Strona główna > felietonik > Wawelski konkurs ku czci Witolda Gadowskiego

Wawelski konkurs ku czci Witolda Gadowskiego

 

Lektura przejmującego opowiadania Witolda Gadowskiego nie tylko chwyta za serce, ale  sprawia, iż świat, choć na chwilę, staje się piękniejszy, szlachetniejszy, ot, po prostu bardziej ludzki. Niczym synowska miłość Jaśka do Maćka z Klikowej. Tedy aby uczcić fakt, iż owa szalona wyprawa  mężnych serc ukaże się również drukiem, nasz blogowy kolega Von Humboldt Fleisher zaproponował mały konkursik literacki. Jako że wszelkie próby naśladownictwa dziennikarza, poety Witolda Gadowskiego niejako z góry skazane  są na niepowodzenia, toteż, zgodnie z pomysłem szacownego Von Humboldta, proponuję czytelnikom, aby spróbowali opisać wawelską wizytę Maćka z Jaśkiem stylem swojego „ulubionego” mistrza literackiego. Aczkolwiek prosiłbym, żeby, mimo wszystko, darować sobie Gabriela Maciejewskiego vel coryllusa, Krzysztofa Osiejuka vel toyaha i Tomasza Terlikowskiego vel Wernyhorę. Wszyscy inni mile widziani, choć uprzedzam, że ja zarezerwowałem już sobie mistrza Faulknera, a Von Humboldt rzekomego faulknerowskiego kontynuatora Cormaca McCarthy’ego. Czas konkursu: do końca tygodnia, teksty proszę przesyłać drogą mailową. W poniedziałek publikacje i jeśli będzie ich dostatecznie dużo, głosowanie czytelników.

 

  1. Zygfryd
    29/03/2011 o 10:01 am

    „Aczkolwiek prosiłbym, żeby, mimo wszystko, darować sobie Gabriela Maciejewskiego vel coryllusa, Krzysztofa Osiejuka vel toyaha i Tomasza Terlikowskiego vel Wernyhorę.”

    No, Majorze Czcigodny… Ty tu równościowe wstawki zapodajesz od czasu do czasu, parytety „tajne, jawne i dwupłciowe”, lewice „mikro”, „makro” i podłużne, a tu taka dyskryminacja! I to kogo – mistrzów pióra… Maciejwski, „pitavalowa” legenda I,I,III i XVII Rzeczpospolitej… Normalnie do Środy pójdę na skargę…

  2. panek
    29/03/2011 o 10:13 am

    zalamalem sie,

    czytam wlasnie ksiazke – dość ciekawy zbior rozmów z naukowacmia autorstwa Tomasza Rożka (Nauka po prostu – rozmowy z wybitnymi). Ksiazka naprawde ciekawa, polecam.

    az tu wladam na komentaz pod wspomnianym tekstem orła Gadowskiego:

    dzięki…

    piękny tekst

    TOMASZ ROŻEK

    to naprawde dziwne jak ideologia/religia potrafi nalozyc klapki na oczach,

  3. sickofitall
    29/03/2011 o 10:23 am

    Eee, no z mistrzem Gadowskim nie macie szans. Jego tfurczość w elementarzach będzie (jak tylko samuraj Paliwoda wróci do MEN-u). ;)
    Ale chętnie poczytam.

    A poważnie, jak sobie pomyślę, że ten „literat” jeszcze nie dawno szefował w TVP to już mi nie jest tak wesoło.

  4. kashmir
    29/03/2011 o 10:33 am

    To ja się nieśmiało zgłoszę – czy może być styl naszego największego narodowego miszcza-wieszcza?

  5. vHF
    29/03/2011 o 12:39 pm

    Majorze,

    sforwardowałem Ci maila od Cormaca.

  6. celso_b
    29/03/2011 o 2:02 pm

    poprzez fascynację chłopską, najzdrowszą tkanką narodu Gadowski nawiązuje do młodopolskich artystów, na czele z Tetmajerem i Wyspiańskim.
    Tylko , że wtedy powstało „Wesele” a dziś „Prawdziwek”. Ale nie ma się co czepiać, doprawdy..

  7. sickofitall
    29/03/2011 o 4:09 pm

    A tymczasem, u Sakiewicza przepis jak wmanewrować JPII w Smoleńsk, czyli najbliższe 1,5 miesiąca w pigułce.

  8. 29/03/2011 o 4:31 pm

    Zygfryd :

    „Aczkolwiek prosiłbym, żeby, mimo wszystko, darować sobie Gabriela Maciejewskiego vel coryllusa, Krzysztofa Osiejuka vel toyaha i Tomasza Terlikowskiego vel Wernyhorę.”

    No, Majorze Czcigodny… Ty tu równościowe wstawki zapodajesz od czasu do czasu, parytety „tajne, jawne i dwupłciowe”, lewice „mikro”, „makro” i podłużne, a tu taka dyskryminacja! I to kogo – mistrzów pióra… Maciejwski, „pitavalowa” legenda I,I,III i XVII Rzeczpospolitej… Normalnie do Środy pójdę na skargę…

    Ależ ja ich chronię przed szyderą cywilizacji śmierdzi.

  9. 29/03/2011 o 5:06 pm

    panek :

    zalamalem sie,

    czytam wlasnie ksiazke – dość ciekawy zbior rozmów z naukowacmia autorstwa Tomasza Rożka (Nauka po prostu – rozmowy z wybitnymi). Ksiazka naprawde ciekawa, polecam.

    az tu wladam na komentaz pod wspomnianym tekstem orła Gadowskiego:

    dzięki…

    piękny tekst

    TOMASZ ROŻEK

    to naprawde dziwne jak ideologia/religia potrafi nalozyc klapki na oczach,

    Z Tym Rożkiem, to byłbym ostrożny. Prawicowy dziennikarz naukowy nadal jest prawicowy. Patrz tutaj, zwałszcza komentarz mtwapy http://doskonaleszare.blox.pl/2011/02/Nauka-po-prostu.html

  10. 29/03/2011 o 5:07 pm

    kashmir :

    To ja się nieśmiało zgłoszę – czy może być styl naszego największego narodowego miszcza-wieszcza?

    Ależ proszę bardzo, czekam na maila. Tylko którego wieszcza? Bo to się ciągle zmienia.

  11. 29/03/2011 o 5:07 pm

    vHF :

    Majorze,

    sforwardowałem Ci maila od Cormaca.

    Dostałem, już odpisuję.

  12. 29/03/2011 o 5:09 pm

    celso_b :

    poprzez fascynację chłopską, najzdrowszą tkanką narodu Gadowski nawiązuje do młodopolskich artystów, na czele z Tetmajerem i Wyspiańskim.
    Tylko , że wtedy powstało „Wesele” a dziś „Prawdziwek”. Ale nie ma się co czepiać, doprawdy..

    Ba, żeby on chociaż był jak jakiś Rydel. A tu jakieś wstawki z chłopskich gazet z lat 50tych.

  13. 29/03/2011 o 5:10 pm

    sickofitall :

    A tymczasem, u Sakiewicza przepis jak wmanewrować JPII w Smoleńsk, czyli najbliższe 1,5 miesiąca w pigułce.

    Heh, chodzi o tego samego JPII, co przyjmował Jaruzela i wziął do papa mobile Kwaśniewskiego?

  14. vHF
    29/03/2011 o 5:20 pm

    galopujący major :
    Z Tym Rożkiem, to byłbym ostrożny. Prawicowy dziennikarz naukowy nadal jest prawicowy. Patrz tutaj, zwałszcza komentarz mtwapy http://doskonaleszare.blox.pl/2011/02/Nauka-po-prostu.html

    O kurwa, pan dziennikarz napisał „odżutowcem”. Skąd oni się biorą, Jezus Maria. Ja od siedmiu lat nie napisałem niczego dłuższego po polsku, a taki błąd bije mnie w oczy z całej strony tekstu.

  15. sickofitall
    29/03/2011 o 5:51 pm

    galopujący major :

    sickofitall :
    A tymczasem, u Sakiewicza przepis jak wmanewrować JPII w Smoleńsk, czyli najbliższe 1,5 miesiąca w pigułce.

    Heh, chodzi o tego samego JPII, co przyjmował Jaruzela i wziął do papa mobile Kwaśniewskiego?

    Nie to nie ten, to ten co kochał Rydzyka i nie chciał Polski w UE.

  16. 29/03/2011 o 6:36 pm

    vHF :

    galopujący major :
    Z Tym Rożkiem, to byłbym ostrożny. Prawicowy dziennikarz naukowy nadal jest prawicowy. Patrz tutaj, zwałszcza komentarz mtwapy http://doskonaleszare.blox.pl/2011/02/Nauka-po-prostu.html

    Bo Ty nie jesteś prawicowym, polskim naukowcem, he, he.

    O kurwa, pan dziennikarz napisał „odżutowcem”. Skąd oni się biorą, Jezus Maria. Ja od siedmiu lat nie napisałem niczego dłuższego po polsku, a taki błąd bije mnie w oczy z całej strony tekstu.

  17. peer2
    29/03/2011 o 6:36 pm

    Ja tam z Gadowskiego najbardziej lubię autograficzne wspominki:

    „Ma Pan rację, jednak niestety w życiu zdarza mi sie komuś przylać, zwykle grubianinowi na ulicy. Nie są to mordobicia, a jedynie krótki, szybki sierp. Zwykle wystarcza. Jakos od młodości tego nie unikam”

    albo

    „Proponuje spotkaj się ze mna i po prostu dam ci w pysk, abyś nie myslał że rzucam słowa na wiatr gówniarzu. Kiedyś boksowałem więc chętnie rozruszam stare kości a i ciebie cherlaku czegoś nauczę”

    Wczoraj było jeszcze coś o spadochroniarskiej przeszłości, ale z powodu megaładunku żeny chyba samo mu się skasowało.

    Czy oni tam po prawej zawsze muszą strugać z siebie piaskownicowego macho?

  18. T.
    29/03/2011 o 7:54 pm

    peer2 :
    Ja tam z Gadowskiego najbardziej lubię autograficzne wspominki:
    „Ma Pan rację, jednak niestety w życiu zdarza mi sie komuś przylać, zwykle grubianinowi na ulicy. Nie są to mordobicia, a jedynie krótki, szybki sierp. Zwykle wystarcza. Jakos od młodości tego nie unikam”
    albo
    „Proponuje spotkaj się ze mna i po prostu dam ci w pysk, abyś nie myslał że rzucam słowa na wiatr gówniarzu. Kiedyś boksowałem więc chętnie rozruszam stare kości a i ciebie cherlaku czegoś nauczę”
    Wczoraj było jeszcze coś o spadochroniarskiej przeszłości, ale z powodu megaładunku żeny chyba samo mu się skasowało.
    Czy oni tam po prawej zawsze muszą strugać z siebie piaskownicowego macho?

    Syndrom małego fiutka.

  19. 29/03/2011 o 8:09 pm

    On jest, zdaje się, góralem, więc chyba idzie o to, żeby potwierdzić wszystkie góralskie stereotypy.

  20. 29/03/2011 o 8:41 pm

    Lol, wkleił to też u Karnowskiego. Jakie zajebiste komcie

    http://www.wpolityce.pl/view/9307/Prawdziwek___Tam__Tam_macie_swojego_preeezydenta__.html

  21. Ziutek
    29/03/2011 o 8:55 pm

    Rezerwuję Philipa Marlowe z powieści Raymonda Chandlera

  22. 29/03/2011 o 8:56 pm

    Ziutek :

    Rezerwuję Philipa Marlowe z powieści Raymonda Chandlera

    No to czekam na mail.

  23. Ziutek
    29/03/2011 o 8:59 pm

    Jak to mówią, mie dawaj mi czasu tylko podaj deadline

  24. 29/03/2011 o 9:02 pm

    Niedziela 23:59. O północy otwarcie kopert.

  25. Ziutek
    29/03/2011 o 9:03 pm

    I’ll be there

  26. vHF
    29/03/2011 o 9:59 pm

    Ziutek :
    Rezerwuję Philipa Marlowe z powieści Raymonda Chandlera

    Och, znakomity wybór. Ja też czekam :-)

  27. zatroskany
    30/03/2011 o 12:12 am

    Ziutek :
    Jak to mówią, mie dawaj mi czasu tylko podaj deadline

    Masz pół mego głosu z góry :-)

  28. kashmir
    30/03/2011 o 9:26 am

    galopujący major :

    kashmir :
    To ja się nieśmiało zgłoszę – czy może być styl naszego największego narodowego miszcza-wieszcza?

    Ależ proszę bardzo, czekam na maila. Tylko którego wieszcza? Bo to się ciągle zmienia.

    Ech, no fakt… Niemniej mam na myśli tego oryginalnego, największego polskiego partiotę, co to pisał: „Litwo, Ojczyzno moja”.

  29. dawrweszte
    30/03/2011 o 12:33 pm

    „Chodzi o dwie sprawy z ostatnich wyborów samorządowych. Startująca na radną podwarszawskiego Konstancina Bogna Janke dopiero w dniu wyborów dowiedziała się, że prowadziła kampanię w niewłaściwym okręgu. Rada Miasta Konstancin-Jeziorna zmieniła granice okręgów wyborczych, ale nie poinformowała o tym ani wyborców, ani kandydatów, a więc złamała ordynację. A skoro ordynacja została złamana – wybory są nieważne.

    Bogna Janke złożyła protest wyborczy do Sądu Okręgowego w Warszawie. Skargę napisali jej prawnicy Fundacji Helsińskiej. I dołączyli do niej opinię konstytucjonalisty prof. Wojciecha Sadurskiego.

    Prof. Sadurski niedopełnienie obowiązku ogłoszenia uchwały o zmianie granic okręgów wyborczych uznał za złamanie zasady demokratycznego państwa prawnego (art. 2 konstytucji), z którego wynika obowiązek należytego ogłaszania aktów prawnych. Jego konsekwencją było naruszenie czynnego (art. 62 ) i biernego (art. 169 konstytucji) prawa wyborczego. ”

    http://wyborcza.pl/1,75248,9330720,Sady_nie_chca_sadzic_protestow_wyborczych.html

  30. 30/03/2011 o 12:41 pm

    kashmir :

    galopujący major :

    kashmir :
    To ja się nieśmiało zgłoszę – czy może być styl naszego największego narodowego miszcza-wieszcza?

    Ależ proszę bardzo, czekam na maila. Tylko którego wieszcza? Bo to się ciągle zmienia.

    Ech, no fakt… Niemniej mam na myśli tego oryginalnego, największego polskiego partiotę, co to pisał: „Litwo, Ojczyzno moja”.

    No to czekam na mail.

  31. 30/03/2011 o 12:43 pm

    dawrweszte :

    „Chodzi o dwie sprawy z ostatnich wyborów samorządowych. Startująca na radną podwarszawskiego Konstancina Bogna Janke dopiero w dniu wyborów dowiedziała się, że prowadziła kampanię w niewłaściwym okręgu. Rada Miasta Konstancin-Jeziorna zmieniła granice okręgów wyborczych, ale nie poinformowała o tym ani wyborców, ani kandydatów, a więc złamała ordynację. A skoro ordynacja została złamana – wybory są nieważne.

    Bogna Janke złożyła protest wyborczy do Sądu Okręgowego w Warszawie. Skargę napisali jej prawnicy Fundacji Helsińskiej. I dołączyli do niej opinię konstytucjonalisty prof. Wojciecha Sadurskiego.

    Prof. Sadurski niedopełnienie obowiązku ogłoszenia uchwały o zmianie granic okręgów wyborczych uznał za złamanie zasady demokratycznego państwa prawnego (art. 2 konstytucji), z którego wynika obowiązek należytego ogłaszania aktów prawnych. Jego konsekwencją było naruszenie czynnego (art. 62 ) i biernego (art. 169 konstytucji) prawa wyborczego. ”

    http://wyborcza.pl/1,75248,9330720,Sady_nie_chca_sadzic_protestow_wyborczych.html

    Facepalm. Przecież to już chyba było wyjaśnione, że ogłoszone było zgodnie z prawem, tylko pełnomocnik Bogny Janke dał dupy, bo nie sprawdził. A Siedleckiej nawet się nie chciało poguglać.

  32. 30/03/2011 o 12:47 pm
  33. vHF
    30/03/2011 o 12:51 pm

    dawrweszte :
    „Chodzi o dwie sprawy z ostatnich wyborów samorządowych. Startująca na radną podwarszawskiego Konstancina Bogna Janke dopiero w dniu wyborów dowiedziała się, że prowadziła kampanię w niewłaściwym okręgu

    He-hehe. Hehe. Zapomniałem już o tym, ale ten gag jest niezniszczalny. Od drzwi do drzwi, w innym okręgu, hehe.

  34. vHF
    30/03/2011 o 12:54 pm

    galopujący major :
    BTW A tymczasem nasza gwiazda…http://lubczasopismo.salon24.pl/prezydentdlawarszawy/post/292363,odrobina

    Hmm, a czemu to on się śmieje *non*konformistom w twarz?
    Tak mu się tylko trudne słowa pomyliły, czy jest tu głębsza—faulknerowska wręcz—myśl?

  35. dawrweszte
    30/03/2011 o 1:01 pm

    galopujący major :

    dawrweszte :
    „Chodzi o dwie sprawy z ostatnich wyborów samorządowych. Startująca na radną podwarszawskiego Konstancina Bogna Janke dopiero w dniu wyborów dowiedziała się, że prowadziła kampanię w niewłaściwym okręgu. Rada Miasta Konstancin-Jeziorna zmieniła granice okręgów wyborczych, ale nie poinformowała o tym ani wyborców, ani kandydatów, a więc złamała ordynację. A skoro ordynacja została złamana – wybory są nieważne.
    Bogna Janke złożyła protest wyborczy do Sądu Okręgowego w Warszawie. Skargę napisali jej prawnicy Fundacji Helsińskiej. I dołączyli do niej opinię konstytucjonalisty prof. Wojciecha Sadurskiego.
    Prof. Sadurski niedopełnienie obowiązku ogłoszenia uchwały o zmianie granic okręgów wyborczych uznał za złamanie zasady demokratycznego państwa prawnego (art. 2 konstytucji), z którego wynika obowiązek należytego ogłaszania aktów prawnych. Jego konsekwencją było naruszenie czynnego (art. 62 ) i biernego (art. 169 konstytucji) prawa wyborczego. ”
    http://wyborcza.pl/1,75248,9330720,Sady_nie_chca_sadzic_protestow_wyborczych.html

    Facepalm. Przecież to już chyba było wyjaśnione, że ogłoszone było zgodnie z prawem, tylko pełnomocnik Bogny Janke dał dupy, bo nie sprawdził. A Siedleckiej nawet się nie chciało poguglać.

    A, jak facepalm to sorki. Myślałem, że lol.

  36. jaja
    30/03/2011 o 2:47 pm

    galopujący major :

    dawrweszte :
    „Chodzi o dwie sprawy z ostatnich wyborów samorządowych. Startująca na radną podwarszawskiego Konstancina Bogna Janke dopiero w dniu wyborów dowiedziała się, że prowadziła kampanię w niewłaściwym okręgu. Rada Miasta Konstancin-Jeziorna zmieniła granice okręgów wyborczych, ale nie poinformowała o tym ani wyborców, ani kandydatów, a więc złamała ordynację. A skoro ordynacja została złamana – wybory są nieważne.
    Bogna Janke złożyła protest wyborczy do Sądu Okręgowego w Warszawie. Skargę napisali jej prawnicy Fundacji Helsińskiej. I dołączyli do niej opinię konstytucjonalisty prof. Wojciecha Sadurskiego.
    Prof. Sadurski niedopełnienie obowiązku ogłoszenia uchwały o zmianie granic okręgów wyborczych uznał za złamanie zasady demokratycznego państwa prawnego (art. 2 konstytucji), z którego wynika obowiązek należytego ogłaszania aktów prawnych. Jego konsekwencją było naruszenie czynnego (art. 62 ) i biernego (art. 169 konstytucji) prawa wyborczego. ”
    http://wyborcza.pl/1,75248,9330720,Sady_nie_chca_sadzic_protestow_wyborczych.html

    Facepalm. Przecież to już chyba było wyjaśnione, że ogłoszone było zgodnie z prawem, tylko pełnomocnik Bogny Janke dał dupy, bo nie sprawdził. A Siedleckiej nawet się nie chciało poguglać.

    Można prosić o jakieś linki do tego wyjaśnienia?
    Bo z tego co pamiętam, stanęło na tym, że uchwała zmieniająca granice okręgów nie została właściwie ogłoszona (w mazowieckim dzienniku urzędowym). Oczywiście z protestu nic by im nie wyszło, bo „okoliczności stanowiące podstawę protestu nie miały wpływ na wyniki wyborów”.
    Tu trochę (niestety ukryte):
    http://donaldu.salon24.pl/261302,prosba-do-bogny-janke

  37. jaja
    30/03/2011 o 3:44 pm

    Rozwinięcie do powyższego.

    uchwała rady zmieniająca granice okręgów nie została właściwie ogłoszona (w mazowieckim dzienniku urzędowym) i oni tego się chwycili w proteście. A ponieważ taka podstawa nie jest „zarzutem popełnienia przestępstwa przeciwko wyborom do danej rady lub naruszenia przez organy wyborcze przepisów ustawy dotyczących ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów”, który „może go wnieść każdy wyborca zamieszkały na obszarze działania tej rady”, więc pewnie chwycili się art. 58 ust. 3 „Protest przeciwko wyborowi radnego w okręgu wyborczym” a ten „może wnieść wyborca, którego nazwisko w dniu wyborów było umieszczone w spisie wyborców w jednym z obwodów głosowania na obszarze danego okręgu wyborczego.” i… znowu im się okręgi/obwody popierdzieliły. Mam nadzieję, że tak właśnie jest, będzie lol.

  38. armatus
  39. 30/03/2011 o 6:02 pm

    jaja :

    Rozwinięcie do powyższego.

    uchwała rady zmieniająca granice okręgów nie została właściwie ogłoszona (w mazowieckim dzienniku urzędowym) i oni tego się chwycili w proteście. A ponieważ taka podstawa nie jest „zarzutem popełnienia przestępstwa przeciwko wyborom do danej rady lub naruszenia przez organy wyborcze przepisów ustawy dotyczących ustalenia wyników głosowania lub wyników wyborów”, który „może go wnieść każdy wyborca zamieszkały na obszarze działania tej rady”, więc pewnie chwycili się art. 58 ust. 3 „Protest przeciwko wyborowi radnego w okręgu wyborczym” a ten „może wnieść wyborca, którego nazwisko w dniu wyborów było umieszczone w spisie wyborców w jednym z obwodów głosowania na obszarze danego okręgu wyborczego.” i… znowu im się okręgi/obwody popierdzieliły. Mam nadzieję, że tak właśnie jest, będzie lol.

    Masz rację, co do stanu faktycznego. Ten rodzaj protestu muszę sobie jeszcze wygulgać, jeśli i z tym masz rację to zajebisty lol.

  40. mtwapa
    30/03/2011 o 11:29 pm

    re Rozek

    Nie czytalem jego dziela wiec nie wiem czy ssie w czyms innym niz globalne ocieplenie. Majac do wyboru piajanego w sztok Doskonale Szarego vs Rozka w najwyzszej, nie-„odzutowcowej” formie stawiam w ciemno na DSz tej dziedzinie. W innych trudno powiedziec, nie jestem zamilowanym rozkologiem, byc moze potrafi przygotowac sie do wywiadu albo chocby zaplacic anonimowemu Dr. X za liste pytan ktore to nastepnie zada (nie abym potepial placenie ekspertom o ile ladnie sie im w przedmowie podziekuje).
    Mimo ortograficznych baboli na blogu jakosc ksiazki zalezy od redaktora i korekty.

    Moje pierwsze odczucie bylo jak zobaczenie ewentualnego dziela Terlikowskiego: „Glowne nurty teologii wspolczesnej w wywiadach”, albo „Paliwoda: Wsrod filozofow”.
    Dysproporcja pomiedzy prezentowana wiedza/potencjalem umyslowym a rozmachem dziela.

  41. ludwigbodmer
    01/04/2011 o 12:01 pm

    4 złote trzy bułki?

  42. kashmir
    01/04/2011 o 1:06 pm

    ludwigbodmer :4 złote trzy bułki?

    Prawdziwi Polacy sklepy wybierają wg wytycznych Prezesa!

  43. 10/03/2014 o 5:03 pm

    I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the
    following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: