Strona główna > felietonik > Jeszcze tylko jeden meczyk

Jeszcze tylko jeden meczyk

Nareszcie koniec. To były długie trzy tygodnie dla kibica Barcelony, tłumione kurczowym klikaniem po stronach sportowych z przykrymi tego konsekwencjami (naprawdę Aguero w Realu?). Im bardziej zanurzam się w kibicowaniu, tym więcej mam stresów. I coraz częściej zadaje sobie pytanie: na cholerę mi ta cała adrenalina? Czy nie lepiej było, gdy piłkę traktowałem bez emocji, z rezerwą, jak sobotnie wyjście do kina? Fanboizm to, mimo chwilowych pasji, jednak jedna wielka mentalna udręka.  Więc po co? No ale wróćmy do sportu.

Na dobrą sprawę wszystkie względy sportowe przemawiają za Barceloną. Mogła wypocząć, wreszcie zagra I składem, Messi dawno nie był tak głodny futbolu i żaden wulkan nie zmusił do podróżowania autokarem. Miała też Barcelona podczas ostatniego roku, rywali trudniejszych i o wiele mniej wygodnych, niż ofensywnie grający United. Z czteropakiem Realu włącznie. Ale to finał Ligi Mistrzów i jakby nie hejterzyć Fergusona, to jednego mu odmówić nie można. A mianowicie: kurewskiego uporu. A teraz będzie zmotywowany jak nigdy. Zresztą ambicji nie można odmówić żadnej ze stron, wszak to w pewnym sensie finał finałów. Kto wygra, ten wejdzie do panteonu największych ever. Dla takich pojedynków zbudowano Wembley.

Przeczucie podpowiada, że, choć finały nie obfitują w goleady, padnie sporo bramek. Na miejscu kibiców Realu trzymałbym kciuki, żeby wpadały do siatki Edwina. Bo przecież, w błyskawicznym sezonie przed Euro, wypełnianie obowiązków zwycięzcy Ligi Mistrzów to bonus lepszy, niż najgęstszy pył wulkanów z Islandii.

  1. kashmir
    28/05/2011 o 9:54 am

    Mój mesydż for ju na dziś:

    :)

  2. tamizdat
    28/05/2011 o 11:02 am

    Jakoś mi tak wszystko jedno kto wygra. Byleby nie było to tak jednostronne spotkanie jak ostatni finał z udziałem tych drużyn. Trochę goli, zwrotów akcji, słowem emocji by się jednak przydało. I niech wygra lepszy :-)

  3. 28/05/2011 o 5:56 pm

    Fanboizm? Jesteś „fanbojem”?!

  4. 28/05/2011 o 6:06 pm

    tamizdat :

    Jakoś mi tak wszystko jedno kto wygra. Byleby nie było to tak jednostronne spotkanie jak ostatni finał z udziałem tych drużyn. Trochę goli, zwrotów akcji, słowem emocji by się jednak przydało. I niech wygra lepszy :-)

    Oj, ja tak miałem rok temu. Teraz to cholerna nerówówka.

  5. 28/05/2011 o 6:07 pm

    dawrweszte :

    Fanboizm? Jesteś „fanbojem”?!

    Po trochu na pewno.

  6. 28/05/2011 o 7:45 pm

    galopujący major :

    kashmir :Mój mesydż for ju na dziś:http://underthumb.rockmetal.art.pl/mutd.jpg:)

    Heh to mój mesydżhttp://m.guardian.co.uk/football/blog/2011/may/28/lionel-messi-champions-league-final?cat=football&type=article

    Messi – sressi. Goopi jezdeś. Mam Ci jeszcze dupę pokazać?? ;)

  7. 28/05/2011 o 7:53 pm

    Kurwa Barca gra bez Puyola, szanse United radykalnie wzrastają… zwłaszcza przy tak ofensywnym ustawieniu… nosz w mordę.

  8. vHF
    28/05/2011 o 8:40 pm

    Fletcher na lawce, cyt, cyt.

  9. daavid
    28/05/2011 o 9:13 pm

    fuck, a postawiłem, że pierwszy będzie Messi ;)

  10. vHF
    28/05/2011 o 9:20 pm

    Róny!

  11. 28/05/2011 o 9:34 pm

    vHF :

    Róny!

    Po spalonym Hernandeza. I jeszcze karny (ręka Evry). Ale nie jest źle, gdyby się Pedro trochę bardziej ogarnął byłoby po meczu. II połowa zapowiada się świetnie.

  12. tamizdat
    28/05/2011 o 9:43 pm

    dawrweszte :
    Fanboizm? Jesteś „fanbojem”?!

    A fanboizm to bycie fanem, który się boi?

  13. vHF
    28/05/2011 o 9:44 pm

    galopujący major :

    vHF :
    Róny!

    Po spalonym Hernandeza. I jeszcze karny (ręka Evry)

    Lubię jak się unosisz :-)
    (Spalony oczywiście był, karny najwyżej 50/50).

  14. tamizdat
    28/05/2011 o 9:45 pm

    galopujący major :

    vHF :
    Róny!

    Po spalonym Hernandeza. I jeszcze karny (ręka Evry). Ale nie jest źle, gdyby się Pedro trochę bardziej ogarnął byłoby po meczu. II połowa zapowiada się świetnie.

    No fakt, wygląda na to, że bardziej trafiło się ślepej kurze ziarno. Ale przynajmniej mecz się skończy trochę później, co lepsze dla widowiska.

  15. tamizdat
    28/05/2011 o 9:55 pm

    No i po sprawie?!

  16. vHF
    28/05/2011 o 9:57 pm

    Ale po amatorsku dali sobie strzelic teraz :-(

  17. jagoda
    28/05/2011 o 9:59 pm

    Messiiiii!

  18. sultan
    28/05/2011 o 10:36 pm

    Barsa jest mistrzem Polski…

  19. Anonim
    28/05/2011 o 10:57 pm

    Po bramce Messiego zastanawialem sie czy bedzie 4-1, czy 3-1
    jest 3-1

    Messi zagral mecz kosmiczny, to jest pilkarz kosmiczny, a jego koledzy sa rowniez z kosmosu

    Visca el Barca

  20. 28/05/2011 o 11:03 pm

    AAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaale się cieszę. Generalnie poza Mascherano (choć też nieźle) wszyscy zagrali świetnie. Pedro , Villa (harówka w obronie i wreszcie, wreszcie bramka), Abidal wrócił w wielkim stylu. Messi, cóż, Messi jest jeden, ale bramka to bardziej wina obrońcow. No i Xavi dla mnie man of the match. Co kręcił piruety.

    Kurwa, ale jestem zadowolony. A tak się bałem, że United coś wymyśli.

  21. 28/05/2011 o 11:40 pm

    Hehe, no gratsy za zwycięstwo, ale w tajemnicy powiem Ci Majorze, że cięszę się, iż w prezencie od kumpla z Katalonii dostałem (na własne życzenie) czapeczkę Espanyolu. To towar zdecydowanie w Polsce deficytowy, a jakże odróżnia w tłumie! Zwycięstwa oczywiście gratuluję ;)

  22. 28/05/2011 o 11:45 pm

    ps. sam byłem za Barcą z przyczyn czysto pragmatycznych. Postawiłem na nich, więc też się nie smucę.

    Całe szczęście mecz był żywy, bez takich nudów jak rok temu. I jak dwa lata temu.

  23. 28/05/2011 o 11:50 pm

    dawrweszte :

    ps. sam byłem za Barcą z przyczyn czysto pragmatycznych. Postawiłem na nich, więc też się nie smucę.

    Całe szczęście mecz był żywy, bez takich nudów jak rok temu. I jak dwa lata temu.

    Heh, ja, jak zwykle, stawiałem na rywala Barcy. A za gratki dziękuję.

  24. 28/05/2011 o 11:53 pm

    galopujący major :

    dawrweszte :
    ps. sam byłem za Barcą z przyczyn czysto pragmatycznych. Postawiłem na nich, więc też się nie smucę.
    Całe szczęście mecz był żywy, bez takich nudów jak rok temu. I jak dwa lata temu.

    Heh, ja, jak zwykle, stawiałem na rywala Barcy. A za gratki dziękuję.

    Stawiasz na rywali, żeby osłodzić sobie ewentualną porażkę, hę?

  25. marcin_be
    28/05/2011 o 11:58 pm

    no szczerze powiedziawszy jestem lekko zawiedziony postawą Manchesteru: Valencia zdecydowanie poniżej oczekiwań, cala obrona przy bramce Messiego to nie wiem co robiła, no generalnie jestem rozczarowany :(

  26. 29/05/2011 o 12:14 am

    dawrweszte :

    galopujący major :

    dawrweszte :
    ps. sam byłem za Barcą z przyczyn czysto pragmatycznych. Postawiłem na nich, więc też się nie smucę.
    Całe szczęście mecz był żywy, bez takich nudów jak rok temu. I jak dwa lata temu.

    Heh, ja, jak zwykle, stawiałem na rywala Barcy. A za gratki dziękuję.

    Stawiasz na rywali, żeby osłodzić sobie ewentualną porażkę, hę?

    Dokładnie. W takim przypadku zawsze jestem wygrany.

  27. 29/05/2011 o 12:15 am

    marcin_be :

    no szczerze powiedziawszy jestem lekko zawiedziony postawą Manchesteru: Valencia zdecydowanie poniżej oczekiwań, cala obrona przy bramce Messiego to nie wiem co robiła, no generalnie jestem rozczarowany :(

    Ale za to brameczka Villi. Nani dwa razy się obciął, najpierw objechał go Messi, a potem Busi zabrał piłkę i podał do Villi.

  28. 29/05/2011 o 12:17 am

    galopujący major :

    dawrweszte :

    galopujący major :

    dawrweszte :
    ps. sam byłem za Barcą z przyczyn czysto pragmatycznych. Postawiłem na nich, więc też się nie smucę.
    Całe szczęście mecz był żywy, bez takich nudów jak rok temu. I jak dwa lata temu.

    Heh, ja, jak zwykle, stawiałem na rywala Barcy. A za gratki dziękuję.

    Stawiasz na rywali, żeby osłodzić sobie ewentualną porażkę, hę?

    Dokładnie. W takim przypadku zawsze jestem wygrany.

    No tak. Fanboizm ;P

  29. emluby
    29/05/2011 o 12:51 am

    pozdrawiam zwycięzców od zwycięzców
    wisła – vive 32 – 25
    nisza jak nisza
    ale radość jest

  30. emluby
  31. 29/05/2011 o 5:40 pm

    Kurwa mać… I tyle w temacie :(

    Inna sprawa, że ManUtd zwyczajnie nie ma składu – drużyna aspirująca do takiego trofeum nie może opierać się na emerycie w rozgrywaniu pola i emerycie w bramce (szkoda, że jeszcze Scholesa nie dali). Co zresztą i w tym meczu miało swoje konsekwencje – Van der Saar zwyczajnie nie ma refleksu. Osobiście zresztą nie rozumiem fenomenu tego bramkarza, dla mnie zawsze był kiepski. Potrzeba odświeżenia składu jest więcej niż pilna. I jeszcze ten Hernandez…

  32. marcin_be
    30/05/2011 o 12:01 am

    kashmir :
    Kurwa mać… I tyle w temacie :(
    Inna sprawa, że ManUtd zwyczajnie nie ma składu – drużyna aspirująca do takiego trofeum nie może opierać się na emerycie w rozgrywaniu pola i emerycie w bramce (szkoda, że jeszcze Scholesa nie dali). Co zresztą i w tym meczu miało swoje konsekwencje – Van der Saar zwyczajnie nie ma refleksu. Osobiście zresztą nie rozumiem fenomenu tego bramkarza, dla mnie zawsze był kiepski. Potrzeba odświeżenia składu jest więcej niż pilna. I jeszcze ten Hernandez…

    dzisiaj podali że Sir Alex idzie na zakupy i ma do wydania koło 100 mln więc czekam na Sneijdera :) Hernandez fakt nie pokazał ale no jakbyś chciał kogoś wyróżnić to tylko Ronney i Park (imho) reszta to byli asystenci… (przynajmniej nie tłumaczyli się jak Jose (bo trawa była za wysoka) tylko z godnością wzięli to na klatę :)

  33. emluby
    30/05/2011 o 10:04 am

    Z innej beczki
    są już kłótnie (kom. Coryllusa )
    http://amazoniawweekend.nowyekran.pl/post/15950,calkowita-kleska-igora-janke

  34. 30/05/2011 o 12:23 pm

    emluby :
    Z innej beczki
    są już kłótnie (kom. Coryllusa )
    http://amazoniawweekend.nowyekran.pl/post/15950,calkowita-kleska-igora-janke

    A gdzie? Nie widzę pod tamtą notką jego komentarza. Niewidzialna ręka admina zadziałała? :)

  35. emluby
    30/05/2011 o 1:37 pm

    No wlasnie tez wchodziłem teraz i nie ma. Rozwiązania sa dwa :
    1. albo mi się coś pomyliło (poranne zamotanie)
    2. zostalo usniete
    Skłaniam się co do 1 i niejaką contesse pomyliłem z coryllusem, co znaczy że wszędzie widzę coryllusa .Źle ze mną.

    DoktorNo :

    emluby :
    Z innej beczki
    są już kłótnie (kom. Coryllusa )
    http://amazoniawweekend.nowyekran.pl/post/15950,calkowita-kleska-igora-janke

    A gdzie? Nie widzę pod tamtą notką jego komentarza. Niewidzialna ręka admina zadziałała? :)

  36. zatroskany_o_polske
    30/05/2011 o 2:59 pm

    To już nie risercz, to głupota. Chyba że bywalcy potwierdzą że ma racje?

    „…I tu, na koniec, muszę napisać o czymś najbardziej dla mnie szokującym i bolesnym. Wczoraj przypadkiem znalazłem się w parafii Świętego Stanisława, przy grobie księdza Jerzego. Jeszcze niedawno nagrobny napis informował, że spoczywa w nim kapłan „zamordowany przez SB”. Obecnie pozostało już tylko „zamordowany”.”

    http://rebelya.pl/discussion/27196/redshift-czyli-rewelacyjny-ziemniak/#Item_0

  37. zatroskany_o_polske
    30/05/2011 o 5:05 pm

    emluby :
    No wlasnie tez wchodziłem teraz i nie ma. Rozwiązania sa dwa :
    1. albo mi się coś pomyliło (poranne zamotanie)
    2. zostalo usniete
    Skłaniam się co do 1 i niejaką contesse pomyliłem z coryllusem, co znaczy że wszędzie widzę coryllusa .Źle ze mną.

    DoktorNo :

    emluby :
    Z innej beczki
    są już kłótnie (kom. Coryllusa )
    http://amazoniawweekend.nowyekran.pl/post/15950,calkowita-kleska-igora-janke

    A gdzie? Nie widzę pod tamtą notką jego komentarza. Niewidzialna ręka admina zadziałała? :)

    Działa, działa. Litościwie wycięła tych ‚swoich’ pacjentów którzy są tak chorzy że nie zorientowali się iż akcja dzieje się na Czerskiej, i zaczęli wypróżniać na Janke’go swoje przydomowe szamba.

  38. sickofitall
    30/05/2011 o 6:15 pm

    LOL Ziemkiewicz tłumaczy się z riserczu:

    „PS. W chwili publikacji powyższy tekst był dłuższy o dwa akapity, zawierające informację o zniknięciu z grobu bł. Jerzego Popiełuszki słów „zamordowany przez SB”. Przejrzałem wszystkie dostępne mi zdjęcia grobu i nie jestem w stanie znaleźć napisu w brzmieniu, który podsunęła mi pamięć. Co najdziwniejsze, moje wspomnienie potwierdzali wczoraj ludzie, z którymi tam byłem, dlatego odruchowo uznałem rzecz za pewną i nie sprawdziłem − to oczywiście żadne usprawiedliwienie. Być może w pamięci połączył mi się napis z grobu z napisem z jakiejś tablicy pamiątkowej (może w Toruniu?) Na bieżąco, w weekend nie jestem w stanie zweryfikować mechanizmu błędu, ale ponieważ rzuciłem oskarżenie na konkretną osobę, usuwam jak najszybciej wspomniany fragment i wszystkich przepraszam − szczególnie proboszcza parafii św. Stanisława.

    P.P.S: Już wszystko sprawdziłem (niedziela wieczór): wychodzi, że popisałem się sensacją z gatunku „królowa Bona umarła!”. Od dziś złośliwi zamiast „refleks szachisty na urlopie” będą mogli mówić o „refleksie Ziemkiewicza”. Istotnie, było napisane „zamordowany przez SB”, ale na pierwotnym nagrobku. Słowa te zniknęły już wtedy, gdy zastępowano go obecnym, przy którym modlił się Jan Paweł II. Niechybnie był to kompromis organizatorów papieskiej pielgrzymi z peerelowskimi władzami. Inna sprawa, czy dziś trzeba się wciąż tego kompromisu trzymać − skoro można było dodać słowo „błogosławiony”, można by również przywrócić pierwotna treść napisu.”

  39. Koniec Polski Prawej
    31/05/2011 o 6:45 am

    Wy tu o meczach a Ziemkiewicz znów wykazał się swoim riserczem (przeczytajcie PS)
    http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2011/05/28/przesuniecie-ku-czerwieni/

  40. 31/05/2011 o 8:04 am

    Koniec Polski Prawej :
    Wy tu o meczach a Ziemkiewicz znów wykazał się swoim riserczem (przeczytajcie PS)
    http://blog.rp.pl/ziemkiewicz/2011/05/28/przesuniecie-ku-czerwieni/

    Ale on szybciuteńko przechodzi od afery z szefem MFW do Michnika, Wałęsy i Tuska…!

    I szybko usprawiedliwia Pana Prezesa(TM) którego sam wcześniej krytykował za przesunięcie się ku Otchłani…

    Oj… oj…

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

