Strona główna > felietonik > Polaczki stawiają Szkota Norwegom

Polaczki stawiają Szkota Norwegom

Króciutki, tygodniowy urlop dał mi tę chwilową satysfakcję, że niemal odcięty od sieci (działał tylko niezmordowany twitter), wreszcie zmuszony zostałem do porzucenia wstydliwego zwyczaju zaglądania w otchłań, za każdym razem, gdy COŚ się dzieje, a pacjenci zaczynają blogować. Piszę „zwyczaj wstydliwy”, bo w sumie to bardzo przykre, że, gdy tragicznie zginie ileś osób, tzw. opiniotwórcze, prawicowe portale tradycyjnie zaczynają dostarczać gigabajtów tragikomicznego contentu, a ja – i Wy również, moi drodzy czytelnicy – zanurzam się weń coraz głębiej i głębiej, zyskując lola kosztem najzwyklejszej, ludzkiej empatii. A nie wypada się przecież śmiać tuż po pogrzebie; Rymkiewicz w sądzie to jedno, masowy mord – zupełnie coś innego. Z drugiej strony – zgodnie z wytartym frazesem takiego jednego, jednaka nie-Polaka, ponoć im dłużej człowiek zagląda w otchłań, tym bardziej otchłań zagląda w niego, więc skoro, mimo najszczerszych chęci, trudno pacjentów uniknąć w tradycyjnych mediach, chyba pora oficjalnie ogłosić, że prawicowa blogosfera wreszcie osiągnęła sukces. Psychiatryk na dobre zagościł w prawackim mainstreamie. Pobieżny risercz na temat Breivika wskazuje już bowiem, nie tylko na zwyczajowe, felietonistyczne brednie, ale wręcz na używanie toczka w toczkę argumentacji różnych Rolexów z ledwie skrywanym rasizmem. Zaczyna się od tradycyjnego stawiania Szkota, ot,  Lisicki z Warzechą uważają, że Breivik was no true Scotsman Christian fundamentalist, bo chrześcijaństwo zakazuje mordowania ludzi. Co w swym banale jest dosyć zabawne, bo chrześcijaństwo zakazuje w ogóle grzeszyć, więc na świecie istnieć mógł tylko jeden chrześcijanin, niejaki Jezus Chrystus. A spowiedź należy skasować, bo jak jej udzielać nie-chrześcijanom? Później zaczyna się już jazda bez trzymanki, czyli warzechowe  „sama o gwałt się prosiła”, ta cała Norwegia, znaczy się, poprzez swoje multi-kulti, co znowuż gładko wpisuje się w rasistowską tezę: jak morduje islamista, to winien islamista, bo fundamentalista, jak chcą mordować islamistę, to islamista też winien, bo był „iskrą zapłonową” dla cudzych czynów. Aż strach spytać, co było „iskrą zapłonową” pedofilii w Kościele? Chłopięce buzie?

A swoją drogą, trąbienie o narzekaniu na multi-kulti, mimowolnie musi wywoływać uśmieszek, wszak zachodnioeuropejscy przeciwnicy multi-kulti nie znoszą właśnie takich Warzechów i innych śmierdzących Polaczków, którzy ubzdurali sobie, że są jedną europejską rodziną. Osobiście jestem jednak zachwycony, jak zgraja moich rodaków zaczyna udzielać Norwegom rad, jak rządzić ich krajem, jakie stosować prawo, kim jest Breivik i ogólnie, co należy zmienić, bo Norwedzy sobie ewidentnie z tym całym rządzeniem nie radzą. Timming jest tutaj wprost idealny, właśnie ogłoszono raport, wedle którego samolot z preziem Polski spadł, bo wszyscy mają w dupie procedury, a jutro obchodzi się rocznicę najbardziej kretyńskiej decyzji wojskowej w najnowszej historii Polski. Polaczki znani na świecie głównie z papy, Walesy, kielbasy i zrywania azbestu uczą zarządzania kraj, w którym powrót do przestępstwa jest na rekordowym niskim poziomie 20%, i który wedle różnych rankingów, ma się do Polski, jak, ja wiem, fiordy do wiecznie obsranych wydm nad Bałtykiem. A gdy jeszcze raz usłyszę o tym, co powinien zrobić jeden Norweg z drugim, spytam się, co zrobił jeden Polak z drugim, gdy okazało się, że wedle Brunatnej Księgi, od 1992 r. w Polsce, na tle rasistowskim, zamordowano co najmniej 22 osoby.

  1. adas
    31/07/2011 o 9:41 pm

    Ostro. Musiałeś spędzić urlop w jeszcze gorszym miejscu niż Warzecha w zeszłym roku;)

    Warzecha spłodził straszny bełkot, nawet jak na niego. Aż się chce zapytać, to co jest kurwa prawicowe na tym świecie? Czy był jakiś prawicowiec w historii tego globu? Poza Chrystusem, że sparafrazuję.

    Jak do multi-kulti można mieć rzeczywiście sporo zastrzeżeń, to trzeba pamiętać że multi-kulti to ten kebab co się go żre na mieście, samochód którym się jeździ i pielęgniarka, która podciera tyłek twoim rodzicom. A jeśli jeszcze nie, to za chwilę, za pokolenie.

    Notabene, jednolity Zachód, „cywilizacja chrześcijańska” to taki sam mit założycielski (czytaj:nieprawdziwy) jak 99% Wielkich Prawd.

  2. armatus
  3. emluby
    31/07/2011 o 11:05 pm

    Text zaebisty. A jutro 1 sierpnia i juz zaczął się wylew lolkontentu.

  4. Anonim
    31/07/2011 o 11:09 pm

    Doskonały tekst, Majorze.

  5. Quasi
    31/07/2011 o 11:17 pm

    @ major

    (…) Warzechą uważają, że

    Ówarzaiom rze , i piszą: „[…] w „Wyborczej” Bartosz Węglarczyk (znany głównie z prowadzenia tandetnego „Top Model” i zdjęć w plotkarskich rubrykach).”.

    Ta złośliwość jest szczególnie pocieszna w wykonaniu publicysty, który na swoim blogu za nawet najłagodniejsze wypomnienie mu (współ)prowadzenia pewnego nie najszlachetniejszego dziennika (w tandetę, zdjęcia i plotkarskie rubryki obfitującego jak mało co) z miejsca banował, a swego czasu to nawet z boku wywiesił ogłoszenie, że za nawiązanie do jego miejsca pracy będzie automatyczny ban.

    Breivik was no true Scotsman Christian fundamentalist, bo chrześcijanizm zakazuje mordowania ludzi. (…)

    Jak Cię nie było, to napomknąłem, że nawet zazdroszczę Norwegom takiej prawicy, jaką reprezentuje Breivik. W sumie się nie dziwie polskiej prawicy, że ma problemy z dostrzeżeniem swojego odbicia w tej kwadratowej blond-gębie.

    (…) a jutro obchodzi się rocznicę najbardziej kretyńskiej decyzji wojskowej w najnowszej historii Polski.

    A jeśli chodzi o ściśle związane z tą decyzją prawicowe kinderporno, to widziałeś ten performance?

    (…) Z drugiej strony – zgodnie z wytartym frazesem takiego jednego, jednaka nie-Polaka, ponoć im dłużej człowiek zagląda w otchłań, tym bardziej otchłań zagląda w niego, więc skoro, mimo najszczerszych chęci, trudno pacjentów uniknąć w tradycyjnych mediach, (…)

    Wiesz, ja początków alergii na prawicę zaczynałem nabierać zanim pierwszy raz w życiu zajrzałem do internetu. Owszem, dopiero internet po raz pierwszy ukazał mi pełną paletę (od tego czasu jednak pokaźny jej fragment zaobserwowałem także poza internetem i mediami), ale to nie jest tak, że Otchłań straszy tylko w nim. Niestety, ja w swoim życiu odniosłem wrażenie, że Otchłań nas otacza i pochłania z każdej strony.

  6. 01/08/2011 o 12:50 am

    adas :

    Ostro. Musiałeś spędzić urlop w jeszcze gorszym miejscu niż Warzecha w zeszłym roku;)

    Warzecha spłodził straszny bełkot, nawet jak na niego. Aż się chce zapytać, to co jest kurwa prawicowe na tym świecie? Czy był jakiś prawicowiec w historii tego globu? Poza Chrystusem, że sparafrazuję.

    Jak do multi-kulti można mieć rzeczywiście sporo zastrzeżeń, to trzeba pamiętać że multi-kulti to ten kebab co się go żre na mieście, samochód którym się jeździ i pielęgniarka, która podciera tyłek twoim rodzicom. A jeśli jeszcze nie, to za chwilę, za pokolenie.

    Notabene, jednolity Zachód, „cywilizacja chrześcijańska” to taki sam mit założycielski (czytaj:nieprawdziwy) jak 99% Wielkich Prawd.

    Oj nie, ja wiem, gdzie jadę, więc potem nie narzekam. A multi-kulti to jest też ten polski hydraulik, ale jak oni maja to zrozumieć, jak patrzą na wszystko z ta polaczkowatą wyższością…

  7. 01/08/2011 o 12:52 am

    @ emluby, bart – dzięki

  8. 01/08/2011 o 12:59 am

    @Quasi – och, ładnie to wyłuskałeś, u nich nawet świry-mordercy maja większy szacunek do praw kobiet (kurwa, gdzie my żyjemy?), ale ten performance to, jak się wczytać, to chyba taki bardziej lewicowy jest. Albo chociaż centrowy, bo na prawicy to Terlikowski wysyła swoje dzieci do powstania. Natomiast co do otchłani, to kiedyś, przed eksplozją netu w Polsce, gnieździli się po jakiś Gazetach Polskich, Radiach Maryja, a teraz rozpylają te kłamliwe memy w mejnstrimie i nasączają nimi Warzechów, a Warzechy resztę w tym swoim szmatławcu.

  9. cyncynat
    01/08/2011 o 4:41 am

    Tymczasem ja znalazlem nowe zrodlo polskojezycznego lolkontentu: G+. I tell you: it’s the new Usenet, with more morons than ever.

  10. otto
    01/08/2011 o 9:47 am

    dużo już widziałem, ale załamał mnie dopiero Wszołek, który dwa dni po tragedii wypuścił z siebie lament, że pod norweską ambasadą nikt nie sprząta zniczy i kwiatów, a pod krzyżem to…
    z rozmysłem nie podaję linka

  11. chsh
    01/08/2011 o 9:54 am

    Ej, ale panowie sie nie napinaja tak dramatycznie z to Otchlanio:

    http://uczciwewybory.pl/ – 600 wolontariuszy!

    http://www.petycjeonline.pl/petycja/list-polskich-internautow-w-sprawie-publikacji-jana-tomasza-grossa-do-instytutu-pamieci-narodowej/235 – Cel zbieranych podpisów : 2756 / 10000

    Dodana dnia: 2011-02-12 06:22:59

    Ta sama (mala) grupa swirow produkuje bullshit, a ze do fabryki nie chodzi odbijac karty na zakladzie i czuje powolanie to ma czas to rozklejac na 30 blogach.

  12. mic
    01/08/2011 o 10:14 am

    „Aż strach spytać, co było „iskrą zapłonową” pedofilii w Kościele?”

    To swoją drogą, ale prócz tego pamiętajmy, „jak bardzo w tej sytuacji cierpiał kościół” Oj, jak bardzo cierpiał. Pamiętajmy!

  13. vHF
    01/08/2011 o 10:23 am

    Wszystko dobrze Majorze, ale dlaczego tak nienawidzisz własnej Ojczyzny?

  14. vHF
    01/08/2011 o 10:24 am

    cyncynat :
    Tymczasem ja znalazlem nowe zrodlo polskojezycznego lolkontentu: G+. I tell you: it’s the new Usenet, with more morons than ever.

    Ale jak to się różni od Facebooka pod względem potencjału generowania lolkontentu?

  15. T.
    01/08/2011 o 10:49 am

    Skąd masz dane o recidivism rate w Norwegii na poziomie 20%? Amerykańska, powiedzmy sobie lewicowa, blogosfera żyje tym memem ale nie mogę znaleźć twardych dowodów a te dane, które znajduje sugerują poziom 48%.
    Zobacz tu:
    http://www.ssb.no/a_krim_tab_en/tab/tab-2011-05-03-24-en.html
    Więcej danych:
    http://www.ssb.no/a_krim_tab_en/

    BTW: Norwegia ma jeden z najwyższych na świecie gun ownership rate na poziomie 31 sztuk broni na 100 mieszkańców.

  16. cyncynat
    01/08/2011 o 10:51 am

    vHF :

    cyncynat :
    Tymczasem ja znalazlem nowe zrodlo polskojezycznego lolkontentu: G+. I tell you: it’s the new Usenet, with more morons than ever.

    Ale jak to się różni od Facebooka pod względem potencjału generowania lolkontentu?

    Oj i jeszcze jak. W G+ relacja obserwowania nie jest symmetryczna: mozesz „obserwowac” dowolna osobe, bez wymagania, by tamta osoba Ciebie „obserwowala”. No wiec kazdy moze zaobserwowac kazdego i jeszcze do tego moze odzywac sie wszedzie (przynamniej na defaultowych ustawieniach poziomu privacy, chyba?).
    Mnostwo smiechu: wyobraz, ze kazdy ma wlasna grupe usenetowa.

  17. cyncynat
    01/08/2011 o 10:55 am

    za chwile wroce do matmy, ale mam komentarz odnosnie strzelania w Norwegii, prawa do broni, „guns don’t kill, people do”:

    i to:

  18. vHF
    01/08/2011 o 10:58 am

    Innymi słowy w przeciętnej dyskusji spektrum dyskutantów jest szersze, ergo więcej naparzania się, tak?
    Czy raczej chodzi Ci o to, że można sobie poczytać większych świrów niż na FB, bo nie musisz najpierw zdobyć ich „akceptacji”?

  19. cyncynat
    01/08/2011 o 11:08 am

    I to. Ja moge czytac swirow nawet je nie „obserwujac” (po chuja?), a niesymetrycznosc relacji „obserwowania” i luzne ustawienia privacy sprawia, ze spektrum „dyskutantow” jest szersze i bardziej przypadkowe. Dyskusje po 200 komentow sa calkiem nawet czeste.

  20. cyncynat
    01/08/2011 o 11:09 am

    errata: i to i to. nie, ja juz sie wypisuje

  21. Poziomka
    01/08/2011 o 11:37 am

    Coś w tym Warzechowym pisaniu jest.
    Warzecha na przykład nie jest prawdziwym dziennikarzem. bo prawdziwy dziennikarz nie pisałby takich bzdur. I na dodatek w takim szmatławcu.

  22. Quasi
    01/08/2011 o 1:55 pm

    @ major

    och, ładnie to wyłuskałeś, u nich nawet świry-mordercy maja większy szacunek do praw kobiet (kurwa, gdzie my żyjemy?)

    Na dokładkę przeczytaj jeszcze te politycznokrytyczne przemyślenia:.

    „Lokalna specyfika i ogólny kontekst walki z „cywilizacją islamu” stwarzają czasem pozory, sugerujące błędnie lewicowy „wsad” do partii ksenofobicznych. W Holandii populiści sprzyjają ruchom gejowskim, traktując obyczajowy liberalizm jako młot na muzułmanów. Większość partii (ale i prawicowych blogerów) odcina się od nazizmu – ale dlatego, że Hitler był ich zdaniem… socjalistą. Nie przypadkiem gwiazdor amerykańskich fanatyków Glenn Beck nazwał zgromadzenie na wyspie Utoya „obozem Hitlerjugend” – w opowieści nowych ekstremistów istnieje ciągłość między Leninem, Mao, Hitlerem a Barackiem Obamą i Jensem Stoltenbergiem. Izrael nie jest już dla nich Państwem Mędrców Syjonu, ale forpocztą Zachodu na cywilizacyjnym froncie – tym samym prawicowy antysemityzm zostaje częściowo przynajmniej wyciszony. Konserwatywny solidaryzm zamkniętej wspólnoty bywa z kolei mylony z socjaldemokratyczną tradycją państwa dobrobytu.”

    Niech no tylko Polskę zaczną zalewać „Śniade Hordy”, to może i nasza prawica pokocha, na złość tamtym, prawa kobiet i mniejszości seksualnych oraz socjalne wspomaganie Białych Europejskich Chrześcijan. Tak jak światowe prawactwo pokochało ponoć pierwotnie lewicowy liberalizm ekonomiczny (mający na celu wzmocnienie burżuazji na tle postfeudalnej arystokracji), gdy w kapitalizmie zwęszyło metodę generowania/utrwalania nowej elity i para-feudalnego porządku.

    ale ten performance to, jak się wczytać, to chyba taki bardziej lewicowy jest. Albo chociaż centrowy, bo na prawicy to Terlikowski wysyła swoje dzieci do powstania.

    Owszem. Właśnie jako taki, centrowy, go tu przedstawiam. Jako pewną umiarkowaną profanację prawicowej pornografii dziecięcej. Dlaczego pomyślałeś inaczej?

    Natomiast co do otchłani, to kiedyś, przed eksplozją netu w Polsce, gnieździli się po jakiś Gazetach Polskich, Radiach Maryja, a teraz rozpylają te kłamliwe memy w mejnstrimie i nasączają nimi Warzechów, a Warzechy resztę w tym swoim szmatławcu.

    A czy to nie jest tak, że internet to zaledwie pudło rezonansowe dla wysysanych z mlekiem matki memów Otchłani, które i tak bulgoczą i bulgotały w społeczeństwie?

    Chodzi mi oczywiście o główne memy rdzenia ideologii [„Układ”, „zdrada magdaleńsko-okrągłostołowa”, „TW Bolek w esbeckiej motorówce”, „Gruba Kreska i o-o-o-odpieprzcie się od generała”, „Nocna Zmiana”, „pożyteczni idioci”, „Polak-katolik”, „Gazeta Koszerna”, „Stoltzman, Berman, Lewarow, Szachter…”, „Bóg, Honor, Ojczyzna, Lustracja”, „każdy wie, jakie są Ruskie”, „niech nieroby i nieudacznicy wyzdychają jak Korwin przykazał”, „Jan Paweł 2 obalił komunę”, „Cywilizacja Śmierci morduje życie nienarodzone”, „uwłaszczenie nomenklatury, rozgrabienie i rozsprzedanie majątku narodowego”, „Unia, Polskę rada zgnieść…”, „kara śmierci jest dobra i pożądana, bo w oryginale 5. przykazanie brzmiało ‚nie morduj'” itd.], bo szczegółowe memy pomocnicze, takie jak ten o lewicowym Hitlerze, o zakazie mówienia „mama” i „tata”, o upadającej na naszych oczach Skandynawii, co przejadła bogactwo przed laty wypracowane kapitalizmem i surowym protestanckim prawem, czy o jednym wulkanie, co to emituje więcej CO2 niż ludzkość, to owszem, zapewne głównie internet namnaża.

  23. adas
    01/08/2011 o 2:34 pm

    Off top – przekartkowałem tego „Zgreda” Ziemkiewicza, nie pytajcie skąd trafił w moje łapska, i nie wiem czy nie trzeba będzie zmienić zdania. Cholera, Rafalski ma więcej cech Rafała niż mi się wydawało. I się zastanawiam czy nie majtnąć całości, czy to nie będzie jednak masochizm zbyt wielki, jak by to miało polowe mniej objętości to pewnie tak.

    To nie ma nic wspólnego z powieścią. Publicystyczny słowotok na granicy przyswajalności, ciekawe czy RAZ jednak takiego np. „Hakelbeka” przeczytał? Pewnie nie, bo „Krytyka Polityczna”. i takie tam…O, na stronie 156 jebie straszliwie Czarka M. Pewnie sam z siebie tak pisze, żadnych modnych autorów nie czyta. Ani Masłowskiej, ani nawet Witkowskiego.

    Za dużo o córkach pisze, to mi się nie podobało u Leskiego (w znacznie mniejszych ilościach), to ma mi się pisać u RAZa? Nawet jeśli ma synów – naprawdę nie wiem – nie córki.

    Cholera, nawet próbuje być autoironiczny: „Ale mam chwilę czasu, więc zamiast tej mechanicznej pracy – tekst numer jeden wariant jeden a, czyi po raz enty dlaczego michnikowszczyzna jest głupia, obłudna i szkodliwa dla Polski”.

    A i pięknie opowiada o KRUSie. Jak to kupił hektary przylegające do szwagra, a że nie ma etatu innego etatu, i jako twórca nie może być zarejestrowany, to „obowiązek ubezpieczenia społecznego muszę realizować jako rolnik”. Bo „ostrzegł mnie teść, nawet w dalekiej przyszłości, jeśli się komuś ważnemu narażę, a przecież narażam się takowym zawodowo, może się u mnie zjawić kontrol z nakazem zapłacenia grzywny za uchylanie się i …. Teraz mi się tego KRUS-u czepiają, jak wszy kołnierza, kiedy już nie wiedzą, jak mnie ugryźć, to lecą aluzje do „farbowanego rolnika na hektarze piachu”. A to akurat tak, że nie ja kradnę, tylko mnie okradają, fakt, znacznie mniej niż tym co siedzą na etatach, ale przecież kradną” (…) Zlikwidować KRUS? …. Pierwszy jestem za, znowu wam, złodzieje, ucieknę, jak przedtem, i tyle z mojego zobaczycie, o.”

    Ten fragmencik to oczywiście przerywnik w ciągu pisania o cwaniactwie Polactwa i okrutnie słabym, nawet nie mafijnym, a nijakim nie szanującym własnych praw, państwie.

    Jest jeszcze opowiastka o fortepianie, na którym może córki będą grać, który zdobi mieszkania, a fortepain ten to chłopi teściowi-nauczycielowi w 45 przynieśli, by Sowiecie nie zrabowali. Do jakiejś sali się nada.

  24. marcin_be
    01/08/2011 o 6:10 pm

    przepraszam ja tak offtopicznie ale sobie musze ulzyc – siedze na urlopie i wtem w tv polonia widze gadaja o powstaniu – mysle dobra mam chwile obadam – i slucham jak to ludzie po 30 na pytania co robiliby w powstaniu odpowiadaja: no pewnie bylabym sanitariuszka, moze bylbym lacznikiem – jeden koles przytomnie powiedzial ze spierdolilby z rodzina bo malego syna – na co prowadzacyspytal go: a co myslisze ze chcialby twoj syn zebys zrobil? (facet rezolutnie odpowiedzial: nie wiem) ale to jeszcze luz – i potem kolo prowadzacy mowi ze maja dla nich niespodzianke i poszli – i tu mnie chuj strzeli (przepraszam za slownictwo ale cisnienie mi skoczylo strasznie) – zeby ludziki mogly sobie zwizualizowac powstanie to… uwaga uwaga – ubrali ich w moro i dali panitballem sie postrzelac (jeszcze kolo mowi: teraz jestescie powstancami!!!) no ja pierdole – i nikt mu nic nie powiedzial – ze to lekko chujowe paintballem takie nasladowanie… ale moze sie tylko czepiam…

  25. marcin_be
    01/08/2011 o 6:48 pm

    a tak wogole to bardzo dobry tekst!

  26. Quasi
    01/08/2011 o 6:56 pm

    A propos Powstania i Polaczków (i złego nauczania matematyki w polaczkowych szkołach z poprzedniego flejma): http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,10044091,PJN_zorganizowalo__lekcje_historii__dla_Sikorskiego.html

    Kurwa! Po co takie coś żyje?! Aaaaaaa!!!
    [wzór komentarza zapożyczony od blipowców]

  27. 01/08/2011 o 7:12 pm

    Słuchajcie, a nie pomyśleliście że mamy o to do czynienia z „douchebag conservatism”?

    http://www.filibustercartoons.com/index.php/2009/12/09/what-are-young-conservatives/

    #zinnejbeczki

    Pacjenci! Inwigilujcie się sami! :)

    http://dehylator.wordpress.com/2011/08/01/zabawa-w-samopodgladanie/

  28. Quasi
    01/08/2011 o 8:38 pm

    @ DoktorNo

    Słuchajcie, a nie pomyśleliście że mamy o to do czynienia z „douchebag conservatism”?
    http://www.filibustercartoons.com/index.php/2009/12/09/what-are-young-conservatives/

    To znaczy gdzie mamy z nim do czynienia?

    Swoją drogą, ten tekst zgadza się też z moimi przypuszczeniami na temat motywacji/psychologicznego podłoża prawactwa, zwłaszcza tego w stylu skorwinsynowskim [tj. z jednej strony prymitywny, infantylny, krótkowzrocznie narcystyczny egoizm, straganiarski kult mamony i pogarda dla słabości, a z drugiej – „maczyzm” oraz obłudne pielęgnowanie „konserwatywnych wartości” (rodzina, religia, tradycja, prolajfizm, heteronormatywizm, pruderia, patriarchalizm, czynienie sobie świata poddanym) jedynie jako zapewniaczy osobistych wygód, plemiennych totemów i (urojonych) narzędzi w (demograficznej) wojnie ze znienawidzonymi/pogardzanymi/wzbudzającymi lęk cywilizacyjnymi odmieńcami (Śniade Hordy) i zdrajcami (impotentne, spedalone i obłe lewactwo)]. A z powodu tych przypuszczeń regularnie piekli się na mnie tutejszy korwinistyczny token kashmir, a nawet „siedzący okrakiem na leżącej pośrodku prawdzie” pwilkin

  29. Koniec Polski Prawej
    01/08/2011 o 9:08 pm

    Mamy postęp:”Przynajmniej, tak jak w poprzednich latach nie buczano w trakcie składania wieńców – komentował Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania”
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,10045950,Gwizdy_i_wyzwiska_pod_Gloria_Victis__Mimo_prosb.html

  30. 01/08/2011 o 9:59 pm

    cyncynat :

    Tymczasem ja znalazlem nowe zrodlo polskojezycznego lolkontentu: G+. I tell you: it’s the new Usenet, with more morons than ever.

    Oj, aż mi szkoda mojego nowiutkiego konta google, gdzie sobie takie fajne rzeczy rss-wałem. Oni tam w razie czego banują po IP?

  31. 01/08/2011 o 10:00 pm

    vHF :

    Wszystko dobrze Majorze, ale dlaczego tak nienawidzisz własnej Ojczyzny?

    Oj, a teraz to nie wiem, ale chyba mnie trollujesz…

  32. 01/08/2011 o 10:02 pm

    Quasi- niby net o tylko pudło, ale z cichego, marginalnego jęku, te pudło zrobiło mainstreamowe zawodzenie.

  33. vHF
    01/08/2011 o 10:20 pm

    galopujący major :
    Oj, a teraz to nie wiem, ale chyba mnie trollujesz…

    Ta niepewnosc milsza mi od najlepszego trolla :-)

  34. 01/08/2011 o 10:40 pm

    T. :

    Skąd masz dane o recidivism rate w Norwegii na poziomie 20%? Amerykańska, powiedzmy sobie lewicowa, blogosfera żyje tym memem ale nie mogę znaleźć twardych dowodów a te dane, które znajduje sugerują poziom 48%.
    Zobacz tu:
    http://www.ssb.no/a_krim_tab_en/tab/tab-2011-05-03-24-en.html
    Więcej danych:
    http://www.ssb.no/a_krim_tab_en/

    BTW: Norwegia ma jeden z najwyższych na świecie gun ownership rate na poziomie 31 sztuk broni na 100 mieszkańców.

    cholera, chyba sam łyknąłem ten mem, jak sobie poguglałem, to widać, że Twoje źródło najlepsze. Za to znalazłem małą uwagę

    http://www.unafei.or.jp/english/pdf/RS_No74/No74_06VE_Seppala2.pdf

    Cross national comparisons in recidivism after prison are highly influenced by the extent to which prison
    is used in these countries. A country (such as US) which uses prison more, puts different people in prison
    than a country ( any Scandinavian country) which uses prison less. The more people are in prison, the more
    low-risk people there are behind the bars. Extensive use of imprisonment leads, therefore, logically, to low
    recidivism rates. Ignoring this fact may lead to fatal mistakes and wrong conclusions.

  35. 01/08/2011 o 10:42 pm

    adas :

    Off top – przekartkowałem tego „Zgreda” Ziemkiewicza,

    Rany, rany co ty robisz z wolnym czasem?

  36. 01/08/2011 o 10:43 pm

    marcin_be :

    przepraszam ja tak offtopicznie ale sobie musze ulzyc – siedze na urlopie i wtem w tv polonia widze gadaja o powstaniu – mysle dobra mam chwile obadam – i slucham jak to ludzie po 30 na pytania co robiliby w powstaniu odpowiadaja: no pewnie bylabym sanitariuszka, moze bylbym lacznikiem – jeden koles przytomnie powiedzial ze spierdolilby z rodzina bo malego syna – na co prowadzacyspytal go: a co myslisze ze chcialby twoj syn zebys zrobil? (facet rezolutnie odpowiedzial: nie wiem) ale to jeszcze luz – i potem kolo prowadzacy mowi ze maja dla nich niespodzianke i poszli – i tu mnie chuj strzeli (przepraszam za slownictwo ale cisnienie mi skoczylo strasznie) – zeby ludziki mogly sobie zwizualizowac powstanie to… uwaga uwaga – ubrali ich w moro i dali panitballem sie postrzelac (jeszcze kolo mowi: teraz jestescie powstancami!!!) no ja pierdole – i nikt mu nic nie powiedzial – ze to lekko chujowe paintballem takie nasladowanie… ale moze sie tylko czepiam…

    nie ma sprawy, jak tak ma co roku i mówię tylko: co za ….

  37. 01/08/2011 o 10:44 pm

    Quasi :

    A propos Powstania i Polaczków (i złego nauczania matematyki w polaczkowych szkołach z poprzedniego flejma): http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,10044091,PJN_zorganizowalo__lekcje_historii__dla_Sikorskiego.html

    Kurwa! Po co takie coś żyje?! Aaaaaaa!!!
    [wzór komentarza zapożyczony od blipowców]

    Ojej to się chyba nazywa prawicowy happening.

  38. adas
    01/08/2011 o 11:33 pm

    galopujący major :

    adas :
    Off top – przekartkowałem tego „Zgreda” Ziemkiewicza,

    Rany, rany co ty robisz z wolnym czasem?

    E tam, ja ją naprawdę przekartkowałem. Znaczy, więcej czasu mi zajęło wstukanie tych kilku zdań niż znalezienie tychże cytatów. Nie wiem, sama ręka wskakiwała? I kurna, kręcę z podziwem głową. Facet nie dość, że sprzedaje te same swoje felietony do pięciu miejsc, to jeszcze robi z nich powieść i mu ją wydają! W normalnym wydawnictwie.

  39. 01/08/2011 o 11:46 pm

    Ziomuś, czytując was sporadycznie, wiem, że lubicie od czasu do czasu uskutecznić intelektualnego brandzla kwestią błędów logicznych, ale niestety przypisujesz Lisickiemu i Warzesze tego szkota mocno na wyrost. Co by nie mówić, w świetle wypowiedzi samego Breivika, nazywanie go chrześcijańskim fundamentalistą, gdy gość deklaruje się jako osoba areligijna, która traktuje chrześcijaństwo wyłącznie jako użyteczne społecznie/kulturowo zjawisko, jest niczym innym jak atakowaniem chochoła ;)

  40. 01/08/2011 o 11:52 pm

    cndct :

    Ziomuś, czytując was sporadycznie, wiem, że lubicie od czasu do czasu uskutecznić intelektualnego brandzla kwestią błędów logicznych, ale niestety przypisujesz Lisickiemu i Warzesze tego szkota mocno na wyrost. Co by nie mówić, w świetle wypowiedzi samego Breivika, nazywanie go chrześcijańskim fundamentalistą, gdy gość deklaruje się jako osoba areligijna, która traktuje chrześcijaństwo wyłącznie jako użyteczne społecznie/kulturowo zjawisko, jest niczym innym jak atakowaniem chochoła ;)

    „However, I have not yet felt the need to ask God for strength, yet… But I’m pretty sure I will pray to God as I’m rushing through my city, guns blazing, with 100 armed system protectors pursuing me with the intention to stop and/or kill. I know there is a 80%+ chance I am going to die during the operation as I have no intention to surrender to them until I have completed all three primary objectives AND the bonus mission.”

    A teraz idź już, kłamiesz i nudzisz.

  41. 01/08/2011 o 11:59 pm

    galopujący major :

    cndct :
    Ziomuś, czytując was sporadycznie, wiem, że lubicie od czasu do czasu uskutecznić intelektualnego brandzla kwestią błędów logicznych, ale niestety przypisujesz Lisickiemu i Warzesze tego szkota mocno na wyrost. Co by nie mówić, w świetle wypowiedzi samego Breivika, nazywanie go chrześcijańskim fundamentalistą, gdy gość deklaruje się jako osoba areligijna, która traktuje chrześcijaństwo wyłącznie jako użyteczne społecznie/kulturowo zjawisko, jest niczym innym jak atakowaniem chochoła ;)

    „However, I have not yet felt the need to ask God for strength, yet… But I’m pretty sure I will pray to God as I’m rushing through my city, guns blazing, with 100 armed system protectors pursuing me with the intention to stop and/or kill. I know there is a 80%+ chance I am going to die during the operation as I have no intention to surrender to them until I have completed all three primary objectives AND the bonus mission.”
    A teraz idź już, kłamiesz i nudzisz.

    Też umiem wyrwać cytat z kontekstu Misiu ;)

    „Religion is a crutch for weak people. What is the point in believing in a higher power if you have confidence in yourself!? Pathetic”

    Gdyby to nie był Twój blogasek, to powiedziałbym idź stąd, bo kłamiesz, ale w tej sytuacji mogę tylko powiedzieć: kłamiesz :)

  42. 02/08/2011 o 12:03 am

    galopujący major :

    cndct :
    Ziomuś, czytując was sporadycznie, wiem, że lubicie od czasu do czasu uskutecznić intelektualnego brandzla kwestią błędów logicznych, ale niestety przypisujesz Lisickiemu i Warzesze tego szkota mocno na wyrost. Co by nie mówić, w świetle wypowiedzi samego Breivika, nazywanie go chrześcijańskim fundamentalistą, gdy gość deklaruje się jako osoba areligijna, która traktuje chrześcijaństwo wyłącznie jako użyteczne społecznie/kulturowo zjawisko, jest niczym innym jak atakowaniem chochoła ;)

    „However, I have not yet felt the need to ask God for strength, yet… But I’m pretty sure I will pray to God as I’m rushing through my city, guns blazing, with 100 armed system protectors pursuing me with the intention to stop and/or kill. I know there is a 80%+ chance I am going to die during the operation as I have no intention to surrender to them until I have completed all three primary objectives AND the bonus mission.”
    A teraz idź już, kłamiesz i nudzisz.

    I na koniec:

    „If praying will act as an additional mental boost/soothing it is the pragmatical thing to do. I guess I will find out… If there is a God I will be allowed to enter heaven as all other martyrs for the Church in the past”.

    Zajebisty „chrześcijański fundamentalista”, który twierdzi, że nie wie, czy Bóg istnieje, czy nie.

  43. 02/08/2011 o 12:18 am

    Chrześcijański fundamentalista, jako fundamentalista (punkt 2. http://sjp.pwn.pl/szukaj/fundamentalista), który jest wyznania chrześcijańskiego. Nie mordował z powodu chrześcijaństwa, ale z powodu morderstw nie przestał być chrześcijaninem, nawet jeśli wątpiącym. A teraz spierdalaj.

  44. Quasi
    02/08/2011 o 2:54 am

    galopujący major :
    Chrześcijański fundamentalista, jako fundamentalista (punkt 2. http://sjp.pwn.pl/szukaj/fundamentalista), który jest wyznania chrześcijańskiego. Nie mordował z powodu chrześcijaństwa, ale z powodu morderstw nie przestał być chrześcijaninem, nawet jeśli wątpiącym. A teraz spierdalaj.

    Myślę, że kwestia „chrześcijańskiego fundamntalizmu” Brevika jest nieźle wyłożona TUTAJ. Tl;dr, ale chyba lepiej to przeczytać niż bić pianę jakimiś domysłami.

    Chyba teraz jest dość jasne, że Brevik jest autentycznym, wierzącym w Boga, chrześcijaninem> ale nie jest chrześcijańskim fundamentalistą. Jest też jasne, że w swoich manifestach wprost uzasadniał i usprawiedliwiał swoje pragnienie przeciw-muzułmańskiej/przeciw-marksistowskiej przemocy religią chrześcijańską i samą Biblią, choć – jak się okazuje – część z tych jego tyrad w rzeczywistości nie była jego własnymi tyradami, lecz lekko zmodyfikowanymi plagiatami tyrad autentycznych chrześcijańskich fundamentalistów poświęconych z grubsza tej samej tematyce. Tak czy inaczej – podpisał się pod nimi. Stąd pochopne dopatrzenie się w nim przez władze/media „chrześcijańskiego fundamentalisty” w kilkanaście godzin po zamachach chyba nie jest specjalnie dziwne.

  45. cyncynat
    02/08/2011 o 6:44 am

    galopujący major :

    cyncynat :
    Tymczasem ja znalazlem nowe zrodlo polskojezycznego lolkontentu: G+. I tell you: it’s the new Usenet, with more morons than ever.

    Oj, aż mi szkoda mojego nowiutkiego konta google, gdzie sobie takie fajne rzeczy rss-wałem. Oni tam w razie czego banują po IP?

    Nie wiem dlaczego Ci szkoda. GMaila Ci nie odbiora, nie slyszalem tez o banowaniu po IP. Oczywiscie lepiej (wlasciwie to jedyna opcja) miec zupelnie osobne konto dla takich potrzeb. Jesli masz konto na G+, to mozesz spokojnie browsowac nowe zakamarki polskiego lolcosmosu. (Jesli nie masz a chcesz, to moge Cie zaprosic.)

  46. T.
    02/08/2011 o 12:37 pm

    @ galopujący major

    Dokładnie. Te 20% wydało mi się zbyt dobre by było prawdziwe właśnie dlatego, że pomyślałem sobie, że Norwegia ma jeden z najniższych wskaźników przestępczości. Zakładając, że jest jakiś odsetek ludzi psychopatycznych w społeczeństwie, to w Norwegii właśnie Ci ludzie będą popełniać przestępstwa bo system eliminuje w dużym stopniu przestępstwa z tzw. konieczności życiowej. A to powinno podnieść recidivism rate bo w więzieniach musi być sporo ludzi, którym łamanie prawa sprawia frajdę.

  47. 02/08/2011 o 1:13 pm

    @Trystero – ha, a mimo to taka Szwecja i Finlandia, wedle jednych kwitów, które czytałem mają jakieś 35%. No i zdaje się, że oni wliczają też recydywistów, którzy dostali kolejną grzywnę za łamanie przepisów drogowych.

  48. T.
    02/08/2011 o 2:09 pm

    @ galopujący major

    To jest jedna strona medalu. Druga strona medalu to wzrost przestępczości.

    http://www.ssb.no/a_krim_tab_en/tab/tab-2011-05-03-05-en.html

    W latach 1960-2009 wskaźnik gwałtów na 100 000 mieszkańców wzrósł 9 razy, przestępstw z użyciem przemocy 7 razy.

    Porównałem to ze statystykami z USA. Nie wygląda to dobrze. W latach 60′ norweski wskaźnik gwałtów na 100 000 wynosił 20% amerykańskiego. Obecnie to jest 60%.

  49. mtwapa
    02/08/2011 o 2:35 pm

    T. :
    @ galopujący major
    Dokładnie. Te 20% wydało mi się zbyt dobre by było prawdziwe właśnie dlatego, że pomyślałem sobie, że Norwegia ma jeden z najniższych wskaźników przestępczości. Zakładając, że jest jakiś odsetek ludzi psychopatycznych w społeczeństwie, to w Norwegii właśnie Ci ludzie będą popełniać przestępstwa bo system eliminuje w dużym stopniu przestępstwa z tzw. konieczności życiowej. A to powinno podnieść recidivism rate bo w więzieniach musi być sporo ludzi, którym łamanie prawa sprawia frajdę.

    Nie wiem jak tam teraz jest w Szwecji ale 10-15 lat temu w Sztokholmie drobna przestepczosc byla norma. Nie wiem czy psychopaci podniecajacy sie ryzykiem kradna siodelka i kierownice rowerowe, wlamuja sie do piwnicy z praniem czy kradna paliwo z baku. Byc moze byli to osobnicy naplywowi, zlodzieje-turysci, ale tez dla przecietnego miszkanca male znaczenie ma czy rower rozwali mu Sven Svenson czy Mladko Mladkowicz. System (przynajmniej wtedy) mial spore luki.

  50. 02/08/2011 o 2:56 pm

    @Trystero – jest sporo w necie wyjaśnień, że wysoka crime rate w Szwecji jest bodajże skutkiem bardzo częstego zgłaszania przestępstw, co zwłaszcza w przypadku gwałtów ma zasadnicze znaczenie. Poza Skandynawią zgłoszeń mniej, więc crime rate zmniejszona o ciemną liczbę.

  51. T.
    02/08/2011 o 3:03 pm

    @ galopujący major

    Dobrze. Tylko ja nie patrzę na bezwzględne wskaźniki tylko na ich trend w ostatnich 50 latach. Tutaj trudniej jest przekonywać, że akurat Norwegowie zaczęli w ostatnich 50 latach zgłaszać przestępstwa częściej a inne nacje (Amerykanie) tego nie robiły.

  52. Quasi
    02/08/2011 o 4:48 pm

    galopujący major :
    @Trystero – jest sporo w necie wyjaśnień, że wysoka crime rate w Szwecji jest bodajże skutkiem bardzo częstego zgłaszania przestępstw, co zwłaszcza w przypadku gwałtów ma zasadnicze znaczenie. Poza Skandynawią zgłoszeń mniej, więc crime rate zmniejszona o ciemną liczbę.

    No, ja kiedyś znalazłem jakieś kwity na temat przestępczości w Szwecji – i faktycznie, wydaje się ona dużo wyższa niż w Polsce. Większą zgłaszalnością można próbować uzasadniać część różnic (np. zgwałcenia, napady, usiłowania zabójstwa, oszustwa, przestępstwa narkotykowe), ale inną część chyba niespecjalnie (np. włamania, kradzieże samochodów, morderstwa nieumyślne).

  53. vHF
    02/08/2011 o 4:51 pm

    Quasi :
    No, ja kiedyś znalazłem jakieś kwity na temat przestępczości w Szwecji – i faktycznie, wydaje się ona dużo wyższa niż w Polsce. Większą zgłaszalnością można próbować uzasadniać część różnic (np. zgwałcenia, napady, usiłowania zabójstwa, oszustwa, przestępstwa narkotykowe), ale inną część chyba niespecjalnie (np. włamania, kradzieże samochodów, morderstwa nieumyślne).

    To się zwyczajowo tłumaczy tym, że Skandynawowie mają depresję dlatego że nie ma słońca, przez 10 miesięcy w roku, etc.

  54. Starosta Melsztyński
    02/08/2011 o 5:11 pm

    Znaczący wpływ na statystyki przestępczości miało pojawienie się w Szwecji przestępczości zorganizowanej i przestępców zawodowych, zjawisk w zasadzie tutaj nieznanych przed rozpoczęciem fali imigracji lat 60-tych.

    Nabija statystyki margines i margines marginesu.

  55. 14/12/2013 o 6:20 pm

    Its such as you read my mind! You appear to understand so much about this, like
    you wrote the guide in it or something. I believe that you can
    do with some % to force the message house a little bit, but other than that, this is
    wonderful blog. A fantastic read. I will certainly
    be back.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: