Strona główna > opowiadanko > Kinetyczna ontologia pewnego jajka

Kinetyczna ontologia pewnego jajka

Białe jajko turlało się po podłodze, gdy naglę myśl taka naszła, skąd nie wiadomo skąd. Azaliż kim ja jestem, by się tak turlać i turlać? No kim? Stanęło. Hmm? Hmmm? To może się jeszcze raz turlnę. I jeszcze. Dobrze się tak turlać i turlać, tylko tak bez celu to tak, siak, nieporadnie. I coś chlupnęło. W środku. Hmm? Jestem w ciąży? Nie, to ja jestem ciążą. Jajeczkiem? W jajku jajeczko, jajeczko w jajku? Po prostu jesteś w ciąży, nie bądź osłem! Hmm, czy osioł może być jajkiem? A jajko osłem? Nie wiadomo, co się z idei wykluje. Cud narodzin. Osioł jajorodny. Albo jajko osioło..osło…to ja jednak się turlnę. Ale jak jestem w ciąży, ciążą? Lepiej ostrożnie. I bez żartów. Bez jaj. Bez jaj? Hmm już mnie nie zapłodnią. Już zajajczyłem. Hmm jajko zajajczyło? Zjełczałe jajko zajajczyło? I ma jajeczko. Nawet nieźle. Bardzo nieźle. Dobra, dość już tego turlania. Przykucnij w kącie. Z trzech stron bezpiecznie. Nie ma się czego bać. Nie trzeba tchórzyć. Tylko bezjajowcy tchórzą? Hmm, ale ja jestem jajowcem. I to jakim. Więc nie mogę tchórzyć, siedząc w kącie. Z moim jajeczkiem. Jajem. I się nie będę odwracać, ja swoje jajo mam. I honor. Z trzech stron mnie kąt zasłoni. A z czwartej nie. Bo gdzie bym się wtedy turlał? No gdzie?

  1. gatorinho
    09/12/2010 o 11:11 pm

    Końcówka fajna, nawet mi się zaśpiewała.

  2. 09/12/2010 o 11:15 pm

    A na jaką nutę?

  3. gatorinho
    10/12/2010 o 12:38 am

    Na nutę Ildefonsa, na nutę przyśpiewek Kabareciku Lipińskiej. Bez pompy – wiesz: kot na parapecie, lufcik, proste dziwy. Ech turlam sie…

  4. de_lowca
    10/12/2010 o 5:56 am

    wy tu sie kolego jajkujecie po katach na nute kabaeciku a tam http://wirtualnapolonia.com/2010/12/08/projekt-ekran/
    rewolucja wreszcie!! idzie nowe!!
    „Ps. http://www.huffingtonpost.com jest wzorem layautu Ekranu, jego funkcjonalności oraz sposobu docierania do opinii publicznej, natomiast charakter Ekranu będzie zgoła inny, bynajmniej nie lewacki.”
    bynajmniej nie lewackie (sic!)
    sie pochlastam!!

  5. de_lowca
    10/12/2010 o 6:00 am

    w zwiazku z powyzszym oswiadczam z cala powaga ze zaangazuje sie…w projekt „bynajmniej nie lewacki” bo jak prawie powszechnie wiadomo do lewackosci mam stosunek…tak…stosunek

  6. Anonim
    10/12/2010 o 7:02 pm

    http://tiny.pl/hws3m

    Cos sie konczy, cos zaczyna. Nie wiem czy to najlepsza decyzja Rosella – ale teraz chyba nie mozna mowic, ze to tylko propaganda nowego prezydenta. Barca ma ewidentnie problemy finansowe…

  7. marcinbe
    10/12/2010 o 8:51 pm

    Łażący Mensarz przestraszył Jankego he he he! Kłòtnia ‚W rodzinie’ zobaczymy czy przebiją Miasto FYM’a?

  8. 10/12/2010 o 9:06 pm

    de_lowca :

    wy tu sie kolego jajkujecie po katach na nute kabaeciku a tam http://wirtualnapolonia.com/2010/12/08/projekt-ekran/
    rewolucja wreszcie!! idzie nowe!!
    „Ps. http://www.huffingtonpost.com jest wzorem layautu Ekranu, jego funkcjonalności oraz sposobu docierania do opinii publicznej, natomiast charakter Ekranu będzie zgoła inny, bynajmniej nie lewacki.”
    bynajmniej nie lewackie (sic!)
    sie pochlastam!!

    Heh super i jeszcze te miliony od polonii;)

  9. 10/12/2010 o 9:07 pm

    Anonim :

    http://tiny.pl/hws3m

    Cos sie konczy, cos zaczyna. Nie wiem czy to najlepsza decyzja Rosella – ale teraz chyba nie mozna mowic, ze to tylko propaganda nowego prezydenta. Barca ma ewidentnie problemy finansowe…

    Heh szkoda, ale blisko 400 milionów długu, więc decyzja dobra.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

