Strona główna > felietonik > Golden corporation quotes

Golden corporation quotes

The proposed rule would preclude independent financial statement auditors from performing „certain internal audit services.” The description of inappropriate activities included in your current proposal is so broad that it could restrict Enron from engaging its independent financial statement auditors to report on the company’s control processes on a recurring basis as the company has now arranged. I find this troubling, not only because I believe the independence and expertise of the independent auditors enhances this process, but also because Enron has found its „integrated audit” arrangement to be more efficient and cost-effective than the more traditional roles of separate internal and external auditing functions. Frankly, I fail to understand how extending the scope of what is independently audited can be anything but positive.

Kenneth Lay – CEO Enronu o oddzieleniu audytu wewnętrznego od zewnętrznego 2 lata przed skandalem księgowym Enronu (link).

Our job is to set a tone at the top to incent people to do the right thing and to set up safety nets to catch people who make mistakes or do the wrong thing and correct those as quickly as possible. And it is working. It is working.

Charles O. Prince III – CEO Citygrup o działaniu w radzie dyrektorów na rok przed stratą 47 miliardów na aktywach zabezpieczonych hipoteką (link).

We must not let regulatory reform and requirements create excessive bureaucracy and unnecessary permanent costs (…)

We tightly manage our risk in derivatives by limiting our risk to each counterparty, by limiting the type of risk we take within each counterparty and by taking substantial collateral against existing credit exposures. Today, our net credit exposure to all counterparties, net of collateral – in essence, what we are owed by our various counterparties – is approximately $70 billion. Most of our unsecured exposure is to government entities or corporate clients where we deliberately don’t ask for collateral, which essentially is a way to extend credit to them. With all of our major global market counterparties – think of all the other major financial institutions – we don’t leave any material unsecured derivatives exposure at all – we post collateral to each other every day. One other great fear about derivatives is their “lack of transparency.” If by “transparency” people mean transparent prices, derivatives actually are very transparent. Computer screens provide immediate pricing and very accurate spread information on the majority of derivatives, and many dealers can respond with actual bids, in size and with very tight spreads, to anyone who calls. If by “lack of transparency” people mean that the regulators cannot access the information they need to evaluate the risks, then that is incorrect – they can and do see everything we can see. Finally, if by “transparency” they mean that investors (our shareholders and debtholders) can’t see or understand the risks – that’s kind of true even though we make extensive disclosures. But you can look at any large company’s public disclosures, and there will be some, not deliberate, lack of transparency. For example, it’s not transparent what newspaper companies pay for print or paper or how various companies have their inventory marked or what insurance companies’ true exposures are. We try to be as transparent as we can meaningfully be, without overwhelming our investors. We welcome any suggestions on how we can get even better at this.

Jamie Dimon – CEO JP Morgan w liście do akcjonariuszy z 2012r na póltora miesiąca przed stratą
2 miliardów na derywatach (link pdf).

  1. hlb
    14/05/2012 o 12:22 pm

    Proszę kolegi, zgubić dwa billiony i nie zauważyć, to naprawdę nie jest wcale tak trudno these days. :-D

    BTW, naprawdę ciekawe czasy idą dla bankspotterów lubiących sobie wizualizować ostateczny krach systemu korporacji. Santander, Bankia, Caixa Deutsche Bank, Commerzbank, Eurohypo, RBS, CAgricole, Dexia, BNP Paribas, SocGen, Unicredit, Erste.

    Ten totalizator może się okazać ciekawszy niż liga angielska, proszę kolegi.

  2. 14/05/2012 o 12:26 pm

    Nacjonalizacja banków skończy się jeszcze większą katastrofą niż ten od suprime, bo lokalne Igory Janke i Ziemkiewicze będą wstawiane na kierownicze stanowiska. Dopiero będą jaja. Zamiast nowego Roosvelta i Adolfa Berle będzie … no se można dośpiewać.

  3. sickofitall
    14/05/2012 o 12:32 pm

    Ciężko będzie zatrudniać Ziemkiewiczów, żeby im KRUS zachować, ale to cwaniaki więc pewnie jakieś obejście (oczywiście prawicowo-etyczne) znajdą.

  4. hlb
    14/05/2012 o 12:36 pm

    Ale to nie jest tak, że mamy wybór: prężne prywatne banki versus nieprężne państwowe banki. W zasadzie nie mamy żadnego wyboru. rządy ratują prywatne banki już teraz przecież. Pompuja nieprywatne pieniadze na preferencyjnych zasadach. Te prywatne banki z kolei finansują tymi pieniędzmi nasze publiczne zadłużenie, bo i tak lepiej trzymać w nisko oprocentowanych papierach państwowych niż w czymkolwiek innym.

    Mamy w europie tyle napożyczane od siebie nawzajem i w taki sposób, że w zasadzie jedyną długofalową opcją jest chyba, ja wiem?, wzajemne totalne umożenie sobie wszystkiego.

    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją „Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.

    I mam nadzieję, że nazwiemy to superpaństwo „Związek Radziecki 2.0”. Bo nic tak nie poniżyłoby tych wszystkich europejskich konserwatystów jak świadomość, że muszą mieszkać w nowym ulepszonym ZSRR, które na dodatek działa :-D

  5. emluby
    14/05/2012 o 12:49 pm

    @bankowcy
    won do PiS-u #hujeruskie

  6. hlb
    14/05/2012 o 1:02 pm

    Acha! I jak już ustanowimy Związek Radziecki 2.0, to Janke, Ziemkiewiczów, Wildsteinów, Rybikcich i innych kognitywnie uposledzonych prawaków będziemy trzymać zanurzonych po szyję w gigantycznych kadziach z karmelem. Żeby im było ciepło i słodko perdolić te ich niedorzeczności. I żeby nie mogli nawet palecem u nogi pokiwać za mocno.

  7. 14/05/2012 o 1:49 pm

    @hlb

    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.

    Pragnę zauważyć, że w PL jedynym politykiem, który na unijnej arenie wprost nawoływał do głębszej integracji, był Sikorski z chadeckiej PO.

  8. axolotl
    14/05/2012 o 2:04 pm

    mhm, jeśli już mowa o Ziemkiewiczu. dzisiaj na blogasku rozprawił się z generalnym wykonawstwem i podwykonawstwem porównaniem z remontem łazienki oraz drobnym przeoczeniem solidarnej odpowiedzialności generalnego wykonawcy i inwestora z tytułu wynagrodzenia za roboty budowlane.

    ja rozumiem, że udzielanie zamówień publicznych jest w Polszy jakąś paskudną szmirą, ale rozpędzonemu Ziemkiewiczowi najwyraźniej nie podoba się wszystko, ze zdrowym rozsądkiem włącznie

  9. axolotl
    14/05/2012 o 2:25 pm

    a tak przy okazji nie do końca wiadomo jak połączyć ten ojczyźniany motyw upadających drobnych wykonawców z faktem, że zbankrutował akurat ojczyźniany DSS a problemy ma np. równie ojczyźniana Hydrobudowa, a jakoś różne obce i wraże Strabagi się trzymają i płacą. sorry za OT. Ziemkiewicz w radzie nadzorczej banku mnie zmroził

  10. hlb
    14/05/2012 o 3:07 pm

    kashmir :
    @hlb

    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.

    Pragnę zauważyć, że w PL jedynym politykiem, który na unijnej arenie wprost nawoływał do głębszej integracji, był Sikorski z chadeckiej PO.

    Pragnę zauważyć, że w polskim parlamencie jest pięć partii chadeckich lub wannabechadeckich, a jedna nazywa się nawet Sojusz Lewicy Demokratycznej.

    Tamże: zetchaenowski chadek Niesiołowski z chadeckiej partii rządzącej każe chadekom z chadeckiej telewzji spierdalać do chadeckiego PiSu będącego aktualnie w chadeckiej opozycji. A obok tego wszystkiego chadecki Leszek Miller pokonał niedawno dobrotliwego i pobożnego Kalisza w konkursie na najładniejszego postpeerelowskiego chadeka.

    No to co się dziwisz, towarzyszu Dziwisz?

  11. 14/05/2012 o 6:16 pm

    sickofitall :

    Ciężko będzie zatrudniać Ziemkiewiczów, żeby im KRUS zachować, ale to cwaniaki więc pewnie jakieś obejście (oczywiście prawicowo-etyczne) znajdą.

    Hahaha

  12. 14/05/2012 o 6:18 pm

    axolotl :

    a tak przy okazji nie do końca wiadomo jak połączyć ten ojczyźniany motyw upadających drobnych wykonawców z faktem, że zbankrutował akurat ojczyźniany DSS a problemy ma np. równie ojczyźniana Hydrobudowa, a jakoś różne obce i wraże Strabagi się trzymają i płacą. sorry za OT. Ziemkiewicz w radzie nadzorczej banku mnie zmroził

    W radach i tak nic nie robią, ale Ziemkiewicz w zarządzie hehe. Ziemniakiewiczy w tym kraju nie brakuje.

  13. hlb
    14/05/2012 o 7:08 pm

    WTEM! Aleksander Kwaśniewski – polski chadek z chorą nogą – przyznaje, że się zaciagał, ale nic nie palił.

    http://wyborcza.pl/1,75477,11721898,Kwasniewski____Bladzilismy_w_sprawie_narkotykow.html

    BTW, rzeczywiście oped był, ale w IHT zdaje się. No ale kto by to odróżnił, skoro to bez różnicy.

    http://www.nytimes.com/2012/05/11/opinion/saying-no-to-costly-drug-laws.html

  14. armatus
    14/05/2012 o 7:10 pm
  15. hlb
    14/05/2012 o 7:18 pm

    armatus :
    Skoro już wybiegamy w przyszłość… http://jan.bodakowski.salon24.pl/417385,post-polonia-wedlug-marcina-wolskiego

    Lajeczki.

    Zaborcza Szwecja narzuca ziemiom polskim postępową tyranie: śluby pederastów, kapłaństwo kobiet, koedukacyjne klasztory, zakaz katechezy w szkołach, zakaz służby ministranckiej, zakaz eksponowania krzyży, sutann, bicia w dzwony, procesji i kapliczek, zakaz zbioru ziół. Szwedzi narzucają ośrodkom katolickim państwowych nadzorców.

    Tak na marginesie, od razu widać, że Sarmaci dalej zupełnie sa niezorientowni skąd wiatry wieją. Tak jak trzysta, dwieście, sto i dziesięć lat temu. Bo to Hollande obiecuje obecnie, że każdy katolicki konserwatysta będzie musiał raz w roku przechodzić jeden związek partnerski, jedną eutanazję i comiesięczne in vitro dla lesbijek.

    Jak ja się nie mogę doczekać, aż to się już zacznie i lista dojdzie do P, kiedy prawacy z Polski bedą poddawani brutalnym torturom ze strony kobiet-kapłanów!

  16. emluby
    14/05/2012 o 7:32 pm

    o jezujezu jakie to musi być chooojowe, po samym strszczeniu zabolały zęby. Ale i tak chyb ukrane z internetów, żeby poczuć to dziwne uczucie przyjemności przy obcowaniu z chooojnio

    armatus :
    Skoro już wybiegamy w przyszłość… http://jan.bodakowski.salon24.pl/417385,post-polonia-wedlug-marcina-wolskiego

  17. 14/05/2012 o 8:06 pm

    „Niech żyje Związek Socjalistycznych Republik Europejskich…!!!”

    A tak serio: czy nie macie wrażenia że te jaja z biciem posłów pod Sejmem i afera Niesiołowski-Stankiewicz i gadanie o tym że Kaczor czyta „Mein Kampf” to takie odwracanie uwagi od tematu tj. emerytur? PO wie że media rzucają się na to jak pies na kiełbasę…

  18. Z
    14/05/2012 o 8:11 pm
  19. 14/05/2012 o 8:21 pm

    emluby :
    o jezujezu jakie to musi być chooojowe, po samym strszczeniu zabolały zęby. Ale i tak chyb ukrane z internetów, żeby poczuć to dziwne uczucie przyjemności przy obcowaniu z chooojnio

    armatus :
    Skoro już wybiegamy w przyszłość… http://jan.bodakowski.salon24.pl/417385,post-polonia-wedlug-marcina-wolskiego

    Ja podziwiam na swój sposób Wolskiego. Bo zawsze może powiedzieć że to kpina na bogojczyźniany patriotyzm i obsesje prawicy i tego jaki widzi ona świat. :P Taki mechanizm „fail-safe”. :P

  20. 14/05/2012 o 8:22 pm

    P.S. Okładka koszmarna. Gorsze były tylko chyba na pulpowych książkach SF/F i kryminałach z przełomu 1989/1990…

  21. Z
    14/05/2012 o 8:29 pm

    Janek fajnie pisze w 1/3 po angielsku

  22. fidelio
    14/05/2012 o 8:29 pm

    hlb :
    Proszę kolegi, zgubić dwa billiony i nie zauważyć, to naprawdę nie jest wcale tak trudno these days. :-D
    BTW, naprawdę ciekawe czasy idą dla bankspotterów lubiących sobie wizualizować ostateczny krach systemu korporacji. Santander, Bankia, Caixa Deutsche Bank, Commerzbank, Eurohypo, RBS, CAgricole, Dexia, BNP Paribas, SocGen, Unicredit, Erste.
    Ten totalizator może się okazać ciekawszy niż liga angielska, proszę kolegi.

    Dexia już się skrachowała, tzn. jest już nacjonalizowana.

  23. hlb
    14/05/2012 o 9:52 pm

    fidelio :

    hlb :
    Proszę kolegi, zgubić dwa billiony i nie zauważyć, to naprawdę nie jest wcale tak trudno these days. :-D
    BTW, naprawdę ciekawe czasy idą dla bankspotterów lubiących sobie wizualizować ostateczny krach systemu korporacji. Santander, Bankia, Caixa Deutsche Bank, Commerzbank, Eurohypo, RBS, CAgricole, Dexia, BNP Paribas, SocGen, Unicredit, Erste.
    Ten totalizator może się okazać ciekawszy niż liga angielska, proszę kolegi.

    Dexia już się skrachowała, tzn. jest już nacjonalizowana.

    Technicznie Dexia zdifoltowała w 2011. Ale AFAIR nacjonalizacja nie została jeszcze sfinalizowana. Rząd belgijski rząd obiecał gwarancje w ub. roku, ale o ile francuski to pokryje, bo Belgia sama jest zanurzona we własnej dupie po pas.

    Ale mogę się mylić co do bieżących szczegółów, więc lecę guglać co tam było w ostatniczh tygodniach, zanim popełnię jakiegoś Ziemkiewicza.

  24. hlb
    14/05/2012 o 9:59 pm

    @fidelio,

    Zdifoltowana Dexia ma się dobrze i produkuje straty jak w najlepszych latach. Belgijski rząd nadal gwarantuje, że będzie gites, zaraz jak tylko francuski rząd wyłoże kapustę na stół. To stan na 9 maja 2012. Czuwaj.

    http://www.reuters.com/article/2012/05/09/dexia-hollande-idUSL5E8G97KM20120509?type=companyNews

  25. 15/05/2012 o 9:32 am

    hlb :

    kashmir :@hlb

    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.

    Pragnę zauważyć, że w PL jedynym politykiem, który na unijnej arenie wprost nawoływał do głębszej integracji, był Sikorski z chadeckiej PO.

    Pragnę zauważyć, że w polskim parlamencie jest pięć partii chadeckich lub wannabechadeckich, a jedna nazywa się nawet Sojusz Lewicy Demokratycznej.
    Tamże: zetchaenowski chadek Niesiołowski z chadeckiej partii rządzącej każe chadekom z chadeckiej telewzji spierdalać do chadeckiego PiSu będącego aktualnie w chadeckiej opozycji. A obok tego wszystkiego chadecki Leszek Miller pokonał niedawno dobrotliwego i pobożnego Kalisza w konkursie na najładniejszego postpeerelowskiego chadeka.
    No to co się dziwisz, towarzyszu Dziwisz?

    Ach no tak. No to jeszcze pokaż mi tych mainstreamowych europejskich trockistowsko-cywilizacjośmierciowo-ateistycznych polityków, którzy goręcej od Sikorskiego nawoływali do federalizacji UE. Proszę bez sarkazmu, bo ja nie kojarzę, acz po prostu nie mam też w tym temacie przesadnie dużo wiedzy i może czegoś nie wiem.

    O co cho – IMHO to właśnie Polska ma szczególnie dużo do zyskania na ścisłej integracji UE (zwłaszcza po niejakim ‚oczyszczeniu’ tejże, np. poprzez wywalenie Grecji i nierozciąganie UE na wschód). Stąd polscy rozsądni chadecy, jak Sikorski, potrafią twardziej, celniej i otwarciej nawoływać do ruchów intergrujących, MIMO ewidentnego skażenia wąsizmem i dżejpituizmem (Sikorski ma mnóstwo wad polskiego zaściaństwa, ale zdumiewająco potrafi się ponad nie unieść kiedy trzeba) niż ich niby postępowo-lewicowe odpowiedniki na Zachodzie. Co Brown zrobił dla integracji UE? A co zrobi Hollande? Jak by nie byli postępowi, są niewolnikami swoich megalomańskich społeczeństw. Nadzieję to można widzieć w Niemcach lub Włochach (jak już pozbędą się Południa, wciąż trzymam kciuki za Ligę Północną), bo Benelux też jakoś ostatnio tak nie teges.

  26. hlb
    15/05/2012 o 11:40 am

    kashmir :
    Ach no tak. No to jeszcze pokaż mi tych mainstreamowych europejskich trockistowsko-cywilizacjośmierciowo-ateistycznych polityków, którzy goręcej od Sikorskiego nawoływali do federalizacji UE.

    Ale proszę kolegi nie ma znaczenia do czego kto nawoływał albo i nie nawoływał. Do federalistycznej Europy to nawoływał Churchill – i co z tego? Liczy się logika wypadków, które zachodzą lub nie zachodzą teraz, obecnie. Nawet jeśli teraz nikt nie mówi Europejskiej Republice Federalnej, to za dwa lata wszyscy będą mówić. W 1987 nikt nie mówił o zjednoczonych Niemcach, to jest właśnie the beauty in all of this,

    Poza tym, proszę kolegi, proszę z Sikorskiego nie robić takiego czempiona wolności, bo przy całym szacunku jeszcze se nie zasłużył.

    kashmir :
    O co cho – IMHO to właśnie Polska ma szczególnie dużo do zyskania na ścisłej integracji UE (zwłaszcza po niejakim ‘oczyszczeniu’ tejże, np. poprzez wywalenie Grecji i nierozciąganie UE na wschód).

    Nie napalałbym się na wywalanie. To brzmi jak nowa taktyka merkeloidów wobec Grecji, opracowana w ub. tygodniu. Taktyka ta brzmi: ” nie ma paragrafu jak opuścić euro, ale artykuł fafnosty, podpunkt szlabanosty Traktatu mówi jak opuścić EU”. Not really. Merkel i jej stara mogą se opuścić. Bo nie ma czegoś takiego jak opuszczanie Unii w ramach odwetu za nie bycie w eurozonie. Grecja będzie w EU, a Tsipras jak zasłuży będzie jej prezydentem. :-D

    kashmir :
    Stąd polscy rozsądni chadecy, jak Sikorski, potrafią twardziej, celniej i otwarciej nawoływać do ruchów intergrujących, MIMO ewidentnego skażenia wąsizmem i dżejpituizmem (Sikorski ma mnóstwo wad polskiego zaściaństwa, ale zdumiewająco potrafi się ponad nie unieść kiedy trzeba) niż ich niby postępowo-lewicowe odpowiedniki na Zachodzie.

    Sikorski jest postbrytyjczykiem, więc go rozumiem: się napatrzył na zupełnie inne rozumienie pojęć lewica-prawica. No i jest z nim trochę jak z Panem Zenonem powracającym z wakacji w egipskim betonowym klocku: lubił te fajne palmy na balkonie i też by tak chciał w chacie, ale klimat kurwa nie ten.

    kashmir :
    Co Brown zrobił dla integracji UE? A co zrobi Hollande? Jak by nie byli postępowi, są niewolnikami swoich megalomańskich społeczeństw.

    Tu nie ma jakichś specjalnych okoliczności do bycia postępowym, obierania kursu, miacia opinii czy teges. To się już dzieje, po prostu, samo. I należy to rozkminiać po leninowsku. Patrz: powyższa analogia z Niemcami.

    Outcomy obecnej sytuacji mogą być tylko dwa. Albo po przesileniu EU się zdezintegruje, pokłóci i pobije. A wtedy za następne 10 lat wszyscy będziemy Chińczykami (I can live with that!). Albo przesilenie doprowadzi do uproszczenia – czyli też konsolidacji ośrodków decyzyjnych, uproszczenia regulacji, przeniesienia pewnych funkcji państw na superpaństwo. No a wtedy witaj w Republice Federalnej Europy.

    A „eurosceptycy” do mamusi płakać w cyca.

  27. 15/05/2012 o 12:27 pm

    @hlb

    Ale proszę kolegi nie ma znaczenia do czego kto nawoływał albo i nie nawoływał. Do federalistycznej Europy to nawoływał Churchill – i co z tego? Liczy się logika wypadków, które zachodzą lub nie zachodzą teraz, obecnie. Nawet jeśli teraz nikt nie mówi Europejskiej Republice Federalnej, to za dwa lata wszyscy będą mówić. W 1987 nikt nie mówił o zjednoczonych Niemcach, to jest właśnie the beauty in all of this

    No dobra, tyle że ja jeszcze nie stawiam Sikorskiemu pomnika niczym Garibaldiemu. Niemniej Sikorski to nie Kaczyński i jak za te dwa lata trzeba będzie gdzieś głosować za federacją, to przecież wiadomo za czym będzie, bo inaczej pogrzebie sobie karierę polityczną, a on ambitny jest. W EU go teraz dobrze kojarzą, głównie właśnie z federacyjnych nawoływań. Innymi słowy, jak na razie pierwszy gorliwy federasta jest chadekiem, i to z wąsem.

    Poza tym, proszę kolegi, proszę z Sikorskiego nie robić takiego czempiona wolności, bo przy całym szacunku jeszcze se nie zasłużył.

    Nie robię czempiona, zauważam tylko, że najbardziej pro-federacyjny w UE póki co wydaje się być chadek z Wąslandii. W odpowiedzi na Sz. Kolegi nawoływania do ostatecznego rozwiązania kwestii chadeckiej.

    Nie napalałbym się na wywalanie. To brzmi jak nowa taktyka merkeloidów wobec Grecji, opracowana w ub. tygodniu. Taktyka ta brzmi: ” nie ma paragrafu jak opuścić euro, ale artykuł fafnosty, podpunkt szlabanosty Traktatu mówi jak opuścić EU”. Not really. Merkel i jej stara mogą se opuścić. Bo nie ma czegoś takiego jak opuszczanie Unii w ramach odwetu za nie bycie w eurozonie. Grecja będzie w EU, a Tsipras jak zasłuży będzie jej prezydentem. :-D

    Toteż ja nie postuluję wywalania Grecji „za karę za kryzys”, tylko zwyczajnie obawiam się, że Grecja ulegnie stopniowej Godwinizacji i nie da UE innego wyjścia. Wywalenie Grecji to wersja light, w wersji hard przewiduję coraz silniejszych radykalnych populistów, zamieszki, wojnę domową, agresję na sąsiednią Macedonię (za takie nazwanie „Skopji” mam od teraz przechlastane u lurkających tu Greków), interwencję NATO itp.

    Sikorski jest postbrytyjczykiem, więc go rozumiem: się napatrzył na zupełnie inne rozumienie pojęć lewica-prawica. No i jest z nim trochę jak z Panem Zenonem powracającym z wakacji w egipskim betonowym klocku: lubił te fajne palmy na balkonie i też by tak chciał w chacie, ale klimat kurwa nie ten.

    No i mniej więcej to twierdziłem. Poza tym to chyba dobrze, co nie?

    Tu nie ma jakichś specjalnych okoliczności do bycia postępowym, obierania kursu, miacia opinii czy teges. To się już dzieje, po prostu, samo. I należy to rozkminiać po leninowsku. Patrz: powyższa analogia z Niemcami.

    Outcomy obecnej sytuacji mogą być tylko dwa. Albo po przesileniu EU się zdezintegruje, pokłóci i pobije. A wtedy za następne

    10 lat wszyscy będziemy Chińczykami (I can live with that!). Albo przesilenie doprowadzi do uproszczenia – czyli też konsolidacji ośrodków decyzyjnych, uproszczenia regulacji, przeniesienia pewnych funkcji państw na superpaństwo. No a wtedy witaj w Republice Federalnej Europy.

    No dobra, ale jak to się ma do Twojego wieszania chadeków? Najpierw twierdzisz, że UE potrzebuje ekstermincji chadeków, żeby się zjednoczyć, a teraz, że to się dzieje samo i nie ma jakichś specjalnych okoliczności do bycia postępowym. Albo czegoś nie rozumiem, albo czegoś Ty sobie przeczysz ;).

  28. hlb
    15/05/2012 o 1:13 pm

    Raz. Rozwój ekonomiczny poprzez expandowanie kredytu już wyczerpał swój potencjał. Więcej się nie da. Tako w Stanach, jak i w Europie.

    W Europie bardziej, bo wszystko jest bardziej skomplikowane: banki wewnątrz państw, regulacje wewnątrz państw, budżety państw, polityki rządów, systemy fiskalne, partie, wybory, krajowe banki centralne, wolny przepływ kapitału, wolny przepływ ludzi, pojebana polityka emigracyjna, pojebane odstępstwa od polityki emigracyjnej, korporacje, konglomeraty, budżety unijne, regulacje unijne, parlamenty, izby, komisje, sromisje, Trojki, Merkozy, ECB, EFSF, LTRO, chujwieco, bondy, gilty, swapsy, pożyczki, grawancje umorzenia, City w Londynie, lobby antylondyńskie, Frankfurt, Szwajcaria, raje podatkowe, Luksemburg, mniejszość holenderska w Belgii, mniejszość belgijska w Holandii, mafia we Włoszech, CAP, srap, brytyjski rabat, a Niemcy z Francuzami ruchają Włochów, a Włosi z Francuzami ruchają Niemców, a Niemcy Włosi i Francuzi ruchają Anglików, a Wielka Brytania rucha wszystkich, a Polska krzyczy, że sie należy bo komuna-komuuuuna była, a Węgry krzyczą że nie komuna tylko Cyganie kradą, a jeszcze sto bilionów bazylionów powodów, żeby skomplikować, wyemitować, pożyczyć, zażądać, otrzymać, solidarni, niesolidarni, ojapierdole, ojapierdole!).

    Euro i ECB skonstruowane na obraz i podobieństwo Bundesbanku nie bangla i banglać nie będzie, o ile ma funkcjonować w EU takiej, jaka mamy teraz. A ponieważ żyliśmy w denialu ostatnie kilka lat, to teraz euro najpewniej zdekomponuje się samo. Może powstanie euro 2.0, może woggle pojdzie w chuj. Straty nie ma. Jak coś nie bangla do od moditw banglać nie zacznie. Pierdolić to, iść dalej należy.

    kashmir :
    @hlb

    No dobra, tyle że ja jeszcze nie stawiam Sikorskiemu pomnika niczym Garibaldiemu.

    No, przede wszystkim Sikorski nie ma czerwonej koszuli, więc robić z niego Garibaldiego to bym nie doradzał.

    kashmir :
    Niemniej Sikorski to nie Kaczyński i jak za te dwa lata trzeba będzie gdzieś głosować za federacją, to przecież wiadomo za czym będzie, bo inaczej pogrzebie sobie karierę polityczną, a on ambitny jest. W EU go teraz dobrze kojarzą, głównie właśnie z federacyjnych nawoływań. Innymi słowy, jak na razie pierwszy gorliwy federasta jest chadekiem, i to z wąsem.

    Kaczyński to nie polityk, tylko polska szkoła standupu, więc nawet się nie wdaję w porównania. BTW, #mamotymnotke – ze dwa lata temu było – że Sikorski będzie prezydentem Polski. Nie podzielam większości jego poglądów, nie lubię niektórych jego pomysłów, ale to nie jest idiota. Nie zagłosowałbym na niego, ale z braku laku mógłbym i z nim żyć (jak z Chińczykami w poprzednim komciu).

    kashmir :
    Nie robię czempiona, zauważam tylko, że najbardziej pro-federacyjny w UE póki co wydaje się być chadek z Wąslandii. W odpowiedzi na Sz. Kolegi nawoływania do ostatecznego rozwiązania kwestii chadeckiej.

    Kwestię chadecką rozwiąże ewolucja. Wyginą siurki i tyle. To jest właśnie logika bycia konserwatystą: w rzeczywistości przyswaja się nowe idee i rozwiązania, tylko wolniej.

    kashmir :
    Toteż ja nie postuluję wywalania Grecji “za karę za kryzys”, tylko zwyczajnie obawiam się, że Grecja ulegnie stopniowej Godwinizacji i nie da UE innego wyjścia. Wywalenie Grecji to wersja light, w wersji hard przewiduję coraz silniejszych radykalnych populistów, zamieszki, wojnę domową, agresję na sąsiednią Macedonię (za takie nazwanie “Skopji” mam od teraz przechlastane u lurkających tu Greków), interwencję NATO itp.

    Grecja ma takie położenie geograficzne, że prędzej cała Unia się rozleci niż ktokolwiek na poważnie ją z Unii wyprosi. Mogą być jakieś zawieszenia, ostrzeżenia, płaki, krzyki dąsy. Ale nic poza tym.

    Problem macedoński nie ma wcale tak wielkiego potencjału rozwojowego. To już szybciej stawiałbym na wojskowy przewrót w stylu „Obywatele i obywatelki,musimy udowodnić, że Grecji jesteśmy warci”.

    Raz, że Grecja ma tradycje. Dwa, że ma największa armię w przeliczeniu na kilomieszkańca. Trzy, że nie zdziwiłbym się, gdyby sojusznicy z NATO głośno darli szaty, ale po cichu przymknęli oko na takie dictum. Cztery, grecka prasa podaje, że co drugi policjant głosował na nazioli z Golden Dawn. Pięć, w ub. roku jeszcze za Papandreou był taki mały epizod kiedy jednego popołudnia zwołano emergency meeting i wymieniono dowództwo – do dzisiaj nikt nie wie po co i przez co to się stało.

    kashmir :
    No dobra, ale jak to się ma do Twojego wieszania chadeków?

    Ale jakiego „wieszania chadeków”? Gdzie ja to napisałem? Pośliń palec i pokaż?

    Napisałem, że w kolejnych krajach upadają rządy i przegrywają chadeckie partie. Nawet w krajach gdzie upadły w ostatnich latach rządy lewicowe, zazwyczaj upadły, bo nie dały rady posprzątać szamba po poprzednikach. A w tym całym bajzlu kończy się moda i klimat na idee w stylu „Europa ojczyzn”.

    kashmir :
    Albo czegoś nie rozumiem, albo czegoś Ty sobie przeczysz ;).

    Skoro nie umiesz pokazać palecem, to wygląda że to pierwsze. :)

  29. hlb
    15/05/2012 o 1:15 pm

    OYAYEBE, jakieś gówna mi wskoczyły na początku tego komcia! Gospodarzu, Gospodarzu, wywal to. Właściwy komec wklejam jeszcze raz.

  30. hlb
    15/05/2012 o 1:17 pm

    kashmir :
    @hlb

    No dobra, tyle że ja jeszcze nie stawiam Sikorskiemu pomnika niczym Garibaldiemu.

    No, przede wszystkim Sikorski nie ma czerwonej koszuli, więc robić z niego Garibaldiego to bym nie doradzał.

    kashmir :
    Niemniej Sikorski to nie Kaczyński i jak za te dwa lata trzeba będzie gdzieś głosować za federacją, to przecież wiadomo za czym będzie, bo inaczej pogrzebie sobie karierę polityczną, a on ambitny jest. W EU go teraz dobrze kojarzą, głównie właśnie z federacyjnych nawoływań. Innymi słowy, jak na razie pierwszy gorliwy federasta jest chadekiem, i to z wąsem.

    Kaczyński to nie polityk, tylko polska szkoła standupu, więc nawet się nie wdaję w porównania. BTW, #mamotymnotke – ze dwa lata temu było – że Sikorski będzie prezydentem Polski. Nie podzielam większości jego poglądów, nie lubię niektórych jego pomysłów, ale to nie jest idiota. Nie zagłosowałbym na niego, ale z braku laku mógłbym i z nim żyć (jak z Chińczykami w poprzednim komciu).

    kashmir :
    Nie robię czempiona, zauważam tylko, że najbardziej pro-federacyjny w UE póki co wydaje się być chadek z Wąslandii. W odpowiedzi na Sz. Kolegi nawoływania do ostatecznego rozwiązania kwestii chadeckiej.

    Kwestię chadecką rozwiąże ewolucja. Wyginą siurki i tyle. To jest właśnie logika bycia konserwatystą: w rzeczywistości przyswaja się nowe idee i rozwiązania, tylko wolniej.

    kashmir :
    Toteż ja nie postuluję wywalania Grecji “za karę za kryzys”, tylko zwyczajnie obawiam się, że Grecja ulegnie stopniowej Godwinizacji i nie da UE innego wyjścia. Wywalenie Grecji to wersja light, w wersji hard przewiduję coraz silniejszych radykalnych populistów, zamieszki, wojnę domową, agresję na sąsiednią Macedonię (za takie nazwanie “Skopji” mam od teraz przechlastane u lurkających tu Greków), interwencję NATO itp.

    Grecja ma takie położenie geograficzne, że prędzej cała Unia się rozleci niż ktokolwiek na poważnie ją z Unii wyprosi. Mogą być jakieś zawieszenia, ostrzeżenia, płaki, krzyki dąsy. Ale nic poza tym.
    Problem macedoński nie ma wcale tak wielkiego potencjału rozwojowego. To już szybciej stawiałbym na wojskowy przewrót w stylu “Obywatele i obywatelki,musimy udowodnić, że Grecji jesteśmy warci”.
    Raz, że Grecja ma tradycje. Dwa, że ma największa armię w przeliczeniu na kilomieszkańca. Trzy, że nie zdziwiłbym się, gdyby sojusznicy z NATO głośno darli szaty, ale po cichu przymknęli oko na takie dictum. Cztery, grecka prasa podaje, że co drugi policjant głosował na nazioli z Golden Dawn. Pięć, w ub. roku jeszcze za Papandreou był taki mały epizod kiedy jednego popołudnia zwołano emergency meeting i wymieniono dowództwo – do dzisiaj nikt nie wie po co i przez co to się stało.

    kashmir :
    No dobra, ale jak to się ma do Twojego wieszania chadeków?

    Ale jakiego “wieszania chadeków”? Gdzie ja to napisałem? Pośliń palec i pokaż?
    Napisałem, że w kolejnych krajach upadają rządy i przegrywają chadeckie partie. Nawet w krajach gdzie upadły w ostatnich latach rządy lewicowe, zazwyczaj upadły, bo nie dały rady posprzątać szamba po poprzednikach. A w tym całym bajzlu kończy się moda i klimat na idee w stylu “Europa ojczyzn”.

    kashmir :
    Albo czegoś nie rozumiem, albo czegoś Ty sobie przeczysz ;).

    Skoro nie umiesz pokazać palecem, to wygląda że to pierwsze. :)

  31. hlb
    15/05/2012 o 1:19 pm

    Tak to kurwa jest jak robisz coś, gadasz do ludziów i komentujesz równocześnie w internetach na dwa fronty. Samoobywatelski #facepalm.

  32. 15/05/2012 o 2:01 pm

    @hlb
    [pokazywanie palcem]
    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.
    [/pokazywanie palcem]

    No więc rozchodzi mię się o to, że sformułowałeś wprost warunek upadku gównianej koncepcji Europy Ojczyzn. Mianowicie warunkiem tym miałby być Ostateczny Upadek gównianych chadeckich rządów w UE.

    Tymczasem to z „gównianego chadeckiego rządu” w Polsce jak na razie wyszedł silny sygnał: „skończcie z tą gównianą koncepcja Europy Ojczyzn!”, dlatego się w ogóle odezwałem ja.

    To, czy i jak skończą „gówniane chadeckie rządy”, to osobna kwestia, nie wnikam. Może tylko tyle, że nie zgodzę się, aby utożsamiać z chadecją (typu PO czy niemieckie CDU) konserwatystów. Co najwyżej umiarkowanych konserwatystów. Jak dla mnie to zdrowa postawa, żeby nie trzymać się kurczowo ‘starych sprawdzonych rozwiązań jak dorożki’, ale i nie łapać bezmyślnie wszelkich wzorców ‘postępowych’ – ot, choćby radosna polityka imigracyjna, odbijająca się czkawką różnym Beneluksom.

    Nawet w krajach gdzie upadły w ostatnich latach rządy lewicowe, zazwyczaj upadły, bo nie dały rady posprzątać szamba po poprzednikach.

    Generalizujesz i konfabulujesz. Nie jest to żadna reguła. Zapatero wygrał, bo Hiszpanie wystraszyli się turbanów, po czym sam narobił szamba i przegrał. A najbardziej spektakularną w UE karierą z gatunku ‘poprzednicy narobili szamba’ jest Orban. Swoją drogą kolejny kiepski sprzątacz.


    Żeby było jasne, tak generalnie – ja sam jestem zwolennikiem poglądu, że Europa w kształcie „państwa narodowe luźno związane unią” to anachronizm skazany na zagładę, którego przyszłością jest albo United States of Europa, albo chiński kanton. Ja sam uważam, że ważne jest teraz wsparcie polityków dążących do USE. Nie zgadzam się tylko na proste odwzorowywanie tego w klasycznym dwuwymiarowym podziale ideologicznym, bo IMHO sprawa jest w UE trochę ortogonalna (a przynajmniej diagonalna), bardziej zależna od lokalnej specyfiki narodowej i lokalnej historii danej doktryny.
    Jako ciekawostka – z tego, co kojarzę wywody Korwina, to nie lubi on UE, ale tej konkretnej UE, za jej socjalistyczną trockistowską lewackość, natomiast jest zwolennikiem federalizacji Europy jako takiej. Z kolei „skrajna lewica” w Grecji jest ZTCP za wyjściem z UE.

    PS. A ta wklejka, co to najwyraźniej do jakiejś innej dyskusji wklejałeś, to akurat bardzo fajna jest :).

  33. hlb
    15/05/2012 o 2:30 pm

    kashmir :
    @hlb
    [pokazywanie palcem]
    No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.
    [/pokazywanie palcem]
    No więc rozchodzi mię się o to, że sformułowałeś wprost warunek upadku gównianej koncepcji Europy Ojczyzn. Mianowicie warunkiem tym miałby być Ostateczny Upadek gównianych chadeckich rządów w UE.

    Raczej rozchodzi się o to, że sformułowałeś wprost cwałującą w pizdu konkluzję, że ostateczny upadek gównianej koncepcji Europy Ojczyzn moim zdaniem odbędzie się przez zaśmiecanie parków i niszczenie zieleni – czyli wieszanie chadeków. Tymczasem ja jestem przeciwnikiem przemocy fizycznej, a zachowania nieekologiczne to już wkurwiają mnie do białego.

    IMO obecnie tych smutnych konserwatywnych łosiów z tendencjami neoliberalnymi oczekiwa spokojny i przytulny śmietnik historii. Gdy tam zalegną będziemy im wykładać nasz lewacki chuj na ich prawacki grób. I tyle.

  34. hlb
    15/05/2012 o 2:34 pm

    kashmir :
    PS. A ta wklejka, co to najwyraźniej do jakiejś innej dyskusji wklejałeś, to akurat bardzo fajna jest :).

    A to proszę. Choć nadal czuję się winny zasrywania Majorowi klombów przez moje roztargnienie.

  35. ice devil
    15/05/2012 o 2:37 pm

    @hlb
    A gdzie prowadzisz taką dyskusje można odstać linka?

  36. hlb
    15/05/2012 o 2:40 pm

    ice devil :
    @hlb
    A gdzie prowadzisz taką dyskusje można odstać linka?

    Niestety, to priv garden party, kind of, jest. :-D

  37. emluby
    15/05/2012 o 2:41 pm

    W takim razie zadzwoń do niego i won do pisu

    hlb :

    ice devil :@hlbA gdzie prowadzisz taką dyskusje można odstać linka?

    Niestety, to priv garden party, kind of, jest. :-D

  38. 15/05/2012 o 2:45 pm

    hlb :

    kashmir :@hlb[pokazywanie palcem]No ale to dopiero jak już poupada reszta gównianych chadeckich rządów w Europie razem z ich gównianą koncepcją “Europy ojczyzn”. Wtedy na gruzach obecjen EU, którą oni popsuli zbudujemy wielkie superpaństwo, na które oni będą se mogli płakac do usranej smierci.[/pokazywanie palcem]No więc rozchodzi mię się o to, że sformułowałeś wprost warunek upadku gównianej koncepcji Europy Ojczyzn. Mianowicie warunkiem tym miałby być Ostateczny Upadek gównianych chadeckich rządów w UE.

    Raczej rozchodzi się o to, że sformułowałeś wprost cwałującą w pizdu konkluzję, że ostateczny upadek gównianej koncepcji Europy Ojczyzn moim zdaniem odbędzie się przez zaśmiecanie parków i niszczenie zieleni – czyli wieszanie chadeków. Tymczasem ja jestem przeciwnikiem przemocy fizycznej, a zachowania nieekologiczne to już wkurwiają mnie do białego.
    IMO obecnie tych smutnych konserwatywnych łosiów z tendencjami neoliberalnymi oczekiwa spokojny i przytulny śmietnik historii. Gdy tam zalegną będziemy im wykładać nasz lewacki chuj na ich prawacki grób. I tyle.

    To była licentia poetica ;)

  39. hlb
    15/05/2012 o 3:59 pm

    kashmir :
    Generalizujesz i konfabulujesz.

    Szanowna mamusia kolegi. Chyba.

    kashmir :
    Zapatero wygrał, bo Hiszpanie wystraszyli się turbanów,

    I tu też mamusia kolegi. Czy kolega czytał coś o sytuacji banków w Hiszpanii? Skąd się ona wzięła czytał? Albo czy kolega czytał o sytuacji w skrachowanym budownictwie Hiszpanii? A po pożyczkach w regionach czytał?

    No nie czytał. A jak nie czytał, to niech poczyta zanim znów pierdolnie niedorzecznie „turban”.

  40. fidelio
    15/05/2012 o 6:42 pm

    Na BBC był ostatnio fajny reportaż, koleś pojechał do Grecji rozmawiał tam z ludźmi o kryzysie a na koniec wyciągał z portfela eurosa i drahmę pytając który banknot będzie lepszy dla Grecji. No to łapki kurczę zawsze szły po euraska. To samo potem przećwiczył w Lipsku i Frankfurcie nad Menem tylko zamiast drahmy była deutschmarka – Niemiaszki zamiast wskrzeszać markę też wybierali Euro.

  41. fidelio
    15/05/2012 o 8:39 pm

    Biznes po polsku:

  42. 15/05/2012 o 9:15 pm

    fidelio :
    Biznes po polsku:

    Sęk w tym że całe prawicowe towarzystwo które będzie wytykało rządowi obsuwy z autostradami samo ma pomysły z Kosmosu, w stylu „państwo nie powinno budować autostrad, tylko w całości firmy prywatne” i oczywiście „Deregulować, deregulować!”…

  43. hlb
    15/05/2012 o 9:47 pm

    fidelio :
    Na BBC był ostatnio fajny reportaż, koleś pojechał do Grecji rozmawiał tam z ludźmi o kryzysie a na koniec wyciągał z portfela eurosa i drahmę pytając który banknot będzie lepszy dla Grecji. No to łapki kurczę zawsze szły po euraska. To samo potem przećwiczył w Lipsku i Frankfurcie nad Menem tylko zamiast drahmy była deutschmarka – Niemiaszki zamiast wskrzeszać markę też wybierali Euro.

    Nowa waluta oznacza deprecjację o jakieś 50-60% w krótkim czasie, więc co się dziwisz? W Grecji 70% nie chce opuścić euro. Nie jest zresztą wykluczone, że euro nie opuszczą, tylko ECB zredefiniuje, co to znaczy być w eurozonie. :)

    Grecja sama w sobie nie ma już znaczenia. Ale jeśli policzą, że ewentualne zatopienie Hiszpanii będzie za dużo kosztować banki w Niemczech i Francji, to może się okazac wszystko.

    Choć oczywiście dla samej Grecji na dłuższą mete pożegnanie z euro może być zdrowsze niż utrzymywanie fikcji. Patrz Islandia, Argentyna i takie.

  44. hlb
    16/05/2012 o 11:08 am

    Tej, nareszcie obejrzałem se jutubki z awanturą pod Sejmem, także tę z pyskówką Niesiołowski vs. związkowcy.

    No i oczywiście wąchole z Solidarności to nadal sługusy reakcji. Ale z drugiej strony moje trockistowskie serce chichocze, kiedy widzę jak zabobonny ciemny lud krzyczy do pieczeniarzy i biskupich podnóżków: „no pasaran!, faszystowskie brudne świnie”. :-D

    Jakby nie kalkulować, el futuro es nuestro, towarzysze!

  45. 16/05/2012 o 1:26 pm
  46. hlb
    16/05/2012 o 5:00 pm

    WTEM!
    Ponoć Agent Tomek robił siurkiem wzwód kontrolowany, aby było to ostrzeżeniem przed rozkradaniem jego ojczyzny. Prawda to?

  47. mtwapa
    16/05/2012 o 6:07 pm

    hlb :
    WTEM!
    Ponoć Agent Tomek robił siurkiem wzwód kontrolowany, aby było to ostrzeżeniem przed rozkradaniem jego ojczyzny. Prawda to?

    Nie, nie prawda. Sad ponoc orzekl ze w/g zeznan obserwujacych parke golabkow postronnych swiadkow zadnego hanky-panky nie bylo. Byc moze kontrola nad siurkiem juz nie ta.

  48. hlb
    16/05/2012 o 6:20 pm

    mtwapa :

    hlb :
    WTEM!
    Ponoć Agent Tomek robił siurkiem wzwód kontrolowany, aby było to ostrzeżeniem przed rozkradaniem jego ojczyzny. Prawda to?

    Nie, nie prawda. Sad ponoc orzekl ze w/g zeznan obserwujacych parke golabkow postronnych swiadkow zadnego hanky-panky nie bylo. Byc moze kontrola nad siurkiem juz nie ta.

    Siurek służbowy, więc – wizualizuję sobie – Agent Tomek tylko ostrzegawczo wystrzelił w powietrze, a potem się wylegitymował.

  49. sultan
    16/05/2012 o 9:11 pm

    „Dziecko zwane Lech”

  50. Koniec Polski Prawej
    17/05/2012 o 7:12 am

    Makieta tupolewa stanie w Kałkowie. 20-metrowa
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11733497.html
    Kałkowie – Godowie rules

  51. cyncynat
    17/05/2012 o 9:22 am

    Wlasnie dowiedzialem sie, ze jeden smolenski wariat jest niebezpiecznie blisko mnie: w Australii.

    http://tomaszmachala.natemat.pl/10545,australijski-ekspert-antoniego-macierewicza-firma-z-zona-w-mieszkaniu-za-2-dolary

    Nalezy zwrocic uwage ze T Machala tez nie jest specjalnym bystrzakiem. Chyba temat jest taki ze przyciaga wylacznie balwanow.

  52. vHF
    17/05/2012 o 9:27 am

    To zamyka sprawę. Nie da się równania różniczkowego rozwiązać z żoną w mieszkaniu.

  53. cyncynat
    17/05/2012 o 9:31 am

    Czytam komentarze pod wczesniej podanym tekstem Machaly. O kurwa, o kurwa. Co ludzie potrafia napisac pod wlasnym nazwiskiem…

    „Źródło potencjalnego zamachu mogło być także w Gabonie. Najprawdopodobniej, choć nie można tego dokładnie ustalić, ustrzelili tupolewa wielkim orzeszkiem ziemnym (a dokładnie orzeszkiem ziemia-powietrze).” – pisze Aleksander P.

    „…teraz będzie wybitny badacz z Mongolii , firma badawcza w jurcie – ger … najważniejsze jednak jest to , żeby potwierdził wersję PiS !!!” – nieco nizej dopowiada Lech W.

  54. hlb
    17/05/2012 o 9:56 am

    Toż nie pamiętaće, jak jakiś czas temu Machała przefikuśnie pierdolił w temacie „parówka a dziennikarstwo zaangażowane”? Nie zapomnę, jak się śmiałem czytająć, że Machała był w szoku, iż parówki ulegają pożarciu w każdy dzień tygodnia, nawet w piątek, który dla parówek jest dniem świętym.

    Tutaj Machała popełnia też cudny instant klasyk: „Wydawałoby mi się, że firma zdolna obliczyć tak poważną rzecz, jak rozerwanie samolotu przez dwie bomby w odległej Rosji powinna znajdować się w jakimś biurowcu, a nie w jednym z domów w okolicy mieszkaniowej.”

    A dalej leci blogerskie śledztwo za pomocą gugle stritviu.

  55. hlb
    17/05/2012 o 10:14 am

    OYAYEBE! W tym Lisim huffingtonie woggle niezła śmietanka się zbiera. Expierd Rafał Hirsch donosi:

    „Sondaże wskazują na zwycięstwo antyunijnej Syrizy. (…) Sytuacja polityczna w Grecji i w Unii spowoduje zapewne, że Grecja opuści Unię Europejską ”

    Raz, SYRIZA jest przeciw austerity, nie Unii. Dwa, „zapewne opuści Unię” to chyba, ale, że Hirschowa #twojastara. Ale idźmy dalej…

    „Moim zdaniem słabym punktem w tym rozumowaniu jest założenie, że kolejne greckie wybory wygra antyunijna Syriza. Moim zdaniem ona ich nie wygra. Skrajna lewica i skrajna prawica wypadły tak dobrze w wyborach majowych, bo były one plebiscytem : za lub przeciw polityce zaciskania pasa prowadzonej przez dotychczasowy rząd.”

    No to jak, kolego Hirschu – wygra, nie wygra, wyjdzie, nie wyjdzie? Partie protestu wypadły dobrze, bo ludzie nie chcą austerity, ale le teraz wypadną źle, bo ludzie jednak chcą austerity, tak? Ale idźmy dalej…

    „Moim zdaniem po wyborach czerwcowych Samarasowi dość łatwo będzie zbudować koalicję większościową”

    Nie no jasne Hirschu, jak Samaras i jego ND będą mieć mniej mandatów niż teraz, to im będzie łatwiej o koalicję. A zapewne gdyby wypadli całkiem z parlamentu, to byłoby im już uber-łatwo!

    No ale co się dziwić głupocie, skoro całego swojego pierda expierd Hirschu zaczął od celnego podsumowania swoich wcześniejszych analiz:

    „Okej, myliłem się. Grecy mnie dziś zaskoczyli. Zakładałem że specjalnie przeciągają te swoje negocjacje, po to aby ugrać w Berlinie i Brukseli jakieś złagodzenie narzuconych przez Unię reform. Okazuje się, że to nie były czary na użytek Europy, oni faktycznie nie są w stanie się dogadać.”

    Polska szkoła analizy. Lajeczki. I gratulacje panu Lisu tego cyrku w jego huffingtonu.

    BTW, ten koleś jest jakimś felietonowym w którymś polskim telewizorze, tak? Jak to możliwe? Przecież on stawia spacje przed pytajnikami na swoim własnym blogu?

  56. 17/05/2012 o 10:48 am

    Wyliczenia wyliczeniami, ale jak – w porównaniu z bolandzkim syfem – jak ładnie mieszka. Przypominają mi się znajomi z Australii, którym pokazywali polską bieda-przyrodę i pytali czy ładnie? Nie dziwię się, że nie do końca się podobało.

    Rafał Hirsch robi za eksperta na twitterze i w TefałenBiznes czy jak to się zwie. Occupy Wallstreet to dla niego komuniści, ale ostatnio sam cosik zaczął bąkać, że austerity gówno daje.

  57. hlb
    17/05/2012 o 10:52 am

    galopujący major :
    Rafał Hirsch robi za eksperta na twitterze i w TefałenBiznes czy jak to się zwie. Occupy Wallstreet to dla niego komuniści, ale ostatnio sam cosik zaczął bąkać, że austerity gówno daje.

    Tak znam go właśnie z Twittera. W maju 2011, czyli dwie fazy kryzysu wstecz, pierdolnął epickiego farmazona, że grecki maj 2011 równa się polski grudzień 1981. Zapytałem go wtedy z troską, czy dobrze się czuje, ale nic nie odpowiedział. Chyba się troszkę obraził. Felietonowi są tacy wrażliwi these days.

  58. armatus
    17/05/2012 o 11:00 am

    Ciekawy jestem gdzie będą zarabiać pieniadze Razy, Wolskie i cała reszta niezależnych autorów niepokornych drugiego obiegu, kiedy państwowe TVP i PR pójdą do piachu.

  59. 17/05/2012 o 11:01 am

    armatus :

    Ciekawy jestem gdzie będą zarabiać pieniadze Razy, Wolskie i cała reszta niezależnych autorów niepokornych drugiego obiegu, kiedy państwowe TVP i PR pójdą do piachu.

    Nie pójdą, to RAZ, a dwa RAZy, to są SKOKi. Jest komu lizać.

  60. hlb
    17/05/2012 o 11:07 am

    BTW, te Hirschowe „czary na użytek Europy” i „oni faktycznie nie są w stanie się dogadać” tak naprawdę podszyte są rasistowskim głupim chujem.

    Bo Hirsch implikuje, że wszyscy z troską chcą pomóc Grecji, tylko te śmierdzące leniwe pastuchy, które nie pokumały jakie wielkie dobro płynie z faktu, że program pomocowy każe im wpierdalać brukiew przez następne 10 lat, w zamian za co – no co w zamian? W zamian będą mieli w 2022 tak jak Włochy teraz.

    A Włochy jak wiemy, obecnie są w dupie i muszą zgodnie z zaleceniami zaciskać pasa i wpierdalać suchy makaron, żeby nie znaleźć się w sytuacji następnej Grecji. Hahahaha…

  61. 17/05/2012 o 11:10 am

    hlb :

    BTW, te Hirschowe “czary na użytek Europy” i “oni faktycznie nie są w stanie się dogadać” tak naprawdę podszyte są rasistowskim głupim chujem.

    Bo Hirsch implikuje, że wszyscy z troską chcą pomóc Grecji, tylko te śmierdzące leniwe pastuchy, które nie pokumały jakie wielkie dobro płynie z faktu, że program pomocowy każe im wpierdalać brukiew przez następne 10 lat, w zamian za co – no co w zamian? W zamian będą mieli w 2022 tak jak Włochy teraz.

    A Włochy jak wiemy, obecnie są w dupie i muszą zgodnie z zaleceniami zaciskać pasa i wpierdalać suchy makaron, żeby nie znaleźć się w sytuacji następnej Grecji. Hahahaha…

    Może nie rasistowskim, ale balcerowiczowskim.

  62. hlb
    17/05/2012 o 11:16 am

    galopujący major :
    Może nie rasistowskim, ale balcerowiczowskim.

    Wszystko jest możliwe. W każdym razie istnieje cała grupa (na szczęście topniejąca) obserwatorów, którzy widzą problem grecki, problem portugalski, problem irlandzki, problem hiszpański, problem włoski, problem belgijski, problem słoweński, ale ni chuja nie umieją zauważyć szerszych prawidłowości.

    Ale jest taka teoria, że ta niezdolność to raczej nowa jednostka chorobowa, niż zwykłe ograniczenie umysłowe.

  63. hlb
    17/05/2012 o 11:38 am

    Przez was zamiast sumiennie szkodzić ludzkości czytam ten Lisington Post. A tam nagle… żona samego Lisa, Lisowa, donosi:

    „Właśnie w tym momencie przypominam sobie, “jak to się robi w newsroomie”. Musi cię “coś” dotknąć, poruszyć, czasami wkurzyć do żywego”.

    No, to obok polskiej szkoły analizy, mamy też polską szkołę newsroomu.

    BTW, czy do telewizji przyjmują wyłącznie ludzi którzy zdradzają rozczulającą nieporadność w zapisywaniu swoich myśli?

  64. hlb
    17/05/2012 o 2:24 pm

    Wpadłem tylko posiać herezję: u felietonowego Wojtka rozwineła się ciekawa dyskusja około TED.com-owa. Felietonowy nawet nadzwyczaj mało farmazoni. Stara się ostatnio, że aż ciężko się przypierdolić.

  65. 17/05/2012 o 7:23 pm

    Tymczasem w RM wystąpił mały wyjątek krytyczny:

    – Cały świat pilotów, w którym ciągle się jeszcze obracam, świat lotniczy na świecie nie wierzy w ten zamach, jak to pan często używa, i w te wybuchy – ciągnął były pilot. – Po prostu zawiniła pogoda, która jest pierwszy sprawcą, a piloci starali się wylądować, bo wieźli ważne osobistości na ważną uroczystość. No i niestety nie mogło się udać po prostu i koniec.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,Zgrzyt-w-Radiu-Maryja-Byly-pilot-nikt-nie-wierzy-w-zamach,wid,14496388,wiadomosc.html?ticaid=1e772

  66. Anonimowy Lurker
    18/05/2012 o 8:22 am

    Ja może coś takiego zostawię:

  67. hlb
    18/05/2012 o 11:58 am

    @Anonimowy Lurker

    Mighty shit, this is!
    „Wpadnij, zobacz skąd biorą się księża”
    Ermmm, to nie inni księża robią ich swoimi, like, kropidłami?

  68. otto
    18/05/2012 o 12:07 pm

    księża się biorą i biorą
    niektórzy spadają z nieba z żabami z deszczem
    niektórego przyniesie bocian
    niektórzy z nadmanganianu potasu
    a w Pelplinie z Biblii Gutenberga

  69. sickofitall
    18/05/2012 o 12:15 pm

    No, no, te słodkie zabawy pod drzewkiem dość mocno zawężają target tej reklamówki.

  70. hlb
    18/05/2012 o 12:25 pm

    Ofc najfajniejsze jest to, że oni się podpinają pod jakiś festiwal nauki. No po oczywiście dawanie do buzi krakersów z komunikanta to jest nauka. Tak ja, ja wiem, fizyka czy chemia, albo choćby biologia?

  71. hlb
    18/05/2012 o 12:32 pm

    Oh, wait! Komunikant to jest ta złota cukiernica, w której trzyma się krakersy, czy sam krakers? To jest za trudna religia jak dla mnie…

  72. emluby
    18/05/2012 o 12:48 pm

    Bez kitu #itsogej

    sickofitall :
    No, no, te słodkie zabawy pod drzewkiem dość mocno zawężają target tej reklamówki.

  73. Anonimowy Lurker
  74. hlb
    19/05/2012 o 12:21 am

    The Guardian ma story o Towarzyszu Tsiprasie. Kładę wam tu, jakby co. Czuwaj.
    http://www.guardian.co.uk/world/2012/may/18/greek-leftist-leader-alexis-tsipras

  75. 19/05/2012 o 1:56 pm

    Anonimowy Lurker :
    Ja może coś takiego zostawię:

    „Ten film wideo został usunięty przez użytkownika.”

  76. hlb
    19/05/2012 o 2:28 pm

    DoktorNo :

    Anonimowy Lurker :
    Ja może coś takiego zostawię:
    [youtube

    “Ten film wideo został usunięty przez użytkownika.”

    Drwiąc zrobiliśmy przykrość właścicielom ekologicznej hodowli młodych księży – i się na nas obrazili. Chuja będzie, nie lolkontent.

  77. 19/05/2012 o 7:30 pm
  78. cyncynat
    20/05/2012 o 11:09 pm

    Troche kultury: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/may/20/marvel-avengers-assemble-3d-experience

    Chyba zajumam to, jak juz wygrzebie sie spod wazniejszych spraw.

  79. armatus
    22/05/2012 o 7:47 pm

    Stand up comedy w wykonaniu BIniendy:

    http://foto.niezalezna.pl/thumbnails.php?album=123

    W programie także promocja garnków Gazety Polskiej i talk show Sakiewicza „Ludzie pozytywnie zakręceni”.

  80. jaja
    22/05/2012 o 9:24 pm

    Na uboczu, Leski nie wymienił dowodu i oniemiał: „Oniemiałem. Próbowałem dowodzić, że konstytucja stanowi o podziale kompetencji i nie przyznaje uprawnień organów państwowych prywatnym spółkom.”
    http://b.leski.pl/index.php/2012/05/22/1097/

  81. Opos
    22/05/2012 o 11:35 pm

    Stand up comedy nie dziwi, bo Binienda to John Oliver:

    http://foto.niezalezna.pl/displayimage.php?album=123&pid=1646#top_display_media

  82. bronislaw
    23/05/2012 o 3:24 am

    jaja :
    Na uboczu, Leski nie wymienił dowodu i oniemiał: “Oniemiałem. Próbowałem dowodzić, że konstytucja stanowi o podziale kompetencji i nie przyznaje uprawnień organów państwowych prywatnym spółkom.”
    http://b.leski.pl/index.php/2012/05/22/1097/

    A bo wszyscy tacy mądrzy a nikt nikogo do sądu nie poda. Co się stało z polską tradycją pieniactwa i wieloletnich sporów o byle co?

  83. emluby
  84. Anonimowy Lurker
    23/05/2012 o 9:47 am

    O jezu jezu, tatuaż z pomnikiem małego powstańca…
    http://blog.surgepolonia.pl/2012/05/patriotyczne-tatuaze/

  85. emluby
    23/05/2012 o 10:50 am

    hahah imho papiesz jest lepszy wygląda jak joda

    Anonimowy Lurker :
    O jezu jezu, tatuaż z pomnikiem małego powstańca…
    http://blog.surgepolonia.pl/2012/05/patriotyczne-tatuaze/

  86. hlb
    23/05/2012 o 10:57 am

    emluby :
    hahah imho papiesz jest lepszy wygląda jak joda

    Anonimowy Lurker :
    O jezu jezu, tatuaż z pomnikiem małego powstańca…
    http://blog.surgepolonia.pl/2012/05/patriotyczne-tatuaze/

    Tamże: „Patriotyczne grafiki w sarmackim stylu”. Uwielbiam kicz, ale ten jest nawet dla mnie zbyt czerstwy. „Radość, wierność, walka” i serduszka w stylu piórnika 12latki. Mjodass.

    Also, ostatni obrazek u dołu: „Spotkanie pokoleń: żołnierz Grom-u i żołnierz wyklęty”. BEDE GRAU W GRE meets sarmackie sajensfikszon. Lajeczki również.

  87. cyncynat
    23/05/2012 o 11:57 am

    Troche hermetyczny nius. Jakis czas temu plakalem, ze moja ulubiona blogerka skasowala bloga po tym jak nieostroznie zakomciowalem (troche zlosliwie) po dwuch latach lurkowania. Tyle radochy stracilem. Ale byc moze znalazlem stosowna heiress apparent.
    http://szopa.natemat.pl/11991,5-prac-domowych-przed-wizyta-w-dolinie-krzemowej
    http://blog.kurasinski.com/2012/04/17/julia-krysztofiak-szopa-blackbox-vc-czerpiemy-z-najlepszych-wzorcow-doliny-krzemowej/

    Browsowanie po stronie jej firmy tez samo w sobie jest fajne. Oto polsko-kalofornijski startupowiec: http://www.linkedin.com/pub/michal-wroczynski/1/361/159

    od 8 lat startupuje, ale co. „My name is Changer. Game Changer.”

  88. cyncynat
    23/05/2012 o 11:58 am

    kurwa: dwoch, dwoch, dwoch, dwoch.

  89. vHF
    23/05/2012 o 12:19 pm

    cyncynat :
    http://szopa.natemat.pl/11991,5-prac-domowych-przed-wizyta-w-dolinie-krzemowej

    Znakomite. Dokładnie coś takiego było mi dzisiaj potrzebne. Wracam do pracy :-)

  90. emluby
    23/05/2012 o 12:26 pm

    Ja jebe, co za skarlały przeszczep amerykańskiej kultury hipstersko-przedsiębiorczej. Swoją drogą jeżeli kasę ludzie na tym robią startapowanie startapów, to ja chcę.

    cyncynat :Troche hermetyczny nius. Jakis czas temu plakalem, ze moja ulubiona blogerka skasowala bloga po tym jak nieostroznie zakomciowalem (troche zlosliwie) po dwuch latach lurkowania. Tyle radochy stracilem. Ale byc moze znalazlem stosowna heiress apparent.http://szopa.natemat.pl/11991,5-prac-domowych-przed-wizyta-w-dolinie-krzemowejhttp://blog.kurasinski.com/2012/04/17/julia-krysztofiak-szopa-blackbox-vc-czerpiemy-z-najlepszych-wzorcow-doliny-krzemowej/
    Browsowanie po stronie jej firmy tez samo w sobie jest fajne. Oto polsko-kalofornijski startupowiec: http://www.linkedin.com/pub/michal-wroczynski/1/361/159
    od 8 lat startupuje, ale co. “My name is Changer. Game Changer.”

  91. vHF
    23/05/2012 o 12:34 pm

    emluby :
    Swoją drogą jeżeli kasę ludzie na tym robią startapowanie startapów, to ja chcę.

    Czy Ty się przypadkiem nie przywiązujesz za bardzo do produktu?

  92. vHF
    23/05/2012 o 12:38 pm

    A ja mam takie:
    http://natemat.pl/15577,w-polsce-coraz-popularniejsze-sa-malo-znane-jezyki-po-co-sie-ich-uczymy
    Nie jest to tekst na miarę Julii K Szopy, ale w konkursie na bezpośredni cytat wygrywa bezapelacyjnie:

    Jedna z naszych redakcyjnych koleżanek przyznała, że lubi uczyć się języków, które są mało znane. Jak twierdzi, język turecki ułatwił jej porozumiewanie się z mieszkańcami w Turcji, natomiast język słowacki przydał się jej do rozmów z policjantami za naszą południową granicą.

  93. mtwapa
    23/05/2012 o 12:44 pm

    vHF :
    A ja mam takie:
    http://natemat.pl/15577,w-polsce-coraz-popularniejsze-sa-malo-znane-jezyki-po-co-sie-ich-uczymy
    Nie jest to tekst na miarę Julii K Szopy, ale w konkursie na bezpośredni cytat wygrywa bezapelacyjnie:

    Jedna z naszych redakcyjnych koleżanek przyznała, że lubi uczyć się języków, które są mało znane. Jak twierdzi, język turecki ułatwił jej porozumiewanie się z mieszkańcami w Turcji, natomiast język słowacki przydał się jej do rozmów z policjantami za naszą południową granicą.

    Slow clap….

    BTW, trace kontakt z polskim czy tez „chinologia” to wymysl bubkow co nie wiedza ze sa sinologami?

  94. cyncynat
    23/05/2012 o 12:50 pm

    Ach, natemat.pl to nowy salon24.pl
    Moze zaloze fejk profil na fejsbuku, napije sie wina i pojde pisac glupie komenty.

  95. emluby
    23/05/2012 o 12:50 pm

    Trzecie już dzisiaj #jajjebie. Swoją drogą ludzie czasami zadziwają mnie swoimi ograniczonymi horyzontami. Nie wróżę huftingtonlis przyszłości z takimi baranami.
    @VhF
    Słusznie zauważyłeś, że chyba tak, ale tobie nie wróżę także kariery w dolinie krzemowej ponieważ : „Mimo kultury wzajemnej pomocy, musisz mieć się z czego utrzymać, ale to nie jest wyjątkowe dla Doliny. Prawne aspekty imigracji nie są łatwe, ale nie są nie do przeskoczenia. Ludzie przeciętni mają ciężko, bo Dolina przyciąga niesamowite talenty i średniakom może być bardzo trudno się przebić.”

    vHF :A ja mam takie:http://natemat.pl/15577,w-polsce-coraz-popularniejsze-sa-malo-znane-jezyki-po-co-sie-ich-uczymyNie jest to tekst na miarę Julii K Szopy, ale w konkursie na bezpośredni cytat wygrywa bezapelacyjnie:

    Jedna z naszych redakcyjnych koleżanek przyznała, że lubi uczyć się języków, które są mało znane. Jak twierdzi, język turecki ułatwił jej porozumiewanie się z mieszkańcami w Turcji, natomiast język słowacki przydał się jej do rozmów z policjantami za naszą południową granicą.

  96. cyncynat
    23/05/2012 o 12:55 pm

    Ale Julia K Szopa to JEST niesamowity talent!

  97. cyncynat
    23/05/2012 o 12:57 pm

    co najmniej literacki, ale calkiem mozliwe ze w pantonimie tez dobra

  98. cyncynat
    23/05/2012 o 12:59 pm

    pantomimie. sorry, chyba czas na glupie komenty na natemat

  99. emluby
    23/05/2012 o 1:04 pm

    3 kliki dalej od podanych powyżej linków i kolejna brecha- Czy ylsicie że po przeczytaniu tego art. menadzerowie i przedsiębiorcy ruszą po polską kalsykę ? http://marekwojciechowski.natemat.pl/15259,boleslawa-prusa-przypadki-dla-biznesu

    cytat imho perełka ” To jedno wielkie studium przypadku napisane w przystępnej i strawnej formule metafory opisującej tak naprawdę trudne i skomplikowane mechanizmy władzy”

  100. emluby
    23/05/2012 o 1:06 pm

    aaa, i jeszcze jedno. Obejrzyjcie pięc ostatnich zdjęć
    http://blog.surgepolonia.pl/2012/03/fotografia-patriotyczna/
    Polak Patryiota = ujebana faciata. WTF ?

  101. vHF
    23/05/2012 o 1:13 pm

    emluby :
    Słusznie zauważyłeś, że chyba tak, ale tobie nie wróżę także kariery w dolinie krzemowej ponieważ : “Mimo kultury wzajemnej pomocy, musisz mieć się z czego utrzymać, ale to nie jest wyjątkowe dla Doliny. Prawne aspekty imigracji nie są łatwe, ale nie są nie do przeskoczenia. Ludzie przeciętni mają ciężko, bo Dolina przyciąga niesamowite talenty i średniakom może być bardzo trudno się przebić.”

    Ja to wiem, więc jako ucieleśnienie obdartej przeciętności do żadnych Stanów się nie pcham.

  102. cyncynat
    23/05/2012 o 1:14 pm

    brud dodaje wiarygodnosci. immersion. umazali laske to pewnie i jej latwiej uwierzyc, ze przez ostatnie 3 dni walczyla z niemcami i komuchami. a moze nawet zydami

  103. vHF
    23/05/2012 o 1:16 pm

    cyncynat :
    Ach, natemat.pl to nowy salon24.pl
    Moze zaloze fejk profil na fejsbuku, napije sie wina i pojde pisac glupie komenty.

    FB faktycznie pożera Internet jeśli nawet nie można potrollować bez konta.

  104. cyncynat
    23/05/2012 o 1:16 pm

    vHF :

    emluby :
    Słusznie zauważyłeś, że chyba tak, ale tobie nie wróżę także kariery w dolinie krzemowej ponieważ : “Mimo kultury wzajemnej pomocy, musisz mieć się z czego utrzymać, ale to nie jest wyjątkowe dla Doliny. Prawne aspekty imigracji nie są łatwe, ale nie są nie do przeskoczenia. Ludzie przeciętni mają ciężko, bo Dolina przyciąga niesamowite talenty i średniakom może być bardzo trudno się przebić.”

    Ja to wiem, więc jako ucieleśnienie obdartej przeciętności do żadnych Stanów się nie pcham.

    Slusznie, nikt by Cie tam nie chcial. Startupowcy dropoutuja sie z prestizowych (np warszawskich) uczelni, a nie tak jak Ty…

  105. cyncynat
    23/05/2012 o 1:19 pm

    nie tylko umazany, ale i krzywy. ale za to dobrze ukarmiony

  106. cyncynat
    23/05/2012 o 1:22 pm

    Tymczasem nowosci ze swiata biznesu: http://natemat.pl/15567,sezon-truskawkowy-sie-zaczal-niestety-w-tym-roku-znowu-drozszy

    przepraszam, jeszcze dwa kieliszki i ide spac

  107. cyncynat
    23/05/2012 o 1:27 pm

    Nie no. Polscy (i nie tylko) startupowcy mnie wciagneli. Czy wiecie ze istnieje Krakow Startup Community?
    Prosze: http://www.hive53.com/made-in-krk.html

    Tylko zaczalem przegladac, od konca, a juz znalazlem piekny i bardzo polski krakowski startup: „Zadane.pl – Polish social learning network – share your knowledge with others!”

    Jesli myslicie, ze to startup do odrabiania zadan domowych, to nie pomyliliscie sie: http://zadane.pl/

  108. emluby
    23/05/2012 o 1:33 pm

    nie znam się ale ogólnie te startapy to straszna bieda. ten od rozwiązywania prac domowych chyba najfajniejszy

  109. vHF
    23/05/2012 o 1:38 pm

    Dwadzieścia startapów i ani jednego papieskiego. Made in KRK my ass, wszystko jebany element napływowy.

  110. cyncynat
    23/05/2012 o 1:46 pm

    pomysly:

    1. Social network dla organizacji pielgrzymek

    2. Social network dla antykomunistycznego podziemia – http://www.bekniecie.pl

    3. Social network dla blogerow sledczych (hmm, ale to juz istnieje, w 200 odmianach)

  111. hlb
    23/05/2012 o 3:52 pm

    O, dzisiaj w programie dissowanie The Lisington Post! Super. To ja też się przyłączę…

    Parę dni temu były w natemat.pl epickie parówki o tym, z czego zrobione są Francuzki. Autorka serwowała tam farmazony przeepickie, jak ten:

    „Warto też poobserwować Francuzki w restauracji. Nawet gdy staje przed nią koszyczek najświeższego, najsmakowitszego pieczywa jako „czekadełko” przed daniem głównym, ona się nie skusi. ”

    Ale dziś Hanka Lisowa postanowiła dorzucić do tego jeszcze swoje trzy parówki.

    Ewidentnie w odróżnieniu od pozostałych portali i psychiatryków, natemat.pl nie agreguje, tylko grafomani twórczo i samodzielnie.

  112. hlb
    23/05/2012 o 3:54 pm

    BTW, czy tylko mnie Hanka Lisowa na zdjęciu do blogasia przypomina Laurę Palmer leżącą w worku na kamykach w pilocie „Twin Peaks”?

  113. hlb
    23/05/2012 o 4:03 pm

    …także Tomasz Machała – zatrudniony w Lisaowym Pol-Pimpie na stanowisku Dudały – został expierdem kulinarnym i odkrył nową ciekawą potrawę: wódka z ogórkiem. A było to tak…

    „Zaczęliśmy od nalewki z pędów sosny. Przepis na nią można znaleźć w kilku miejscach w sieci. Nasza nalewka dojrzewała tylko trzy miesiące, ale w wódce czuć już było podlaskie drzewo. Gospodarz podał do niej ogórki małosolne, tworząc ciekawe zestawienie smaków.”

    Trendsetterzy się na kamieniu nie rodzą. Lisi ich wykopują…

  114. emluby
    23/05/2012 o 4:41 pm

    @hlb
    ja pierdolę, jak plasuje czy targetuje lis swojego huftingtona? w dość dużą w polsce grupę debili ?

  115. hlb
    23/05/2012 o 5:08 pm

    emluby :
    @hlb
    ja pierdolę, jak plasuje czy targetuje lis swojego huftingtona? w dość dużą w polsce grupę debili ?

    Nie masz pojęcia jak znakomitym targetem są debile! W kapitalizmie jeden debil ma wartość sześciu spryciarzy.

  116. 23/05/2012 o 6:13 pm

    Ludzie, ją po pracy jestem, a wy tu wrzucacie takie cudeńka przegrzewajace mi CPU w głowie. :D

    Te historyjki startupowe przypominają mi artykuły w prasie, o nastolatkach co wydłubały w PHP i htmlu jakiejś stronki w stylu recenzje aptek i restauracji i niby kasę robią ba tym…

  117. sickofitall
    23/05/2012 o 6:28 pm

    O, a tymczasem prawicowa polityka zagraniczna w pigułce:
    http://ludwikdorn.salon24.pl/419893,prezes-pis-ostatnia-nadzieja-po

    W skrócie: na złość Tuskowi i Angeli zjednoczmy siły i zablokujmy wstąpienie Chorwacji do UE.

    A to perełka prawicowej myśli politycznej:

    „Chorwacja należy do tych państw europejskich, które są objęte protekcją i patronatem Niemiec. Przypominam sobie, że nieraz rozmawialiśmy o tym w latach dziewięćdziesiątych, kiedy to właśnie decyzja Niemiec o natychmiastowym uznaniu niepodległości Chorwacji i Słowenii, dała początek rozpadowi Jugosławii na drodze morderczych konfliktów zbrojnych, a nie kontrolowanego rozpadu, na co istniały poważne szanse. Zablokowanie akcesji Chorwacji do UE uderzyłoby zatem w prestiż, pozycję i interesy Niemiec – najsilniejszego kraju UE, na który orientuje się obecny rząd i osobiście premier Donald Tusk. Nie sądzę, by polityk, który nie zdołał w Polsce przeprowadzić z racji antydemokratycznego tępienia prawicowej opozycji ratyfikacji traktatu akcesyjnego z Chorwacją tak istotnego dla Niemiec mógł liczyć na uznanie europejskich salonów oraz karierę i posady w instytucjach unijnych. Nasz nacisk może okazać się zatem skuteczny.”

    Podobno Dorn to z tych inteligentniejszych.

  118. hlb
    23/05/2012 o 7:14 pm

    DoktorNo :
    Te historyjki startupowe przypominają mi artykuły w prasie, o nastolatkach co wydłubały w PHP i htmlu jakiejś stronki w stylu recenzje aptek i restauracji i niby kasę robią ba tym…

    Tej ale ja znam takich co wydłubali w piejczpi coś w stylu recenzje restauracji i trzepią na tym kasę :-D. O, pierwsza z brzegu: http://www.toptable.co.uk/

    Inna sprawa że wirtualna gospodarka jest w Polsce tak wirtualna, że normalnie jej nie widać nawet przez Google goggle.

    sickofitall :
    O, a tymczasem prawicowa polityka zagraniczna w pigułce

    Czy ja dobrze rozumiem te dornie brednie? Chciałby zablokować przystąpienie Chorwacji do UE po to tylko, żeby udowodnić że jego mały prawicowy fiutek nie jest taki krótki jak to wszyscy opisują?

    Chryste, przy Dornie rekursywny bełkot NFarage w EU to jest finezyjna myśl polityczna.

    BTW, fascynuje mnie, że tzw. Grexit to jest top temat dla każdego medium w Europie, tymczasem nie znalazłem żadnej ciekawej opinii na ten temat w polskich mediach (nieciekawe to IMO też te, które po prostu tłumaczą na kolanie kawałek NYT czy czegoś). Nic tylko, kurwa, piłkarzyki, grubasy z grycanu i fafnoste pierdolenie Kaczyńskiego. Bolanda jest jeszcze w tej EU, czy już nie jest?

  119. 23/05/2012 o 7:20 pm
  120. hlb
    23/05/2012 o 7:20 pm

    TYMCZASEM NA ŻWIRKU ZA GRARAŻEM:
    „Katastrofa smoleńska podzieliła nawet polskich motocyklistów. Ci wierni Radiu Maryja odeskortowali kopię obrazu Matki Boskiej z Jasnej Góry do sanktuarium w Gietrzwałdzie.”:

    Cojapacze! Cojapacze!

    http://www.polityka.pl/spoleczenstwo/artykuly/1526569,1,katastrofa-smolenska-dzieli-motocyklistow.read#ixzz1viLoPa3q

  121. hlb
    23/05/2012 o 7:26 pm

    DoktorNo :

    sickofitall :
    Podobno Dorn to z tych inteligentniejszych.

    A tu coś bardziej z Kosmosu:
    http://www.pch24.pl/wiosenna–anty-moda,2234,i.html#ixzz1vh8TUo6V (za Tweetem gospodarza)
    http://www.pch24.pl/wspolczesne-pospolite-ruszenie–nie-tylko-armia-zawodowa,2389,i.html

    Oooo, niedościgłym wzorem sarmackiego pierdolenia na tematy paramilitarne jest my personal fav, Marek Kajdas. Polecam te dwa dzieła, oba kwalifikują się natychmiastowej ekranizacji:

    http://marekkajdas.nowyekran.pl/post/11563,obrona-narodowa-pomysl-na-najsilniejsza-na-swiecie-piechote-narodowych-sil-zbrojnych

    http://marekkajdas.nowyekran.pl/post/7028,wizja-sil-zbrojnych-rp-2030-czyli-new-world-order-i-zdrada-final

    To drugie – wraz dwiema częściami poprzedzającymi. Prawacki cymes!

  122. hlb
    23/05/2012 o 7:52 pm

    O! Ziemkiewicz meets Fronda. Zaczyna się tak…

    „Objął Pan patronat honorowy nad konferencją „Literatura, film science fiction i fantasy jako przejaw kontestacji rzeczywistości politycznej”.

    A potem jest już tylko śmieszniej i śmieszniej.

  123. 23/05/2012 o 8:01 pm

    #tatuarzepatriotycze

    Te wyglądają mi znajomo. Był na Salonie24.pl taki jeden o ksywie Lach… Styl bardzo podobny. Miał nawyk naśladować staropolszczyznę i identyfikować się z amerykańską Konfederacją.

    Aaaa, to ten agent:

    http://lach.salon24.pl/78742,polityczna-poprawnosc-kiss-my-white-a

  124. sickofitall
    23/05/2012 o 8:12 pm

    hlb :
    Czy ja dobrze rozumiem te dornie brednie? Chciałby zablokować przystąpienie Chorwacji do UE po to tylko, żeby udowodnić że jego mały prawicowy fiutek nie jest taki krótki jak to wszyscy opisują?

    Na to wygląda, choć w komciach pojawiła się teza, że to marna prowokacja. Podobno chodzi o to żeby zmusić Jarka do opuszczenia spodni, a potem szybko się schować i pokazywać go paluchem roześmianej gawiedzi.

  125. 23/05/2012 o 10:19 pm

    hlb:

    #PatronatRAZa

    Niech ktoś mu powie, że cyberpunk to jedną wielką lewacka propaganda, a Gibson był lewakiem umykajacym przed służba wojskową w Wietnamie… :P

  126. 23/05/2012 o 10:55 pm

    Wtem zapowiada sie megalol na Euro

    Czy ktoś szykuje prowokację na Euro2012? Powtórka z „Dworca Wschodniego”?
    Kilkanaście dni temu w „Naszym Dzienniku” (z 4.05.2012 r.) komentując przygotowania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo podczas turnieju Euro 2012, napisałem:
    „Nie można również wykluczyć, że może dojść do prób prowokacji i wywołania zamieszek, jak ostatnio 11 listopada 2011 r., celem skompromitowania Polski na arenie międzynarodowej.”

    http://niezalezna.pl/28675-smolenska-miesiecznica-i-rosjanie-w-%E2%80%9Ebristolu%E2%80%9D

    http://wgadowski.salon24.pl/420001,jewro-spoko-i-kurica

  127. hlb
    23/05/2012 o 11:06 pm

    DoktorNo :
    hlb:
    #PatronatRAZa
    Niech ktoś mu powie, że cyberpunk to jedną wielką lewacka propaganda, a Gibson był lewakiem umykajacym przed służba wojskową w Wietnamie… :P

    Zwizualizowałem sobie, jak pytasz Ziemkiewicza o ten cyberpunk, a on dziamka w tym swoim dziamkającym stylu: „Cyberpunk najpierw był wspaniałą sarmacką ideą, w której brali udział tylko partiotyczni, narodowo uświadomieni Polacy przez duże pe, ale potem przyszli Lenin i Michnik i niestety ukradli, zniszczyli, sprzeniewierzyli, splugawili, zakłamali bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. A także Lenin… I Michnik… I Lenin… Lenin”.

    sickofitall :

    hlb :
    Czy ja dobrze rozumiem te dornie brednie? Chciałby zablokować przystąpienie Chorwacji do UE po to tylko, żeby udowodnić że jego mały prawicowy fiutek nie jest taki krótki jak to wszyscy opisują?

    Na to wygląda, choć w komciach pojawiła się teza, że to marna prowokacja. Podobno chodzi o to żeby zmusić Jarka do opuszczenia spodni, a potem szybko się schować i pokazywać go paluchem roześmianej gawiedzi.

    Dorn jest Ziemkiewiczem polskiej fraszkistyki. A Ziemkiewicz jest Dornem polskiej fantastyki. Obaj natomiast są dla mnie skończonymi Legutkami, ale bez profesorskiego tytułu.

  128. armatus
    24/05/2012 o 2:08 am

    Bańka polskich startupów sflaczała z pierdzącym dźwiękiem, zanim w ogóle zdążyła się nadąć.

  129. 24/05/2012 o 7:17 am

    hlb:

    A pamiętasz, jak polskie telewizornie przypomniały sobie po miesiącu że w krajach arabskich trwają w najlepsze rewolucję? To dopiero był blackout!

  130. cyncynat
  131. 24/05/2012 o 9:03 am

    @hlb, DoktorNo

    Co to „Grexit”? Były jakieś rewolucje w krajach arabskich? A co na to ojciec Madzi?

  132. hlb
    24/05/2012 o 9:28 am

    DoktorNo :
    hlb:
    A pamiętasz, jak polskie telewizornie przypomniały sobie po miesiącu że w krajach arabskich trwają w najlepsze rewolucję? To dopiero był blackout!

    No właśnie nie pamiętam, bo nie mogę, byłem wtedy małym chłopcem. To znaczy, chciałem powiedzieć, że od wieeelu lat nie używam polskich mediów do poszukiwania informacji o świecie.

    To jest generalnie ciekawe zjawisko. Internet przyniósł eksplozję komciosraczki po polsku. Można pomyśleć, że to dla tak niszowego języka to jest dobre. Ale ta komciosraczka wypiera również quality content w tym języku.

    Jeśli szukam solidnej informacji czy rzetelnej opinii, to korzystam z angielskiego, rzadko przychodzi mi do głowy, żeby czytać po polsku. Polski zarezerwowany mam tylko do trollowania. :)

    Ja mam tak, bo dawno nie mieszkam w Polsce. Ale myślę, że na długi run czeka to również polskojęzyczne osoby żyjące w Polsce.

    Ofc, ironia leży w tym, że największymi producentami komciosraczki przyspieszającej zjawisko trollizacji polskiego są prawacy, samozwańczy obrońcy polskości i polszczyzny.

    kashmir :
    @hlb, DoktorNo
    Co to “Grexit”? Były jakieś rewolucje w krajach arabskich? A co na to ojciec Madzi?

    Also – Rutkowski i Piróg (Piróg? Pyrkosz? jak się nazywa ten hipsterski guru?).

  133. 24/05/2012 o 4:40 pm

    hlb:

    To tak samo jak tylko że ją mieszkam w PL, czyli znaczy się jestem migrantem wewnętrznym. :D

  134. 25/05/2012 o 10:55 am
  135. hlb
    25/05/2012 o 11:09 am

    DoktorNo :
    hlb:
    To tak samo jak tylko że ją mieszkam w PL, czyli znaczy się jestem migrantem wewnętrznym. :D

    No właśnie właśnie :)

    And now for something completely different… U nas też prześladują księży, kiedy mówią co myslą. Prawie jak Tadka Rydzyka z Torunia.

    http://www.metro.co.uk/home/900135-unholy-post-lands-sin-is-fun-vicar-in-hot-water

  136. 29/03/2013 o 9:33 pm

    Thanks for another informative site. The place else may just I get that kind of info written in such an
    ideal means? I’ve a venture that I’m just now running on, and
    I have been at the glance out for such information.

  137. 02/04/2013 o 1:52 am

    Everyone loves what you guys tend to be up too. This sort of clever work and coverage!
    Keep up the very good works guys I’ve included you guys to blogroll.

  138. 02/04/2013 o 6:18 am

    With havin so much content do you ever run into any problems of plagorism or
    copyright infringement? My website has a lot of exclusive content I’ve either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my agreement. Do you know any ways to help prevent content from being stolen? I’d genuinely appreciate it.

  139. 26/06/2013 o 7:32 pm

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to mention that I have really enjoyed browsing your weblog posts. In any case I will be subscribing in your feed and I am hoping you write once more very soon!

  140. 04/07/2013 o 7:20 am

    Thanks for your personal marvelous posting! I definitely enjoyed reading it, you will be a great author.
    I will remember to bookmark your blog and may come back someday.

    I want to encourage you to definitely continue your great posts, have a nice
    weekend!

  141. 12/09/2013 o 4:44 pm

    Team building is important because network marketing is dependent on the performance
    of the team. When explored in a few search engines, there
    are many offerings of make money online software which
    can be for free and downloadable complete with a preview and easy try it for yourself instructions.
    The idea is that if the opportunity is worthwhile letting them check it out before they have to pay is
    a good way to enroll new members.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: