Strona główna > felietonik > Noc kryształowa w TVN

Noc kryształowa w TVN

– Dzień dobry, 10 listopada 1938 roku, w studiu „TVN Fakty po Faktach” wita państwa Kamil Durczok. Wiadomości zaczynamy od przykrych wydarzeń w Berlinie. Jest już tam nasz korespondent Roman Herman. Romanie, co się stało?

– W nocy, parę godzin po spotkaniu zwolenników obecnego rządu w sali ratuszowej doszło do krwawych zamieszek na tle rasowym. Podpalano sklepy, wybijano szyby. Nad ranem całe ulice pełne były kryształowych odłamków. Szacuje się, że mogło zginąć nawet kilkaset osób.

– To straszne, Romanie, ale czy wśród ofiar są Polacy?

– Na szczęście obyło się bez polskich ofiar. Początkowo wydawało się, że polską ofiarą zamieszek mógł być Martin Pollack, ale niemiecka policja błyskawicznie ustaliła, iż był austriackim Żydem.

– Uff, dziękujemy Romanie, nieco nas uspokoiłeś. A teraz przenosimy się do TVN CNBC, gdzie Marek Tejchman opowie nam, jak na całe zamieszki zareagowała giełda.

– Witam cię Kamilu.

– Witam, Marku, czy rynki mocno odczuły sytuację w Berlinie?

–  Rzeczywiście, indeksy nieco nam zaszalały, Kamilu. Wysoki spadek zanotował zwłaszcza WIG-Spożywczy, ale za to WIG-Budowlany i sam WIG20 skoczyły w górę. Analitycy tłumaczą to dużą szansą, jaka staje przed polską gospodarką w obliczu napływu emigracyjnego kapitału i wykwalifikowanych przedsiębiorców z Niemiec. Banki liczą na wzrost depozytów i uruchomienie nowych linii kredytowych.

– A więc można powiedzieć, że jednak mamy szczęście. Dziękuję, Marku. My tymczasem wracamy do studia, gdzie są już nasi eksperci: prof. Balcerowicz, prof. Rybiński, dr Terlikowski. Panowie, co dla Polski wynika z zamieszek w Berlinie? Panie profesorze Rybiński?

– Przede wszystkim byłbym bardzo sceptyczny, co do ewentualnych korzyści polskiej gospodarki wobec sytuacji w Niemczech. Polscy eksporterzy na pewno na tym nie zyskają. Ba z pomocą, czy raczej brakiem pomocy,  obecnego polskiego rządu, to raczej na pewno stracą. Powinniśmy się zastanowić, co z tym zrobić?

– Jakaś sugestia?

– Zastanawiam się nad pozwem zbiorowym o utracone korzyści w stosunku do III Rzeszy. Wybijanie szyb jest przecież pogwałceniem własności, a więc złamaniem prawa.

–  Panie profesorze Balcerowicz?

– Cóż, problem prawnej nadregulacji niemieckiej gospodarki jest niestety również naszym problemem. Nie trzeba wspominać, niesławnych skądinąd, ustaw norymberskich, wystarczy przyjrzeć się wolności gospodarczej, która jest przecież swoistym barometrem w ogóle. Przy takim podejściu niemiecka gospodarka za kilka lat stanie na skraju bankructwa! Ona zresztą już teraz wydaje się ledwo żywa.

– Częściowo zgadzam się z przedmówcami, nasi eksperci z Frondy wciąż powtarzają, że niemiecki rząd w ogóle nic nie robi. Gdzie autostrady? Gdzie reformy? Pragnę jednak podkreślić, że Adolf Hitler jako jeden z niewielu niemal całkowicie zakazał aborcji! Tym samym powstrzymał holocaust nienarodzonych!

– Hmm, „holocaust”? Niestety musimy już kończyć, ale proszę zostać z nami, za chwilę Kinga Rosiak opowie, czemu Janusz Palikot twierdzi, iż Adolf Hitler coraz bardziej kopiuje prezesa Kaczyńskiego.

  1. Chevalier
    11/03/2011 o 12:12 pm

    bingo

  2. mrw
    11/03/2011 o 12:44 pm

    Brawo. A to widziałeś – „Arabskie konflikty szansą dla Polski”?
    http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/323165

  3. 11/03/2011 o 12:45 pm

    Przepiękne.

  4. otto
    11/03/2011 o 12:53 pm

    mrw
    wojna w Iraku też była szansą dla Polski
    BTW, genialny pomysł z Polandball :)

    Majorze, mocna rzecz!

  5. marcin_be
    11/03/2011 o 12:54 pm

    he he he kongratulejszyn :)

  6. 11/03/2011 o 1:01 pm

    mrw :

    Brawo. A to widziałeś – „Arabskie konflikty szansą dla Polski”?
    http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/323165

    Heh

    „Rafał Szmytke uważa, że również Polacy częściej będą wybierać oferty krajowe. Zwraca uwagę, że kraje Afryki Północnej i kraje arabskie, których oferta była cenowo porównywalna z Polską są teraz wyłączone z gry i dla dużej grupy osób wyjazdy zagraniczne przestaną być atrakcyjne.

    – Naturalną rzeczą jest , że ten rok będzie bardzo dobry dla turystyki krajowej, Polacy w dużej mierze zostaną w Polsce i jestem przekonany że się nie rozczarują – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.”

    Matko, co za ludzie… I żeby się jeszcze nie zdziwił jak mu wylecą do Turcji, Chorwacji i do Grecji na dumpingowe last minute.

  7. 11/03/2011 o 1:02 pm

    otto :

    mrw
    wojna w Iraku też była szansą dla Polski
    BTW, genialny pomysł z Polandball :)

    Majorze, mocna rzecz!

    Jakby tak jakaś odra wytrzebiła Czechów, hej, ale by była szansa dla Polski.

  8. unnu
    11/03/2011 o 1:05 pm

    Zdrowie Pana Redaktora!

  9. guma123
    11/03/2011 o 1:06 pm

    O to właśnie III RP walczył z kaczyzmem.

    O prawo do bycia grajdołem.

    Żebyśmy nie musieli zbawiać Świata i okolic, a zajęli się psimi gównami i innymi rzeczami, które na codzień utrudniają nam życie. O Wolność i Demokrację niech walczy Obamy czy inny Kofi Annan.

  10. 11/03/2011 o 1:09 pm

    Za wszystkie pochwały serdecznie dziękuję.

  11. 11/03/2011 o 1:10 pm

    guma123 :

    O to właśnie III RP walczył z kaczyzmem.

    O prawo do bycia grajdołem.

    Żebyśmy nie musieli zbawiać Świata i okolic, a zajęli się psimi gównami i innymi rzeczami, które na codzień utrudniają nam życie. O Wolność i Demokrację niech walczy Obamy czy inny Kofi Annan.

    Z III RP jest problem, że jest polskocentryczna, obojętna na resztę świata, dogmatyczna gospodarczo, a momentami wręcz cinkciarska.

  12. sultan
    11/03/2011 o 1:16 pm

    „Dziękuję autorowi za ten tekst. Podpisuję się pod nim w milczeniu…”

  13. armatus
    11/03/2011 o 1:23 pm

    Jest nowy sojusznik w wyjaśnieniu prawdy o Smoleńsku!

    http://sport.onet.pl/pilka-nozna/polacy-za-granica/szczesny-szydzi-z-tuska-i-majdana,1,4207509,wiadomosc.html

    Piszmy emaile!!!

    NIE JEM MILKI
    OGLĄDAM STRAŻNIKA Z TEXASU
    KIBICUJĘ ARSENALOWI

  14. 11/03/2011 o 1:26 pm

    Ech sport.pl, naprawdę coraz gorzej. Ale to nawet pasuje, bo Majdan trenuje bramkarzy Poloni, której właścicielem jest czerwony Wojecichowski.

  15. 11/03/2011 o 1:35 pm

    Mocne i dobre jak siedmiogwiazdkowa Metaxa.
    Ciekawe, jak na ‚Basil Kerski’ zareagowalyby niemiecka policja i podzielona polska opinia? :-)

  16. armatus
    11/03/2011 o 1:38 pm

    „Cala sytuacja musi byc opisana razem z tym, co sie wydarzylo wczoraj (czy i jakie bylo to „swietowanie” urodzin Ch.N), oraz musi byc odniesienie do tego, co GW pisala na ten temat wczoraj i dzisiaj (print screen, etc.), bo to GW nawolywala do tej akcji i robila jej reklame. Jeff Duclos prosi wlasnie o podanie takich informacji i odnosnikow.”

    „Czy ktoś w Was mógłby, ja jestem lepsza po francusku, po angielsku mogę narobić za dużo błędów. Może Mustrum, albo Mama Szymka?
    Dobrze, aby jakaś amerykańska gazeta zainteresowała się poczynaniami GW. Za miesiąc okrągła rocznica, taki amerykański hamulec może dałby do myślenia i wstrzymał prowokacje planowane w przyszłym miesiącu (podobno Taras chce czcić wtedy Segala).”

    „Ja pierdykam, mam nadzieję, ze Norrisa to ruszy i że zrobi komuś koło dupy. A przynajmniej, że zareaguje.”

    Dostali coś takiego:

    „To whom it may concern:

    Your email to Mr. Norris has been forwarded to me. My name is Jeff Duclos and I am his publicist. Can you substantiate that this event did occurred? I am finding no reporting of it on search engines. I await your reply.”

    Prawdopodobnie ktoś ich trolluje, sądząc po tej dziwacznej gramatyce ;)

  17. kerning
    11/03/2011 o 1:41 pm

    Fajne. Brakuje mi popołudnia z Pałasińskim, który tłumaczy, że Niemcy jedzą kiełbasę z kapustą i popijają piwem zilustrowane filmikami kotków z youtube.

    Kurcze – jak się dzieje rewolucja w krajach arabskich to tłuką info z biur podróży, a jak dzisiaj jest debata o OFE, to muszę jej szukać na stronie prezydenta, bo news dnia to Japonia i to jak się tam czują polscy mieszkańcy.

  18. 11/03/2011 o 2:01 pm

    BINGO BRAWO PRZEPIEKNE
    <3<3<3

    ide teraz linkowac ^^

  19. 11/03/2011 o 2:11 pm

    Haha, pięknie, przepraszam niniejszym za te wszystkie razy, kiedy podejrzewałem cię o ciężkawy humor :*

  20. ignavusmentis
    11/03/2011 o 3:31 pm

    autorze, dziękuję za ten tekst, nic dodać, nic ująć!

  21. Opos
    11/03/2011 o 4:29 pm

    W stanie niepełnej przytomności z przepracowania przystąpiłem do lektury i byłem mocno przekonany, że to a propos Japonii. Parę detali się nie zgadzało, ale też bym się nie zdziwił, gdyby to tak wyglądało i w tym przypadku, choć więzi z Japonią jednak słabsze.

  22. zatroskany_o_polske
    11/03/2011 o 4:31 pm

    :-))) !!!

  23. Opos
  24. armatus
    11/03/2011 o 5:45 pm

    He he, dobry komentarz:

    „To tsunami było po to aby go porwać , nieszczescia za nami idą
    i nas doganiają nawet gdy jesteśmy za granicą”

  25. 11/03/2011 o 6:29 pm
  26. NIE KLIKAJ TUTAJ!
    11/03/2011 o 6:51 pm

    :D

  27. adas
    11/03/2011 o 7:28 pm

    Naprawdę chciałem napisać, ze to zbyt mocne. Że tak nie wolno, bla bla.

    Ale coś w tym jest.

    Najdziwniejsze jest to, co próbowałem jakiś tydzień temu opisać u Orlińskiego. Ja mam wrażenie (tylko nie żądajcie statystyk, wizualne i subiektywne to wrażenie), że zagranicy kilka lat temu, 5-7, było znacznie więcej. I ciekawiej. W tzw. mediach oficjalnych, niezależnie od profilu. Lewy prawy taki sraki.

    I paradoksalnie wtedy, gdy weszliśmy do UE, gdy staliśmy się na tyle bogaci by jeździć do tej cholernej Tunezji (choćby do okratowanego kurortu), gdy pojawiły się tanie linie, bilety stety, nagle redaktorzy doszli do wniosku ze nie trzeba już pisać o świecie. Polak sam sobie da radę, wejdzie na google’a i sobie translatorem przetłumaczy. To chyba świat, może obok kultury (ale tu strasznie nudne rzeczy się trafiały) najmocniej zapłacił za ekspansję internetu.

    No i zawsze można zrobić dziennik na zasadzie:
    6 minut Tuska
    6 minut Kaczyńskiego
    5 minut zagranicy na zasadzie „słoń a sprawa polska”
    4 minuty kurioza z kraju
    2 minuty kurioza z zagranicy

    Inna sprawa, ze jakby relacjonowano „jak należy”, to zmieniłoby się coś? Ok, konsument, czyli ja, byłbym pewnie zadowolony, że mam pełniejszy obraz wydarzeń. I co bym uczynił?

  28. 11/03/2011 o 7:34 pm

    Heh, kto oglądał dziś Fakty to sobie mógł zestawić stosunek czasu antenowego poświęconego Japonii, do tego poświęconego kibolom.

  29. Aethelstan
    11/03/2011 o 8:04 pm

    Świetna nocia, zaiste. Niektóre relacje z trzęsienia ziemi rzeczywiście wpisują się idealnie w ten schemat, chociaż nie do końca (Np. dziś wieczorem w Polsacie prawie całe wiadomości były o Japonii i nawet w miarę przyzwoite, choć niestety wcisnęli buca z giełdy, który wyjaśniał, jakie to szczęście, że indeksy tak mało pospadały…).

  30. cyncynat
    11/03/2011 o 10:55 pm

    tv niestety nie ogladam, ale GW tez daje rade:
    http://wyborcza.pl/1,107448,9236230,Tsunami_uderzylo_w_Japonie__RELACJA_NA_ZYWO.html

    Material o tsunami w Japonii dotyczy przewaznie USA. Co prezydent USA powiedzial, co jakis mieszkaniec USA u siebie zainstalowal… Zajrzalem na bbc, na nytimes, na guardiana, nz nzherald: wszedzie jest o Japonii. A w GW jest o podtopionych plazach naszego sojusznika.

  31. 11/03/2011 o 10:58 pm

    Oj daje, daje, z tym Polakiem, co go porwało Tsunami, to było, bodajże, że fala mogła porwać Polaka. Co na to nasz MSZ?

  32. cyncynat
    11/03/2011 o 11:03 pm

    a pardon, jest jeszcze to co pisze „Ania z Tokio”, i ze „że mógł ucierpieć jeden Polak” i ze Bronislaw Komorowski (herbu takiego i takiego) zlozyl ogrom swoich kondolencji „na ręce Waszej Cesarskiej Mości”.
    kurwa, co za wies.

  33. jaja
    11/03/2011 o 11:04 pm

    galopujący major :
    Za wszystkie pochwały serdecznie dziękuję.

    Tylko nie osiądź na laurach, DKN!

  34. fronesis
    11/03/2011 o 11:45 pm

    zacna notka

  35. Quasi
    11/03/2011 o 11:52 pm

    @ cyncynat

    (…) i ze Bronislaw Komorowski (herbu takiego i takiego) zlozyl ogrom swoich kondolencji „na ręce Waszej Cesarskiej Mości”.
    kurwa, co za wies.

    Nie rozumiem jaki tu jest problem [nie znam się na protokole dyplomatycznym].

    Ta depesza została wysłana po Polsku? Zwrot „Wasza Cesarska Mość” to archaizm? Wieśniackie jest samo wysyłanie kondolencji przez prezydenta kraju zwanego Polską? Wieśniackie jest informowanie o tej depeszy w tym miejscu?

  36. Quasi
    12/03/2011 o 12:02 am

    @ major

    Z III RP jest problem, że jest polskocentryczna, obojętna na resztę świata, dogmatyczna gospodarczo, a momentami wręcz cinkciarska.

    To ja dorzucę jeszcze coś od siebie. A propos relatywizmu kulturowego. W Dniu Kobiet portal gazeta.pl w jakimś swoim szmatławym serwisiku radośnie zacytował brytyjską szmatławkę donoszącą o Cygance będącej najmłodszą babcią – sama zapłodniona w wieku 11 lat, której córka została zapłodniona nawet o rok wcześniej niż matka. Ot, taka radosna ciekawostka na Dzień Kobiet…. Wyobrażasz sobie co by pisano, gdyby jakiś stary Cygan ( !!!!11) wydupczył nie 10-letnią Cygankę, ale 10-letnią Polkę ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111)? No ale wiadomo, inna kultura, inna – śniada – rasa, to niech ze sobą robią co sobie chcą, a my się najwyżej z zaciekawieniem popatrzymy jak na dokument z Animal Planet… I podobne podejście można spotkać wobec muzułmanek pakowanych w worki czy Murzynek, którym wyrzynają łechtaczki. „Inna kultura”, rzeką emisariusze Cywilizacji Życia przerażeni moralnym relatywizmem zżerającym Europę…

  37. cyncynat
    12/03/2011 o 12:11 am

    Quasi :
    @ cyncynat

    (…) i ze Bronislaw Komorowski (herbu takiego i takiego) zlozyl ogrom swoich kondolencji „na ręce Waszej Cesarskiej Mości”.
    kurwa, co za wies.

    Nie rozumiem jaki tu jest problem [nie znam się na protokole dyplomatycznym].
    Ta depesza została wysłana po Polsku? Zwrot „Wasza Cesarska Mość” to archaizm? Wieśniackie jest samo wysyłanie kondolencji przez prezydenta kraju zwanego Polską? Wieśniackie jest informowanie o tej depeszy w tym miejscu?

    to dotyczyla calosci przekazu, a nie specjalnie tylko Komorowskiego. Moze masz racje i to taka psia rola polskiego prezydenta – skladac kondolencje Jego Cesarskiej Mosci z powodu cierpienia jego/ich poddanych.

  38. Quasi
    12/03/2011 o 12:15 am

    @ cyncynat

    Trzeba by się zorientować jak wygląda protokół i obyczaj i to nie tylko w Polsce, ale wszędzie na świecie. Ja niestety nie mam o tym pojęcia.

  39. cyncynat
    12/03/2011 o 12:27 am

    Quasi :
    @ cyncynat
    Trzeba by się zorientować jak wygląda protokół i obyczaj i to nie tylko w Polsce, ale wszędzie na świecie. Ja niestety nie mam o tym pojęcia.

    Sarkozy, Medvedev i nawet Janukowicz wyrazili wspolczucie ludnosci Japonii – tak wynika przynajmniej z angielskojezycznych newsow na sieci.
    Protokol protokolem, ale co to za obciach: wyrazac wspolczucie Ich Cesarskiej Mosci najpierw i ludnosci w drugiej kolejnosci?

  40. zatroskany_o_polske
    12/03/2011 o 9:18 am

    Quasi :
    @ cyncynat
    Trzeba by się zorientować jak wygląda protokół i obyczaj i to nie tylko w Polsce, ale wszędzie na świecie. /p>

    Co tu się orientować? Jeżeli wysyłasz kondolencje na adres pana Kowalskiego to składasz je Kowalskiemu a nie Nowakowi, a jeżeli na adres pana Akihito, to Akihito.
    Ważne żeby nie wysłać „najgorszych wyrazów współczucia”, jak to się zdarzyło najwybitniejszemu naszemu Panu Prezydentowi.

    Tusk i Sikorski też wysłali kondolencje, na adresy swoich odpowiedników:


    13:40 Premier Donald Tusk przekazał kondolencje szefowi rządu Japonii Naoto Kanowi w związku z tragicznymi skutkami piątkowego trzęsienia ziemi w tym kraju.

    Poruszony dogłębnie tą wiadomością, w imieniu Rządu Rzeczypospolitej Polskiej, pragnę przekazać Waszej Ekscelencji oraz rodzinom ofiar kataklizmu wyrazy szczerego współczucia w tych dramatycznych chwilach” [wyborcza.pl]

  41. 12/03/2011 o 9:26 am

    Trafne! Oklaski dla autora :) Ale trzymając się realiów, tak wygląda większość serwisów informacyjnych w tym kraju. TVN jest w awangardzie, bo zdaje się, sądząc po reakcjach – najbardziej nośnym medium. Ale po prawdzie, otwórzcie radioodbiorniki, wszędzie ten sam schemat. Opcje, sympatie, antypatie polityczne, nie mają nic do rzeczy. Raczej odzywa się przaśne, egoistyczne poczucie, że jesteśmy pępkiem świata, albo, że „moja chata z kraja”, nie cały świat płonie, byle moja wieś spokojna.

  42. jjw@itc.org.pl
    12/03/2011 o 9:58 am

    Lepiej niz dobre:)
    Prawdziwe.Pozdr
    Walter Chełstowski

  43. 12/03/2011 o 10:41 am

    Majorze, kiedy zamontujesz sobie przyciski Facebooka przy wpisach? To skandal, że nie można się nimi łatwo podzielić.

  44. 12/03/2011 o 11:13 am

    Quasi :

    @ major

    Z III RP jest problem, że jest polskocentryczna, obojętna na resztę świata, dogmatyczna gospodarczo, a momentami wręcz cinkciarska.

    To ja dorzucę jeszcze coś od siebie. A propos relatywizmu kulturowego. W Dniu Kobiet portal gazeta.pl w jakimś swoim szmatławym serwisiku radośnie zacytował brytyjską szmatławkę donoszącą o Cygance będącej najmłodszą babcią – sama zapłodniona w wieku 11 lat, której córka została zapłodniona nawet o rok wcześniej niż matka. Ot, taka radosna ciekawostka na Dzień Kobiet…. Wyobrażasz sobie co by pisano, gdyby jakiś stary Cygan ( !!!!11) wydupczył nie 10-letnią Cygankę, ale 10-letnią Polkę ( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111)? No ale wiadomo, inna kultura, inna – śniada – rasa, to niech ze sobą robią co sobie chcą, a my się najwyżej z zaciekawieniem popatrzymy jak na dokument z Animal Planet… I podobne podejście można spotkać wobec muzułmanek pakowanych w worki czy Murzynek, którym wyrzynają łechtaczki. „Inna kultura”, rzeką emisariusze Cywilizacji Życia przerażeni moralnym relatywizmem zżerającym Europę…

    I jeszcze w dzień kobiet, coraz gorszy ta gazeta.pl. No i to jest mniej więcej właśnie to, co obrzydzało nas tu wszystkich u Kydryńskiego. Inna rasa, animal planet, kobiety się kryję, jak zwierzęta.

  45. 12/03/2011 o 11:14 am

    Anna Dryjańska :

    Majorze, kiedy zamontujesz sobie przyciski Facebooka przy wpisach? To skandal, że nie można się nimi łatwo podzielić.

    A gdzie są te przyciski? Zaraz poszukam.

  46. 12/03/2011 o 11:25 am

    Ok, już jest.

  47. 12/03/2011 o 1:16 pm

    Bardzo trafne. Podziękowałeś już za pochwały, ale ja dorzucam jeszcze jedną…
    Pozdrawiam.
    Magda

  48. 12/03/2011 o 1:52 pm

    O, Latkowski ładnie to podsumował:

    http://www.latkowski.com/blog/komentarze/lista/id,2076

  49. 12/03/2011 o 2:13 pm

    Sad But True panie redaktorze. Zrobiło wrażenie.

  50. armatus
  51. zatroskany_o_polske
    12/03/2011 o 4:01 pm

    galopujący major :

    Quasi :
    @ major
    I jeszcze w dzień kobiet, coraz gorszy ta gazeta.pl. No i to jest mniej więcej właśnie to, co obrzydzało nas tu wszystkich u Kydryńskiego. Inna rasa, animal planet, kobiety się kryję, jak zwierzęta.

    Bez przesady. Gdyby podejmowano jakieś kroki, to podniósł by się wrzask drugiej str strony inna rasa, inne zwyczaje więc zakaz rozmnażania się, eugenika, selekcja etc .etc
    Owszem, powinni napisać 2 3 zdania jak to widzi prawo w Rumunii, z drugiej strony to było na serwisie typu czy Doda była w majtkach czy bez majtek bo nie prześwitywało.
    W Polsce pisano o podobnym przypadku. Dziewczyno były nieco starsza ale też małolat. Sprawiedliwość polska na jakimś tam szczeblu odstąpiła od ukarania, czy wykonania wyroku na facecie, mężu tej dziewczynki bo wzięto pod uwage obyczaj etc, co mnie wprowadziło w osłupienie, że jednak w Polsce można coś normalnie zrobić.

  52. jjw@itc.org.pl
    12/03/2011 o 7:39 pm

    wysłałem na Facebook :) ale to tylko dla „inteligentnych” .
    Dziękuję
    Walter Chełstowski

  53. 12/03/2011 o 7:43 pm

    Dzięki, w statsach widzę dużo wejść z fejsa, ale jako wyrzucony z fejsa, nie mam dostępu, kto mnie dokładnie linkuje.

  54. 12/03/2011 o 8:16 pm

    Ja pozwoliłem sobie podlinkować na fejsie, bo tekst bardzo zacny:)

  55. sickofitall
    12/03/2011 o 8:38 pm

    Sama prawda.
    Kurna, najgorsze, że za chwilę w TVN czeka nas tydzień smoleński, a zaraz potem obstawiam 2 tygodnie papieskie.
    Całe szczęście beatyfikacja wypada w długi weekend, więc czas zarządzić modły o piękną pogodę. ;)

  56. armatus
    12/03/2011 o 10:25 pm

    Na szczęście w beatyfikację czeka nas finał MŚ w snookera, więc będzie można się całkowicie odciąć nawet w razie deszczu.

  57. 12/03/2011 o 10:47 pm

    Jak Jaruzelski będzie na beatyfikacji, to ja oglądam.

  58. 12/03/2011 o 10:47 pm

    Świetny tekst!

  59. armatus
  60. Quasi
    13/03/2011 o 2:21 am

    @ maciek

    Świetny tekst!

    I Ty się tu zabłąkałeś, religijny psychopato? Obawiam się, że Twoje pochwały cieszą się tu uznaniem nie większym, niż odgłosy pracy Twoich jelit. Przecież Ty wierzysz, że Wszechświat ma ok. 6000 lat, więc jak możesz być zdolny do zrozumienia i opiniowania czegokolwiek? Nie możesz, bo Ci religijny robak umysł wyżarł doszczętnie, nieszczęśniku. Szkoda nam Ciebie niemal tak, jak tych japońskich utoplaszków.

  61. 13/03/2011 o 10:59 am

    @ Quasi

    Nigdy, nigdzie i w żadnej formie nie pisałem, że Wszechświat ma ok. 6 tys. lat, a wielokrotnie podkreślałem, że pogląd ten jest mi całkowicie obcy. Co innego wiek Wszechświata czy Ziemi, a co innego pogląd na praprzyczynę ich powstania.

    Co do pozostałych „zarzutów”, o oczywiście świadczą one tylko i wyłącznie o tobie.

    Oczywiście spadam, jeśli uważacie, że pomyliłem miejsce. Natomiast tekst jest naprawdę dobry.

  62. 13/03/2011 o 11:11 am

    Spokojnie, dopóki maciek, nie spamuje jakimś idź pod prąd, ziemia ma 6 tys. lat, to nikt go nie będzie wyrzucał.

    Quasi :

    @ maciek

    Świetny tekst!

    Szkoda nam Ciebie niemal tak, jak tych japońskich utoplaszków.

    Utoplaszków, to znaczy tych utopionych ludzi? No litości, choć trochę empatii(czy współczucia, jak ty to nazywasz).

  63. T.
    13/03/2011 o 12:16 pm

    Może być gorzej. Kudlow w CNBC powiedział: The human toll here, looks to be much worse than the economic toll and we can be grateful for that.

    http://www.vanityfair.com/online/daily/2011/03/larry-kudlow-devalues-human-life-with-japan-earthquake-freudian-slip.html

  64. 13/03/2011 o 12:32 pm

    Dżizus, pani na końcu też zresztą daję radę. Skąd oni biorą tych ludzi?

  65. Quasi
    13/03/2011 o 2:00 pm

    @ major

    Spokojnie, dopóki maciek, nie spamuje jakimś idź pod prąd, ziemia ma 6 tys. lat, to nikt go nie będzie wyrzucał.

    ???

    Przecież nigdy, nigdzie niczego takiego nie sugerowałem.

    Utoplaszków, to znaczy tych utopionych ludzi? No litości, choć trochę empatii(czy współczucia, jak ty to nazywasz).

    A co utoplaszek ma przeciwko empatii/współczuciu? [To synonim topielca. Staropolski, czy z gwary śląskiej, nie pamiętam już.]

    @ maciek

    Nigdy, nigdzie i w żadnej formie nie pisałem, że Wszechświat ma ok. 6 tys. lat, a wielokrotnie podkreślałem, że pogląd ten jest mi całkowicie obcy.

    Dobrze. To na ile stawiasz? Na ok. 10 ty.? Na ok. 12 tys.? Na ok. 20 tys.? Wiem, że różni biblijni/ewangelikalni fundamentaliści różnią się swoimi „ocenami”, a że istnieją w setkach odmian (Świadkowie Jehowy, zielonoświątkowcy, adwentyści etc.) i często w swojej stylizowanej na naukowość antyrozumowej propagandzie nie raczą ujawnić swoich szczegółowych religijnych afiliacji, więc często niełatwo Was precyzyjnie zidentyfikować.

    W każdym razie pogląd o autentyczności globalnego potopu, który miał miejsce ok. 4 tys. lat temu – i który wytrysnął z wnętrza Ziemi oraz powstał z upłynnienia lodowej sfery otaczającej całą planetę, w ciągu kilku tygodni porozsuwał kontynenty o tysiące kilometrów, wypiętrzył góry i wyżłobił kaniony, uformował kilometrowe warstwy osadów z całą kolumną stratygraficzną, złożami węgla/ropy i skamieniałościami rajskiej fauny&flory, a potem w przeciągu tygodni znikł bez śladu [a dowodzą tego kopalne mamuty z członkami we wstydliwym stanie erekcji oraz widziany w Chinach przez Marco Polo smok zaprzęgnięty do karety] – i arce Noego [obecnie z 99% pewnością odnalezioną na górze Ararat] obcy Ci nie jest, prawda? I to, że neandertalczycy to w rzeczywistości anatomicznie i genetycznie współcześni ludzie, z tym, że chorzy na shrekopodobną akromegalią lub krzywicę, ale i tak, jak wszyscy przedpotopowi ludzie, żyjący po 900 lat? I to, że niegdyś żyli na Ziemi Giganci? I to, że wszystkie obecnie żyjące organizmy (lądowe?) to potomkowie garsteczki pasażerów arki? I to, że wszystkie języki, kultury i cywilizacje ludzkie – a także wszystkie naturalne ekosystemy – mają korzenie nie starsze niż „popotopowe” oraz genealogię zakorzenioną wyłącznie w ósemce semickich pasażerów arki? I to, że wszystkie istoty żywe powstały nagle w formie zbliżonej do współczesnej, jedynie nieco się „zdegenerowały” by odpokutować za podkradanie owoców przez pierwszych ludzi? I to, że zbrodnie nazizmu i stalinizmu inspirowane były bezpośrednio teorią Darwina, obaloną zresztą przez nieredukowalną złożoność zaobserwowaną przez Michaela Behego?

    Co innego wiek Wszechświata czy Ziemi, a co innego pogląd na praprzyczynę ich powstania.

    Przede wszystkim nie pogląd na „praprzyczynę” ich powstania, tylko na bezpośrednie mechanizmy ich powstawania oraz ślady, które po działaniu tych mechanizmów pozostały.

    Co do pozostałych „zarzutów”, o oczywiście świadczą one tylko i wyłącznie o tobie.

    Świadczy o mnie w ten sposób, że ludzie będący ofiarami zakaźnej, pasożytniczej infekcji umysłu wywołują we mnie takie samo współczucie/troskę, ale i obrzydzenie, jak ludzie z zakaźnymi, pasożytniczymi infekcjami ciał.

    Oczywiście spadam, jeśli uważacie, że pomyliłem miejsce.

    Ja nie wiem, czy coś pomyliłeś (tj. że chciałeś przyjść w inne miejsce niż faktycznie przyszedłeś). Ani nie uważam, że powinieneś spadać. Po prostu stwierdziłem, że się tu zabłąkałeś, czyli dość przypadkowo znalazłeś w miejscu wybitnie niedopasowanym dla ludzi o umysłowości zbliżonej do Twojej.

    Natomiast tekst jest naprawdę dobry.

    A jesteś pewien, że go rozumiesz i że gdybyś naprawdę zrozumiał jego humorystyczno-prześmiewcze intencje, to nadal uważałbyś go za dobry?

    Czy Ty przypadkiem, wraz ze swoimi przekonaniami religijno-kosmogonicznymi, nie importowałeś z południa USA – od potomków właścicieli niewolników i dziedziców ich kultury – także poglądów ekonomiczno-społeczno-etycznych, np. tego, że Wolność!, Własność!, Sprawiedliwość! i „Nie depcz po mnie!”, że podatki, regulacje rynku, własność publiczna, ochrona środowiska i socjalistyczna redystrybucja dochodu to totalitarna grabież, że nieroby i nieudacznicy powinni wyzdychać jak Korwin przykazał, że każdy powinien mieć palną broń by odstrzeliwywać złodziei i intruzów naruszających jago dom-twierdzę, a przestępców to w ogóle powinno się karać chłostą, łamaniem gnatów lub stryczkiem? Czy Ty przypadkiem nie wierzysz, że ogromną większość ludzi – i nas, bywalców tego blogu, i tych Żydów, którym demolowano sklepy, i tych mahometan rewoltujących się w północnej Afryce, i tych Japończyków zgładzonych przez tsunami – czekają (choćby w karze za ich niesłuszne poglądy i niesłuszne praktyki seksualne) wieczne męki piekielne, udręki tak srogie, że nie sposób ich porównać do nawet największych męczarni jakie da się zaznać na tym łez padole, a wyimaginowanej wszechmocnej&wszechwiedzącej istocie, która za to wszystko odpowiada, oddajesz hołd i darzysz ją bezgranicznym uwielbieniem?

  66. 13/03/2011 o 2:35 pm

    @„Nie depcz po mnie!”

    #populizm prawicowy zajumał Rewolucję Amerykańską, Culpeper Minutemenów, i tak udane graficznie logo z wężem. To bardzo smutne:-(

  67. obly
    14/03/2011 o 11:32 am

    fajny ale rozmyty brakiem celności pomysł.

  68. 25/11/2013 o 12:56 pm

    When I like the rapid modal idea ( and appearance ) as well , I do think it jumps just a little considerably outside of the typical put up generation circulation . That’s not necessarily a bad thing but I don’t think a needs to be added between clicking to contribute a new post just in case the edit post display screen actually is found .
    kredyt na dowod http://www.kasa.waw.pl/

  1. 12/03/2011 o 11:11 pm

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: