Strona główna > felietonik > Rzont nie buduje autostrat i stadionuf !!!

Rzont nie buduje autostrat i stadionuf !!!

Już chyba wszyscy słyszeliśmy o ogromnej zapaści infrastrukturalnej, jaką zafundował nam rząd zamachowców wnuczka z Wehrmachtu, więc tylko gwoli uściślenia danych o stadionach:

Małe i szczególne

Ile jest w Polsce takich inwestycji? Nikt nie ma takich danych. – Jako Ministerstwo Sportu wspieramy te największe od Stadionu Narodowego w Warszawie po stadiony Śląski w Chorzowie i Wisły w Krakowie, ale i pomagamy także małym gminom. Jednak z ogromu inwestycji stadionowych dofinansowujemy tylko niewielką ich część – tłumaczy rzecznik resortu.

„Rz” postanowiła to policzyć. Okazało się, że takich inwestycji w ostatnich latach jest co najmniej 65. Z tego 29 dofinansowuje resort sportu w dwóch grupach. 24 to stadiony wspierane w ramach wojewódzkiego programu rozwoju bazy sportowej w latach 2008 – 2010 (m. in. Kołobrzeg, Sandomierz, Malbork, Łowicz, Potworów). Resort przekazał na ten cel prawie 20 mln zł. Pozostałe pięć inwestycji, na które ministerstwo przekazało 31 mln zł, to te ocenione jako szczególnie ważne (np. zaplecze dla kadry narodowej). Na liście są stadiony i boiska lekkoatletyczne oraz np. do rugby w Gdyni.

„Rz” poprosiła też o takie zestawienie specjalistyczny portal Stadiony.net. Według danych Michała Karasia od 2006 r. powstało w Polsce co najmniej 36 stadionów (niektóre kończą się budować). – Uwzględniałem modernizacje, które przekraczały 50 proc. zmian względem stanu pierwotnego – precyzuje.

Portal ma też listę 13 inwestycji (m. in. Widzew Łódź, GKS Katowice, Lublin, Olsztyn, Świnoujście, Stalowa Wola), które w ciągu najbliższych dwóch lat mają duże szanse na realizację.

„Cała Polska buduje stadiony” Rzeczpospolita 09.05.2011

Prawdziwy horror mamy jednak z drogami. Na pewno słyszeliście o tym raporcie NIKu:

NIK stwierdza, że największe zaniedbania występują w dziedzinie modernizacji infrastruktury drogowej, zarówno w zakresie przedstawionym przez polskie władze UEFA w ofercie z 2006 r. oraz 2007 r., jak też zakładane w kolejnych latach przygotowań. Do sygnalizowanych w poprzednich raportach NIK (z 2009 i 2010 roku) problemów z budową dróg dołączyły kolejne. Nie uda się przed mistrzostwami oddać do użytku następnych 14 odcinków dróg o łącznej długości 403,9 km, m.in. siedmiu odcinków autostrad, określonych jako kluczowe, o łącznej długości 318,9 km (pięć na autostradzie A1 i dwa na autostradzie A4), i siedmiu odcinków dróg ekspresowych o łącznej długości 85 km, uznanych za ważne (jeden odcinek na drodze ekspresowej S2, dwa odcinki na drodze ekspresowej S8/S7, jeden odcinek na zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu S11 i S5 oraz trzy odcinki na drodze ekspresowej S5). Do czasu rozpoczęcia EURO 2012 nie zostaną także oddane do użytkowania trzy odcinki na autostradzie A18 oraz sześć odcinków na drodze ekspresowej S5.  Zagrożone nieoddaniem do użytku przed mistrzostwami są też dwa odcinki na autostradzie A2 o łącznej długości 50 km.

Jest jednak jeszcze gorzej, albowiem na stronie 52, 55 raportu  przeczytać można:

Autostrady i drogi krajowe

1. Najwyższa Izba Kontroli ocenia pozytywnie skontrolowaną działalność generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Przyjmując pozytywną ocenę Najwyższa Izba Kontroli uwzględniła w szczególności: zawarcie w 2010 r. z wykonawcami 20 umów na łączną kwotę 16. 234, 3 mln zł spośród ogólnej liczny 47 umów (na łączną kwotę 37.416, 7 mln zł i 744,6 mln euro) zawartych w latach 2006-2010 na budowę autostrad i dróg ekspresowych zaliczonych w przedłożonym Radzie Ministrów w styczniu 2010 r. przez Ministra Sportu i Turystyki Sprawozdaniu z realizacji przedsięwzięć EURO 2012 oraz wykonania działań dotyczących realizacji przygotować Polski do Finałowego Turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 (lipiec – grudzień 2009)  do przedsięwzięć krytycznych lub ważnych dla EURO 2012, oddanie do użytku sześciu odcinków autostrad o łącznej długości 91,6 km oraz podjęcie działań w zakresie usprawnienia procesu przygotowania i usprawnienia inwestycji. (…)

5. Według stanu na dzień 31 grudnia 2010 r. spośród zbadanych przez NIK zadań określonych ww. Sprawozdaniach jako kluczowe, na 51 odcinków autostrad o łącznej długości 1.010,5 km Generalna Dyrekcja oddała do użytku sześć odcinków (12%) o łącznej długości 91,6 km (9%), na 44 odcinkach (86%) o łącznej długości 780 km (77%) prowadzona była budowa, a na budowie jednego odcinka autostrady (2%)  o długości 138, 9 km (14%) do czasu zakończenia kontroli nie podpisano umów.

  1. sickofitall
    10/06/2011 o 9:44 am

    Zapaść jak cholera.
    A teraz twarde dane (drogi ekspresowe i autostrady):
    w budowie: 1296 km
    w eksploatacji: 1605 km

    Detaliczne szczegóły: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1142261

    Pewnie, że chiałoby się więcej i lepiej, ale porównując z tym co było to i tak kosmos.

  2. panek
    10/06/2011 o 10:04 am

    aaa tam autostrady: ŁW niedługo zakupi koszulkę: Wszyscy jesteśmy Murzynami:
    http://lukaszwarzecha.salon24.pl/314347,murzyni-o-murzinach

    najfajniejsze jest jaranie sie zachodnimi standardami i rzekomymi zakończonymi karierami (nie wiedzieć czemu do pajacowania Wojewódzkiego porównywani są zachodni politycy :-) ale niektórym wszystko się kojarzy z ………..).
    Chyba nikt z nich nie oglądał żadnego amerykańskiego stand-upper’a lejącego cały występ z wszystkich ko polei nacji i to naprawdę na ostro, a nie tak jak wojewódzki z figurskim.

    Ale to chyb ten Ziemkiewiczowski risercz

  3. panek
    10/06/2011 o 10:06 am

    sorry za literówki :-)

  4. brysio
    10/06/2011 o 10:45 am

    Zmieniając jeszcze temat, zadziwiająco cicho przeszedł temat ustawy o rodzinach zastępczych dającej „prawa” gejom. Jeden post Ufki o prześladowaniu psychicznym JarKacza ma kilka razy więcej komentarzy niż wszystkie arty na temat. A na Rebelyi produkują się więcej niż skromnie, a niektórzy to piszą jak nie przymierzył Major czy Bart (tu oczywiście nieco przesadzam). Zupełnie się tym nie interesują, nie wiedzieć czemu, może Kataryna ich czegoś nauczyła?

  5. 10/06/2011 o 11:15 am

    @panek- ale to chyba bardziej uwaga do Weglarczyka. Natomiast sam dowcipWojewodzkiego ewidentnie rasistowski, i co ciekawe,wcale to Warzesze nie przeszkadza. Zreszta pamiętając teksty o Simonie Molu, akurat mnie to nie dziwi.

  6. 10/06/2011 o 1:27 pm

    O rety, rety, z taką ortografią, to inaczej: „Rzont śfietnie bóduje!”.
    Ciemnogród nie sadzi takich baboli, to domena młodych, wykształconych, z wielkich miast. Ci się na budowy nie uskarżają, jak widać.

  7. jaja
    10/06/2011 o 5:12 pm

    Z robociarskim pozdrowieniem :
    O rety, rety, z taką ortografią, to inaczej: „Rzont śfietnie bóduje!”.
    Ciemnogród nie sadzi takich baboli

    Bredzisz, to jest cytat z Kaczora.

  8. 10/06/2011 o 7:26 pm

    A tymczasem, w innych stanach rzeczywistości…

    W kwestii ataków wrocławskiej struktury partyjnej na Wrocławski Komitet Poparcia Jarosława Kaczyńskiego, pisałem już kilka razy. (…)
    Dopóki nas publicznie obrażano i lżono, pomawiano o agenturalność i zdradę, zarzucano bogacenie się na bezinteresownym poświęceniu, a nawet, pomimo tego, że rozbito nasz Komitet, staraliśmy zachować lojalność i nigdy nie przestaliśmy Pana popierać. Teraz jednak, zażądano od nas, pod groźbą procesu sądowego, usunięcia Pańskiego nazwiska z nazwy Wrocławskiego Komitetu, co de facto jest równoznaczne z żądaniem wycofania otwartego poparcia dla Jarosława Kaczyńskiego.

    http://blogpress.pl/node/8805

    Rząd PO ma szczęście do opozycji. Naprawdę.

  9. Ziutek
    10/06/2011 o 7:30 pm
  10. 10/06/2011 o 9:28 pm

    interesujace, ale cóż tu więcej dodać

  11. axolotl
    10/06/2011 o 11:21 pm

    Ziutek :A propos Wrocławia zawsze myślałem, że to normalne miasto a tu taki zonk:
    http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/946927,wroclaw-na-czas-mszy-sw-z-ogrodkow-w-rynku-zniknie-piwo,id,t.html?kategoria=645

    to nie może być normalne miasto, skoro jest areną tak dramatycznych wydarzeń, jak to:
    http://www.gazetawroclawska.pl/aktualnosci/297518,wroclaw-libacja-na-skwerku,id,t.html?cookie=1

  12. 11/06/2011 o 2:52 am
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: