap between Muslims and non-Muslims in Europe is expected to narrow in the coming years. By 2025-30, the average fertility rate for Muslim women in the 25 countries for which data are available is expected to drop to 2.0 children per woman, while the average fertility rate for non- Muslim women is projected to increase slightly, to 1.6 children per woman.

Widzimy sceny z muzułmańskimi uchodźcami w Grecji i Włoszech

Widzicie sceny przepełnionych wysp i zatok z uchodźcami, których nie chce nikt przyjąć. Ludzie koczujących w miejscach bez żadnej nadziei na pomoc. Właśnie dlatego trzeba im pomóc. By przepełnione miejsca nie były już przepełnione.

Muzułmańscy uchodźcy się nie asymilują

Pytanie co rozumiesz, pod pojęciem asymilacja? Jeśli przyjęcie czyiś obyczajów, języka, wiary i tradycji, to w pierwszym pokoleniu nie ma na to szans. Być może w trzecim. Jeśli przestrzeganie praw i obowiązków danego kraju, codzienną pracę i pokojowej życie we własnych społecznościach, to szansa jest ogromna. Przykładowo w Londynie żyje około miliona muzułmanów. Gdyby choć promil prognoz na temat terrorystów-muzułmanów się sprawdzał, to Londyn już dziś powinien przypominać dzisiejszy Donbas albo dawniejsze Sarajewo. A nie przypomina, prawda?

Muzułmańscy uchodźcy to nie nasz (chrześcijański) krąg kulturowy

Samo pojęcie kręgów kulturowych już samo w sobie zawiera podejrzaną selekcję, zwłaszcza w kontekście sześciu rodzajów sprawiedliwości (każdemu to samo, każdemu według zasług, każdemu według jego dzieł, każdemu według jego potrzeb, każdemu według pozycji, każdemu według prawa). Jest pojęciem nieostrym i służy zazwyczaj do racjonalizacji własnych, konserwatywnych uprzedzeń. Przykładowo w sprawach obyczajowych konserwatywnym Polakom pewnie jest znacznie bliżej do uchodźców z Syrii niż, nawet i konserwatywnym, Brytyjczykom. Nie mówiąc o Skandynawach. Czy w takim razie Polska nie jest czasem razem z Syrią poza europejskim kręgiem kulturowym? Ba, w przypadku Niemiec 60 percent of moderately religious and 40 percent of highly religious Muslims support gay marriage. Ktoś tu jest chyba na oucie, i niekoniecznie muszą to być muzułmanie. Co do chrześcijańskiego kręgu kulturowego, papież właśnie apeluje o pomoc uchodźcom. Czyżby więc chrześcijański krąg kulturowy wykluczał także religijnego przywódcę ponad miliarda chrześcijan na świecie?

Natura islamu i Arabów jest…

Zanim cokolwiek powiecie o naturze islamu i arabów zadaj sobie pytanie:

Ile znaczących dat z historii islamu i Arabów potraficie wymienić z pamięci

Ile razy czytaliście Koran, ile do niego komentarzy, ilu znacie muzułmańskich Terlikowskich, a ilu Tischnerów?

Ilu czytaliście arabskich pisarzy, poetów, ile oglądaliście filmów?

Ilu macie arabskich znajomych, tam na miejscu?

Ile razy byliście tam dłużej, niż tylko przemykając się między hotelami?

I wreszcie ile czytaliście/oglądaliście reportaży pokazujących ich kulturę i świat, gdzie tematem nie była p a t o l o g i a?

Bo zapewniam Was, o Polsce można takich programów zrobić setki. Zresztą po co robić setki programów. Wystarczy, że BBC zacznie tłumaczyć polskie komcie na fejsie.

Reklamy
  1. cienwojtka
    06/09/2015 o 8:42 pm

    19. I zabronio komentowania tekstów na gazetapeel

  2. 06/09/2015 o 8:44 pm

    Pewnie Michnik jest muslimem

  3. 06/09/2015 o 8:48 pm

    Czytając tego posta, te fragmenty o awanturujących się uchodźcach, przypomniałem tez sobie, jaki zachwyt wielu Polaków wywołał idiotka walcząca o prawo do pokrajanego w plasterki sera. Pokora dla ciapatych, Polaki kurwa pany.

  4. 06/09/2015 o 8:57 pm

    Ach, ta co przyszła o 22.20?

  5. Dorota
    06/09/2015 o 9:04 pm

    Doskonały tekst! :-)

  6. 06/09/2015 o 9:29 pm

    Bardzo dziękuję Ci za ten rzetelny i wnikliwy tekst. Pozdrawiam serdecznie.

  7. 06/09/2015 o 9:32 pm

    Czy tu nie ma żadnego mechanizmu do cyttowania? Boże.

    Ad rem : „Ach, ta co przyszła o 22.20?”

    Ofkors. Pamiętam, jak polacka duma automatycznie ustawiała się po stronie silniejszego, w tym wypadku prawdziwie roszczeniowej kretynki. Gdy roszczeniowy jest słabszy, o to wtedy polactwo nienawidzi roszczeniowości.

  8. dorota7
    06/09/2015 o 9:48 pm

    nie porównujmy Polaków na emigracji do muzułmanów imigrujących do Europy. Polacy to jednak podobna kultura i tradycja, muzułmanie z Azji lub Afryki, to na prawdę inna mentalność. Oni patrząc na kobietę w mini będą uprzejmi, ale podskórnie będzie ona dla nich kurwą. To są setki lat tradycyjnego myślenia o naszej europejskiej cywilizacji, której oni nienawidzą. Z czasem, w którymś pokoleniu to sie odezwie i nasze wnuki pofruną do góry w ataku. Wielu terrorystów urodziło się w Europie i skończyło studia, ba, chodzili na dyskoteki i pili alkohol, po czym bum!!! olśnienie, i fanatyczny zakręt z oddalonej przeszłości zwycięży. Problem nie w ludziach, ale tych cholernych różnicach kulturowych, nie do zatarcia.

  9. 06/09/2015 o 10:10 pm

    @Dorota7

    „nie porównujmy Polaków na emigracji do muzułmanów imigrujących do Europy. Polacy to jednak podobna kultura i tradycja, muzułmanie z Azji lub Afryki, ”

    Według najnowszego sondażu z Wielkiej Brytanii ponad połowa młodych muzułmanów (16-24 lat) nie zgadza się ze stwierdzeniem, że „kobieta powinna siedzieć w domu, a mężczyzna pracować”. Zdecydowanie mniej przeciwników takiego podziału ról jest w Polsce. Dla porównania według sondażu Millward Brown SMG/KRC ze stwierdzeniem, że kobieta powinna siedzieć w domu, nie zgodziła się tylko jedna trzecia Polaków.

    http://wyborcza.pl/1,75477,18359268,polacy-sa-duzo-bardziej-konserwatywni-niz-muzulmanie-z-wielkiej.html

    Poglądy niemieckiego, norweskiego i szwedzkiego społeczeństwa na temat wychowywania dzieci jakoś są nieprzyswajalne przez polskie rodziny.

  10. AnnaDulder
    06/09/2015 o 10:28 pm

    uważam ze pomysł aby parafie katolickie przyjmowały tych ludzi jest genialny. Terrorysta czy jihadysta czy inny islamski fanatyk na pewno nie skorzystałby, a w ten sposób pomoc dotrze do tych naprawdę potrzebujących

  11. 06/09/2015 o 10:35 pm

    Mam do aoferowania jedynie anecdata, ale poparte uczestniczącą obserwacją ponad 200 Polaków z różnych fal imigracji do Szwecji oraz około 1000 gospodarstw domowych w Sztokholmie.
    Polacy z imigracji zarobkowej bardzo źle sie integrują (o asymilacji w ogóle nie ma mowy), podstawową przyczyną jest masowa niechęć do uczenia się chociażby podstaw języka. Mimo pracy w Szwecji od 5-8 lat często nie potrafią sie porozumieć na poziomie podstawowym. Co za tym idzie nie maja właściwie kontaktu ze społeczeństwem szwedzkim, ani wiedzy jak ono funkcjonuje. Nie moga również nasiąkać mentalnością kraju osiedlenia, przejmować i uczyć się miejscowych zwyczajów, bo nic o nich nie wiedzą. Rites de passage odprawiane są „w domu” czyli w Polsce. Nie potrafią nawet pilnować bazalnych kontaktów z instytucjami szwedzkimi, nie potrafią umówic się na wizytę w Kasie Chorych z tłumaczem, nie potrafią zameldować się w Szwecji by otrzymać tutejszy numer ewidencyjny. Nie potrafią złożyć deklaracji podatkowej, a jeśli składają to nie wiedzą, że mają prawo do podstawowych odpisów.
    Nie znam ani jednej pary polsko-szwedzkiej wśród imigracji zarobkowej.
    Ich wiedza o kraju, w którym mieszkają od kilku lat pochodzi z polskiej telewizji, stron internetowych w rodzaju poloniainfo.se i niestety „alternatywnych źródeł informacji”.
    Najgłupszy, za przeproszeniem, Arab bije Polaków na głowę umiejętnością języka.
    Nieco inaczej wygląda to w przypadku imigracji nierobotniczej, ale też szału nie ma. Im późniejsza fala imigracji tym gorzej. Łatwość utrzymywania kontaktu z Polską powoduje, że nikt nie czuje się zmuszony, by szukać kontaktów w kraju osiedlenia.

  12. Anonim
    06/09/2015 o 10:56 pm

    Lewackie brednie. Multi-kulti to zbrodnia przeciw ludzkości. Generuje konflikty i wojny co zostało udowodnione w wiekach poprzednich.

  13. Krzysiek
    06/09/2015 o 11:14 pm

    „Multi-kulti to zbrodnia przeciw ludzkości. Generuje konflikty i wojny co zostało udowodnione w wiekach poprzednich.”

    To twierdzenie jest po prostu fałszywe.

    Powinieneś to wiedzieć. Skoro nie jesteś lewakiem to, domyślam się, masz sympatie prawicowe, czyli „Bóg, Honor, Ojczyzna”. Jeśli zaś „Ojczyzna” to może warto by coś wiedzieć o jej historii?

    Polska przez kilka stuleci była krajem wielokulturowym (od Tatarów i Turków przez Ormian, Rusinów, Litwinów po Polaków; od katolików przez protestantów, prawosławnych, grekokatolików, po muzułmanów) i nie było wojen domowych (były rokosze, ale z przyczyn politycznych a nie religijno-kulturowych). Wręcz przeciwnie, Polacy SZCZYCILI SIĘ tym, że nie ma u nas prześladowań i że KAŻDY MOŻE WIERZYĆ W CO CHCE I MIEĆ TAKIE OBYCZAJE, JAK CHCE (jeśli chciałbyś się dokształcić to polecam pamiętniki z XVI/XVII wieku).

  14. Anonim
    06/09/2015 o 11:18 pm

    Nie było konfliktów w wielonarodowej Polsce? A Wołyń? A Wileńszczyzna? A Śląsk, Wielkopolska i Pomorze? A Żydzi i Cyganie?

  15. 06/09/2015 o 11:18 pm

    zamiast pisać od rzeczy może jakiś program asymilacji zaproponujesz? hm?

  16. Wuj Smith
    06/09/2015 o 11:27 pm

    Nie wiem po co ten jad skoro refugees do Polski nie jadą? Już przyjmują kościoły, a jeszcze nikogo nie przyjęły i nie przyjmą, gdyż to tylko obłuda. Ksenofobia to objaw czystej głupoty pomieszanej z nieskrywanym lękiem – sic. własnym lękiem. Zupełna kompromitacja wobec ludzi to oczywiście za mało powiedziane.

  17. Anonim
    06/09/2015 o 11:33 pm

    Terytorialność – zachowania przestrzenne człowieka, związane z jego terytorium, a także relacje między otoczeniem materialnym a zachowaniami. Człowiek należy do zwierząt, które ustalają swoje terytorium i bronią go przed zajęciem przez inne osobniki własnego gatunku (terytorializm).

  18. daad
    06/09/2015 o 11:46 pm

    Pewnie rzucanie gównem w autokary na granicy Włoch to wyraz sympatii? Zamieszki wywoływane przez imigrantów w Paryżu czy też gwałty w Sztokholmie to przejaw chęci dzielenia się swoim bogactwem kulturowym rodem z afrykańskiej dziczy? NIE DLA IMIGRANTÓW W POLSCE!!!

  19. 06/09/2015 o 11:51 pm

    Czysta robota. Dzięki nie tyle za analizę, co za wzmocnienie wiary, że myślenie ciągle jeszcze ma u nas przyszłość.

  20. Hmm
    06/09/2015 o 11:55 pm

    „Po to właśnie płaci się podatki, żeby to państwo, przez swe instytucje, skutecznie realizowało postulaty własnych obywateli.” To sformułowanie domaga się dodatkowego uzasadnienia. Skoro większość, a na to wskazują komentarze i różnego rodzaju sondy nie chce się zgodzić na przyjmowanie imigrantów.

  21. Ślubek
    07/09/2015 o 12:24 am

    „Jeśli (..) islamskie ugrupowanie terrorystyczne, tj. ISIS, chciałoby przeprowadzić zamach na cele w Polsce, nie musiałoby się uciekać do tajnych operacji „udawania” uchodźcy, relokowania do Polski i dopiero organizowania zamachu – wystarczyłoby zatrudnić muzułmanów mieszkających 10 km od granicy z Polską lub polskich muzułmanów np. Tatarów.”
    1. Gdzie 10 km od granicy z Polską mieszkają muzułmanie? Ciekawy jestem…
    2. Polskich Tatarów bym do tego nie mieszał. Mieszkając w Polsce od setek lat całkowicie się zasymilowali, walczyli za ten kraj, przelewali za niego krew. Ostatnia jednostka jazdy tatarskiej (1 Szwadron Tatarski) walczyła we wrześniu 1939 r. w składzie Wileńskiej Brygady Kawalerii.

  22. mtwapa
    07/09/2015 o 1:28 am

    @Slubek:
    http://www.wasglaubstdudenn.de/spuren/144533/wie-viele-muslime-leben-in-frankfurt-an-der-oder

    Nigdy dupy ze swojego przysiolka nie ruszyles? Czy moze bedziesz robil pomiary czy aby na pewno pierwszy Donner Kebab we Frankfurcie to nie jest 9.5km od granicy tylko 10km i 100m?

    Bo wiesz, facet co jest finansowany przez jakis fundamentalistow z Bliskiego Wschodu to sobie te matarialy wybuchowe tak w plecaku przenosi, oczywiscie trekujac pieszo po lasach z Frankfurtu do Warszawy na niemieckim paszporcie i zywiac sie trawa i jagodami. Tak ze spoko, jak tylko zdolasz udowodnic ze mu sie klapki wyciete z oponek rozwala zanim do Warszawy przyczlapie to to powinienes sie czuc bezpiecznie, no nie?

  23. Monika
    07/09/2015 o 9:05 am

    Jestem otwarta na pomoc tym ludziom, choć mam obawy przed nieznanym. Teraz jest ich mniej. Dziękuję za ten wpis.

  24. Anonim
    07/09/2015 o 9:12 am

    Dla autora i wszystkich innych może czas zacząć się dokształcać :P

    CZyli to co trzeba wiedzieć o Islamie:

  25. 07/09/2015 o 9:13 am

    Dziękuje. Takiego tekstu mi brakowało! Czapka z głowy!

  26. troll.ruski rezydentny
    07/09/2015 o 9:30 am

    I właśnie dlatego nie czytam polskich internetsów. Dla kochanego majora zrobiłem wyjątek, bo mam go w RSS i nie wypada zignorować. Nie dziwi mnie jednak zupełnie, że szambo zaczyna wybijać i tutaj (uprzejmie proszę o niemoderowanie – będzie pamiątka). Idę sobie dalej posmucić się, że wywodzę się z narodu poyebów i kanalii.

  27. dokuro_bej
    07/09/2015 o 9:34 am

    Ooo mamy pierwszy wykład z katedry Googla na uniwersytecie Jutjuba!

  28. m
    07/09/2015 o 9:35 am

    1. Fakt, nikt nie każe mi przyjmować do mojego domu rodziny imigrantów (no może po za papieżem franciszkiem). Nie mniej jednak uważam Polskę za mój dom, dom mojej rodziny. A apele i nawoływania pewnych środowisk, że „MUSIMY ICH PRZYJĄĆ” drażnią i rażą mnie niemiłosiernie. Żyjemy w wolnym kraju i nikt nie może mi nakazać czegoś, czego nie chcę. Żyjemy w demokratycznym kraju i tak ważne decyzje, powinny być podejmowane w sposób demokratyczny.

    2. Masz rację, z Polski, w celach zarobkowych, wyemigrowały setki tysięcy naszych rodaków. I masz rację – znaleźli oni pracę. Znaleźli PRACĘ. Tymczasem imigranci muzułmańscy… no cóż:
    – „Amerykańskie Centrum na rzecz Demokracji szacuje, że około 40 proc. młodzieży muzułmańskiej we Francji i 50 proc. młodych muzułmanów w Niemczech nie ma pracy. Mimo tego powodzi im się całkiem nieźle. Przybysze z krajów islamskich świadczenia socjalne traktują często jako dżizję, podatek przekazywany im przez innowierców.
    W Danii 40 proc. wydatków socjalnych trafia do liczącej około 5 proc. populacji muzułmańskiej. Według Otto Schily’ego, byłego ministra spraw wewnętrznych Niemiec, 70 proc. imigrantów przybyłych do Niemiec po 2002 r. korzysta z zasiłków. W Szwecji, gdzie imigranci stanowią aż 1,5 mln w liczącym 10 milionów osób społeczeństwie, z budżetu państwa na potrzeby przybyszy wydaje się prawie 13,5 mld euro rocznie. To absolutny rekord w porównaniu z innymi krajami.”

    3. Spróbuj znaleźć różnicę, między pomocą, która trafia w odpowiednie miejsce. A pomocą wymuszoną, przez UE, która niesie za sobą duże zagrożenie. I nie wmawiaj nikomu, że przyjmowanie tysięcy uchodźców (którzy potem będą mogli sprowadzić swoje rodziny. Czyli idziemy w dziesiątki tysięcy), którzy wyznają ksenofobiczną, nietolerancyjną i agresywną religię, nie niesie żadnego zagrożenia.
    Ponadto sugerowanie, że Polska nikomu nie pomaga, podszyta jest fałszem. Przypomnij sobie ileż razy organizowano zbiórki i inne akcje, gdy na świecie działy się takie tragedie jak: tsunami, powodzie etc.

    4. 75% uchodźców to mężczyźni. Twoje argumenty są inwalidą. Na bliskim wschodzie kobiety są traktowane jako „podistoty”, które nie mają zbyt wielu praw. „zgwałcili cię mężczyźni? Pójdziesz do więzienia za seks pozamałżeński” (to jeden z wielu przykładów, jak traktują tam kobiety). Może to tylko mnie tak wychowano, może tylko ja tak myślę, ale wg mnie, taki zdrowy, silny, zaradny mężczyzna powinien najpierw zatroszczyć się o swoją rodzinę. To on jest za nie odpowiedzialny.
    Piszesz, że mężczyźni najłatwiej zarobią. Co zarobią? Chyba tylko zasiłek. Poszperaj trochę i doszukaj się statystyk, pokazujących jak ogromnym problemem jest bezrobocie wśród imigrantów. Im się po prostu nie chce pracować, bo lepiej i wygodniej im się żyje na zasiłkach.
    A ponadto, przewaga agresywnych mężczyzn, którzy kobiety traktują przedmiotowo jest ogromnym zagrożeniem dla europejek. Tak tolerancyjna Szwecja pozwoliła, aby wspólczynnik gwałtów na kobietach wzrósł o 300%. Zgadnij kto jest temu winien. Tak. Muzułmanie.

    5. Są agresywni i roszczeniowi. W tym punkcie sugerujesz, że nie dostają pomocy.
    Oni nie proszą o pomoc. Oni jej żądają. Gdy ktoś nie spełnia ich zachcianek zaczynają atakować i demolować kraje, które miały być dla nich azylem. Na pewno widziałeś z jaką łatwością wyrzucali wodę, którą wręczały im służby porządkowe na Węgrzech.
    To, że ktoś potrzebuje pomocy, wcale nie uprawnia go do agresywnej i roszczeniowej postawy.

    6. NIczym nie ograniczone, wypłacanie zasiłków dla uchodźcy, czy też imigranta ekonomicznego to poroniony pomysł. Można oczywiście wspierać ich przez pierwszy 3-6 miesięcy, kiedy powinni się zaadoptować i znaleźć źródło dochodu. Ale wypłacanie kasy, tylko za to, że są uchodźcami/imigrantami – gdzie tu sprawiedliwość społeczna?

    7. Mylisz bezpieczeństwo i gościonność z łatwością otrzymania wysokich zasiłków.

    8. Yyy… uchodźcy z biednych krajów, przed kamerami dumnie paradują z iphonami z serii 5 i 6. Tak? A to wojna zaczęła się tam wczoraj? Żołnierze nie atakują ispotów, bo przecież każdy ma niezbywalne prawo do zakupu iphona? A może dotują jego zakup? Chyba, że tam sprzęty appla można kupić za bezcen? Podobnie jak markowe, drogie ciuchy?

    9. Polski nie stać na żadne straty. Nikogo na to nie stać i nie można sobie na to pozwalać. Trzeba robić tak, aby strat uniknąć, lub minimalizować ich wielkość. Jeśli rozumiesz słowo „INWESTYCJA”, to zrozumiesz, że na bezcelowe ładowanie kasy w coś, co z roku na rok będzie powiększało wydatki (czyli utrzymywanie wielodzietnych rodzin imigranckich) jest durne. W tej chwili żyjemy w pańśtwie, gdzie ludzie po wielu latach pracy otrzymują głodowe emerytury i renty. W kraju, gdzie wielu rodzin nie stać na wyprawki do szkoły, obiady w szkole. Zasiłki są zabierane, bo rodzina przekroczyła dochód o 5-10 złotych.
    Ludzie tu szukają pracy, której nie ma. Godzą się pracować za głodowe stawki, aby tylko utrzymać swoje rodziny. A Ty chcesz przyjmować całe rzesze uchodźców i całkowicie finansować ich pobyt tutaj? Weź koło i pierdolnij się w czoło.

    10. Ja wiem, że masz lewicowe pogląy i jesteś antykościelny. Ale, żeby stosować takie porównania? Wstydź się i nie rób kurwy z logiki.

    11. Nie myśl egoistycznie. To, że Ty będziesz żył do 2030 roku, nie znaczy, że potem może zalać nas fala wielodzietnych rodzin muzułmańskich. To proces, który trwa dużo dłużej niż twoje życie.

    kolejne punkty: nawet nie chce mi się już podważać twoich argumentów.
    Uchodźcy się nie asymilują – to fakt, i twoje próby ubrania w tego w jakieś definicje tego nie zmienią. Uchodźcy muzułmańscy tworzą zamknięte społeczności. domagają się uszanowania ich prawa i religii, podczas gdy nie szanują praw i zwyczajów w krajach, gdzie ich przyjęto. Islam jest ksenofobiczną, groźną i nieprzyjazną religią.

    Nie muszę znać arabów osobiście, nie muszę mieć ich w znajomych, żeby wiedzieć, że są zagrożeniem.
    Tak samo jak nie muszę zjeść muchomora sromotnikowego, żeby dowiedzieć się, że jest trujący.
    Staram się być mądrzejszy o doświadczenia innych. Nie mam zamiaru iść owczym pędem do rzeźni i skazywać na to mojej rodziny.

  29. Ślubek
    07/09/2015 o 10:44 am

    @mtwapa: cieszę się, że potrafisz w spokojny, kulturalny sposób rozwiać wszelkie wątpliwości. Przy okazji, dobrze, że zwróciłeś uwagę na fakt, że argument o 10 kilometrach jest, jakby to powiedzieć, nienajlepszy, bo w przypadku strefy Schengen i nowoczesnej komunikacji odległość nie ma aż tak dużego znaczenia.

  30. vvdvdvfd
    07/09/2015 o 12:18 pm

    Co za głąb to pisał. Większość tekstu jest chyba z kosmosu wzięta. Całą tą aferę z uchodźcami omijam szerokim łukiem. Ludzie gwałtownie przeskakują z mani ciągłego wypisywania o jednym na drugie. Już nawet na FB nie wchodzę bo rzygać się od tego chce, ale to jest pierwszy tekst który naprawdę szczerze skomentuję:
    1. Terroryści którzy dokonują aktów terroru w niemcach (w 2010 roku spłonęło tam kilka tysięcy samochodów i dokonano kilku zabójstwo) francji (chocby opanowanie paryża czy dzielnice muzułmańskie gdzie nawet policja nie wjeżdża) czy ataki terrorystyczne w Londynie czy opanowanie tego miasta i splądrowanie go przez arabów. Świadczy, że autor ma niewielkie pojęcie o świecie i zapomina o faktach. Druga sprawa argument o Polskich Tatarach świadczy, że autor nie ma nawet pojęcia o historii, czemu arabowie nie robią zamachów u siebie?? Bo są kurde u siebie dlatego Tatarzy tego tez nie zrobią bo są tu od setek lat i to jest ich miejsce.
    2. Argument wydaje się słuszny, ale tylko pozornie. Autor nie rozróżnia podstawowych funkcji państwa od czegoś niepotrzebnego. Imigranci nie są nam do niczego potrzebni (skoro są potrzebni do pracy to czemu nie zatrudni się osób które tworzą kilkunastoprocentowe bezrobocie, a skoro istnieje groźba, że może być niż demograficzny to sprowadźmy Polaków ze wschodu oni mają większe prawa do zycia na tej ziemi). Jako obywatel płacący podatki nie niszczący niczego mam prawo domagać sę od państwa spełnienia róznych obowiązków z których dziurawe drogi to najmniejszy problem najwazniejszy to głównie stan ekonomiczny słuzba zdrowia itp. Na dziurawych drogach mozna jeździć.
    3. Jest to dobry argument, ponieważ te kraje są nam wiele winne. Nie będę tego wyliczał, winne są te kraje które doprowadziły do tego stanu afrykę i te kraje powinny im pomagać.
    4. I tak jest. Każdy kraj dba o własny interes nie ma przyjaźni między narodami są tylko wspólne interesy. Jak to powiedział ktoś mądry. I wszyscy mają w tym jakiś interes, oczywiście pomoc naprzykład w przypadku klęsk żywiołowych jest trochę inna kategorią. Ale ta współpraca którą obserwujemy na świecie to jest tak naprawde gra interesów i nic więcej. Władza warszawska też kierują się interesem, antypolskim przeciwko obywatelom, ale zawsze jakimś.
    5. Nie rozróżniach podstawowych pojęć srawdz w ENCYKLOPEDII różnicę między uchodzcami a imigrantami. Uchodzca ładniej brzmi, ale to sa imigranci. Ciężko by mężczyzna uciekł, a rodzina została w rejonie konfliktu, uchodcy uciekają wszyscy. Kolejny przykład nieznajomości historii czy tematu o którym się pisze.
    6. Nie słyszałem by Polacy obrzucali autobus gównem, albo wyrzucali podarowane kanapki czy wodę.
    7. No własnie, teraz nagle widzę, że rozróżniasz uchodzców i imigrantów, bo tak jest wygodniej. Tak przy okazji, bogate kraje arabskiej jak ZEA czy ARabia Saudyjska nie przyjmują imigrantów, jak myślisz czemu kraj arabski nie przyjmuje arabów.
    8. To po co ich przyjmować?? Niech jadą sobie do niemiec ich problem.
    9. Aha czyli jednak to są uchodzcy tak? To czemu smai mężczyźnii?? Już o tym pisałem, jak Polacy uchodzili brali całę rodziny i niezbędny dobytek. strasznie to pomieszane. W tym artykule.
    10. Czy stać czy nie, nie widzę powodów by utrzymywać ludzi. Nie jest to w żaden sposób umotywowane. Na uchodzce jeszcze można przymknąc oko, ale na imigranta nie wiem czemu. Skoro wyjechał z powodów ekonomicznych niech znajdzie pracę. Ja mam większe prawa i ja też powinienem być utrzymankiem państwa prawda?? W przypadku biedy niedożywienia w Polskich szkołach, nie stać nas na imigrantów. Skoro autora stać niech ich przygarnie.
    11. Przecież chrześcijanie też są mordowani. Co 2 minuty na świecie ginie chrześciajnin jest mordowany za wiarę, co ile ginie muzułmanin?? Zdaniem autora muzułmanie zabjają muzułmanów za to, że są muzułmanami. Jakoś nie widze w tym prześladowań religijnych ;)
    12. O tym co wyprawiają arabowie itp. Ponownie zapraszam do muzułmańskich dzielnic w paryżu czy londynie. Zapewne autor nigdy nie widział, żadnego araba zwłaszcza w akcji. Bo bronią ich głównie takie osoby. Oczywiście nic nie usprawiedliwia rasizmu, ale „tolerancja” kończy się gdy się widzi takich ludzi „w akcji”,chocby słynne afery o morderstwie czy okradzeniu działaczy proimigracyjncyh przez imigrantów :)
    Tak przy okazji szacuje się, że niedługo takie kraje jak niemcy wymrą. A zobaczmy co powie autor za kilka lat jak niemcy dania czy francja staną się krajami arabskimi.
    13. Kraje muzułmańskie mają wysoką dzietności i wysoki wyż demograficzny. Czas pokaże co z tego wyniknie.
    14. Autor widzi co chce, muzułmanie siłą próbowali się wejśc do cudzych domów, ludzi ci atakowali przechodniów, tylko arabscy imigranci robią takie rzeczy.
    15. Londyn nie przypomina?? Hm ale mi się przypomina jak wielka brytania straciła kontrolę nad londynem a przejęli ją arabscy szabrownicy do dziś jest pełno filmów na necie otych wydarzeniach polecam poszukać. Zabawne, że takie mocarstwo straciło kontrolę nad STOLICĄ ukazało to też słabość i bezsilność wobec zmasowanych wybryków tłumów. Autor naprawdę boi się faktów. A co do asymilacji. Cyganie jakoś się nie asymilują w Polsce minęło ładnych pare pokoleń, a to wciąż zamknięta zdziczała i nienawidząca Polaków grupa. Jak okradna i pobija autora to może zmieni zdanie.
    16. Aha czyli to nasz krąg kulturowy?? Proponują pojechać na wakacje choćby do egiptu ludzie tam są inni, zasady są inne, będzie to rodziło konflikty. Znam ludzi co byli w Indiach czy Egipcie, i europejczyk się z takimi ludźmi nie porozumie. Wiesz mi i dobre chęci w tym nie pomogą.
    17. Rzecz wyjaśniona powyzej ;)

  31. Anonim
  32. mtwapa
    07/09/2015 o 1:54 pm

    @Slubek.
    To milo ze udalo mi sie przekonac do zaakceptowania istnienia muzulmanow nieomalze o rzut Frisbee od granicy PLu. Szkoda tylko ze z zapalem godnym wiekszej sprawy rzuciles sie na figure retoryczna, jak rozumiem z powodu wyszukanego taktu i niecodziennie spotykanej inteligencji. A teraz pytanie za 100 punktow:

    troche czasu nam w tej sytuacji uplynelo (muzulmanie w znaczacej ilosci za niekontrolowana granica). Mozemy sobie wyobrazic dwie skrajnosci kiedy o ataki terrorystyczne chodzi:
    1) typ 9/11: duzo $$$, super logistyka, samobojcy z IQ i wyksztalceniem wystarczajacym aby np uczyc sie pilotazu pasazerskich odrzutowcow

    2) grupa niskotechnicznych nieskoordynowanych Zenollachow jak rozumiem niewlasciwego wyznania nienawidzacy PLu, GB, whatever tak bardzo ze moze niekoniecznie chce sie wysadzic ku chwale, za to za pare EUR albo z czystej zlosci chetnie rozkreci tory, podetnie slup wysokiego napiecia, cegla z wiaduktu na autostradzie rzuci.

    To ze nie ma zamachow typu #1 mozna ewentualnie wytlumaczyc wybiciem sponsorow, kontrola transferow, skutecznym jak Mossad kontrwywiadem, ograniczeniami podazy wyksztalconych samobojcow.

    Ale jak wytlumaczysz ze pomimo ze od czasu do czasu tu i owdzie plona samochody etc. taka Francja czy inne kraje jakos nie zaobserwowaly #2, np muzulmanskich podzynaczy slupow energetycznych, zapalaczy podziemnych parkingow czy chocby ukladaczy kamieni na torach?

    Nie nienawidza ich/nas wystarczajaco czy wszystko to jacys panie narcyzi co ponizej setki trupow i pierwszych stron gazet nawet reka w kierunku klucza nasadowego nie rusza? Sorry, setki trupow a przynajmniej rannych da sie pewnie zrobic rozkrecajac tory.

    Bo tak na moj gust to 50 Zenollachow ot tak przypadkowo raz na 3 miesiace ruszajacych w kraj z pila, kluczem i rura to moglaby calkiem prosto narobic takiego bydla ze palacy smietniki czy kamieniujacy pociagi kibice Legii mogliby sie schowac.

    Za glupi na ukladanie kamoli czy moze terroryzm maja za przeproszeniem w dupie?

  33. dokuro_bej
    07/09/2015 o 1:54 pm

    Not sure if troll or just plain stupid :D dawno już takiego wysypu w Szambie nie było!

  34. troll.ruski rezydentny
    07/09/2015 o 1:55 pm

    Ohoho, ale ładne prawackie pierdololo… Pozwolę sobie skontrować tylko te najsroższe:

    „Zdaniem autora muzułmanie zabjają muzułmanów za to, że są muzułmanami. Jakoś nie widze w tym prześladowań religijnych” – niedawno Czesi obchodzili ważną rocznicę. Hmmm, prawackie misie wiedzo jaką?

    „Ponownie zapraszam do muzułmańskich dzielnic w paryżu czy londynie. Zapewne autor nigdy nie widział” – ale ja widziałem. Więcej – parę lat mieszkałem w „tureckiej” dzielnicy w Zagłębiu Ruhry. Czułem się bezpieczniej niż w większości polskich miast.

    „Tak przy okazji szacuje się, że niedługo takie kraje jak niemcy wymrą.” – Bulanda ma jeszcze gorsze wskaźniki demograficzne niż Niemcy.

    „A zobaczmy co powie autor za kilka lat jak niemcy dania czy francja staną się krajami arabskimi.” – nic nie powie, bo sie tak nie stanie. Trzeba czytać tylko analizy demograficzne, a nie pierdolenie z wpotylice.

    „Kraje muzułmańskie mają wysoką dzietności i wysoki wyż demograficzny.”
    Iran: „Total fertility rate 1.85 children born/woman (2014 est.)”
    BTW, co to jest wysoki wyż i jakie są te niskie?

    „mi się przypomina jak wielka brytania straciła kontrolę nad londynem a przejęli ją arabscy szabrownicy”
    Nie przypomina ci się, tylko ci się coś uroiło. Zamiast jutubek polecam poszukać eleganckich opracowań co do tożsamości etnicznej skazanych za udział w tamtych zamieszkach. Ciekawe sprawy…

    „Aha czyli to nasz krąg kulturowy??”
    Czy Europa Zachodnia i Bulanda to aby na pewno ten sam krąg kulturowy?

  35. Taki.ktoś
    07/09/2015 o 2:33 pm

    Tak zgadzam się, że trzeba im pomóc. Ale są granice, których przekraczać nie należy bo mimo wszystko to oni są goścmi w naszym kraju.
    1. Jakiekolwiek burdy, strajki, protesty, wrzaski na tle religijnym, próby nawracania na siłe, policje szariatowe itp. = deportacja z kanapką na drogę(z szyneczką wieprzową).
    2. Żadnych akcji jak w Dani pt. dziewczynki mają się inaczej ubierać do szkoły bo muzułmanie siedzą niedaleko i komuś może stać się krzywda. Krzywda to powinna się stać co najwyżej muzułmaninowi któremu coś sie nie spodoba, najlepiej metalowym prętem.
    3. Socjal przez 3 miesiące, maks 6. A potem do roboty lenie a nie zasilanie szeregów bezrobotnych nierobów. To akurat dotyczy się wszystkich niezależnie od rasy, religi etc. Jedyni uprzywilejowani to osoby chore niezdolne do pracy ale to trzeba regularnie sprawdzać. Nie widzę powodu, żeby z moich podatków dawać pieniądze nierobom. Od 16 roku życia pracuję, doszkalam się za własne pieniądze a jakiś leń leży brzuchem do góry.
    4. Prawo świeckie ponad boskim, i oni też mają tego przestrzegać i do d… z całą tolerancją. Postawy sprawe jasno, tolerancja kończy się tam gdzie ktoś wchodzi mi z brudnymi buciorami do domu.
    5. Kara śmierci dla terrorystów, deportacja rodziny beż środków do życia. Najlepiej samolotem, bez spadochronu.

  36. i_am_keyser_soze
    07/09/2015 o 2:44 pm

    @Taki.ktoś

    Chcesz deportować z kraju Terlikowskiego z przyległościami? No, no.

  37. Bleee
    07/09/2015 o 3:33 pm

    „To normalne. Chcą tam gdzie jest najbezpieczniej. A najbezpieczniejszym i najsilniejszym krajem w Europie są obecnie Niemcy. Dodatkowo chcą jechać tam, gdzie są relatywnie mile widziani, gdzie mogą dostać długotrwałą pomoc i gdzie mają już swoich rodaków. Skoro uchodźca widzi, że Orban trzyma ich w podziemiach dworca, to trudno żeby zakładał, że powinien tu zostać. Zresztą, skoro chcą do Niemiec, to co za problem? Posiedzą kilka tygodni i wyjadą.”

    Nie posiedza kilka tygodni i wyjada bo nie beda mieli prawa wyjechac do Niemiec, wlasnie dlatego Niemcy chca ich wyslac do nas, nie po to zeby za jakis czas wyladowali u nich….

    BARDZO MERYTORYCZNY ARTYKUL WIDAC AZ AUTOR GOWNO WIE

  38. Anonim
    07/09/2015 o 6:13 pm
  39. 07/09/2015 o 7:37 pm

    jakie głupoty!

  40. Anonim
    07/09/2015 o 8:12 pm

    najbardziej niebezpiezni terrorisci zagr. w PL, to sa studenci, pon.leca na nasze dzewczeta
    i one na nich!(pamietam to nawet z nostalgia!)

  41. Izabela
    07/09/2015 o 8:44 pm

    Jako potomkini uchodźców ze Lwowa, którym udało się przejść zieloną granicę i reflektory patrolów niemieckich, utożsamiam się ze wszystkimi uchodźcami świata.

    Dlatego, choć nie jestem w stanie pojąć ogromu tego co się dzieje w Syrii, bardzo mi przykro gdy ktoś się źle wyraża o uchodźcach. (Chodzi mi oczywiście o, na szczęście nie wszystkie, komentarze pod niniejszym tekstem).

  42. Dnrt
    07/09/2015 o 9:46 pm

    Co za bzdury i wymówki. Czyli imigranci nie wybierają Niemiec, UK, Skandynawii, dlatego, że tam jest wysoki socjal??? Przecież tam zmierza 99% z nich, po to, aby pasożytowac na tamtych krajach. Dlaczego żadnego arabskiego imigranta nie przyjmie bogata Arabia Saudyjska albo Katar?

  43. kubus
    07/09/2015 o 11:52 pm

    @Taki.ktos : swietnie to ujales , nic dodac nic ujac ! a reszta niech sobie tu poslucha o „tolerancji muzulmanskiej” :http://pikio.pl/uchodzcy-o-polskim-osrodku-tu-jest-panstwo-islamskie/

  44. Janek
  45. mtwapa
    08/09/2015 o 12:10 am

    @Dnrt

    „””
    Dlaczego żadnego arabskiego imigranta nie przyjmie bogata Arabia Saudyjska albo Katar?
    „””
    Kto wie, moze zgodnie z regula polskiej odmiany katolicyzmu pomagaja im w krajach z owi ludzie uciekaja? Np w taki sposob:
    http://www.theguardian.com/world/2013/nov/07/syria-crisis-saudi-arabia-spend-millions-new-rebel-force

    Za bardzo im ta pomoc chyba nie wyszla, ale dziadowie nasi tez w zrzutach nie sama zapuszkowana mielonke z UK otrzymywali a takie Powstanie Warszawskie jakby niezbyt sie udalo.

  46. Anonim
    08/09/2015 o 8:19 am

    autor to imbecyl!. Pewnie kolejny intellgent po socjologi lub ASP.

  47. dokuro_bej
    08/09/2015 o 9:18 am

    wszystkich Prawdziwych Polakuff rzucających tutaj kupą proszę o odrobinę kreatywności – troll harder innemi słowy!

  48. Anonim
    08/09/2015 o 10:06 am

    Bzdury,bzdury ten caly artykul,nic sie nie zgadza!

  49. Nie dla islamu europa
    08/09/2015 o 7:07 pm

    A ciekawe ilu z tych muzułmanów przeczytało Biblię ilu z głowy może wymienić kilka ważniejszych dat z histori chrześcijan
    Ilu chrześcijańskich autorów przeczytali oni potrafią czytać. ?
    I na koniec jak to redaktorzyna pisze ilu ma chrześcijan jako przyjaciół w miejscu do którego zmierza twoja publikacja jest płytka i jednostronna

  50. Anna
    08/09/2015 o 8:10 pm

    80% Polaków nie chce uchodźców w Polsce. Nie ma nad czym zatem dyskutować. Czytałam ten tekst i byłam po prostu zadziwiona jak wilka tolerancja i jednoczenie bezmyślność kieruje autorem. Chcemy zachwalać jednokuturowosc. Chcemy czuć sie bezpieczni, chcemy aby nasze dzieci czuły sie bezpieczne. Jeżeli miałabym (nie ważne jak duża) do ryzdosoonowania sumę pieniędzy… Wybacz moj tolerancyjny rodaku… Wolałabym przeznaczyć ta kwotę zeby załatać problemy moich rodaków a nie utrzymywać imigrantów. Czy my moglibyśmy liczyć na pomoc Syryjczyków w chwili kryzysu? Czy przygnali by nas i nakarmili a pozniej utrzymywali przez następne pokolenia? Oczywiscie ze nie. A przeciez islam
    taka czysta religia. Skończmy naprawdę ta dyskusje bez dna. Zdecydowana większość powiedziała NIE wiec tyle w temacie. A propagandowe filmy z niemieckich obozów, ktore juz ruszyły z pełna para zostawmy dla Merkel zeby za kilkanaście lat zobaczyła jak zniszczyła swoj kraj.

  51. 08/09/2015 o 8:41 pm

    Rzetelny tekst, duzo obiektywizmu… dzieki majorze! Polak Potrafi myslec.

    Medialny szum mnie nie kreci, a we Francji jestem nie od wczoraj,
    zatem w temacie innych religii i np rasizmu, tolerancji tyle tylko napisze ze :

    trza pomieszkac tu i tam troche, by mniej generalizowac, otworzyc sie na szersza percepcje swiata i rozwoj wlasnego punktu widzenia ale obiektywny bardziej…
    ze jak sie mieszka – prawie – miedzy arabami, czarnymi czy brodatymi to dopiero wtedy wychodzi czy jestesmy rasistami, ktorzy wszystko widza przez swojego filtra,
    bo tak najprosciej i media na tacy podaja jak myslec i o czym,
    czy sie ZACZYNA odkrywac ze ten inny czlowiek jest idiota nie dlatego ze np Arab, ale dlatego ze idiota,bycie arabem, takim owakim jest drugorzedne,
    ze ktos jest kretynem zwanym Paki bo tak go wychowano a potem dopiero trza religie oceniac, ze generalizacja to wygodny filtr ale oslepia skutecznie i inteligencje blokuje.
    Tylko wzmacnia ego i przekonania.

    A „Chleb z malej piekarni jest prawie zawsze lepszy niz bagietka deep frozen z marketu ”
    Houk !

  52. kubus
    09/09/2015 o 12:02 am

    taaak , w Londynie muzulmani sa baaardzo „zasymilowani” , sam sobie popatrz naiwny czlowieku : https://youtu.be/XFXNJfwcCDs

  53. Rrr
    09/09/2015 o 10:55 am

    Pieprzy jak potluczony. Az żal polemizować z lewakiem.

  54. dokuro_bej
    09/09/2015 o 1:22 pm

    Hihihi jakie urocze głuptaski przypełzły na blogaska – więcej więcej chłopaki i dziewczyny! Podpowiem Wam – nie 80% Polaków nie chce cudzoziemców ale 124% Polski w Polsce żąda deportacji! I przypominam: Precz Skomunom!

  55. wojtek_haelbe
    09/09/2015 o 1:52 pm

    Moi mili, ja jestem Polakiem i mnie nikt kitu, ani ciemnoty nie wciśnie. To co się dzieje, to jest regularna inwazja, nazywana w Polsce metodą „na szwagra”, czyli chamskie wbicie się komuś na chatę. Ja się tego boję bardziej niż większość z was, bo wiem, jak to się prawdopodobnie skończy.
    Nikt mi nie powie, że setki tysięcy zdolnych do pracy młodych mężczyzn jadą tutaj, bo w Polsce nie ma pracy na budowie. Nikt mi nie powie, że ludzie wychowani pod Kolbuszową i Oleckiem dostosują się do naszych, tak, naszych brytyjskich wartości. Jestem mówiącym po polsku Brytyjczykiem, język jest moją prywatną drogą wyrażania się, nie stylem życia, świadectwem przynależności do narodu, nie doktryną polityczną. Na pierwszym miejscu jestem Brytyjczykiem, a wszystkie –izmy zostawiam w domu.
    Boję się ich, ponieważ oni narzucą nam w przeciągu kilku lat swój średniowieczny, feudalny i antydemokratyczny porządek, a ci którzy się nie dostosują będą prześladowani. Matematyka nie kłamie: każdy z samotnych ma pozostawioną gdzieś rodzinę, która korzystając z prawa UE ściągnie tutaj prędzej czy później, więc liczbę imigrantów należy już teraz pomnożyć razy 3 lub 4. Dzietność polskich rodzin z tamtego obszaru to od 3 dzieci w górę, więc jeśli teraz mamy milion polskich małżeństw w UK, to za 20 lat będzie ich 3 razy więcej, optymistycznie licząc.
    Jeszcze jedna rzecz która mi się rzuca w oczy: ci uchodźcy twierdzą że za przejazd na Wyspy muszą płacić ciężkie pieniądze – skąd takie rzesze rzekomo biednych ludzi, którzy wszystko stracili, mają takie pieniądze?
    Ja nie mam złudzeń ze jest to zaplanowana, gigantyczna akcja kolonizacji Wielkiej Brytanii.

  56. 09/09/2015 o 7:18 pm

    Wow – wszystkie odpowiedzi (!) mają sens, są spójne i logiczne. Jestem pod wrażeniem artykułu – ja, umiarkowany przeciwnik ślepego przyjmowania każdego imigranta który twierdzi że ucieka z Syrii. Więc wielki szacunek.

  57. Anonim
    09/09/2015 o 9:50 pm

    Świetny artykuł. Jedyne co w oczy kole to liczba muzułmanów (30k). Według GUS w 2011 było ich jakieś 6 razy mniej (http://stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/oz_wyznania_religijne_stow_nar_i_etn_w_pol_2009-2011.pdf strona 121)

  58. kasztaniak
    10/09/2015 o 12:25 am

    Tekst niestety w przeważającej mierze niepoparty rzetelnymi i sprawdzonymi argumentami. Powierzchownie odnoszący się do problemu. 1 co się rzuca w oczy to założenie w końcowym fragmencie, że islam to jakaś rzekomo nierozerwalna cześć świata arabskiego, a wskazana poezja, architektura to wynik panującego islamu. Otóż to nieprawda, islam pojawił się w tym rejonie świata na szeroką skalę dopiero w 8 9 wieku,zaś największe podboje (krwawe) islamu to wieki jeszcze późniejsze. Tak więc islam to nie jest arabska kultura, a jeśli nawet to w marginalnym stopniu

  59. gość
    10/09/2015 o 10:02 am

    Nie jesteśmy nic winni światu, ANI CIUT CIUT! Wszyscy nas zdradzali, a ta cała „unijna pomoc” to pseudopomoc.

  60. też mi przykład
    12/09/2015 o 8:38 pm

    Dorota
    „nie porównujmy Polaków na emigracji do muzułmanów imigrujących do Europy. Polacy to jednak podobna kultura i tradycja, muzułmanie z Azji lub Afryki, to na prawdę inna mentalność. Oni patrząc na kobietę w mini będą uprzejmi, ale podskórnie będzie ona dla nich kurwą.”
    Hahaha Ten przykład o mini to jest ironia ? Dziwnie składa, że takie same komentarze o czym świadczy strój kobiecy da się poczytać/usłyszeć od rodaków. Rozumiem, że to wszystko są muzułmanie.

  61. niepolit
    16/09/2015 o 8:33 am

    Człowieku ! Twój tekst pachnie „pisowszczyzną” i „dudyzmem”. Państwo, rząd … to kto ?Nie ludzie ? Nie Polacy? A rozważ taką opcję : przyjąć wszystkie kobiety i dzieci a tych ich jurnych mężczyzn uzbroić i wysłać do walki z Państwem Islamskim! Już słyszę protesty! Dlaczego tacy Mędrcy widzą tylko skutki ? A przyczyny to nic ?

  62. Kamila
    17/09/2015 o 9:25 am

    Bla bla bla… bzdury !! Wybielanie na siłę ludzi którzy swoim zachowaniem świadczą zupełnie inaczej !! A my ślepi nie jesteśmy !!

  63. 21/09/2015 o 3:09 am

    Sprowadzenie muzułmanów oznaczałoby sprowadzenie na Polskę wielkiej tragedii. Sami muzułmanie też dobrze by się tutaj nie czuli. Zaczęłoby się życie w strachu i wzajemne akty przemocy. To, co widać po państwach, które muzułmanów przyjęły (mimo wszystko tuszującej cenzury nazywanej ładnie poprawnością polityczną), stanowi jednoznaczny dowód na to, że przyjęcie muzułmanów oznacza katastrofę.

  64. 25/09/2015 o 11:31 pm

    http://www.gatestoneinstitute.org/5195/sweden-rape

    70% muzlumanow w niemczech jest na zasilkach, 90% nigdy nie zaplacilo tam zadnego podatku

    jaki jest ekonomiczny sens sprowadzania sobie ich do kraju?

    bo z milosierdzia to im mozna paczki wyslac

  65. 24/10/2015 o 3:28 pm

    Bardzo dobry tekst
    Pisałem o niektórych argumentach przeciwko przyjmowaniu uchodźców w Salunie 24:

    http://tecumseh.salon24.pl/666870,wlasciwie-to-nie-bedzie-o-uchodzcach

    W ogóle ta dyskusja i ten antyuchodźczy dyskurs jest pełny fałszywych tonów, kłamstw i histerii.
    Warto to prostować i odkłamywać.
    dzięki.

  66. gutek
    04/04/2016 o 9:59 am

    Jedź do muzułmańskiego kraju i wyciągnij Biblię albo jedz wieprzowinę, to ci łeb utną. Islam nie jest religią tolerancyjną i pokojową. Doskonale wiemy z historii jaki był tolerancyjny wobec Europy gdzie wojska tureckie oblegały Wiedeń w 1683 roku. W Europie wciąż jest ich za mało aby siłą wprowadzić swoją religię, ale ich liczebność wciąż wzrasta, a w wyjałowionej duchowo Europie, która wymazała Boga ze swojej konstytucji, właśnie islam będzie miał w przyszłości decydujące znaczenie.

  1. 07/09/2015 o 12:42 am

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: